in

Opel Corsa: Dojam je da je precijenjena

Opel Corsa
Foto: Screenshot carwow YT

Najnovija Opel Corsa svjetlosnim je godinama bolja od automobila kojeg je zamijenila. Nudi puno uvjerljiviju mješavinu performansi, ekonomičnosti, udobnosti i užitka u vožnji. Izgleda dobro, može se pohvaliti jednim od najboljih benzinskih motora u svojoj klasi i uvelike je profitirala od potpuno moderne podloge koju dijeli s najnovijim Peugeotom 208. Sva ugrađena tehnologija također je vrlo moderna, ali ne možemo si pomoći s osjećajem da je cijeli paket malo precijenjen. Ključni rivali poput Ford Fieste i Renault Clija slično su dizajnirani, ali bolji za vožnju i jeftiniji za kupnju. 

Opel Corsa ima tri razine opreme

Opelova najnovija Corsa bila je jedan od prvih proizvoda koji su stigli nakon preuzimanja njemačke marke od strane PSA grupe. Ispod potpuno nove karoserije Corse nalazi se platforma koja se dijeli s Peugeotom 208, zajedno s potpuno novim benzinskim motorom koji se također dijeli s Corsinim francuskim rođakom. Međutim, postoji mnogo toga što razdvaja dva blisko povezana automobila. Iznutra i izvana, Opel izgleda i djeluje jedinstveno. Oštre, moderne linije znače da Corsa izgleda bolje nego ikad. Udobna unutrašnjost može se pohvaliti obiljem kvalitetnih ukrasa i suvremenom tehnologijom. 

Opel je skratio opsežne razine opreme koje su prethodno bile u ponudi, iako još uvijek postoji izbor između tri specifikacije. Tu su početni Design, sportski GS Line i vrhunski Ultimate. Potpuno električni model Corsa-e ima malo drugačiju liniju opreme sa samo GS Line i Ultimate. Iako raspon počinje od oko 130 tisuća kuna, cijena može narasti na više od 230 tisuća kuna za vrhunski električni automobil. Opcije s benzinskim motorom uključuju 1,2-litrenu trocilindričnu jedinicu sa 74 konja ili 1,2 turbo motor s 99 ili 128 konja. Posebno ističemo PSA jedinicu od 99 konja zbog izvrsne ekonomičnosti goriva. 1,5-litreni dizelski motor također je ranije bio u ponudi, isporučujući 101 KS, ali više nije dostupan za narudžbu. Oni kojima su prioritet niži troškovi rada možda će smatrati da je potpuno električna Corsa-e od 134 KS privlačnija. 

Potpuno prerađena od temelja

Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa standardan je na benzinskoj varijanti od 74 konja. S druge strane, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dostupan je na benzinskim automobilima s 99 konja i dizelskim automobilima sa 101 konjem. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa nudi se kao opcija za benzinsku verziju od 99 konja, iako je standardan s modelom od 128 konja. Corsa je potpuno prerađena od temelja kako bi se suprotstavila svojim suparnicima u jednom od najžešćih tržišnih segmenata. Njegovi najbliži konkurenti su izvrsna Ford Fiesta i Renault Clio. Oba se nalaze u samom vrhu klase kao fantastični svestrani automobili. Ostali sposobni rivali uključuju nešto veći Volkswagen Polo, SEAT Ibizu i, naravno, Peugeot 208 koji dijeli mnogo mehanike s Corsom. 

Od svog predstavljanja 1982. godine, Opel Corsa postigla je više od 18 milijuna prodanih primjeraka. Stoga, trebala bi biti spremna ponuda rabljenih ili skoro novih primjeraka između kojih možete birati. 

1. Vožnja – 87 / 100: Vrlo je okretna Opel Corsa u zavoju 

Pod vlasništvom Stellantisa, Opel je mogao pristupiti CMP platformi za male automobile grupe. Za razliku od temelja prethodne Corse koja je datirala iz ranih 2000-ih, najnovija arhitektura uvelike je ažurirana. Šasija je više od 15 posto čvršća od one u starom automobilu i 40 kg lakša. Ima tu još puno dijelova koji su lakši. Primjerice, lakša sjedala sprijeda i straga, aluminijski poklopac motora, lakši motori. I eto, nova Corsa teži do 108 kg manje od ekvivalentne verzije starog automobila. To donosi prednosti načinu na koji Corsa ubrzava, koči i upravlja, plus koliko goriva troši. Kao što se moglo predvidjeti, iskustvo vožnje Corse čini veliki korak naprijed. 

U zavoju djeluje okretno i osjetljivo, a kontrola tijela i prianjanje su snažni. Nije baš toliko zabavna kao Ford Fiesta, ali je iznad prosjeka klase. Svakako je čvršća od prethodne Corse, ali nipošto nije neudobna. Modeli kao što su Renault Clio i Volkswagen Polo voze se uglađenije, ali Corsa ne zaostaje mnogo. Profinjenost je uvijek bila prednost Corse, a čvršća struktura karoserije znači da je kabina tiša nego ikad. 

Najbolja vijest je da u svakodnevnoj vožnji Corsa ostaje vrlo laka za upravljanje. Upravljač i ostale kontrole lagane su pri malim brzinama. Corsa je dostupna s benzinskim, dizelskim i električnim pogonskim sklopovima. Dakle, bez obzira na Vaše vozačke navike, trebala bi postojati Corsa za Vas. 

Benzinski modeli koriste 1,2-litreni trocilindrični motor koji je dostupan s turbom (99 konja) ili bez (74 konja) i oni će većini kupaca najviše odgovarati. Alternativno, postojao je 1,5-litreni dizel sa 101 konjem i pozamašnih 250 Nm okretnog momenta, no on je sada izbačen iz ponude. Početni benzinac uparen je s peterostupanjskim ručnim mjenjačem, dizelaš ima šesterostupanjski ručni, dok najjači benzinac ima izbor između šesterostupanjskog ručnog ili osamstupanjskog automatika. 

2. Potrošnja i deprecijacija – 86 / 100: 1,5-litreni agregat troši samo 4 litre na 100 km 

Jedna od prednosti PSA-ove najnovije CMP platforme je težina. Točnije, njezin nedostatak. Potpomognuta, kako Opel tvrdi, vodećom aerodinamičkom učinkovitošću u klasi, Corsa bi trebala ponuditi neke od najboljih podataka o potrošnji goriva u stvarnom svijetu u klasi. Na temelju WLTP postupka testiranja, benzinac od 74 KS troši 5,3 l/100 km. Verzija s turbopunjačem ne zaostaje daleko s potrošnjom od 5,4 l/100 km. 

Dizel je još štedljiviji. Službeno, 1,5-litreni agregat sa 101 konjem trebao bi imati potrošnju od samo 4 litre na 100 km. Izvanredna brojka za nehibridni automobil! Međutim, s obzirom na to da je koštao otprilike 9.500 kuna više od turbobenzinca dok je još bio u konfiguratoru, bio je to vrijedan izbor samo za one koji prelaze velike kilometraže. Dizel daje najnižu emisiju CO2 od 109 g/km. Turbo i ne-turbo benzinski motori proizvode 117-134 g/km kada su povezani sa svojim ručnim mjenjačem s pet i šest stupnjeva prijenosa. Automobilska verzija s turbopunjačem najviše zagađuje okoliš s do 136 g/km CO2. 

Automobili koji se prodaju u tako velikim količinama kao što je Corsa obično nisu tako dobri u zadržavanju svoje vrijednosti. Kombinirajte to s činjenicom da Corsa ima traženu cijenu koja je viša od prosjeka klase, a to znači da Opel općenito zaostaje za konkurentima u smislu deprecijacije. Međutim, tržište rabljenih vozila u posljednje je vrijeme iznimno snažno i, ovisno o modelu, Corse s motorom s unutarnjim izgaranjem trebale bi zadržati otprilike 50 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 kilometara vožnje. Potpuno električna Corsa-e skuplja je za kupnju od benzinskog modela, ali ne drži mnogo više od svoje vrijednosti – oko 51-52 posto u istom trogodišnjem razdoblju. 

3. Dizajn – 74 / 100: Opel Corsa uredna iznutra, no nije revolucionarna 

Kao i u mnogim drugim područjima, najnovija Corsa napravila je veliki korak u pogledu dizajna u odnosu na svoju prethodnicu, a to je automobil koji se uvelike temeljio na dizajnu i tehnologiji koji su se prvi put pojavili u salonima još 2006. godine. Korištenjem CMP platforme grupe PSA, novi model je 19 mm širi i 44 mm niži od prethodne Corse. To ga čini zdepastijim i sportskijim na cesti. Dizajn nije ništa revolucionaran, ali je dobrih proporcija i izgleda elegantno. Postoji i živahna paleta boja između koje možete birati. Uz predvidljive sive i srebrne, Voltaic Blue i Power Orange kupcima nude više opcija koje privlače pažnju. Neke boje dostupne su i s kontrastnim crnim krovom i retrovizorima. Početni dizajnerski automobili dolaze s 40-cm aluminijskim naplatcima, dok sve ostale opreme imaju veće 43-cm naplatke. 

Iznutra, Corsa je uredna. Armaturna ploča uredno je raspoređena, s poznatim Opelovim upravljačem koji se nalazi pored novog infotainment sustava izvedenog iz PSA-a. No, za razliku od Peugeota 208, Corsa i dalje ostaje pri fizičkim kontrolama klimatizacijskog sustava. To će mnogim kupcima biti dobrodošla odluka. Kao standard, Corsa dobiva par velikih analognih brojčanika s malim LCD zaslonom između njih, a vrhunski modeli imaju potpuno digitalno očitavanje. Svijetao je i lako se čita, ali kvadratni zaslon od 18 cm izgleda kao nešto što su naknadno dodali unutar kućišta instrumenata. 

Foto: Screenshot carwow YT

4. Prostor – 53 / 100: Opel Corsa ima prilično uske otvore 

Za razliku od prijašnjih Corsa koje su se nudile s troja i petero vrata, najnoviji model dolazi isključivo u karoseriji s jednim petorim vratima. Od ispred je vrlo ugodno. Potporna sjedala imaju dosta mogućnosti podešavanja, dok je preglednost u svim smjerovima prilično pristojna. Spremište je dobro, ali ne i spektakularno za klasu. U svaki spremnik na prednjim vratima može stati velika boca, dok se na središnjoj konzoli nalazi par držača za čaše ispred malog zatvorenog spremnika. Polica za pametni telefon ispred ručice mjenjača dovoljno je velika i postavljena na način da uređaji ne bi trebali ispadati kada ubrzavate ili kočite. Pretinac za rukavice je ipak malen kako bi prostor za koljena bio veći. 

Najnovija Corsa duga je 4.060 mm. To je 39 mm duže od njezinog prethodnika i sedam mm duže od Volkswagen Pola. Sa širinom od 1.765 mm (ne uključujući ogledala) i visinom od 1.435 mm, proširila se za 19 mm i spustila se za 44 mm niže nego prije. Međuosovinski razmak iznosi 2.538 mm – 13 mm manje od Pola. Čak i prije nego što uđete, situacija počinje postajati pomalo zeznuta. Otvori na vratima prilično su uski, osobito straga, što znači da nije samo teže ući nego kod nekih suparnika, već je teže postaviti dječju sjedalicu…

Foto: Screenshot carwow YT

5. Sigurnost i jamstvo – 60 / 100: Loša zaštita putnika na stražnjim sjedalima 

Najnovija Opel Corsa dobila je ocjenu od četiri zvjezdice (od mogućih pet) od Euro NCAP-a u testovima sudara, s rezultatima od 84, odnosno 86 posto za zaštitu odraslih i djece. Loša zaštita od ozljeda nakon trzaja za putnike na stražnjim sjedalima smanjila je ukupni rezultat. To znači da Corsa zaostaje za konkurentima s pet zvjezdica poput Ford Fieste i Renault Clija. Svaka Corsa standardno dolazi s upozorenjem o napuštanju voznog traka i sustavom pomoći pri zadržavanju voznog traka, prepoznavanjem znakova za brzinu i automatskim kočenjem u nuždi. Vrhunski automobili Ultimate dodaju prilagodljivi tempomat, prednje i stražnje parkirne senzore i panoramsku stražnju kameru. 

Svi Opelovi automobili pokriveni su trogodišnjim jamstvom od 150.000 kilometara. To je više-manje normalno, podudara se s onim ponuđenim za Volkswagen Polo i Ford Fiestu. Međutim, zaostaje za petogodišnjim osiguranjem koje nude Hyundai i Toyota na i20, odnosno Yarisu. 

Ukupna ocjena za Opel Corsu: 72 / 100 – Opel Corsa zabavna je za vožnju, dobro je opremljena, ali nekonkurentna cijena može spriječiti potencijalne kupce u kupovini, kao i razni drugi nedostaci 

Članak objavio Luka Petkovic

Opel Mokka

Opel Mokka: Ne bismo dali toliko novaca… 

Honda Civic

Honda Civic: Praktična, poželjna i puna opreme