in

Opel Adam: Isključivo za gradske vozače

Djevojka grli žuti Opel Adam
Foto: Art-Dolgov / Shutterstock.com

Opel Adam bio je kompaktan automobil proizvođača automobila Opel, koji je proizveden od 2012. do 2019. godine. Nazvan je po osnivaču tvrtke, Adamu Opel, i dizajniran kako bi privukao urbane vozače željne kompaktnih i ekonomičnih automobila s modernim dizajnom. S modelom Adam, Opel je ciljao na tržište gradskih automobila pružajući vozilo s personaliziranim stilom, naprednom tehnologijom i živopisnim karakterom.

Povijest Opel Adama

Opel Adam prvi je put predstavljen javnosti 2012. godine na Pariškom sajmu automobila, a proizvodnja je započela 2013. godine u tvornici u njemačkom gradu Eisenach. Automobil je bio dizajniran kao gradski automobil, a ime je dobio po osnivaču Opela, Adamu Opelu.

Opel je Adama osmislio kao konkurenta u segmentu gradskih automobila, s ciljem da privuče mlađe kupce koji su tražili moderan, personaliziran i praktičan automobil. Ponuđene su brojne opcije prilagodbe, što je kupcima omogućilo da prilagode vozilo prema svojim željama. Dostupan je bio s različitim opcijama boja, stilskih dodataka i tehnologija, što ga je činilo privlačnim izborom za urbane vozače.

Unatoč atraktivnom dizajnu i raznolikim opcijama, Opel Adam se suočio s izazovima na tržištu zbog jake konkurencije i promjenjivih preferencija kupaca. 2019. godine, Opel je objavio prestanak proizvodnje Adama, zbog promjena u strategiji proizvodnje i želje za optimizacijom proizvodnog asortimana.

Opel Adama tijekom vožnje na cesti
Foto: Screenshot Carbuyer

Opel Adam motori

Opel Adam bio je dostupan s različitim benzinskim motorima male zapremnine, u skladu s njegovom urbanom prirodom. Evo pregleda koji su se Opel Adam motori koristili u ovom modelu:

  1. 1.0 ECOTEC Turbo: Moderni trocilindrični motor s direktnim ubrizgavanjem, dostupan u verzijama sa 90 i 115 konjskih snaga. Ovaj motor je dizajniran za pružanje dobre učinkovitosti uz nisku potrošnju goriva.
  2. 1.2 ECOTEC: Ovaj četverocilindrični motor imao je zapreminu od 1,2 litre i proizvodio oko 70 konjskih snaga. Bio je osnovni motor u ponudi i isticao se po jednostavnosti i ekonomičnosti.
  3. 1.4 ECOTEC: Veći od 1,2-litrenog, ovaj četverocilindrični motor bio je dostupan u varijantama sa 87 i 100 konjskih snaga. Ponudio je više snage, ali i dalje relativno nisku potrošnju.
  4. 1.4 Turbo: Ovaj motor bio je najjači u ponudi i dostupan samo u sportskom modelu Opel Adam S. Proizvodio je 150 konjskih snaga i omogućavao bolje performanse u usporedbi s drugim motorima u ponudi.

Svi motori u Opelu Adamu bili su dizajnirani kako bi se uklopili u urbanu okolinu i osigurali nisku potrošnju goriva, ali uz odgovarajuće performanse za ovu kategoriju automobila.

Vožnja

Opel Adam bio je dizajniran s naglaskom na agilnost i okretnost, čineći ga idealnim za gradske vozače. Njegove kompaktne dimenzije i krug okretanja omogućavali su lako manevriranje u uskim gradskim ulicama i parkiralištima.

Ovjes i upravljanje bili su prilagođeni kako bi pružili udobnu, ali i dinamičnu vožnju. Uz to, upravljač je imao električni servo sustav, koji je u vožnji pružao osjećaj kontrole, a posebno je bio koristan u gradskoj vožnji i pri parkiranju.

Opel Adam nudio je i niz naprednih tehnologija za pomoć vozaču, poput asistencije pri parkiranju, što je dodatno poboljšalo korisničko iskustvo. Dostupni su bili i razni sustavi infotainmenta, koji su povećavali užitak vožnje pružajući modernu povezivost i zabavu.

Općenito, vožnja Opel Adamom pružala je kombinaciju praktičnosti, udobnosti i zabave, posebno prikladnu za urbanu sredinu.

Performanse

Performanse Opel Adama varirale su ovisno o motoru i specifičnom modelu. Evo nekoliko ključnih podataka o performansama:

  1. 1.0 ECOTEC Turbo (90 i 115 KS): Ovi motori nudili su dobru kombinaciju snage i ekonomičnosti. S motorom od 90 KS, Opel Adam mogao je ubrzati od 0 do 100 km/h za oko 11,9 sekundi, dok je motor od 115 KS skraćivao vrijeme ubrzanja na oko 9,9 sekundi.
  2. 1.2 ECOTEC (70 KS): Ovaj osnovni motor pružao je skromne performanse, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za oko 14,9 sekundi. Bio je namijenjen onima kojima su prioritet ekonomičnost i niska cijena.
  3. 1.4 ECOTEC (87 i 100 KS): Ovi motori nudili su bolje performanse u usporedbi s 1,2-litrenim motorom. Motor od 87 KS omogućavao je ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 12,5 sekundi, dok je jača verzija s 100 KS smanjila to vrijeme na oko 11,5 sekundi.
  4. 1.4 Turbo (150 KS): Ovaj snažni motor bio je rezerviran za sportski model Adam S. S njim je automobil mogao ubrzati od 0 do 100 km/h za oko 8,5 sekundi, što ga je činilo najbržim modelom u liniji.

Ukupno gledano, Opel Adam pružao je pristojne performanse u svojoj klasi. Nije bio posebno usmjeren na sportske performanse, osim modela Adam S, ali je nudio dobru kombinaciju agilnosti i učinkovitosti za gradske vozače.

Ekonomičnost

Opel Adam bio je dizajniran kao kompaktan gradski automobil, pa je ekonomičnost u potrošnji goriva bila jedan od glavnih prioriteta. Evo nekoliko ključnih aspekata ekonomičnosti ovog modela:

  1. Motori male zapremine: Motori u ponudi za Opel Adam bili su male zapremine, što je pridonijelo niskoj potrošnji goriva. Trocilindrični 1.0 ECOTEC Turbo motor, na primjer, nudio je dobar omjer snage i potrošnje.
  2. Tehnologije za uštedu goriva: Modeli su često dolazili s tehnologijama poput Start/Stop sustava, koji isključuje motor kad automobil miruje (primjerice, na semaforu), čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva.
  3. Aerodinamički dizajn: Iako mali, Opel Adam je imao aerodinamičan oblik koji je smanjio otpor zraka, što je dodatno poboljšalo ekonomičnost.
  4. Lagani materijali: Korištenje lakših materijala pridonijelo je smanjenju težine vozila, što je također pomoglo u optimizaciji potrošnje goriva.
  5. Eko vožnja: Opel Adam je često bio opremljen indikatorom optimalne promjene stupnjeva prijenosa, koji je vozaču pomagao voziti učinkovitije.

Ukupna ekonomičnost Opel Adama varirala je ovisno o motoru i načinu vožnje, no općenito se ovaj model isticao niskom potrošnjom, posebno u urbanim uvjetima gdje su dimenzije i agilnost dolazili do izražaja.

Potrošnja

Potrošnja goriva Opel Adama varirala je ovisno o vrsti motora, stilu vožnje i uvjetima vožnje. Evo nekoliko prosječnih vrijednosti za različite motore:

  1. 1.0 ECOTEC Turbo (90 KS): Ovaj motor, s turbo punjačem i trocilindričnom konstrukcijom, bio je jedan od najekonomičnijih u ponudi. Njegova prosječna potrošnja goriva bila je oko 4,2-4,9 l/100 km, prema tvorničkim podacima.
  2. 1.2 ECOTEC (70 KS): Ovaj četverocilindrični motor bio je među osnovnim opcijama. Njegova prosječna potrošnja goriva iznosila je otprilike 5,0-5,6 l/100 km.
  3. 1.4 ECOTEC (87-100 KS): S nešto većom zapreminom, ovaj motor imao je prosječnu potrošnju goriva između 5,3-6,0 l/100 km.
  4. 1.4 Turbo (150 KS): Ovaj najsnažniji motor, dostupan u sportskom modelu Adam S, imao je prosječnu potrošnju goriva između 5,9-6,5 l/100 km, ovisno o uvjetima vožnje.

Stvarne brojke o potrošnji goriva mogle su se razlikovati ovisno o uvjetima vožnje, stilu vozača i opterećenju automobila. U gradu je potrošnja često bila veća nego na otvorenoj cesti, no generalno je Opel Adam bio poznat po relativno niskoj potrošnji goriva, što ga je činilo privlačnim za urbane vozače.

Deprecijacija

Deprecijacija Opel Adama, poput većine automobila u segmentu gradskih automobila, bila je prilično uočljiva. Nekoliko čimbenika utjecalo je na brzinu kojom je Adam gubio vrijednost:

  1. Popularnost i potražnja: Opel Adam je bio popularan među vozačima koji su tražili kompaktan, moderan automobil s mnogo opcija prilagodbe. Međutim, potražnja za automobilima u ovom segmentu općenito nije visoka, što je utjecalo na deprecijaciju.
  2. Ponuda i potražnja na tržištu rabljenih vozila: Kad je ponuda rabljenih vozila veća od potražnje, cijene padaju. Ovo je često slučaj s automobilima u masovnoj proizvodnji poput Opela Adama.
  3. Starost i kilometraža: Vrijednost automobila opada s vremenom, a veća kilometraža dodatno smanjuje vrijednost zbog trošenja i habanja.
  4. Tehničke specifikacije i oprema: Bolje opremljeni modeli s moćnijim motorima obično zadržavaju veću vrijednost od osnovnih modela.
  5. Status proizvođača: Opel nije poznat po izuzetnoj zadržanosti vrijednosti svojih automobila, što znači da su njihovi modeli skloni bržoj deprecijaciji u usporedbi s luksuznim brendovima ili onima s boljom reputacijom dugovječnosti.

Generalno, Opel Adam pratio je standardne trendove deprecijacije u automobilskom svijetu. Iako je gubio vrijednost prilično brzo, kao i mnogi gradski automobili, to je stvorilo priliku kupcima rabljenih automobila da nabave relativno novi automobil po pristupačnijoj cijeni.

Ispušni plinovi

Opel Adam je, kao i svi automobili, proizveo određenu količinu ispušnih plinova, a količina i sastav tih plinova variraju ovisno o tipu motora i modelu. Evo ključnih aspekata vezanih uz ispušne plinove Opel Adama:

  1. Standardi emisija: Opel Adam je morao zadovoljiti europske standarde emisija, kao što su Euro 5 i Euro 6, ovisno o godini proizvodnje i motoru. Ovi standardi ograničavaju emisije štetnih tvari poput dušikovih oksida (NOx), ugljičnog monoksida (CO) i čestica.
  2. Katalizatori i filtri: Kako bi zadovoljio standarde emisija, Opel Adam je opremljen katalizatorima i filtrima za čestice, koji pomažu u smanjenju emisija štetnih tvari.
  3. Sustav povrata ispušnih plinova (EGR): Ovaj sustav recirkulira dio ispušnih plinova natrag u motor kako bi smanjio emisije dušikovih oksida.
  4. Start/Stop sustav: Neki modeli Opel Adama opremljeni su Start/Stop sustavom koji isključuje motor kada je automobil u stanju mirovanja, što pomaže smanjiti emisije u urbanim područjima.
  5. Potrošnja goriva: Manja potrošnja goriva rezultira manjim emisijama CO2, a Opel Adam je, zahvaljujući svojim motorima male zapremine, bio relativno učinkovit u tom pogledu.

Opel Adam bio je konstruiran kako bi bio što ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji, posebno u usporedbi s većim i starijim automobilima.

Opel Adam cijena

Opel Adam cijena varirala je ovisno o modelu, motoru, opremi i tržištu. Kada je bio nov, cijene su se obično kretale u rasponu od 10.000 do 20.000 eura, ovisno o specifikacijama.

U osnovnoj opremi, modeli su obično bili u donjem dijelu tog raspona, dok su napredniji modeli s jačim motorima i dodatnom opremom mogli koštati i više. Sportski modeli poput Opel Adam S, s najsnažnijim motorima i boljom opremom, bili su na vrhu tog raspona cijena.

Cijena rabljenih modela Adama ovisi o godini proizvodnje, stanju vozila, kilometraži i opremi, ali su obično znatno povoljnije u usporedbi s cijenom novog vozila.

Dizajn

Dizajn Opel Adama odražavao je želju tvrtke Opel da ponudi moderan, personaliziran i prepoznatljiv gradski automobil. Evo glavnih značajki dizajna:

1. Eksterijer:

    • Kompaktne dimenzije: Opel Adam je bio kompaktan, što je omogućavalo jednostavno manevriranje u gradskim sredinama.
    • Personalizacija: Kupci su mogli birati između različitih boja karoserije, uzoraka krova i dizajna kotača. Nudio je mnogo opcija prilagodbe, uključujući krovne naljepnice, različite boje krova i vanjskih retrovizora.
    • Prepoznatljiv izgled: Njegova zaobljena silueta, upečatljiva maska i veliki farovi dali su mu jedinstven izgled.

    2. Interijer:

      • Prilagodljiva unutrašnjost: Unutrašnjost je nudila razne opcije personalizacije, uključujući različite boje i materijale presvlaka, ambijentalno osvjetljenje i razne dekore.
      • Infotainment: Središnji dio unutrašnjosti zauzimao je 7-inčni dodirni zaslon sustava IntelliLink koji je pružao povezivost i zabavu.
      • Prostranost: Iako mali izvana, unutrašnjost Opel Adama bila je relativno prostrana za vozača i suvozača, no zadnja sjedala bila su skromnija u prostoru.

      3. Sportski modeli:

        • Adam S: Ovaj model imao je sportski izgled s istaknutim spojlerom, sportskim kotačima i sportskim ovjesom, što je naglašavalo njegove performanse.

        Opel Adam bio je usmjeren na mlade vozače i one koji su tražili automobil s modernim i personaliziranim izgledom.

        Tehnologija

        Opel Adam je bio opremljen tehnologijama koje su ga činile modernim gradskim automobilom. Neke od ključnih tehnoloških značajki uključivale su:

        1. Infotainment sustav IntelliLink: Glavni tehnološki dodatak u Opel Adamu bio je sustav IntelliLink, koji je pružao povezivost pametnih telefona putem Apple CarPlay i Android Auto funkcionalnosti. Imao je 7-inčni dodirni zaslon visoke razlučivosti i omogućavao upravljanje audio sustavom, navigacijom i ostalim funkcijama.
        2. Napredni sustavi pomoći vozaču: Opel Adam bio je opremljen brojnim sustavima pomoći vozaču, poput sustava pomoći pri parkiranju, automatskog kočenja, nadzora mrtvog kuta i upozorenja na izlazak iz trake.
        3. Ambijentalno osvjetljenje: Ovaj dodatak pružao je prilagodljivo unutarnje osvjetljenje s različitim bojama, što je dodatno personaliziralo unutrašnjost automobila.
        4. Krovni prozor: Opcionalni panoramski krovni prozor omogućavao je dodatno osvjetljenje u kabini i pružao osjećaj prostranosti.
        5. Klima uređaj s automatskom regulacijom: Bio je dostupan u modelima više klase i osiguravao optimalnu udobnost unutar vozila.
        6. Grijana sjedala i volan: Grijanje sjedala i volana bio je još jedan tehnološki dodatak koji je poboljšavao udobnost vozača i putnika, posebno u hladnijim uvjetima.
        7. Napredni sigurnosni sustavi: Uključivao je sustave poput ABS-a, ESC-a i zračnih jastuka, koji su povećavali sigurnost putnika.

        Opel Adam je, unatoč svojoj kompaktnoj veličini, pružao niz tehnoloških rješenja koja su ga činila konkurentnim i modernim u segmentu gradskih automobila.

        Prostor

        Unutrašnjost Opel Adama
        Foto: Screenshot Carbuyer

        Opel Adam bio je mali, gradski automobil, pa je prostor u njemu bio dizajniran s naglaskom na praktičnost u urbanom okruženju. Evo kako se prostor unutar Adama može opisati:

        1. Unutrašnjost:

          • Prednji prostor: Vozač i suvozač imali su razmjerno dobar prostor s obzirom na ukupne dimenzije vozila. Sjedala su bila udobna i prilagodljiva, s opcijama grijanja i podešavanja visine u nekim modelima.
          • Stražnji prostor: Kao dvovratni automobil, pristup stražnjim sjedalima bio je ograničen. Prostor na stražnjim sjedalima bio je skromniji i više je odgovarao djeci ili kraćim vožnjama.

          2. Prtljažni prostor:

            • Kapacitet: Prtljažnik je bio skromne veličine, s kapacitetom od oko 170 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala, kapacitet se mogao povećati na otprilike 660 litara.
            • Praktičnost: Prtljažnik je imao visok prag, što je moglo otežati utovar većih predmeta, ali je imao ravnu podnicu kad su stražnja sjedala preklopljena.

            3. Pretinci i držači:

              • Opel Adam je nudio nekoliko praktičnih rješenja za pohranu manjih predmeta, poput pretinaca u vratima i središnjoj konzoli.

              Unatoč svojim kompaktnim dimenzijama, Opel Adam bio je uspješno osmišljen da nudi maksimalan prostor u kabini, posebno za vozača i suvozača.

              Prtljažnik

              Prtljažnik Opel Adama, kao i kod većine malih gradskih automobila, dizajniran je da pruži dovoljno prostora za osnovne potrebe, ali je njegov kapacitet ograničen zbog kompaktnosti vozila. Evo nekoliko detalja o prtljažniku:

              1. Kapacitet:

                • Standardni kapacitet prtljažnika Opel Adama bio je oko 170 litara, što je bilo dovoljno za osnovne stvari poput manjih torbi ili namirnica.
                • S preklopljenim stražnjim sjedalima, kapacitet se povećava na otprilike 660 litara, omogućavajući prijevoz većih predmeta ili više prtljage.

                2. Praktičnost:

                  • Oblik: Prtljažnik je bio relativno dubok, ali s visokim pragom, što može otežati utovar i istovar težih predmeta.
                  • Podnica: Prtljažnik je imao ravnu podnicu kad su stražnja sjedala preklopljena, što je olakšavalo utovar većih predmeta.
                  • Fleksibilnost: Stražnja sjedala su bila djeljiva u omjeru 50:50, što je omogućavalo dodatnu fleksibilnost u prijevozu putnika i tereta.

                  Općenito, prtljažnik Opel Adama bio je funkcionalan, ali skroman, čime je bio prilagođen svakodnevnim gradskim potrebama.

                  Sigurnost

                  Opel Adam imao je nekoliko sigurnosnih značajki koje su osiguravale zaštitu putnika:

                  1. Aktivni sigurnosni sustavi:

                    • Elektronska kontrola stabilnosti (ESC): Pomagala je u održavanju stabilnosti automobila pri klizanju ili gubitku kontrole.
                    • ABS: Sustav protiv blokiranja kotača sprječavao je proklizavanje prilikom naglog kočenja.
                    • Nadzor tlaka u gumama: Upozoravao je na nepravilnosti u tlaku guma, što poboljšava sigurnost i ekonomičnost.

                    2. Pasivni sigurnosni sustavi:

                      • Zračni jastuci: Standardno je imao prednje i bočne zračne jastuke, te zračne zavjese za zaštitu putnika.
                      • ISOFIX: Sjedala s ISOFIX pričvršćivačima omogućavala su sigurnu instalaciju dječjih sjedala.
                      • Karoserija: Dizajnirana je da apsorbira udarce i smanji rizik od ozljeda u slučaju nesreće.

                      3. Pomoćni sustavi:

                        • Upozorenje o napuštanju trake: Upozorava vozača ako nehotice prelazi liniju trake.
                        • Sustav pomoći pri parkiranju: Omogućavao je lakše parkiranje uz pomoć senzora i kamere.

                        Konkurenti

                        Opel Adam je bio dio segmenta gradskih automobila, gdje su njegovi konkurenti također nudili kompaktne dimenzije, ekonomičnost i moderni dizajn. Neki od najvažnijih konkurenata u ovom segmentu uključivali su:

                        1. Fiat 500: Jedan od najizravnijih konkurenata Opelu Adamu, Fiat 500 nudi sličan retro-stil i mogućnosti prilagodbe.
                        2. MINI Cooper: MINI Cooper je također bio popularan izbor u ovom segmentu, s nešto sportskijim performansama i širim rasponom modela.
                        3. Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo: Ova tri modela dijele istu osnovu i slične su veličine i karakteristika kao Opel Adam.
                        4. Renault Twingo: Svojevrsna alternativa sa stražnjim pogonom, Renault Twingo isticao se po svojoj jedinstvenoj konfiguraciji.
                        5. Volkswagen up! / Škoda Citigo / SEAT Mii: Grupa automobila sličnih dimenzija i karakteristika, popularna zbog svoje praktičnosti i ekonomičnosti.
                        6. Hyundai i10: Hyundai i10 pruža sličnu kombinaciju kompaktnih dimenzija, ekonomičnosti i pristupačne cijene.

                        Ovi konkurenti nudili su slične karakteristike u smislu ekonomičnosti, dimenzija i tehnologije, ali svaki je imao svoje specifične prednosti, čineći segment gradskih automobila raznovrsnim i zanimljivim za kupce.

                        Članak objavio Luka Petkovic

                        Opel Astra H

                        Opel Astra H: 20 godina atraktivnosti na europskom tržištu

                        Crveni Clio 4 sa stražnje strane

                        Renault Clio 4: Gladak i prostran