in

Volkswagen Tiguan: Pravi obiteljski izbor

Tiguan
Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Od svog predstavljanja 2007. godine, Tiguan je dokazao da ima solidne performanse, ali njegov nedostatak sjaja na cesti odražavaju mnogi njegovi najbliži crossover konkurenti. Međutim, ovaj modernizirani model dobar je u mnogim stvarima koje su najvažnije u svojoj klasi. Unutra ima puno mjesta za obitelji, kabina je vrlo dobro građena i, iako je iznutra pomalo dosadna, sada je prepuna najnovije tehnologije. Sve u svemu, radi se o izuzetno dobrom automobilu, i dok neki mogu smatrati da mu nedostaje malo osobnosti, njegov uspjeh dokazuje da Tiguan ispunjava mnoge ciljeve.

Druga generacija uvedena tek 2016. godine

Ako ga se odvažite kupiti, ne biste trebali biti razočarani kvalitetom i opremom u ponudi, čak i ako možete kupiti prostranije modele za sličnu cijenu.

Volkswagen Tiguan SUV bio je iznimno popularan izbor za obitelji otkako je stigao 2007. godine. Toliko popularan zapravo da VW nije osjetio potrebu za uvođenjem druge generacije sve do 2016. godine. Trenutačni Tiguan imao je koristi od facelifta 2020. godine, s time da je linija dodatno proširena dolaskom popularne Tiguan R varijante i plug-in Tiguan eHybrid PHEV-a.

Tiguan nije jeftin u usporedbi s rivalima kao što su Mazda CX-5 i Ford Kuga, budući da je VW SUV srednje veličine određen prema cijenama poput BMW-a X3 i Audija Q5. Ipak, nije riječ o vrhunskoj ponudi, a SEAT Ateca i Peugeot 3008 pobjeđuju ju u vidu cijene, unatoč tome što im je blizu u pogledu kvalitete. Dok je Tiguan po veličini sličan automobilima kao što su Škoda Karoq i Nissan Qashqai, njegove cijene su slične većoj Škodi Kodiaq.

Iako je facelift osvježio vanjski izgled Tiguana, promjene nisu radikalno promijenile izgled automobila. Poznavatelji VW-a primijetit će sličnost s većim Touareg SUV-om. Drugačija je priča unutra, gdje je niz tehnoloških poboljšanja dao prednost Tiguanu. Motori su također revidirani u skladu s konkurencijom koja se neprestano razvija. Tiguan dijeli svoj inženjering i tehnologiju sa sedmom generacijom Golfa hatchback i, kao i ranije, dostupan je u dvije izvedbe karoserije. Standardna verzija ima pet sjedala, dok je oko 20 cm duži Tiguan Allspace dostupan s pet ili sedam sjedala.

Uz popust na izvedbeni R model, Tiguan je dostupan u raznim razinama opreme, uključujući Life, Elegance i R-Line varijante (oprema Active više nije dostupna). Osim što nudi više stvari iznutra, svaki se razred jasno razlikuje po različitoj vanjštini.

Cijene za mainstream modele kreću se od oko 34.000 €, iako tražena R verzija prelazi 56.000 €. Morate biti oprezni pri dodavanju kompleta s popisa opcija, osobito kod automobila srednje i više specifikacija, jer će to brzo povisiti cijenu preko granice od 45.000 €.

Postoji velika ponuda benzinskih i dizelskih motora među kojima kupci mogu birati – 1,5-litreni TSI benzinski agregat dostupan je sa 128 KS ili 148 KS, dok je 2,0-litreni TSI također u ponudi sa 187 KS ili 242 KS. Za one koji žele dizelsku snagu, tu je 2,0-litreni dizelaš, bilo u obliku od 148 KS ili 197 KS.

Benzinski automobil od 148 KS ima pogon na prednje kotače, dok snažnije varijante dolaze s pogonom na sve kotače. Dizel s nižom snagom nudi se kao verzija s pogonom na dva ili četiri kotača, uz verziju samo s 4WD pogonom od 197 KS. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa standardan je za verzije s nižim do srednjim specifikacijama, a nakon toga je dostupan i sedmostupanjski DSG automatski mjenjač.

Tiguan R koristi 2,0-litreni turbobenzinski motor od 316 KS i 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom iz Golfa R, u kombinaciji sa standardnim 4Motion postavom, dok Tiguan eHybrid preuzima 1,4-litreni benzinski motor i bateriju od 12 kWh iz Golf GTE.

Povijest

Volkswagen Tiguan jedan je od najpopularnijih SUV vozila u Europi. Nije teško vidjeti zašto. Uzima sve što je sjajno kod Golfa i dodaje visok položaj za vožnju, više unutarnjeg prostora i veći prtljažnik. Prvi Tiguan stigao je 2007. godine i proveo je devet godina na tržištu prije nego što ga je zamijenio trenutni Tiguan druge generacije. Riječ je o automobilu s pet sjedala. Ako tražite sedam sjedala, trebat će vam Tiguan Allspace.

Prva generacija Volkswagen Tiguana (2007. – 2016.)

Volkswagen nije žurio s izgradnjom svog prvog SUV-a, ali kada je to učinio, u obliku Touarega iz 2003., pogodio je. Touareg je ipak bio velik automobil, a marki je bilo potrebno neki manji i pristupačniji automobil kako bi ostavila utjecaj na ljubitelje 4×4. To je upravo ono što je učinio s Tiguanom, koji je stigao 2007. godine.

Druga generacija Volkswagen Tiguana (2016. – ?)

Trenutačni Tiguan nastavio je tamo gdje je stari model stao, ali uz poboljšanja u gotovo svakom dijelu. To je izuzetno dobro zaokružen automobil, i dok neki mogu smatrati da mu nedostaje malo osobnosti, njegov uspjeh dokazuje da Tiguan ispunjava mnoge ciljeve. Ako se odvažite na kupnju, ne biste trebali biti razočarani kvalitetom i opremom u ponudi, čak i ako možete kupiti prostranije modele za sličnu cijenu.

1. Prostor – 91 / 100: Tiguan je jedan od najvećih SUV-ova u svojoj klasi

Tiguan je još uvijek relativno kompaktan prema standardima 4×4, ali unutra ima puno više prostora za putnike nego što ćete pronaći u Nissanu Qashqaiju. Tiguan druge generacije je 60 mm dulji i 30 mm širi od starog automobila. Ne zvuči da je mnogo, ali možete udobno smjestiti tri odrasle osobe odostraga, a stražnja sjedala klizna su do 170 mm i mogu se namjestiti, omogućujući više prostora za dodatnu prtljagu ili prostor za noge putnika prema potrebi.

Unutra ima dovoljno mjesta za udobno sjedenje pet odraslih osoba, s izdašnim prostorom za glavu i noge. Tu je i mnoštvo praktičnih pretinaca za odlaganje stvari, s velikim pretincem za rukavice, velikim pretincima u vratima i dubokim središnjim prostorom za odlaganje ispod naslona za ruke.

Iako Tiguan možda ne izgleda ogromno, zapravo je jedan od najvećih SUV-ova u svojoj klasi. To je tako zahvaljujući urednim proporcijama i isklesanim linijama koje prikrivaju njegovu veličinu. Dugačak je 4.509 mm, širok 1.839 mm (bez retrovizora) i visok 1.675 mm. Za usporedbu, Nissan Qashqai dugačak je 4.394 mm i širok 2.070 mm.

Budući da je 60 mm duži od modela prve generacije, prostor za noge sada je izdašniji, dok je također prostraniji za putnike na stražnjim sjedalima od Ford Kuge i Renault Kadjara. Prostor za glavu je dobar, pa se i visoke odrasle osobe mogu udobno smjestiti odostraga.

U svom standardnom obliku, prtljažnik ima 520 litara. Ako trebate više prostora, možete pomaknuti stražnja sjedala prema naprijed kako biste povećali nosivost na 615 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala prostor se povećava na najviše 1.655 litara.

Foto: Screenshot Car Confections YT

Volkswagen Tiguan ima dobar raspon vučnih kapaciteta. Ovisno o tome koji motor i specifikacije odaberete, Tiguan može vući do 2.500 kg.

2. Dizajn – 90 / 100: Tiguan dolazi u četiri glavne specifikacije

Prethodni Volkswagen Tiguan počeo je izgledati kao starac uz više stilski orijentirane suparnike kao što su elegantni Range Rover Evoque i Peugeot 3008. Vanjske promjene u faceliftu 2020. dovele su Tiguan u red s većim Touaregom. Nos je viši, s većom rešetkom koja ulazi u redizajnirana LED prednja svjetla s novom adaptivnom matričnom tehnologijom nazvanom IQ.Light. Standardna je na Elegance automobilima.

Stražnji dio također je osvježen, s novom stražnjom pločom i ažuriranim stražnjim svjetlima, dok su također dostupni novi dizajni aluminijskih naplataka.

Volkswagen Tiguan dolazi u četiri glavne specifikacije. Razine opreme u početnim modelima Life uključuju 45-cm aluminijske naplatke, infotainment sustav s 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir s navigacijom, automatskim svjetlima i Apple CarPlay i Android Auto povezivošću. Dobivate i stražnje zatamnjeno staklo, satelitsku navigaciju, prednje i stražnje parkirne senzore i trozonsku klimu.

Specifikacije Elegance dodaju dodatnih 3 cm veličini kotača, kromirane vanjske ukrase, nadograđene presvlake, stražnju kameru i panoramski krov. Odabir vrhunske R Line verzije znači još veće 50-cm aluminijske naplatke, sportski body kit i sportska sjedala. Povrh opreme R Line, Tiguan R visokih performansi dobiva Matrix LED prednja svjetla i posebne kotače od 53 cm, plus sportska sjedala s izvezenim R logotipom.

Instrument-ploča u Tiguanu više je razumna nego elegantna, ali sve je vrlo logično postavljeno i jednostavno za snalaženje. Tu je novi upravljač s gumbima osjetljivim na dodir koji imaju taktilnu povratnu informaciju i Volkswagenov 25-cm Digital Cockpit Pro postav, standard za Elegance i R-Line automobile.

Središnji infotainment zaslon je ažuriran i uključuje nove tipke osjetljive na dodir, revidirane izbornike i tehnologiju prikaza, ažurirane glasovne kontrole i veličine zaslona do 23 cm. Smještene ispod, kontrole grijanja također su nadograđene modernijim prekidačima osjetljivim na dodir.

Tiguan
Foto: Screenshot Car Confections YT

3. Vožnja – 86 / 100: Tiguan je pristojan na autocesti

Tiguan se temelji na MQB platformi VW Grupe i ovdje je lako uočiti karakteristike šasije. Upravljač je precizan i dobro odmjeren, što znači da možete maksimalno iskoristiti ponuđeno impresivno prianjanje. Međutim, primarni zadatak SUV-a ovog tipa je da bude udoban, praktičan i jednostavan, tako da automobili poput Tiguana nisu najprivlačniji ili najsportskiji za vožnju. Sedmerostupanjski DSG mjenjač ima blisko složene omjere koji VW-u daju prednost pri ubrzanju, a samo u svom overdrive sedmom stupnju prijenosa Tiguan je trom.

Na autocesti je Tiguan pristojan automobil, a VW je sada uključio i novu (opcijsku) funkciju Travel Assist, koja kombinira pomoć pri upravljanju i prilagodljivi tempomat kako bi omogućio poluautonomne mogućnosti. Najveća prednost prilagodljivih amortizera je poboljšanje kvalitete vožnje u odnosu na standardne postavke. Većinu vremena, VW upija neravnine s mekim rubovima.

Škoda Kodiaq ima sličnu šasiju, iako njezina veća masa karoserije i duljina međuosovinskog razmaka znače da oštriji udarci nisu toliko osjetni kao kod Tiguana, dok je prigušenje u Mazdi CX-5 bolje kontrolirano pri većim brzinama preko neravnina.

VW-ov 4MOTION sustav pogona na sve kotače ima Off-Road postavku koja podešava kontrolu proklizavanja za maksimalno prianjanje, ali nedostatak udaljenosti od tla i korištenje ljetnih guma znači da nećete htjeti otići predaleko od asfaltiranih cesta. VW pobjeđuje mnoge rivale kada je u pitanju profinjenost, s dobrim potiskivanjem buke vjetra i motora.

Kao što biste i očekivali, sportski Tiguan R povećava udio u upravljanju, nudeći obilje prianjanja pri velikim brzinama uz malo naginjanja karoserije. No, ljubitelji vožnje mogli bi biti razočarani nedostatkom angažmana relativno zatupljene šasije, dok je kvaliteta vožnje također ugrožena velikim kotačima i sportskim ovjesom, unatoč prilagodljivim amortizerima.

U ovoj ponudi, dizeli imaju najviše smisla. Profinjeni su i nude najbolju kombinaciju ekonomičnosti i performansi. TDI verzija sa 148 KS može ubrzati do 100 km/h za solidnih 9,4 sekunde, uz najveću brzinu od 200 km/h. Prelazak na vrhunsku TDI varijantu od 197 KS znači poboljšano vrijeme sprinta od 7,5 sekundi i maksimalnih 216 km/h. Početni 1,5-litreni benzinski TSI Tiguan do stotke dolazi za 10,9 sekundi, dok snažniji automobil sa 148 KS to poboljšava s vremenom od 9,2 sekunde.

Plug-in hibrid postiže brojku od oko 7,5 sekundi, dok Tiguan R (s 316 KS i 420 Nm okretnog momenta) izbacuje referentni sprint za samo 4,9 sekundi. Dvije pridošlice imaju maksimalne brzine od 204 km/h, odnosno 249 km/h.

Tiguan
Foto: Screenshot Car Confections YT

4. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: Svi benzinci imaju sustav deaktivacije cilindra

Ako tekuće troškove želite svesti na minimum, ali ne želite potrošiti dodatnih 4.000 € za plug-in hibridnu verziju Tiguana, bilo bi dobro odlučiti se za 2.0 TDI sa 148 KS. Troši 5.2 l/100 km i emitira od 136 g/km CO2, ili 5,6 l/100 km i 145 g/km kada je uparen sa sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem. Kao što biste vjerojatno očekivali, ako se odlučite za pogon na sva četiri kotača, vidjet ćete značajan utjecaj na tekuće troškove. Varijanta 2,0-litrenog TDI 4Motion motora sa 148 KS troši 6,4 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s emisijom CO2 od 169 g/km.

Nije iznenađujuće da benzinske verzije ne prolaze tako dobro, zbog velike težine automobila u kombinaciji sa smanjenjem vučne snage. 1.5 TSI nalazi se u široj Volkswagen ponudi, emitira od 147 g/km CO2 i troši oko 6,5 l/100 km u obliku 148 KS. Međutim, svi benzinski automobili imaju deaktivaciju cilindra koja isključuje dva cilindra i pomaže u uštedi goriva. eHybrid pruža najavljenu prosječnu potrošnju od 1,4 l/100 km, s dometom samo na električni pogon do 55 kilometara.

Prerađeni model Tiguan trebao bi imati kvalitetne rezidualne vrijednosti, s podacima koji sugeriraju da će se zadržati u prosjeku od 52-54 posto nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine i prijeđenih 60.000 km. 1,5-litreni TSI benzinski modeli imaju nešto bolje rezultate od 57-58 posto.

5. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Standardno industrijsko jamstvo

Tijelo za industrijsku sigurnost, Euro NCAP, visoko ocjenjuje Tiguan, dodijelivši mu punih pet zvjezdica na testu 2016. godine. Zaštita odraslih putnika ocijenjena je s 96 posto, dok je ukupna sigurnost djece putnika ocijenjena s 84 posto.

Početne verzije automobila imaju Front Assist s City Emergency Braking i nadzorom pješaka, Lane Assist s prepoznavanjem rubnika i funkciju automatskog svjetla za opasnost koja se aktivira pri kočenju u nuždi. Life verzija dodaje prilagodljivi tempomat, dinamički prikaz prometnih znakova, sustav za umor vozača te prednje i stražnje parkirne senzore. Verzije sa specifikacijama Elegance uključuju prediktivni tempomat, Park Assist, Side Assist i upozorenje o stražnjem prometu, koje upozorava na druga vozila koja Vam se približavaju sa strane dok izlazite unatrag s prilaza ili parkirnog mjesta.

Vrhunske varijante R-Line dolaze s VW-ovim novim poluautonomnim sustavom Travel Assist. Koristi kameru i radarske senzore za ubrzavanje, kočenje, upravljanje i održavanje sigurnog razmaka od vozila koje je ispred, nudeći djelomično automatiziranu vožnju u jednom traku na cestama poput autocesta.

Kao i svaki drugi VW u prodaji, Tiguan dolazi sa standardnim industrijskim jamstvom od tri godine / 100.000 km. Također postoji mogućnost produljenja tog vremenskog razdoblja uz određenu naknadu.

Ukupna ocjena za Volkswagen Tiguan: 85 / 100 – Savršeno izbrušen za obiteljski život, Volkswagen Tiguan je dobro građen i praktičan

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes CLA

Mercedes CLA: Stvoren isključivo za vozača…

Audi Q5

Audi Q5: Nedostaje mu uzbuđenja