in

Stanje u autoindustriji: Prednjači nedostatak mikročipova, no nije sve tako crno

stanje u autoindustriji
Foto: Pixabay

Prošla godina bila je, u najmanju ruku, „zanimljiva” za nove automobile. Točnije, u mnogim dijelovima svijeta postalo je prilično teško kupiti novi automobil. Ako se pitate zašto je to tako, jednostavno se uključite u svoj omiljeni medij (Facebook, Twitter, news portali) i bit ćete opterećeni jednom riječju: Nedostaci. Zahvaljujući pandemiji, stanje u autoindustriji nije bajno. Trenutno se suočavamo s neviđenim brojem nedostataka opskrbe diljem svijeta. Za sada, autoindustrija nije u mogućnosti nabaviti mikročipove, pronaći rabljene automobile, pa čak ni unajmiti vozače kamiona. Osim toga, tijekom pandemije, pogoni za proizvodnju automobila morali su se zatvoriti kako bi izbjegli gubitak dobiti. Očigledno, to nije bila najbolja odluka.

Kao rezultat ovog nedostatka novih automobila, možda ćete se zapitati: Koliko se novih automobila inače proizvodi svake godine? Pa, s obzirom na to da je danas na cestama otprilike 1,5 milijarde automobila, možete očekivati da će ta brojka biti prilično visoka. Uostalom, automobili se kvare, dolazi do nesreća, a ljudi vole kupovati nove automobile bez obzira na to trebaju li im ili ne.

Od najproduktivnijih godina u povijesti…

Otkako je masovna proizvodnja Ford modela T počela davne 1908. godine, proizvodnja automobila nastavila je eksponencijalno rasti diljem svijeta. Sve do nedavno, ovaj trend je rastao uzlaznom putanjom. Zamah je bio toliko velik da smo nedavno doživjeli dvije uzastopne godine s najviše proizvedenih automobila u povijesti.

Riječ je o 2017. i 2018. godini. Procjenjuje se da je u obje godine proizvedeno oko 97 milijuna automobila diljem svijeta. Ono što ovu brojku čini tako impresivnom je to da smo prije dva desetljeća, 2001. godine, proizvodili samo 56 milijuna vozila. To je povećanje proizvodnje od 73,2 % u samo 16 godina!

…Do velike krize

Nažalost, za automobilsku industriju, uzlazni trend naglo je počeo padati kada je 2020. pandemija stupila na scenu. Kao što je ranije spomenuto, izazvala je niz problema u automobilskoj industriji. Između nestašice, očekivanog nedostatka ljudi koji su htjeli kupiti automobil i pokušaja da se ljudi zaštite od virusa, proizvodnja vozila poprilično je usporila. Ali, možda ne toliko koliko mislite.

Unatoč tome što je zaslijepljena trenutnom situacijom, svjetska automobilska industrija i dalje je mogla „ispumpati“ 78 milijuna vozila tijekom godine. Da, ovo je puno manje od onoga što smo vidjeli u prethodne tri godine. Međutim, to je još uvijek puno više nego što je proizvedeno posljednji put kada smo imali ekonomski pad, tijekom 2008. i 2009. godine kada je proizvedeno samo 62 milijuna vozila.

Dakle, sada slijedi pitanje na koje svi želimo znati odgovor: Koliko dugo moramo čekati da se proizvodnja automobila vrati u normalu? Pa, za sada nema definitivnog odgovora. Oni koji su optimistični vjeruju da će nedostatak čipa potrajati još jedno kratko vrijeme. S druge strane, pesimisti smatraju da bismo posljedice u autoindustriji mogli osjećati još minimalno dvije godine. Stoga se čini da je odgovor da ćemo se morati strpjeti i vidjeti što će se dogoditi…

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes Vito

Mercedes Vito: Kvaliteta kakvu očekujemo

Rolls-Royce

Rolls-Royce: 5 činjenica o legendarnom automobilu koje malo ljudi zna