in

Mercedes Vito: Kvaliteta kakvu očekujemo

Mercedes Vito
Foto: Screenshot Drive.com.au YT

Mercedes Vito je kombi srednje veličine u liniji kombija tvrtke. Prodaje se zajedno s većim Sprinterom i malim Citanom, a s prostranim prtljažnim prostorom i malo korisne tehnologije u njemu, definitivno bi trebao biti u Vašem užem izboru ako želite kupiti kombi srednje veličine. Vito je namijenjen najprometnijem i najkonkurentnijem sektoru gospodarskih vozila, ali nudi se po cijeni koja znači da je jak konkurent modelima kao što su Ford Transit Custom, Volkswagen Transporter, Opel Vivaro, Renault Trafic, Citroen Dispatch i Peugeot Expert, iako ćete se možda morati odreći nekih luksuza ako odaberete Mercedes.

Posljednja generacija Vita imala je vrhunski imidž koji je jako sporo gubio vrijednost, ali prodaja je patila jer se nudio samo u ograničenom broju konfiguracija. Dolaskom trenutnog kombija 2014. uveden je raspored prijenosa s prednjim ili stražnjim pogonom, izbor između dva međuosovinska razmaka i tri duljine karoserije. Osim kombijskih verzija, također možete naručiti modele minibusa Mercedes Vito Crew Van i Tourer, a tu je i Vito Taxi za taksiste, dok je eVito kombi dostupan za isporuke bez emisija. I naravno, Vito je komercijalna verzija Mercedesa V-klase za prijevoz putnika.

Nedostatak varijante Vita s visokim krovom bit će problem za neke kupce, no Mercedes očito smatra da je to nepotreban most prema većem modelu Sprinter, koji dolazi u još većem broju karoserijskih konfiguracija. Volumen tereta u kombijima Mercedes Vito kreće se od 5,5 kubičnih metara do 6,6 kubičnih metara, dok korisna nosivost za dizelaše ide do 818 kg kao standard.

Snaga za kombi Vito dolazi iz izbora između četiri dizelska motora ili potpuno električnog pogona koji nudi eVito. Dizelaši su označeni oznakama 110CDI, 114CDI, 116CDI i 119CDI, a motor koji ćete dobiti ovisit će o tome koji mjenjač odaberete. Mercedes nudi Progressive i Premium presvlake, dok Crew Van također dolazi u Sport specifikacijama, te je svojevrsni most između Vita i monovolumena V-klase koji dijeli platformu.

Progresivna oprema je jedina koja se nudi s ručnim mjenjačem, a ove verzije imaju prednji pogon s 1,7-litrenim dizelskim motorom s oznakom 110CDI ili 114CDI, samo u duljinama karoserije L1 i L2. Sve ostale verzije Mercedes Vito diesel imaju veći 2,0-litreni motor, imaju stražnji pogon i najnoviji Mercedesov automatski mjenjač 9G-Tronic. Ako odaberete 114CDI ručni mjenjač, dobit ćete 1,7-litreni motor i pogon na prednje kotače, ali 114CDI automatik ima 2,0-litreni motor s istom snagom od 134 KS, ali pogon ide na stražnje kotače.

Mercedes Vito je proizvod visoke kvalitete, ali njegov je problem uvijek bio uvjeriti kupce kombija da je vrijedan većeg izdatka u odnosu na glavne alternative. Najnoviji model smanjio je cjenovni jaz u odnosu na svoje konkurente i izvrstan je izbor ako Vam je na prvom mjestu udobnost, profinjenost, tehnologija i općenito otmjeni dojam. Ono što Vitu nedostaje jesu sirovi kapacitet i praktične značajke osmišljene da naporan radni dan prođe malo lakše.

1. Potrošnja – 94 / 100: Ima prednost pred konkurencijom

Ako Vam je novac problem, onda je Mercedes Vito s prednjim pogonom pravi izbor. Mercedesov kombi srednje veličine uvijek je imao prednost nad alternativama, a jeftiniji modeli s prednjim pogonom zatvaraju taj jaz.

Međutim, podjednako važni kao i nabavna cijena su troškovi rada kombija, a Mercedes u tom području nikada nije zaostajao. Iznenađujuće, Vito s najboljom ekonomičnošću nije najmanje snažna verzija. Sve brojke za Vito koje navodi Mercedes proizvedene su pod uvjetima testiranja WLTP, a najučinkovitiji model je 2,0-litreni dizelski 114 CDI Premium sa stražnjim pogonom u karoseriji L1 opremljen 9G-Tronic automatikom, koji ima navedenu potrošnju od 7,1 l/100 km.

Iznenađujuće, najmanje učinkovit model je 1,7-litreni 110 CDI Progressive L3 s ručnim pogonom na prednje kotače, s potrošnjom od 7,7 l/100 km. Međutim, postoji samo razlika od oko 0,6 l/100 km između Vita s najboljim i najgorim performansama. U Crew Vanu dodatna težina drugog reda sjedala ima utjecaja, s potrošnjom koja se kreće od 7,9 do 8,4 l/100 km.

Svi kombiji imaju stop-start, gume s niskim otporom kotrljanja i aerodinamičke ploče ispod kombija za povećanje učinkovitosti, dok je SCR tehnologija naknadne obrade ispušnih plinova također ugrađena kako bi pomogla u ispunjavanju standarda o emisijama iz vozila. To znači da je potreban AdBlue, a tu je i spremnik za AdBlue od 24 litre. Putno računalo kombija će Vam reći kada treba napuniti.

Mercedes Vito standardno ima spremnik goriva od 57 litara, tako da biste trebali moći prijeći oko 675 kilometara između punjenja. Mercedes također nudi veći spremnik od 70 litara, koji će Vam lako omogućiti još 150 km dometa, na temelju najnižih citiranih službenih podataka o potrošnji goriva. Električni eVito ima službeni domet od 150 km.

Servisni intervali za Vito su do 40.000 km ili dvije godine. Točno vrijeme potrebno za servis izračunava se na individualnoj osnovi pomoću ugrađenog ASSYST računala, koje uzima u obzir čitav niz faktora. Troškovi održavanja i popravka smanjeni su do 6,4% na starom Vitu, a potpuno pocinčana karoserija kombija omogućuje Mercedesu da ponudi 12-godišnje jamstvo protiv korozije.

2. Sigurnost – 93 / 100: Mercedes Vito pun akronima

Mercedes se nikada ne srami nagomilati sigurnosni pribor i, vjerno formi, popis specifikacija za Mercedes Vito prepun je akronima od tri slova. Zračni jastuci za vozača i suvozača standardni su na svim modelima, dok se verzije minibusa Tourer mogu specificirati s do osam zračnih jastuka. Mercedesov prilagodljivi ESP sustav koji uključuje ABS kočnice, ASR kontrolu proklizavanja, EBD raspodjelu sile kočenja, BAS hidrauličku pomoć pri kočenju, LAC prilagodljivu kontrolu opterećenja i EUC kontrolu podupravljanja, među ostalim, radi na sprječavanju potrebe za tim zračnim jastucima.

Mercedes Vito s pogonom na stražnje kotače posebno je vješt kao vučno vozilo, a TSA sustav za pomoć stabilnosti prikolice otkriva prisutnost prikolice, prilagođavajući ESP postavke u skladu s tim kako bi spriječio zaostajanje. Kamera za stražnje parkiranje također ima način rada “coupling zoom”, koji zvuči pomalo voajeristički, ali je zapravo genijalan sustav navođenja koji pomaže vozaču da postavi kuku za vuču kako bi spojio prikolicu.

Mercedes također nudi Lane Keeping Assist, koji upozorava vozača ako skrene iz svog traka bez pokazivača, Inteligentno osvjetljenje koje prilagođava širinu i intenzitet LED prednjih svjetala velike snage prema situaciji u vožnji i sustav upozorenja na udaljenost koji se pojačava kada se previše približite automobilu ispred sebe. Sa sigurnošću se može reći da je Vito s punim specifikacijama jedan od najsigurnijih kombija na cesti.

3. Dizajn – 84 / 100: Oskudan, bez napora, ali besprijekorno konstruiran

Mercedes Vito silazi s iste proizvodne trake u Vitoriji, u sjevernoj Španjolskoj, kao i V-klasa, ali Mercedes je poduzeo veće korake kako bi razlikovao ta dva vozila u kabini nego što je to učinio s prethodnom generacijom Vita i njegovog rođaka Viana. Vito ima potpuno drugačiju masku od V-klase s Mercedesovim luksuzom osobnog automobila koji je zamijenjen solidnom jednostavnošću. Dizajn je oskudan, bez napora, ali dolazi besprijekorno konstruiran. Razvodni uređaji su podignuti u odnosu na ponudu osobnih automobila. Kružni ventilacijski otvori izgledat će poznato svima koji su vozili noviju A-klasu ili C-klasu.

U negativnom stupcu imamo zastarjelu informacijsko-zabavnu konzolu s malim 18-cm zaslonom osjetljivim na dodir i zastarjelim softverom za satelitsku navigaciju, iako su sada uključeni Apple CarPlay i Android Auto. Mogućnosti za pohranjivanje malih predmeta su brojne, iako uski pretinci na vratima i nedostatak police iznad glave znače da će veće predmete biti teže smjestiti.

Mercedes Vito
Foto: Screenshot Drive.com.au YT

Mercedes također odbija ponuditi ugrađene držače za telefone i prijenosna računala koji su dostupni u konkurenciji modela Vito. Navodi sigurnosne probleme koji proizlaze iz vozača koji koriste takvu tehnologiju za volanom, ali ako je alternativa držanje telefona ili držanje prijenosnog računala na suvozačevom sjedalu, rješenja za “mobilni ured” po narudžbi čine se poželjnijima.

Jaka strana Vita u unutrašnjosti su čvrsta, ali udobna sjedala s pristojnom bočnom potporom i mnoštvom mogućnosti podešavanja, uključujući visinu. Također nudi niži vozački položaj nego Vivaro ili Ford Transit Custom. Vidljivost preko visoke ploče je dobra, a upravljač je lijepo dizajniran. Modeli viših specifikacija dobivaju sličan kotač od kože i kroma koji ne bi izgledao neprikladno u AMG modelu. Ipak, prvenstveno je Mercedesova kvaliteta ta koja blista, izdižući kabinu Vita iznad svojih suvremenika.

Mercedes u Vito ugrađuje duplo suvozačko sjedalo, a kabina je dovoljno široka da troje mogu udobno zajedno sjediti bez da se dodiruju ramenima.

4. Vožnja – 83 / 100: Pogon na stražnje kotače za veću smirenost

Asortiman Mercedes Vito podijeljen je. Modeli od 1,7 litara s prednjim pogonom nude pristupačniju opciju za lakši gradski rad, dok 2,0-litreni Vitos s pogonom na stražnje kotače nudi dodatnu snagu za veće kilometraže i nosivosti. 1,7-litreni CDI motor u modelima 110 CDI i 114 CDI isti je onaj koji se donedavno nalazio u Renault Traficu, iako Mercedes rado naglašava da je napravio niz izmjena, uključujući novu kontrolnu jedinicu motora (ECU).

Ovaj četverocilindrični common-rail turbo dizel motor je dobar motor za cjenovno pristupačni kraj ponude dostavnih vozila, iako ste nešto manje voljni oprostiti razine buke iznad 2.000 okretaja u minuti nego što biste bili da imate Renault. Činjenica je da će za operatere koji svoje vozilo koriste uglavnom u gradu, niske performanse i izvrsna ekonomičnost biti savršeno primjerene.

2,0-litreni dizel je Mercedesov vlastiti agregat i puno je bliži onome što smo očekivali od Mercedes-Benz kombija. Standardno dolazi s automatskim mjenjačem, tako da 114 CDI automatik dolazi s ovim motorom umjesto 1.7, dok 116 CDI i 119 CDI također dolaze s njim. 2,0-litreni je tiši i opušteniji.

Pogon na stražnje kotače pruža osjetno smireniji osjećaj na cesti, glatkije ubrzava iz zavoja i postiže bolju trakciju na skliskim površinama. U gradu je krug okretanja manji. Uz sve to rečeno, još uvijek je malo vjerojatno da će prijevoznici izabrati Vito s pogonom na stražnje kotače samo da bi pristupili ovim neznatno superiornim voznim karakteristikama. FWD će opet odgovarati većini. Prava prednost RWD dolazi u povećanom nosivosti i kapacitetu vuče (do 2.500 kg).

9G-Tronic automatik preuzet je iz Mercedesovih osobnih automobila i pokazao se glatkim u automatskom načinu rada. Postoji malo kašnjenja u mjenjanju brzine, ali promjene se i dalje događaju gotovo neprimjetno. Neće biti za svakoga zbog dodatnog troška, ali je jedan od boljih mjenjača za automobile koje možete dobiti u kombiju.

Općenito govoreći, Mercedes Vito je tih i udoban, osjećajući svaki djelić čvrstog, značajnog proizvoda koji biste očekivali od Mercedes-Benz kombija. Loša strana je da općenito dobro odmjerenim elektromehaničkim postavkama upravljanja nedostaje osjećaj povezanosti s cestom kakav imate u najboljim kombijima.

Mercedes Vito
Foto: Screenshot Drive.com.au YT

5. Prostor – 75 / 100: Tri različite duljine karoserije

Što se tiče ukupne nosivosti, Mercedes Vito malo zaostaje za najprostranijim kombijima srednje veličine. To je djelomično tako zbog nedostatka karoserije s visokim krovom. Tri različite duljine karoserije koje su u ponudi proizvode maksimalnu duljinu tereta između 2.433 mm i 2.908 mm u ekstra dugoj verziji. Što se tiče obujma tereta, raspon je od 5,5 kubičnih metara do 6,6 kubičnih metara. Osim povećanja duljine od oko 140 mm u rasponu, dimenzije prtljažnika Vita ostaju gotovo nepromijenjene.

Foto: Screenshot Drive.com.au YT

Nosivost se standardno kreće od 646 do 818 kg, što i nije tako impresivno, zahvaljujući standardnoj bruto masi vozila od 2,8 tona. Mercedes doista nudi povećani GVW uz dodatnu cijenu, do 3,2 tone za nešto manje od 1.200 € više. eVito standardno može nositi do 923 kg, zahvaljujući većoj početnoj GVW. Međutim, približite li se ovoj brojci, to će negativno utjecati na domet eVita.

Pristup stražnjem dijelu kombija je preko vrata prtljažnika koja se podižu, ali ne postoji mogućnost dodavanja stražnjih vrata. Osim toga, dobivate par kliznih bočnih vrata (ne nude svi konkurenti ovo kao standard), dok Mercedes nudi opcijske prozore za vrata i čeličnu pregradu između prostora za teret i kabine.

Ukupna ocjena za Mercedes Vito: 86 / 100 – Mercedes Vito praktičan je kombi srednje veličine s kvalitetom kakvu biste očekivali od njemačkog proizvođača

Članak objavio Luka Petkovic

F1 bolid

Povratak stare teme: F1 bolid mogao bi voziti naopačke!

stanje u autoindustriji

Stanje u autoindustriji: Prednjači nedostatak mikročipova, no nije sve tako crno