in

Renault Clio: Sinonim za superminije

Renault Clio
Foto: Screenshot

Najnoviji Renault Clio najbolji je dosad, svrstava se blizu vrha svoje klase uz uvijek popularnu Ford Fiestu. Clio je proizvod visoke kvalitete usprkos konkurentnim cijenama. Gotovo je savršena kombinacija praktičnosti, standardne opreme i stilske privlačnosti. Radije bismo da je linija benzinskih motora jača, ali nema se mnogočemu drugom prigovoriti. Renault Clio jedan je od automobila kojeg treba pobijediti u klasi superminija. Renault Clio jedno je od najprepoznatljivijih imena u automobilskom svijetu, sinonim za superminije po razumnoj cijeni koji su izvrsni za vožnju i nude mnogo privlačnosti. Više od 15 milijuna Clija prodano je otkako je stigao na tržište 1990. godine. Najnoviji model, predstavljen gotovo 30 godina kasnije (2019.), nada se da će nastaviti ovaj uspjeh.

Uvijek popularna Ford Fiesta automobil je protiv kojeg se Clio bori. Prethodna generacija Clija nije bila naročito dobra, ali u svojoj posljednjoj iteraciji Renault je poboljšao svoju poziciju. Vanjski stil dobio je evolucijsko ažuriranje, držeći se dobro procijenjenih proporcija starog automobila, ali uvodeći ukupnu oštrinu koja je stvari dovela u najsuvremenije vrijeme. Iznutra se Renault Clio sada može pohvaliti kabinom koja je među najboljima u svojoj klasi. Ukupna kvaliteta je izvrsna. Poboljšani infotainment, sa 18-cm ili 24-cm središnjim zaslonom osjetljivim na dodir, čini se svjetlosnim godinama ispred sporog, nezgrapnog i zbunjujućeg sustava koji se koristio na starom modelu.

Renault Clio jedan je od boljih superminija

Standardna oprema također pomaže Renaultu da se progura na vrh svoje klase. Sva Clija standardno dolaze s LED prednjim svjetlima, retrovizorima s automatskim preklapanjem i tempomatom s limitatorom brzine, zajedno s paketom aktivnih sigurnosnih sustava uključujući pomoć pri zadržavanju voznog traka i automatsku hitnu pomoć kočenja. Tu su i lako razumljiv raspon opreme i veći kotači, parkirni senzori i poboljšane stereo značajke, zajedno s onim gore spomenutim infotainment nadogradnjama. Renault je prilagodio ponudu razina opreme Clio kako bi sada uključio specifikacije Evolution i Techno, koje su ispod Lutecije SE i vrhunskog R.S. Linea. Cijene počinju od oko 150.000 kn i prelaze 200.000 kn na vrhu raspona.

Renault sada nudi jedan 1,0-litreni čisti benzinski motor s turbopunjačem za Clio, pod oznakom TCe 90. On proizvodi 89 konja i dolazi isključivo s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Renault Clio E-Tech Hybrid 145 nudi se s punim hibridnim pogonskim sklopom koji se sastoji od automatskog mjenjača, 1,6-litrenog benzinskog motora i elektromotora, za ukupnu snagu od 143 KS. Međutim, ako je puna električna energija na Vašem popisu za kupovinu, Renault ZOE suparnik je francuske tvrtke poput Peugeota e-208.

Clio je jedan od boljih superminija, bez premca, što je pravi podvig kada uzmete u obzir mnoštvo talentiranih suparnika. Ford Fiesta najbliža je Cliju kao kompletan paket, dok je Volkswagen Polo malo bolji u samoj kvaliteti. Najnoviji Peugeot 208 gotovo je jednako zabavan za vožnju i možda ima prednost u pogledu dizajna, ali ne može se baš mjeriti s Clijom u pogledu praktičnosti.

Renault Clio imao je popriličnu “sjenu” iz koje je morao izaći. Riječ je o Renaultu 5 koji je ranije bio iznimno popularan i bio je u prodaji više od 20 godina, gotovo dosegnuvši 5,5 milijuna prodanih primjeraka u svijetu kada je Clio stigao.

Međutim, Renault Clio zasjenio je ovu brojku, s globalnom prodajom koja je premašila 13 milijuna automobila diljem svijeta. Priča o uspjehu Clija započela je njegovim javnim predstavljanjem na Motor Showu u Parizu 1990., gdje je mali hatchback zapeo za oko javnosti.

Povijest

Četvrta generacija Clija možda nema naročit šarm svojih prethodnika, ali je jača, sigurnija, bolje izgrađena i praktičnija. Također je napunjena s više opreme, što znači da je odlična alternativa trenutnom modelu, jednom od omiljenih superminija. Treća generacija Clija odisala je sofisticiranošću i štihom. Tada ste još mogli kupiti Clio s troja ili petero vrata, a praktičnost je bila osigurana zahvaljujući nosivosti koju je nadmašila samo Honda Jazz. Vlasnici ovakvog Clija izbjegavali su manje motore, koji se ne mogu nositi s težinom automobila. Međutim, uživali su u udobnosti i snažnoj ocjeni sigurnosti od pet zvjezdica Euro NCAP-a.

Druga generacija Clija pojavila se 1998. u vrijeme kada je originalni Renault Clio osigurao svoje mjesto među deset najprodavanijih u Europi. Nestali su kutijasti oblik i konvencionalne linije, a zamijenilo ih je gomoljastije i zaobljenije tijelo. Postigao je trenutni uspjeh, s jačom, sofisticiranijom siluetom koja je osvojila srca kupaca diljem Europe. U cijelosti su korišteni napredni materijali kako bi se potencijalni gubici težine sveli na najmanju moguću mjeru. Poboljšanja su napravljena i u pogledu sigurnosti, s ABS-om dostupnim na odabranim verzijama i do četiri zračna jastuka na vrhunskim automobilima.

1. Vožnja – 70 / 100: Renault Clio nije toliko zabavan kao Ford Fiesta

Renault Clio je tijekom godina stekao reputaciju automobila koji nosi uzbuđenja. Iz toga slijedi da bi trenutni model trebao ponuditi dobro iskustvo vožnje, postižući standarde superminija za kvalitetu vožnje, upravljivost i performanse. Na cesti se Renault Clio osjeća kao kvalitetan proizvod. Čini se ukorijenjenim u pokretu, s pozitivnim upravljanjem i šiljastim prednjim krajem koji spremno skreće u zavojima. Ovjes je dobro postavljen, nudi veliku savitljivost preko velikih i malih neravnina. Međutim, žrtvuje malo udobnosti u ime kontrole karoserije. Blizu je Ford Fieste, ali u konačnici nije baš toliko zabavan.

Visoko postavljena poluga ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa radi dobro ergonomski, ali nema najprivlačniju promjenu stupnja prijenosa. Mijenjanje brzina ugodnije je iskustvo u Ford Fiesti ili Volkswagen Polu, ali nema ničeg posebno strašnog u Clijovom mjenjaču. Početni SCe 65 1,0-litreni benzinski motor sada je ukinut i nismo baš tužni što ga više ne vidimo. Nudio je 65 konja i 95 Nm okretnog momenta, uparen s mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Vjerojatno ga je najbolje bilo ostaviti za malu kilometražu, gradsku upotrebu. Sporo vrijeme od 17,1 sekundi od 0 do 100 km/h istaknulo je njegove nedostatke i jednostavno nije bio toliko fleksibilan kao njegov pandan s turbopunjačem u svakodnevnoj vožnji.

Vjerojatno najbolji odabir u ponudi, TCe 90, dodaje turbopunjač, što rezultira snazi od 90 konja, 160 Nm okretnog momenta i puno prihvatljivijim vremenom od 0 do 100 km/h za 12,2 sekundi. To nije najbolji mali benzinski motor u Cliovoj klasi (1,0-litreni EcoBoost u Fiesti djeluje snažnije). Međutim, to je izbor koji se može odabrati i koji spaja brze performanse s pristojnim troškovima rada i niskim emisijama. Renault sada nudi TCe samo sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, iako je ranije bio dostupan i s opcijom CVT automatika. E-Tech Hybrid 145 koristi 1,6-litreni benzinski motor i električni motor koji proizvodi 143 KS. Vrijeme do “stotke” traje 9,9 sekundi, s maksimumom od 180 km/h.

Renault Clio
Foto: Screenshot

2. Troškovi i deprecijacija – 74 / 100: Zadržava 51 posto vrijednosti nakon tri godine

Iako je Renault Clio E-Tech hybrid skuplji za kupnju od standardne benzinske verzije, on daje najbolju ekonomičnost i niže emisije – potrošnju od 4,4 l/100 km u kombiniranom ciklusu i 99-100 g/km CO2. Trocilindrična verzija TCe 90 s turbopunjačem može trošiti 5,2 l/100 km u obliku šesterostupanjskog ručnog mjenjača. To je prilično identična ekonomičnost sada ukinute peterostupanjske SCe 65 varijante, s emisijom CO2 od 118 do 121 g/km. Iako više nije u prodaji, možda biste trebali potražiti model TCe 90 s CVT mjenjačem. Ako to učinite, vidjet ćete da je malo manje učinkovit od ručne verzije. Troši 5,8 l/100 km i emitira 130 g/km CO2.

Na cjeniku Clija više nećete pronaći dizelski model, ali Renault je tvrdio da 1,5-litreni Blue dCi 85 inačica iz 2019. troši 4,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s emisijama od 109 g/km. Kao i svi Clio motori, dizel je standardno opremljen stop/start sustavom. Stručnjaci predviđaju da će Renault Clio zadržati oko 51 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 kilometara, iako E-Tech hibridne inačice izgledaju jače na tržištu rabljenih vozila, držeći oko 56 posto u istom razdoblju.

3. Dizajn – 81 / 100: Renault Clio nosi impresivan interijer

Renault je namjerno zauzeo evolucijski pristup dizajniranju najnovijeg Clija. Ne izgleda previše drugačije od prethodnog modela, ali to nije ništa loše. Ima oštrije detalje dizajna, ali ukupne su proporcije vrlo slične unatoč potpuno novoj platformi temeljenoj na CMF-B arhitekturi francuskog proizvođača. Tvrdi se da nova platforma poboljšava sigurnosne karakteristike, učinkovitost i profinjenost Clija. Također omogućuje korištenje sofisticiranije tehnologije od svog prethodnika. Ne samo elektrifikaciju, kao što je slučaj s E-Tech verzijom Clija.

Ipak, one koji poznaju stari Renault Clio najviše će impresionirati interijer najnovijeg automobila. Napravljen je veliki korak naprijed u pogledu kvalitete izrade, korištenih materijala i, što je možda najvažnije na današnjem tržištu, infotainmenta. Kontrolna ploča automobila daje prednost ergonomiji više nego ikad, sa svim glavnim kontrolama koje su naizgled podignute kako bi vozaču bile lako dostupne. Zaslon infotainment sustava osjetljiv na dodir, dostupan u dvije veličine, ponosno stoji u sredini, nagnut prema vozaču, lako se dohvati i njime se lako upravlja za razliku od ekvivalenata kod nekih suparnika. U unutrašnjosti automobila ima dosta plastike, ali većina je dobre kvalitete i sve je dobro spojeno.

Obloge Iconic i SE Edition ukinute su, a specifikacije Evolution i Techno zauzele su svoje mjesto u liniji Clija iza sportskog R.S. Line i Lutecia SE verzija (samo hibrid). Početni automobili dobro su opremljeni, s 40-cm aluminijskim naplatcima, LED svjetlima, tempomatom i stražnjim parkirnim senzorima koji su uključeni kao standard. Unutrašnjost kabine jednako je impresivna i ima 18-cm zaslon osjetljiv na dodir s integriranom satelitskom navigacijom, kontrolu klime i funkciju bežičnog punjenja pametnog telefona. Nadogradnja na verziju Techno donosi veće 43-cm aluminijske naplatke, kromirane vanjske obloge, prednje parkirne senzore i sjedala presvučena baršunom. Sportski R.S. Line ima restilizirani prednji branik, vanjske naglaske Gun Metal Grey, presvlake specifične linije, zaslon osjetljiv na dodir od 24 cm i digitalni zaslon za vozača od 25 cm.

Svi modeli uključuju Android Auto i Apple CarPlay povezivost, iako manji 18-cm zaslon nije tako oštar ili osjetljiv kao kod nekih suparnika kao što je Ford Fiesta. I dalje je jednostavan i uglavnom intuitivan za korištenje. Nije nešto za što bi se mogli pohvaliti stariji Renaultovi sustavi. Veći zaslon od 24 cm koji se nudi na opremi RS Line puno je bolje razlučen i tehnički je superiorniji s mnogo oštrijom grafikom. Međutim, otkriveno je da pomalo smeta vozačevom pogledu jer viri iznad linije instrument-ploče. Međutim, oba sustava dobrodošao su napredak u odnosu na one koji su bili ugrađeni u stare Renaulte.

Renault Clio
Foto: Screenshot

4. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Standardno trogodišnje jamstvo

Najnoviji Renault Clio najsigurniji je dosad. Postigao je punih pet zvjezdica na testiranju industrijskog tijela Euro NCAP, s impresivnim ocjenama za odrasle i djecu od 96%, odnosno 89%. Nasuprot tome, Ford Fiesta, još jedan automobil s pet zvjezdica, postigao je 87% i 84% u istim kategorijama. Dio uspjeha Clija na ovom području svodi se na njegov impresivan raspon značajki aktivne sigurnosti. Sve razine opreme imaju standardno automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozorenje o napuštanju vozne trake, pomoć pri zadržavanju vozne trake, prepoznavanje prometnih znakova i pomoć pri kočenju u nuždi. Istaknute stavke s popisa opcija uključuju Techno Pack, koji između ostalih nadogradnji donosi kameru za parkiranje od 360 stupnjeva i senzore.

Renault Clio pokriven je Renaultovim trogodišnjim jamstvom (100.000 kilometara). To je više-manje u rangu s konkurentima poput SEAT Ibize koja je pokrivena identičnim jamstvom. Ford Fiesta također dobiva standardno trogodišnje / 100.000 km pokriće.

5. Prostor – 90 / 100: Renault Clio ima više mjesta nego prije

Revidirana podloga najnovijeg Renault Clija omogućila je neka poboljšanja u prostoru u kabini u odnosu na prethodnika. Svi modeli imaju samo petero vrata, ali zadržavaju sportski izgled troja vrata zahvaljujući stručno prikrivenim ručkama stražnjih vrata uvučenim u C-stupove. Iznutra i sprijeda vozača dočekuju odličan položaj za vožnju i udobna sjedala. Nisu smještena posebno nisko, ali postoji širok raspon podešavanja, pogotovo na poziciji vozača.

Lako se osjećati udobno s ručicom mjenjača i svim glavnim kontrolama koje su lako dostupne. Ergonomija je jača strana, s tri jednostavna gumba za kontrolu grijanja i jednostavno postavljene tipke za druge funkcije. Čak je i zaslon osjetljiv na dodir dovoljno blizu da se ne morate protezati da biste pristupili njegovim izbornicima. Preglednost u svim smjerovima je dobra, ali stražnji prozor je malo malen ako ste izbirljivi. Renault je dizajnirao unutrašnjost Clija s nekoliko pregrada, uključujući malu ispod podesivog središnjeg naslona za ruku i dva velikodušna pretinca u vratima, sprijeda i straga.

Renault Clio dugačak je 4.050 mm, širok 1.798 mm i visok 1.440 mm. Clio je neznatno kraći od Ford Fieste ili SEAT Ibize, ali je malo širi od svakog od njih. Poboljšana sposobnost pakiranja znači da unutar Clija ima više mjesta nego prije. Prostor za putnike odostraga otprilike je jednak onome u Ford Fiesti. No, ne može se mjeriti s prostorom većih SEAT Ibize i Volkswagen Pola, dva najveća automobila u ovoj klasi.

Pristup stražnjim sjedalima usporediv je s onim kod većine konkurenata. Isofix točke za smještaj djece nalaze se na dva bočna stražnja sjedala. S 391 litrom prtljažnik je veći od prtljažnika Fieste i Ibize, a premašuje čak i puno veći Volkswagen Golf osme generacije. Ako preklopite stražnja sjedala, onda dobivate impresivnih 1.069 litara.

Foto: Screenshot

Prtljažnik dobiva veći dio svog volumena zahvaljujući dubokoj podnici, a otvor prtljažnika je širok i ima relativno nisku ivicu, što su dva čimbenika koja bi trebala olakšati utovar težih predmeta. Model E-Tech Hybrid ima smanjeni prtljažnik od 301 litre.

Ukupna ocjena za Renault Clio: 79 / 100 – Renault Clio penje se prema vrhu supermini klase. Dobro je građen, dobar za vožnju i prepun tehnologije, no ima nešto nedostataka

Članak objavio Luka Petkovic

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross: Pažnja usmjerena k detaljima

Mercedes E-klasa

Mercedes E-klasa: Učinkovit i moderan