in

Opel Vivaro – Relevantan i konkurentan u dinamičnom svijetu

Crni električni Opel Vivaro na sajmu automobila u Bruxellesu
Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Opel Vivaro, srednje veliki kombi koji je postao popularan među profesionalcima i privatnim korisnicima zbog svoje svestranosti, udobnosti i ekonomske isplativosti, predstavlja značajan dio ponude Opela. Od svog predstavljanja početkom 21. stoljeća, Vivaro je postao neizostavan izbor za mnoge poslovne subjekte, nudući različite verzije koje mogu zadovoljiti širok spektar potreba, od prijevoza tereta do prevoza putnika. Razvijen u suradnji s drugim proizvođačima vozila, Opel Vivaro kombinira funkcionalnost i stil s naprednim tehnološkim karakteristikama, što ga čini jednim od vodećih modela u svojoj klasi. Njegova pouzdanost, zajedno s niskim troškovima održavanja, dodatno pojačava njegovu privlačnost na tržištu.

Kroz godine, Opel je kontinuirano ažurirao Vivaro, uvodeći nove generacije i modele koji su opremljeni najsuvremenijim sigurnosnim značajkama i tehnologijama, čime je osigurano da ovaj kombi ostane relevantan i konkurentan u dinamičnom automobilskom sektoru.

Povijest Opel Vivara

Opel Vivaro, lansiran početkom 2000-ih, postao je ključni igrač na tržištu srednje velikih kombija, poznat po svojoj svestranosti, pouzdanosti i ekonomičnosti. Ovo vozilo je rezultat suradnje između General Motorsa (vlasnika marke Opel u to vrijeme) i Renaulta, što je dovelo do stvaranja vozila koje dijeli mnoge komponente s Renault Traficom i Nissan Primastarom, pokazujući značajan primjer uspješne automobilske kolaboracije.

Prva generacija (2001. – 2014.)

Prva generacija Opel Vivara predstavljena je 2001. godine, označavajući Opelov ulazak u segment srednje velikih kombija. Dizajniran s fokusom na funkcionalnost i udobnost, ponudio je razne konfiguracije, uključujući verzije za prijevoz tereta i putnika, kao i različite duljine i visine krova. Motori su varirali od ekonomičnih dizelskih opcija do snažnijih benzinskih verzija, usmjeravajući se na ispunjavanje različitih poslovnih i privatnih potreba korisnika.

Druga generacija (2014. – 2019.)

Uvođenjem druge generacije 2014. godine, Opel Vivaro doživio je značajne promjene u dizajnu, tehnologiji i motorizaciji, naglašavajući veću učinkovitost i napredne sigurnosne značajke. Nova generacija donijela je poboljšanu unutrašnjost, veću nosivost i poboljšanu potrošnju goriva, čineći ga još privlačnijim za poslovne korisnike. Također je uvedena i veća fleksibilnost u pogledu konfiguracija i specijaliziranih verzija, poput onih prilagođenih za specifične industrije.

Treća generacija (2019. – danas)

Treća generacija Opel Vivara predstavljena je 2019. godine, označavajući prelazak pod vlasništvo PSA Groupe (sada Stellantis), što je dovelo do dijeljenja platforme s Peugeot Expertom i Citroën Jumpyjem. Ova generacija je donijela revolucionarne promjene, uključujući opciju potpuno električnog pogona, Opel Vivaro-e, kao odgovor na rastuću potražnju za ekološki prihvatljivim vozilima. S naglaskom na tehnološku inovaciju, poboljšanu učinkovitost i smanjenje emisija, nova generacija Vivara postavila je nove standarde u segmentu.

Tijekom godina, Opel Vivaro nastavio je evoluirati, prilagođavajući se promjenjivim zahtjevima tržišta i regulativama, čime je održao svoju poziciju kao jedan od vodećih izbora u svojoj klasi za širok raspon korisnika.

Srebrni Opel Vivaro izvana
Foto: Screenshot What Car?

Opel Vivaro motori

Opel Vivaro tijekom svoje povijesti nudio je širok raspon motora, odgovarajući na različite potrebe kupaca, bilo da je riječ o ekonomičnosti, performansama ili ekološkoj održivosti. Evo pregleda koji su Opel Vivaro motori bili dostupni u različitim generacijama:

Prva generacija (2001. – 2014.)

U prvoj generaciji, Vivaro je imao opcije dizelskih i benzinskih motora:

  • Dizelski motori: Ponuda dizelskih motora uključivala je nekoliko verzija 1.9 CDTI motora s različitim razinama snage, kao i snažnije 2.0 CDTI i 2.5 CDTI motore. Ti motori su bili poznati po svojoj izdržljivosti i ekonomičnosti.
  • Benzinski motori: Benzinske opcije bile su manje uobičajene, ali su uključivale 2.0-litrene motore za određena tržišta, nudeći veće performanse na račun veće potrošnje goriva.

Druga generacija (2014. – 2019.)

S drugom generacijom, fokus se pomaknuo prema većoj učinkovitosti i ekološkoj održivosti:

  • Dizelski motori: Uvelike su dominirali dizelski motori, s novim Euro 6 motorima koji su nudili bolju učinkovitost i manju emisiju štetnih tvari. U ovoj generaciji, Opel je predstavio napredne verzije 1.6 CDTI motora, uključujući twin-turbo varijante koje su nudile odličan omjer snage i potrošnje.

Treća generacija (2019. – danas)

Treća generacija donijela je značajne inovacije, uključujući uvođenje električnih varijanti:

  • Dizelski motori: Iako su i dalje prisutni, dizelski motori su dodatno optimizirani za učinkovitost i ekološke standarde. Ponuda je obuhvaćala napredne verzije 1.5 CDTI i 2.0 CDTI motora s različitim stupnjevima snage, prilagođene zahtjevima modernog tržišta.
  • Električni pogon (Vivaro-e): Najveća inovacija treće generacije bila je uvođenje modela Vivaro-e, potpuno električnog vozila, što je Opelov odgovor na sve veću potražnju za održivim transportnim rješenjima. Vivaro-e nudi impresivnu autonomiju i smanjene operativne troškove, bez emisija štetnih tvari.

Opel Vivaro je kroz svoje generacije prilagođavao ponudu motora prema tehnološkom napretku i promjenjivim zahtjevima tržišta, usmjeravajući se na veću ekonomičnost, smanjenje emisija i, nedavno, na potpunu elektrifikaciju.

Vožnja

Vožnja Opel Vivara karakterizira se kao ugodna i efikasna, što ga čini popularnim izborom ne samo za poslovne korisnike koji traže pouzdan i ekonomičan kombi, već i za privatne korisnike koji cijene udobnost i praktičnost. Kroz svoje generacije, Vivaro je evoluirao kako bi pružio bolje iskustvo vožnje, s naglaskom na sigurnost, udobnost i performanse. Evo nekoliko ključnih aspekata vožnje Opel Vivara:

Prva generacija (2001. – 2014.)

  • Upravljivost: Prva generacija Vivara nudila je solidnu upravljivost za vozilo svoje veličine, zahvaljujući dobro izbalansiranom ovjesu i preciznom upravljačkom sustavu.
  • Udobnost: Unatoč fokusu na funkcionalnost, prva generacija je također pružala pristojnu razinu udobnosti za vozača i putnike, s dovoljno prostora i prilagodljivim sjedalima.
  • Performanse: Motori su nudili dobar omjer snage i ekonomičnosti, omogućavajući solidne performanse, kako u gradskoj tako i u vožnji na otvorenoj cesti.

Druga generacija (2014. – 2019.)

  • Poboljšana upravljivost: Druga generacija donijela je dodatna poboljšanja u upravljivosti i odzivu, čineći Vivaro još lakšim za upravljanje, pogotovo u uskim gradskim ulicama.
  • Veća udobnost: Unapređenja u unutrašnjosti i ovjesu rezultirala su većom udobnošću, smanjenom bukom u kabini i boljom općom ergonomijom za vozača.
  • Ekonomska efikasnost: Noviji dizelski motori nudili su bolju potrošnju goriva i smanjene emisije, čineći Vivaro ekonomičnijim u održavanju.

Treća generacija (2019. – danas)

  • Električna opcija: Uvođenjem Vivaro-e, Opel je omogućio iskustvo vožnje bez emisija, s tihim i glatkim radom, te brzim odzivom na ubrzanje zahvaljujući električnom pogonu.
  • Napredna tehnologija: Treća generacija uključuje napredne tehnološke dodatke, poput sustava za pomoć pri vožnji, koji dodatno olakšavaju vožnju i parkiranje.
  • Komfor i praktičnost: Nove verzije Vivara dizajnirane su s fokusom na ergonomiju i praktičnost, nudeći prostraniju i udobniju kabinu te fleksibilne opcije za smještaj tereta i putnika.

Kroz sve generacije, Opel Vivaro se istaknuo kao vozilo koje pruža pouzdanu i ugodnu vožnju, uz stalne inovacije kako bi se zadovoljile potrebe korisnika. Sa svakom novom generacijom, Vivaro je postajao sve sofisticiraniji, nudeći vozačima i putnicima bolje iskustvo vožnje.

Prtljažni prostor Opel Vivara
Foto: Screenshot What Car?

Ekonomičnost

Ekonomičnost Opel Vivara ključni je faktor koji doprinosi njegovoj popularnosti među različitim korisnicima, uključujući male i srednje poduzetnike, velike flote, pa čak i privatne korisnike koji cijene učinkovitost i niske operativne troškove. Ovaj kombi je dizajniran s naglaskom na smanjenje troškova vlasništva kroz nekoliko ključnih aspekata:

Potrošnja goriva

Opel Vivaro dolazi s različitim motorima dizajniranim za optimalnu potrošnju goriva. Dizelski motori, posebno, ističu se svojom ekonomičnošću, pružajući dobru kilometražu uz smanjene emisije CO2, što je posebno važno za korisnike koji puno voze. Novije generacije, s motorima koji udovoljavaju strožim Euro 6 standardima emisija, dodatno su unaprijedile učinkovitost goriva, čineći Vivaro još ekonomičnijim za održavanje.

Održavanje

Opel Vivaro je dizajniran tako da minimizira potrebu za čestim i skupim servisiranjima. Robusna konstrukcija i pouzdanost ključnih komponenata smanjuju učestalost servisiranja, dok su dijelovi relativno jeftini i lako dostupni, što doprinosi nižim ukupnim troškovima održavanja.

Trajnost

Visoka razina pouzdanosti i izdržljivosti je još jedan faktor koji doprinosi ekonomičnosti Vivara. Sposobnost da izdrži teške uvjete rada i velike kilometraže s minimalnim troškovima popravaka ključna je za korisnike koji žele maksimizirati vrijednost svoje investicije u vozilo.

Električna opcija (Vivaro-e)

Uvođenje električnog modela Vivaro-e dodatno je promijenilo igru po pitanju ekonomičnosti, nudeći korisnicima mogućnost potpune eliminacije troškova goriva i smanjenje operativnih troškova. Iako su inicijalni troškovi kupnje viši u usporedbi s tradicionalnim motorima, niži operativni troškovi i manja potreba za održavanjem čine električni Vivaro atraktivnom opcijom za dugoročno ekonomično poslovanje.

U svakom slučaju, Opel Vivaro se ističe kao ekonomičan izbor za različite korisničke profile, nudeći balans između početne investicije, troškova goriva, potrebe za održavanjem i ukupne trajnosti.

Potrošnja

Potrošnja goriva kod Opel Vivara varira ovisno o generaciji vozila, tipu motora, težini tereta i načinu vožnje. Generalno, dizajnirani su da budu što ekonomičniji, kombinirajući učinkovitost s dovoljno snage za različite potrebe transporta. Evo primjera potrošnje za različite generacije i tipove motora:

Prva generacija (2001. – 2014.)

Dizelski motori u prvoj generaciji, posebno 1.9 CDTI i 2.0 CDTI, nudili su potrošnju u rasponu od oko 7 do 9 litara na 100 kilometara, ovisno o uvjetima vožnje i opterećenju. Benzinski motori, koji su rjeđi, obično su imali višu potrošnju, često preko 10 litara na 100 km.

Druga generacija (2014. – 2019.)

U drugoj generaciji, poboljšanja u dizajnu motora i aerodinamici vozila pomogla su smanjiti potrošnju. 1.6 CDTI dizelski motori, na primjer, mogli su postići potrošnju u rasponu od oko 6 do 7 litara na 100 km za standardne verzije, dok su ekonomičnije verzije s start-stop tehnologijom i optimizacijom za nisku potrošnju mogle postići i niže vrijednosti.

Treća generacija (2019. – danas)

Treća generacija donosi još veću učinkovitost, posebno s uvođenjem električnog modela Vivaro-e, koji eliminira potrošnju tradicionalnih goriva. Dizelski motori, kao što su 1.5 CDTI i 2.0 CDTI, optimizirani su za još bolju potrošnju, s prosječnim vrijednostima koje se mogu kretati oko 5,5 do 6,5 litara na 100 km za ekonomične verzije, uzimajući u obzir modernu tehnologiju i strože emisijske standarde.

Električni Vivaro-e

Vivaro-e, kao električno vozilo, ne troši tradicionalna goriva, ali njegova efikasnost može se izraziti kroz potrošnju električne energije na 100 kilometara. Ova vrijednost može varirati ovisno o uvjetima vožnje, teretu i korištenju dodatne opreme poput klima-uređaja. Prosječna potrošnja električne energije obično se kreće oko 20-30 kWh na 100 km.

Važno je napomenuti da stvarna potrošnja može značajno varirati ovisno o načinu vožnje, stanju vozila, teretu i uvjetima na cesti. Uvijek je preporučljivo provjeriti specifične tehničke specifikacije za model koji vas zanima za najtočnije informacije o potrošnji.

Opel Vivaro cijena

Opel Vivaro cijena može se znatno razlikovati ovisno o nekoliko faktora, uključujući generaciju vozila, konfiguraciju (kao što su dužina vozila, visina krova, tip motora), razinu opreme i dodatne opcije koje su možda uključene. Također, geografska lokacija i lokalni porezi mogu imati veliki utjecaj na konačnu cijenu. Evo općeg pregleda kako se cijene mogu kretati:

Nova vozila

  • Treća generacija (2019. – danas): Za najnoviju generaciju, osnovni modeli Vivara mogu počinjati od oko 25.000 do 30.000 eura, ovisno o zemlji i specifikacijama. Električni modeli (Vivaro-e) obično imaju višu početnu cijenu, koja može počinjati od oko 35.000 eura pa naviše, s obzirom na trenutne poticaje i subvencije za električna vozila koje nude neke zemlje.

Rabljena vozila

  • Prva i druga generacija: Cijene rabljenih vozila variraju široko ovisno o godištu, kilometraži, stanju vozila i tržištu. Prva generacija (2001. – 2014.) može se naći za cijene od nekoliko tisuća eura, dok se druga generacija (2014. – 2019.) obično kreće od oko 10.000 eura pa naviše, ovisno o navedenim faktorima.

Važno je uzeti u obzir da će specifične verzije s visokim nivoom opreme, dodatnim paketima i tehnološkim dodacima imati veću cijenu. Također, cijene se mogu mijenjati zbog promocija, popusta od strane prodavača ili proizvođača, i dostupnosti financijskih uvjeta ili leasing opcija.

Pri kupnji rabljenog Opel Vivara, važno je detaljno provjeriti stanje vozila, povijest održavanja i potencijalne buduće troškove, kako bi se osigurala njegova vrijednost i izbjegli nepotrebni troškovi. Kod novih vozila, preporuča se istražiti dostupne opcije financiranja, garancije i servisne pakete koje nudi prodavatelj ili proizvođač.

Tehnologija

Tehnologija u Opel Vivaru razvijala se kroz generacije, pružajući sve sofisticiranije sustave za pomoć vozačima, poboljšanu sigurnost, udobnost i konektivnost. Evo kako je tehnologija unaprijeđena u različitim generacijama Opel Vivara:

Prva generacija (2001. – 2014.)

Prva generacija Opel Vivara fokusirala se na osnovne tehnološke funkcije koje su u to vrijeme bile standard za komercijalna vozila. Uključivala je:

  • Osnovni audio sustavi.
  • Električni prozori i centralno zaključavanje.
  • Ograničene sigurnosne funkcije poput ABS-a (sustav protiv blokiranja kočnica) i zračnih jastuka.

Druga generacija (2014. – 2019.)

S drugom generacijom, tehnologija u Vivaru znatno je napredovala, uključujući:

  • Napredne sustave za pomoć pri vožnji, kao što je sustav za kontrolu stabilnosti (ESP), poput onog u Suzukiju SX4.
  • Poboljšani infotainment sustavi s dodirnim ekranom, navigacijom, Bluetooth povezivanjem i integracijom pametnih telefona.
  • Povećan broj zračnih jastuka i poboljšane sigurnosne funkcije.

Treća generacija (2019. – danas)

Treća generacija Opel Vivara donosi još veću tehnološku inovaciju, postavljajući nove standarde u segmentu. Među ključnim tehnološkim značajkama su:

  • Električna verzija Vivaro-e s naprednim sustavima upravljanja baterijom i regenerativnim kočenjem.
  • Napredni sustavi za pomoć vozačima, uključujući adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, sustav za upozorenje na sudar i automatsko kočenje u nuždi.
  • Sustavi za automatsko parkiranje i kamera za vožnju unazad s prikazom na dodirnom ekranu.
  • Napredni infotainment sustavi s većim dodirnim ekranima, boljom integracijom pametnih telefona (Apple CarPlay i Android Auto) i Wi-Fi hotspotom.
  • LED svjetla za poboljšanu vidljivost i estetiku.

Kroz sve generacije, Opel Vivaro prilagođavao je svoju tehnološku ponudu suvremenim trendovima i potrebama korisnika, čineći ga jednim od vodećih vozila u svom segmentu po pitanju tehnološke opremljenosti i inovacija.

Konkurenti

Opel Vivaro se natječe na tržištu srednje velikih kombija s nekoliko ključnih modela koji su također popularni među korisnicima zbog svoje svestranosti, ekonomičnosti i pouzdanosti. Evo nekoliko glavnih konkurenata Opel Vivara:

Ford Transit Custom

Ford Transit Custom je jedan od najjačih konkurenata Vivaru, poznat po svojoj izdržljivosti, snažnim motorima i visokoj razini prilagodljivosti za različite poslovne potrebe. Nudi dobru ravnotežu između udobnosti i praktičnosti, s naprednim tehnološkim opcijama i sigurnosnim značajkama.

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter (T6 i noviji T6.1) je još jedan čvrst konkurent, cijenjen zbog svoje kvalitete izrade, pouzdanosti i visokog ostatka vrijednosti. Ima širok raspon motora i konfiguracija, uključujući različite dužine i visine krova, te je popularan izbor među profesionalcima.

Renault Trafic

Renault Trafic, koji dijeli platformu s prethodnim generacijama Opel Vivara (prije nego što je Opel postao dio PSA grupe), također je snažan igrač u ovom segmentu. Nudi slične mogućnosti prilagodbe, ekonomične motore i korisne tehnološke dodatke koji ga čine atraktivnim za poslovne korisnike.

Peugeot Expert i Citroën Jumpy

Ovi modeli, koji su sestrinski modeli najnovijoj generaciji Opel Vivara nakon što je Opel postao dio PSA grupe (sada Stellantis), dijele mnoge značajke, uključujući platformu, motore i tehnologiju. Nude slične razine udobnosti, tehnološke opremljenosti i ekonomičnosti.

Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito predstavlja premium opciju u ovom segmentu, s fokusom na visoku razinu udobnosti, napredne sigurnosne značajke i snažne motore. Iako je obično skuplji od svojih konkurenata, Vito privlači korisnike koji traže dodatnu razinu prestiža i kvalitete.

Svaki od ovih modela ima svoje jedinstvene prednosti i karakteristike, što kupcima omogućava da odaberu vozilo koje najbolje odgovara njihovim specifičnim potrebama i preferencijama. Odabir između Opel Vivara i njegovih konkurenata često će ovisiti o faktorima poput cijene, dostupnih konfiguracija, ekonomičnosti vožnje, potrebnih tehnoloških značajki i brand lojalnosti.

Članak objavio Luka Petkovic

Opel Kadett C

Opel Kadett C – Stvoren za nostalgičare

Srebrni Volkswagen Golf 1 parkiran na zelenoj livadi

Golf 1: Pola stoljeća legendarnog ‘keca’