in

Ford Fiesta: Izmamit će osmijeh na lice

Ford Fiesta
Foto: Screenshot carwow YT

Ford Fiesta automobilska je ikona, a najnoviji model jedan je od najboljih automobila jer ispunjava sve racionalne okvire, ali također uspijeva biti vrlo zabavan za vožnju. Nudeći obilje udobnosti, profinjenosti i praktičnosti, Fiesta dolazi s obiljem standardne opreme, dok agilno upravljanje znači da Vam lako može izmamiti osmijeh na lice na najobičnijim i kratkim putovanjima. Uz poboljšanja u kvaliteti kabine, infotainmentu i prostoru, trenutna Ford Fiesta je najbolja ikad.

Nikad više izbora za kupce superminija

Najnovija generacija Ford Fieste lansirana je 2017. godine, a na mnogo načina upravo je dolazak ovog modela vjerojatno potaknuo tržište superminija na akciju.

Kao rezultat toga, stigle su potpuno nove verzije modela SEAT Ibiza, Volkswagen Polo, Citroen C3, Kia Rio i Suzuki Swift, ažurirani su Hyundai i20, Mazda 2 i Renault Clio, dok su veliki poticaji stavljeni na modele poput Opela Corse, Škode Fabia i Peugeota 208 kako bi im pomogli da ostanu privlačni kupcima. Sve to znači da kupci koji traže supermini nikada nisu imali toliko izbora.

To posebno vrijedi za sam asortiman Fieste. Ford je prilagodio ponudu modela Fiesta kako bi osigurao da postoji nešto što će odgovarati svima. U ponudi je osam modela, od početnog Trenda do sportskih ST-Line inačica, te ST-a kojeg bi trebali razmotriti oni koji možda razmišljaju o neobičnom iskustvu na stazi. Postoji, međutim, neizbježna loša strana, a s cijenama koje sada počinju od 22.000 €, nije tako pristupačan kao što je nekad bio. Ako želite dodatni luksuzni komplet, sigurno ćete platiti još i više. Oko 27.000 € potrebno je za model od 99 KS u opremi ST-Line X, dok Ford zahtijeva oko 31.000 € za živahni model ST-3.

Facelifting iz 2022. godine donio je neke stilske izmjene, a Ford je predstavio svoje novo obiteljsko lice koje će se naći na svim nadolazećim modelima. Postoji veća, uglatija rešetka, s plavom ovalnom značkom koja se sada nalazi unutar nje, a ne na vrhu. Poklopac motora također je redizajniran, nos automobila je podignut i postavljena su nova LED svjetla.

Sportski modeli ST-Line dodaju agresivniji prednji branik, sa sjajnom crnom saćastom mrežastom rešetkom, a Ford Fiesta Active s višim položajem sada ima okomite prečke rešetke, plastičnu oblogu karoserije i srebrne naglaske sprijeda. Novi dizajni kotača dostupni su u cijeloj ponudi, a uključena je i ažurirana ugrađena tehnologija i dodatni sigurnosni pribor. Međutim, Ford je donio odluku ponuditi samo smanjenu verziju svog infotainment sustava Sync za Fiestu (prije prestanka proizvodnje sredinom 2023.), što znači da svi modeli imaju Sync 2.5 umjesto verzije 3.

Fiesta je sada u ponudi samo kao model s pet vrata, a varijanta s troja vrata više nije dostupna na cjeniku. Što se tiče motora, dostupna su tri benzinca. 1.1 Ti-VCT je osnovna jedinica i isporučuje 74 KS. 1.0 EcoBoost trocilindrični turbobenzinac glavna je ponuda, a dolazi u verzijama od 99 KS i 123 KS (model sa 153 KS je ukinut), s tim da snažniji motor koristi blagu hibridnu tehnologiju kako bi se poboljšala potrošnja goriva i emisija CO2.

Sportski ST-3 koristi snažni 1.5T EcoBoost motor sa 197 KS, dok je štedljivi 1.5 TDCi uklonjen iz ponude Fieste 2020. godine.

Svi automobili koriste ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa (s iznimkom 1.1L Ti-VCT ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa), dok se benzinska verzija od 123 KS nudi s opcijom sedmostupanjskog DCT automatskog mjenjača. Asortiman Fiesta također uključuje Fiestu Active sa svojom povišenom visinom i off-road stilom za ljude koji žele SUV, ali vole kompaktne dimenzije superminija.

Ford Fiesta prvi put je lansirana davne 1976. godine, a gotovo pola stoljeća kasnije popularniji je nego ikada. Prošao je kroz osam generacija tijekom godina, a svaka je postigla veliki uspjeh s plavim ovalnim znakom koji je redovito bio na vrhu ljestvica prodaje novih automobila u velikom dijelu Europe.

Kao jedan od prvih Fordovih modela koji je dobio pogon na prednje kotače, Fiesta je uvijek prije svega težila pružanju praktičnosti i niskih troškova rada. Vrlo rani automobili sada se smatraju klasicima, dok najnoviji modeli predstavljaju jednu od najboljih kupnji rabljenih malih automobila zahvaljujući svom otmjenom izgledu i sjajnoj dinamici vožnje.

Povijest

Početni Ford Fiesta modeli

Svoj debi imala je davne 1976., originalna Fiesta bila je Fordov prvi mainstream model koji je kombinirao pogon na prednje kotače i hatchback. Također je bio jedan od prvih koji je uskočio u juniorski hot hatch model s XR2. Sada se smatra klasikom, no tada ljudi nisu bili ludi za njim. Nakon teškog facelifta prve generacije automobila, druga generacija debitirala je 1984. sa zaobljenijim izgledom. Također je imala manje utilitarnu unutrašnjost i opciju dizel motora po prvi put.

Kada je treća generacija stigla 1989., postala je prva Ford Fiesta koja je dobila opciju s pet vrata, dok je također imala značajke velikih automobila kao što su opcijske ABS kočnice. Divlji RS Turbo model imao je 130 KS, a prepoznat je po zelenim umetcima na braniku. Godine 1995. pojavio se temeljito revidirana peta generacija koja je koristila svo Fordovo znanje i iskustvo u podešavanju šasije iz prvog Mondea kako bi pružio najbolju vožnju i upravljanje u klasi. Također je bio prvi koji je dobio briljantno glatke i osjetljive Zetec SE benzinske motore sa 16 ventila koji su se nastavili koristiti sve do sedme generacije. Međutim, stil takozvanog “ribljeg lica” nije se svidio svima.

Ford Fiesta šeste generacije (2002. – 2008.)

Šesta generacija bila je pod jakim utjecajem marke iz kasnih devedesetih imena “New Edge Design”. Sa stilom s četvrtastim rubovima i uspravnim položajem izgledao je više kao mini MPV nego supermini. Odrasliji za vožnju od prethodnih verzija, imao je kvalitetan izgled i dojam koji se mogao mjeriti s modelima poput VW Pola. To je još uvijek praktična i pouzdana opcija za rabljeni automobil, s povoljnim niskim cijenama što ga čini izvrsnim izborom za one koji žele kupiti mali automobil s ograničenim budžetom.

Ford Fiesta sedme generacije (2008. – 2017.)

Kombinirajući pogled koji privlači pažnju i briljantnu dinamiku vožnje, sedma generacija Fieste je uistinu poželjan mali automobil. Postoji izbor između stilova karoserije s troja i petero vrata, pri čemu oba pružaju pristojan prostor i svestranost. Što se tiče motora, možete biti razmaženi, budući da postoji širok spektar učinkovitih benzinaca i dizelaša, plus tu je vatreni ST hot hatch. Svi su automobili dobro opremljeni, a Bluetooth je bio opcija na prvim automobilima, pa valja provjeriti je li ugrađen.

Ford Fiesta osme generacije

Najnovija Ford Fiesta jedna je od najboljih do sada. Kombinira stil svog prethodnika i sjaj vožnje s luksuznom unutrašnjosti koja je prepuna opreme. Također je malo prostraniji iznutra, dok kao i prije postoji izbor raskošnih rasporeda s troja vrata i svestranih rasporeda s petero vrata. ST visokih performansi je na vrhu ponude, ali tu su i luksuzni Vignale i modeli Active koji izgledaju jako čvrsto. Većina verzija također dobiva izvrstan infotainment sustav SYNC3 tvrtke.

1. Vožnja – 83 / 100: Ford Fiesta se jako dobro vozi i na oštećenim cestama

S Fiestom, Ford je još jednom dokazao da mali, jeftini automobili mogu biti briljantni za zabavu. Fiesta je možda nova, ali će zadržati svoju reputaciju zabave jer je bolja nego ikad u zavojima. Lakše upravljanje u ovom novom modelu znači da je lakše voziti, posebno u gradu, ali to ne umanjuje iskustvo vožnje na bržim cestama. Ima dovoljno težine da možete osjetiti otpor koji dolazi dok skrećete u zavoj, a povratna informacija kroz kotače znači da možete s lakoćom postaviti automobil na cestu. Prianjajući prednji dio također pomaže, jer ga možete ubaciti u zavoje čak i pri velikoj brzini.

Kontrola nad karoserijom je vrlo dobra, a neravnine u sredini zavoja ne narušavaju ravnotežu. Ali ono što je stvarno nevjerojatno jest da automobil kombinira ovu agilnost s impresivno udobnom i staloženom vožnjom. ST-Line modeli čine stvari još staloženijima i zabavnijima uz samo mali utjecaj na kvalitetu vožnje.

Vožnja je dobra čak i na razrovanim cestama, djelomično zato što je Ford Fiesta tako lagana. Čak i najteža verzija ima samo malo više od 1.200 kg. To mu pomaže u mnogo područja, kao što su rukovanje, vožnja, performansi, pa čak i ekonomičnost. Fordova inženjerska magija znači da iako je Fiesta oko 200 kg teža od novog Suzuki Swifta, čini se gotovo jednako laganom.

Položaj za vozača je fantastičan, jer se osjeća sportski, a da nije teško ući i izaći iz njega, a upravljač je prave veličine za prirodan osjećaj. Ručna promjena brzina sa šest stupnjeva prijenosa nije tako glatka kao ona u Mazdi 2, niti lagana kao ona u novoj SEAT Ibizi, ali je i dalje jako lako i zabavno mijenjati brzine. Ove stvari također znače da će Ford Fiesta biti ugodna za vožnju svaki dan, a ne samo onda kada pronađete odličnu cestu.

Ford je također uveo blagu hibridnu tehnologiju u ponudu Fieste. Sustav 48 V dostupan je na 1,0-litrenim benzinskim motorima od 123 KS i (sada ukinutim) od 153 KS i pomaže u povećanju uštede goriva, smanjenju emisija, dok također pruža korisno povećanje okretnog momenta. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa standardan je za sve automobile, s izuzetkom 1.1L Ti-VCT ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa i benzinske verzije od 123 KS koja se nudi sa sedam-stupanjskim PowerShift automatskim mjenjačem.

Možda i najbolji izbor u ponudi motora je 1,0-litreni EcoBoost trocilindrični benzinski motor. Postoji već neko vrijeme, ali ostaje izvrstan izbor jer kombinira mnogo sjajnih atributa: snažan je, ekonomičan i stvarno zabavan za korištenje, sve u isto vrijeme. Također je tih, parira svojim suparnicima po profinjenosti u pokretu, ali bez gubitka karakternog brujanja trocilindričnog motora.

Dostupan je s 99 KS ili 123 KS i sve su izvrsne opcije, ali pazite da ne zanemarite verziju s najmanjom snagom u potrazi za većom izvedbom. Turbopunjač znači da je dovoljno jak u srednjem rasponu, a spremnost 1,0-litrenog trostrukog motora na okretaje znači da je vrlo zabavno juriti s njim. Snažnije verzije su, što ne iznenađuje, skuplje, ali varijante srednje opreme nude dovoljno brzine za većinu potreba.

EcoBoostu od 99 KS potrebno je 10,8 s za ubrzanje od 0 do 100 km/h, što se spušta na 9,4 s za motor od 123 KS, dok ako pronađete rabljenu verziju od 153 KS (koja više nije dostupna na cjeniku), vidjet ćete 8,9 vrijeme sprinta. 1.5T EcoBoost pokreće automobile sa oznakom ST od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi, s maksimumom od 230 km/h.

Osnovni 1,1-litreni trocilindrični benzinac sa 74 KS i ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa znatno je sporiji (14,7 sekundi do stotke) i zapravo ne nudi mnogo uštede u ekonomiji ili poboljšanih emisija u odnosu na EcoBoost jedinice. To bi svakako bio neobičan izbor kada bi kupci mogli gledati prema modernijim alternativama u ponudi.

Ford Fiesta
Foto: Screenshot carwow YT

2. Prostor – 83 / 100: Ford Fiesta je 71 mm duža i 12 mm šira nego ranije

Iako neki konkurenti poput Honde Jazz nude mnogo više unutarnjeg prostora od Fieste, Ford je sada u rangu sa svojim dobro poznatim konkurentima kao što su SEAT Ibiza i VW Polo. Fiesta nije samo prostrana, ona je praktična u smislu da se lako vozi, a položaj za vožnju je izvrstan. Ipak, nije samo za osobu prosječne visine, jer količina prilagodbe kotača i sjedala znači da će se viši i niži vozači moći udobno smjestiti.

Preglednost je dobra, osim malog stražnjeg stakla i debelih C-stupova. Parkirni senzori ili stražnja kamera dostupni su u svim osim u osnovnim Trend verzijama, što će nekima biti od velike pomoći.

Ford Fiesta je 71 mm duža i 12 m šira od prethodnog modela, a međuosovinski razmak je također 4 mm duži što pomaže u prostoru za noge odostraga. Ukupno je dugačak 4.040 mm, širok 1.735 mm, visok 1.466 mm i ima međuosovinski razmak od 2.493 mm. Zbog toga je malo tanji od Nissan Micre, ali je duži i viši te ima dulji međuosovinski razmak. Međutim, radi se samo o nekoliko milimetara, a većina automobila u ovoj klasi izvana je gotovo iste veličine. Unutrašnjost je ono što doista izdvaja svaki model.

Ford tvrdi da postoji dodatnih 16 mm prostora za noge u stražnjem dijelu nove Fieste, i čini se da je malo prostranija nego ranije. Nije tako “špiljast” kao Honda Jazz odostraga, ali ima više nego dovoljno prostora za noge i glavu čak i za više odrasle osobe na stražnjim sjedalima. Položaj sjedenja straga je malo previše uspravan za potpunu udobnost, ali za putovanja za kakva će ga kupci koristiti to neće biti problem. Sprijeda ima puno prostora, a vozač i suvozač moći će se udobno smjestiti zahvaljujući prilagodbama koje nude sjedala.

Ford Fiesta sada je dostupna s 311 litara prtljažnika s podignutim sjedalima i 1.093 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima. To je nešto konkurentnije, ali ne puno, jer većina automobila u ovoj klasi ima prtljažnik slične veličine. Otvor prtljažnika također je širi nego ranije, što olakšava unos i vađenje velikih predmeta. Rub za utovar još uvijek je prilično visoko, što otežava klizanje duljih predmeta.

Foto: Screenshot carwow YT

3. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Sigurnosna tehnologija u izobilju

Oni koji se spremaju za kupnju Fieste bit će zadovoljni kada saznaju da asortiman uključuje novu sigurnosnu opremu visoke tehnologije kao što je upozorenje na raskrižje, prilagodljivi tempomat i autonomno kočenje. Ovaj dodatni komplet pomogao je Fiesti da postigne ocjenu od pet zvjezdica od Euro NCAP-a, s ocjenom od 87 posto za sigurnost odraslih putnika i 84 posto za zaštitu djece.

Facelift 2022. dodao je dodatnu sigurnosnu tehnologiju, uključujući “Wrong Way Alert”, sustav temeljen na kameri koji radi s automobilskom satelitskom navigacijskom tehnologijom kako bi upozorio vozača ako putuje u smjeru nadolazećeg prometa. Matrix LED prednja svjetla mogu se naručiti kao dodatna oprema za sve modele, s iznimkom početnog Trenda, dok novi sustav za uzbunu putnika odostraga pomaže vozaču da izbjegne ostavljanje kućnih ljubimaca ili djece na stražnjim sjedalima.

Kao i većina Fordovih automobila u Europi, Fiesta standardno ima trogodišnje jamstvo ili jamstvo na 100.000 km. Pokriva sve što se mehanički pokvari na automobilu, a također dobivate i zaštitu od korozije i oštećenja boje. Tri godine su industrijski standard, tako da je Ford Fiesta konkurentna, ali Hyundai i20 i Toyota Yaris standardno imaju pet godina jamstva, a Kia Rio sedam godina.

4. Dizajn – 81 / 100: Nova Ford Fiesta modernija je od prethodne

Nova Ford Fiesta nije baš dizajnerska revolucija u odnosu na prethodni model, a to je djelomično zato što automobil koristi istu Fordovu “Global B” platformu kao i ranije. To znači da su mnogi nevidljivi dijelovi isti, zadržavajući proporcije uglavnom slične onima ranije, a time i dizajn. Poznata trapezoidna rešetka ostaje na prednjoj strani, plus tu je niz pomaknutih prednjih svjetala i uzdižuća linija ramena kao i prije.

Ipak, straga ima dosta promjena, budući da veća, horizontalnija stražnja svjetla i nova vrata prtljažnika daju stražnjem dijelu drugačiji stav na cesti. Automobil je duži i širi nego prije, što pomaže s unutarnjim prostorom, ali također znači da novi Fordov supermini ima novi oblik, iako je potrebna detaljnija pozornost da bi se shvatilo.

Ipak, veća promjena u dizajnu Fieste je iznutra. Ima manje tvrde, grebajuće plastike, zamijenjene materijalima mekim na dodir i novijim, modernijim izgledom. Veliki zaslon osjetljiv na dodir u stilu tableta nalazi se na vrhu ploče, baš kao u Citroenu C3 i Hyundaiju i20, s kontrolama grijača smještenim niže. To znači da je Ford Fiesta daleko od prethodne verzije prekrivene gumbima i prekidačima, te se kao rezultat toga čini skupljim. Ipak, SEAT Ibiza još uvijek osvaja zbog kvalitete materijala i jednostavnog dizajna.

Ford je donio odluku ponuditi sve modele Fieste sa svojim infotainment sustavom Sync 2.5 (prethodno Sync 3), što znači da integrirana satelitska navigacija više nije uključena. Početni Trend sada ima 38-cm čelične kotače kao standard, zajedno s tempomatom, klima uređajem i zaslonom osjetljivim na dodir od 20 cm. Popularni model Titanium dodaje stražnje parkirne senzore, pokretanje bez ključa i dodatnu sigurnosnu tehnologiju.

Vrhunska oprema Vignale je ukinuta, kao i istoimeni paket opcija koji je bio dostupan s modelima Titanium, ST-Line i Active. Ako pronađete rabljeni model, dobit ćete prednosti 43 ili 45-cm aluminijskih kotača, vrhunskih sjedala od sintetičke kože Sensico i 31-cm digitalnog zaslona za vozača.

Šteta je što Ford nije nadogradio Fiestu istim velikim 25-cm zaslonom osjetljivim na dodir koji se sada nudi u Focusu, jer je to moglo promijeniti pravila igre. Međutim, Fiesti bi trebao veliki redizajn njezine nadzorne ploče, što je vjerojatno bilo neizvedivo unutar vremenskih i proračunskih ograničenja moderniziranog modela. Kao što je gore spomenuto, Ford Fiesta sada uključuje smanjenu verziju Fordovog infotainment sustava Sync koji nema integriranu satelitsku navigaciju. Uključeni su Apple CarPlay i Android Auto koji Vam omogućuju brz i jednostavan pristup funkcijama Vašeg pametnog telefona.

Ford Fiesta
Foto: Screenshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Verzije od 123 i 153 KS isto troše

Dio čarolije automobila u supermini klasi je to što mogu biti zabavni za vožnju, više od nekih mnogo skupljih automobila, a da nisu skupi za vožnju. Nova Ford Fiesta nije iznimka od tog pravila, a njezin izbor benzinskih, hibridnih i dizelskih motora male zapremine vrlo je štedljiv. Ne radi se samo o ekonomičnoj potrošnji goriva, budući da nabavna cijena, pa čak i cijena goriva, igraju veliku ulogu u tome koliko je automobil jeftin za posjedovanje. Benzinski 1,0-litreni EcoBoost s 99 KS pruža dobar sveukupni paket, međutim, troši od 5,5 l/100 km i emitira 125 g/km CO2.

Ručna verzija od 123 KS troši oko 5 l/100 km u kombiniranom ciklusu, dok emitira samo 114 g/km CO2. Dodatna snaga hibrida od 153 KS (koji je sada uklonjen s cjenika) gotovo da ne smanjuje ukupnu učinkovitost – 5 l/100 km i 113 g/km. Za kupce koji žele više kilometara od jednog punjenja spremnika, možda bi imalo smisla pronaći rabljeni dizelski model, budući da je davao najbolje brojke u rasponu. 1,5-litreni TDCi od 84 KS bio je jako dobar izbor za ekonomičnost, zahvaljujući brojkama od 4,3 l/100 km i 112 g/km CO2.

Stručnjaci kažu da će nakon tri godine i prosječno prijeđenih 60.000 km, Ford Fiesta zadržati oko 49 posto svoje vrijednosti, što je prilično dobro za tako popularan automobil u Europi. Model ST-3 je nešto bolji. Zadržava 52 posto u istom razdoblju, dok verzije Fieste Active imaju prosjek od oko 48 posto u istom trogodišnjem razdoblju.

Ukupna ocjena za Ford Fiestu: 81 / 100 – Vrijeme otkucava za kultnu Ford Fiestu, ali je dobra za zabavu i ostaje solidna kupovina unatoč sve jačoj konkurenciji

Članak objavio Luka Petkovic

Peugeot 5008

Peugeot 5008: Bolji nego ikada ranije

NASCAR

Top 5 nezaboravnih iznenađenja u povijesti NASCAR-a