Pretraži
Volvo brine o biciklistima pa su proveli prve crash-testove s (lutkama) biciklistima i njihovim glavama!

Volvo brine o biciklistima pa su proveli prve crash-testove s (lutkama) biciklistima i njihovim glavama!

Objavljeno: 03/06/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress

Ukoliko ste ovisnik o adrenalinu, ne morate se baviti cliff divingom ili gurati prst u njuške bikovima u Pamploni – dovoljno je uzeti bicikl, upututi se u grad – i pokušati preživjeti!

Danas je Svjetski dan bicikala – službeni dan Ujedinjenih nacija, koji se na današnji datum obilježava svake godine, s ciljem osvješćivanja o mnogostrukim društvenim koristima upotrebe ovog popularnog dvokotačnog međunožnog gurala. Nastao je u okviru Svjetske alijanse za biciklizam (WCA), inicijative Europskog saveza biciklista (ECF) za izgradnju globalne mreže nevladinih organizacija sa znatnim interesom za promociju biciklizma.

 

Biciklisti su spori – zato ih obori…?

Pošto vodstvu našeg glavnog grada biciklisti nikad nisu prva tema dnevnog reda (a to se osjeti i vidi na ulicama) bar Šveđani pokazuju brigu! Da, Volvo i POC, švedski proizvođač kaciga su zajedno osmislili prve crash-testove za  biciklističke kacige.

ECF ima jasnu misiju – smanjiti ozljede i fatalne slučajeve do 2020. za 50%. Pokazatelji su jasni – ljudi sve češće koriste bicikle, jer su praktični, ekološki prihvatljivi i brži od većine gradskog prijevoza  (bar u ZG), ali s time dolazi i pitanje potrebne infrastrukture da se ta ekološko-praktična priča uspješno zaokruži. Ukratko – potrebno je odvojiti automobile i bicikle, jer zajedno ne funkcioniraju! A to je poprilično skupo…skoro kao poštena fontana!

Kaskanje čovjeka za tehnologijom

Čak i uz sustave detekcije koji će postati obavezni (npr. detektori mrtvog kuta), ljudska priroda kao da kaska za tehnologijom pa broj nezgoda s biciklima i dalje raste. Statistika je porazna i u zemlji u kojoj 84% stanovništva posjeduje bicikl – Nizozemskoj, gdje je prošle godine po prvi puta broj poginulih biciklista bio veći od broja poginulih u automobilima – 206:201!

Crne prognoze bi mogle zahvatiti i našu zemlju/grad jer su gomile loših ubojitih navika vozača jedino usporedive s neefikasnošću ljudi koji bi ih trebale istrijebiti. Da, u ovom gradu gdje se semafore smatra čistom sugestijom, a ne zakonom – svi su potencijalne mete…

Za razliku od zagrebačkog raskalašenog upravnog Olimpa, Volvo poštuje bicikliste i pješake – još 2010. je predstavio sustav detekcije pješaka s automatskim kočenjem, a tri godine kasnije i sustav detekcije biciklista s istim zaustavljanjem. Danas su obje tehnologije standardni dio City Safety paketa, a sada Volvo istražuje kuteve i varijacije kontakata s biciklistima.

Crash test lutka koja je donirala svoju glavu je ostala anonimna, no mi joj zahvaljujemo na nesebičnoj žrtvi. Jednom će ta glava na poklopcu motora možda biti baš Vaša…

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X