in

Seat Ateca: Jedna od najboljih u svojoj klasi

Seat Ateca
Foto: Screenshot

SEAT-ov prvi SUV morao je biti dobar, a Seat Ateca je postigla izvrstan pogodak. Njegova kombinacija stila, prostora, kvalitete, užitka u vožnji i vrijednosti donijela mu je titulu crossovera godine 2016. u brojnim izborima. SEAT je od tada lansirao manji model pod nazivom Arona, a tu je i veliki SUV Tarraco koji je konkurent Škodi Kodiaqu.

Oštar jezik dizajna španjolske marke osigurava da SEAT Ateca i dalje bude jedan od najpametnijih automobila te vrste. Ispod je, također, sadržaj, sa širokim rasponom prodornih i učinkovitih motora i dobro ugođenim podvozjem što Atecu čini jednom od najboljih u svojoj klasi za vožnju. Pomalo dosadna unutrašnjost može neke odvratiti, ali impresivan prostor u ponudi, opća čvrstina i dostupnost prednjeg ili pogona na sva četiri kotača daju Ateci sve što joj je potrebno da bude vodeća u klasi crossovera.

Kupci crossovera razmaženi su izborom u 2021. godini, ali SEAT Ateca je jedan od najboljih modela u prodaji. Iako je to bio prvi SEAT-ov ulazak u klasu, koristi provjerene značajke iz Leon hatchbacka i drugih modela iz obitelji VW Group, a krajnji rezultat je – uvjerljiv crossover paket.

Kao i većina crossovera, dolazi u jednoj karoseriji s pet vrata i rasporedom od pet sjedala. Na mnogo načina taj je SUV ekvivalent Leonu, jer oštre linije i nabori karoserije izgledaju uglavnom isto kao i hatchback. U tome postoji metoda, jer ne samo da Ateca ima korporativni izgled, već i dio svoje opreme dijeli s Leonom. Kao rezultat toga, asortiman motora sadrži niz TSI benzinskih i TDI dizelskih jedinica s turbopunjačem. Benzinski agregati dolaze u verzijama 1.0 110 KS, 1.5 150 KS i 2.0 TSI 190 KS, sa 113 KS, 148 KS i 187 KS.

Verzija 1.5 ima isti mjenjač (7-brzinski DSG automatski je opcionalan) i ima deaktivaciju cilindra za povećanje ekonomičnosti. Kao rezultat toga, veći 1.5 benzinski agregat neznatno će poboljšati potrošnju goriva trocilindričnog 1.0 TSI. Na vrhu ponude, 2.0 TSI dolazi sa 7-stupanjskim DSG kutijom i 4Drive pogonom na sva četiri kotača kao standardnom opremom.

Cijene za Atecu kreću se od oko 24.500 funti do blizu 32.000 funti (od 220 tisuća do 290 tisuća kuna), tako da se po cijeni podudara sa svojim konkurentima u crossoveru. Ateca je ipak jedan od vodećih u klasi, a mi bismo ju preporučili uz Škodu Karoq i Peugeot 3008 na vrhu crossovera. Ostali modeli koji se približavaju ovom trojcu su Mazda CX-5, Renault Kadjar i Nissan Qashqai, dok je Volkswagen Tiguan skuplja alternativa, kao i Toyotin RAV4 i Honda CR-V. Kia Sportage i Hyundai Tucson također su vrijedni razmatranja, kao i ažurirani Ford Kuga.

Članak objavio Luka Petkovic

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant: Kralj superkaravana vraća se u novom izdanju

Mate Rimac

Mate Rimac o Neveri: „Ovo je ponos cijele nacije”