in

Toyota RAV4: Vrlo skupa, ali iznimno pouzdana

Toyota RAV4
Foto: Screenshot

Najnovija Toyota RAV4 predstavlja dobrodošao korak naprijed u odnosu na stari model kada je u pitanju stil, udobnost i praktičnost. I dalje je vrlo dobro izgrađena i vjerojatno će biti solidno pouzdana. Međutim, zaostaje za ključnim suparnicima u infotainment karakteristikama, a ograničeni raspon motora neke može odbiti. Vozi uredno i vrlo dobro, ali mnogi jeftiniji konkurenti nude sličnu širinu sposobnosti. Ako ste u potrazi za ekonomičnim, praktičnim i udobnim SUV-om koji će biti glavni u pogledu pouzdanosti, Toyota RAV4 je snažan izbor. Međutim, SUV ove veličine s početnom cifrom od oko 270.000 kuna izgleda prilično skupo u usporedbi sa Škodom Kodiaqom.

Nema više konzervativnog stila

Moramo napomenuti da je Toyota RAV4 model s pravim globalnim značajem. Još 2017. godine bio je četvrti najprodavaniji automobil na planeti. I najprodavaniji SUV od svih… Međutim, tijekom 25 godina od debija originalnog RAV4, stiglo je mnoštvo sličnih vozila. Toyota je počela riskirati da RAV4 postane samo još jedan SUV, preplavljena desecima konkurenata.

Dakle, za ovu petu generaciju RAV4, Toyota je „pokidala“ svoja pravila o konzervativnom stilu. Osmislila je kreaciju s oštrim rubovima koji bi se trebala isticati u usporedbi s Hyundai Tucsonom ili Volkswagen Tiguanom. Međutim, hoće li to biti dovoljno za sve? Ne. Ali to je poanta. Ovo je automobil koji će neke uzbuditi, a druge odbiti, a to je za Toyotu bolje nego ne izazvati nikakvu reakciju. Ova individualnost ne prestaje ni na stajlingu, jer se u nekim europskim zemljama nudi pretežno samo kao hibrid. Točnije, zove se „hibrid koji se sam puni“, što je marketinška sintagma za elektrificirano vozilo koje ne možete uključiti u zidnu utičnicu.

U stvarnosti je to 2,5-litreni četverocilindrični benzinski motor Atkinsonovog ciklusa uparen s električnim motorom, koji nudi 215 konja s pogonom na prednje kotače ili 219 konja u verzijama 4×4. Budući da je ovaj automobil samo hibrid, on je također samo automatik. Ili bolje rečeno, samo CVT. Najnoviji dodatak asortimanu je plug-in hibridni model. On kombinira 2,5-litreni benzinski motor, par električnih motora i litij-ionsku bateriju od 18 kWh. Sustav ima kombiniranu snagu od 302 konja.

Toyota RAV4 nudi četiri razine opreme

Ispod svega još je jedna iteracija Toyotine platforme nove generacije arhitekture (TNGA). Radi se o istom modularnom skupu komponenti šasije koji nas je impresionirao ispod C-HR-a, Priusa i Corolle. Konfiguracija ovjesa također je poznata, s MacPhersonovim podupiračima sprijeda i dvostrukom postavom straga. Ova Toyota nudi se u četiri razine opreme. Najjeftiniji od njih, Icon, dostupan je samo s rasporedom pogona na prednje kotače. Ipak, standardne specifikacije izgledaju dovoljno pristojno. Taj početni model donosi dvozonski klima uređaj, stražnje parkirne senzore i kameru, automatska prednja svjetla i brisače, 20-cm infotainment sustav osjetljiv na dodir i 43-cm alu felge.

S drugom razinom opreme, Design, dobivate navigaciju ugrađenu u infotainment sustav, ulazak i paljenje bez ključa, električna vrata prtljažnika, prednje parkirne senzore i 45-cm kotače. Excel je sljedeća razina. Tu su uključene kožne presvlake, grijana prednja sjedala s električnim podešavanjem na vozačevom sjedalu, grijani upravljači, ambijentalno osvjetljenje kabine i perači prednjih svjetala.

A tu je i Dynamic, koji je otprilike iste specifikacije kao Excel, ali ima dodatke za stil, uključujući drugačiji dizajn crno obojenih 45-centimetarskih legura, kontrastnu sjajno-crnu boju krova, sportska sjedala i projekcijska LED prednja svjetla. Dynamic Premium nudi se isključivo s plug-in hibridnim modelom i donosi panoramski krovni otvor, nadograđenu audio postavku i ventilirana prednja sjedala. Na cjeniku ćete naći i RAV4 Adventure, koji uključuje mat sive aluminijske felge, srebrne vanjske obloge i panoramski krovni otvor.

1. Potrošnja – 87/100: Na testiranju je potrošio samo 4,6 l

Tijekom testiranja na raznim vrstama cesta, uključujući vožnju gradom i autocestom, RAV4 je potrošio samo 4,6 l/100 km. To je u odličnoj korelaciji sa službenim podacima o kombiniranoj potrošnji goriva od 5,6 do 5,8 l/100 km za modele s prednjim pogonom i od 5,8 do 5,9 l/100 km za verzije s pogonom na sva četiri kotača, ovisno o razini opreme. Brojke s testiranja također su povoljne u usporedbi s manjim, sporijim i sličnim motorom Kia Niro Hybrida. Emisije CO2 za hibridne RAV4 modele kreću se od 126 do 133 g/km, ovisno o odabranoj razini opreme. Plug-in hibridne verzije emitiraju 22 g/km CO2. Toyota tvrdi da potpuno električni domet SUV-a može doseći čak 100 kilometara u urbanim sredinama.

Stručni podaci sugeriraju da će RAV4 imati jake rezultate u pogledu preostale novčane vrijednosti, to jest, deprecijacije. Nakon tri godine vlasništva i 60.000 prijeđenih kilometara, hibridni SUV model trebao bi zadržati u prosjeku 58 posto svoje originalne cijene.

2. Prostor – 65/100: Postoje jeftiniji automobili s većom zapremninom

Toyota RAV4 započela je život kao kompaktni SUV, ali je narasla u veličini tijekom pet generacija. Današnji je automobil obiteljski SUV pune veličine koji je usmjeren na Nissan X-Trail i Škodu Kodiaq. Kao takav dizajniran je s obzirom na praktičnost i prostor. Toyota RAV4 je duga 4.600 mm, široka 1.855 mm i visoka 1.685 mm. Stoga je gotovo 100 mm kraća od Škode Kodiaqa, ali je i uža (za oko 40 mm) i malo viša (za oko 20 mm).

Međuosovinski razmak veći od 30 mm u usporedbi sa starim automobilom znači da ima mjesta za četiri odrasle osobe. Pet bi moglo putovati u razumnoj udobnosti tijekom pristojnog vremena. Prostor za glavu također je dobar i za odrasle osobe od 1.85 m.

Prtljažnik RAV4 prilično je praktičan. U ponudi je kapacitet od 580 litara s postavljenim stražnjim sjedalima (79 litara više nego u RAV4 četvrte generacije). Dostupno je 1.690 litara ako preklopite sjedala. Ove brojke izgledaju dovoljno konkurentno u odnosu na, recimo, Nissan X-Trail, koji ima pohranu od 565 litara. No, Toyotin krajnji kapacitet nešto je manji od Nissanovih ukupnih 1.996 litara, a u cjelini, njezin prtljažni prostor nije preslika onoga što možete dobiti u (mnogo jeftinijoj) Škodi Kodiaq ili (po sličnoj cijeni) VW Tiguan Allspaceu. Ipak, ne bismo voljeli ulaziti u Toyotinu tvrdnja da RAV4 može progutati brdski bicikl pune veličine bez skidanja kotača. Stoga bi trebao biti više nego dovoljno prostran za većinu obiteljskih namjena.

Oni koji žele vući sa svojim RAV4 modelom morat će navesti jedan od tri paketa za vuču prilikom kupnje. Svaki je po cijeni od oko 4.500 kuna i nudi različite rasporede klinova i prijemnika prema potrebi. Težina vuče bez kočnice iznosi 750 kg. Modeli s pogonom na dva kotača mogu podnijeti samo 750 kg, odnosno 800 kg.

Foto: Screenshot

3. Sigurnost – 88/100: Toyota RAV4 dobila punu ocjenu na NCAP-u

Kao i njegov prethodnik, najnoviji RAV4 osvojio je punih pet zvjezdica na Euro NCAP testovima sudara, postigavši 93 posto za zaštitu odraslih i 87 posto za zaštitu djece. Svi modeli RAV4 standardno dobivaju Toyota Safety Sense 2 sustav. On donosi prilagodljivi tempomat s upozorenjem na napuštanje trake i pomoć pri upravljanju, detekciju pješaka, automatska duga svjetla i prepoznavanje prometnih znakova.

4. Vožnja – 84/100: Neobična mješavina je ta Toyota RAV4…

Na cesti, RAV4 je neobična mješavina. Karoserija najnovije generacije je 57 posto čvršća od prethodnog modela, a to ga, zajedno s TNGA podlogom, čini iznenađujuće sposobnim na zavojitim cestama. Prednji dio oštro se okreće, s izravnim i lijepo opterećenim volanom. Ne pati puno od podupravljanja, a izvrsno je podložan naglim promjenama smjera. Ove osobine obećavaju da će nagraditi vozača više nego što biste očekivali u tako visokom vozilu. Međutim, Toyotin hibridni pogonski sklop nije baš spreman igrati svoju ulogu u svemu tome. Nije da je nerafinirano ili inherentno nerazvrstano. Više je riječ o principu hibridnog pogona, odnosno, da brzina motora nije u potpunosti povezana s brzinom kojom putujete.

Možete koristiti ručice postavljene na volanu kako biste se poigrali sa „stepeničastim“ omjerima u sustavu, osobito pri kočenju, ali automobil će Vas uvijek ignorirati i učiniti ono što misli da je najbolje kada se vratite na papučicu gasa. Toyotin 2,5-litreni motor dovoljno je brz za većinu situacija, uključujući i grad. Nema sumnje da veći kapacitet i povećani okretni moment znače da kada okretaji CVT-a idu prema nebu obično će biti kraći nego što biste mogli doživjeti u, recimo, starijoj Toyoti Auris ili Priusu.

Modelu s prednjim pogonom potrebne su 8,4 sekunde da dostigne 100 km/h, dok izdanje s pogonom na sve kotače, koje ima dodatni motor na stražnjoj osovini, smanjuje tri desetinke sekunde od te brojke. Plug-in hibridna snaga donosi jače ubrzanje, sa 6,0 sekundi za isti sprint, iako ne impresionira samo brzina na ravnoj liniji. Ona ulijeva samopouzdanje kada ste na zavojitim cestama i nudi dobre razine prianjanja koje, zajedno s preciznim osjećajem upravljanja, daju iznenađujuće pristojnu vožnju.

Foto: Screenshot

5. Dizajn – 67/100: Toyota RAV4 na početku nije imala integriran pametni telefon

Teško je zanemariti kvalitetu unutrašnjosti. RAV4 je dovoljno dobro izgrađen da izdrži prirodni trogodišnji ciklus bez ikakvog zveckanja ili škripanja. Kao što je to često slučaj s Toyotom, završna obrada je i više nego luksuzna. Raspored je također općenito funkcionalan, iako s nekoliko dodatnih tipki niže volana i vrata koje je teško pronaći bez skretanja pogleda s ceste. Međutim, sviđaju nam se zdepaste kontrole grijanja s gumiranom završnom obradom.

Foto: Screenshot

Infotainment zaslon od 20 cm vjerojatno je najslabija točka vozila. Što se tiče hardvera, zaslon izgleda nešto niže rezolucije od onoga što možete dobiti u VW-u ili čak Ford Kugi. Fontovi se doimaju nedosljednima od jednog do drugog izbornika, a čak su i fizički gumbi prečaca koji okružuju zaslon mali i nezgodni. Prilikom lansiranja, ovaj najnoviji RAV4 došao je bez integracije pametnog telefona. Bila je to uočljiva crna mrlja u usporedbi s konkurentima. Međutim, to je otad riješeno, a sada svi modeli, od početne razine Icon naviše, dolaze s Android Auto i Apple CarPlay kao standardom.

Ukupna ocjena za Toyotu RAV4: 78/100 – Nudi jedinstveni stil, hibridnu snagu i izvrsnu kvalitetu izrade, ali zaostaje za rivalima u nekim ključnim područjima

Članak objavio Luka Petkovic

Spektakl u Varaždinu: Tko je brži – Rimac Nevera ili akrobatski avion?

Audi A3

Audi A3: I dalje je vrhunski obiteljski hatchback