in

Mazda CX-5: Veliki napredak u odnosu na prethodni model

Mazda CX-5
Foto: Screenshot

Druga generacija automobila Mazda CX-5 dostupna je u vrijeme kada je tržište mainstream SUV vozila raznolikije nego ikada. Srećom, automobil je zadržao (čak i poboljšao) svoju prodaju kao SUV među vozačima. Rukuje se s njim bolje nego ikada, ali što je najvažnije, njegova udobnost i profinjenost su na drugoj razini u usporedbi s prethodnim modelom. U kombinaciji s vrlo snažnim i učinkovitim dizelskim motorom, luksuznim interijerom i obiljem opreme, lako je shvatiti zašto je ovo jedan od Mazdinih najprodavanijih automobila. Doduše, malo oštriji dizajn ne stvara dojam boljeg automobila, a neki suparnici ga još uvijek pobjeđuju zbog tehnologije i praktičnosti. Međutim, kao svestrani obiteljski SUV koji je i udoban i okretan, izvrstan je.

Mazda CX-5 natječe se u klasi iznimno čvrstih kompaktnih SUV vozila

Mazda CX-5 je SUV srednje veličine koji je idealan za vozače koji su navikli posjedovati automobil koji je zabavan za vožnju, a ne samo praktičan za svakodnevni prijevoz. Natječe se na iznimno konkurentnom tržištu obiteljskih SUV vozila, a njegovo oštro upravljanje ključna je prodajna točka, iako CX-5 ima mnogo više od toga. Osim što je zabavna u vožnji, Mazda CX-5 nudi dobru praktičnost i poveći prostor u prtljažniku, zahvaljujući svojim dimenzijama većim od prosjeka. Raspon motora također nudi dobru ekonomičnost.

Cijene za Mazdu CX-5 počinju od oko 230.000 kn. Iako je to malo više od nekih suparnika, svi su automobili vrlo dobro opremljeni. Satelitska navigacija standardna je u cijeloj ponudi, kao i zaštitna stakla, automatska svjetla i brisači, LED prednja svjetla, kontrola klime i potpuni parking senzori. Ponuda motora sastoji se od dva benzinska motora i jednog dizelaša u dvije snage. Benzinski motor slabije snage je 2.0 Skyactiv-G jedinica sa 163 KS, a dostupan je s pogonom na prednje kotače putem šesterostupanjskog ručnog ili automatskog mjenjača. 2,5-litreni benzinski motor sa 191 KS i pogonom na sve kotače nudi se samo s automatskim mjenjačem.

2,2-litreni Skyactiv-D dizelski motor od 148 KS dolazi samo u obliku pogona na prednje kotače s ručnim ili automatskim mjenjačem, dok varijanta od 181 KS ima izbor prednjeg ili pogona na sve kotače i, opet, bilo kojeg mjenjača. Razine opreme protežu se kroz SE-L, Sport i GT Sport, s izdanjima Newground i Sport Black koji se temelje na specifikacijama SE-L i Sport, dodajući dodatnu opremu i jedinstvenu opremu. Mazda je također predstavila “Edition” varijante opreme Sport i Sport Black koje su oko 4.000 kn jeftinije od modela na kojima se temelje. Mana je ta da se morate odreći Bose audio sustava i funkcije bežičnog punjenja pametnog telefona.

Benzinski motor od 163 KS dostupan je u svim verzijama, dok se 2,5-litreni automobil sa 191 KS može opremiti samo opremom GT Sport. Dizel od 148 KS nije u ponudi u liniji GT Sport, a dizel od 181 KS ne dolazi u osnovnoj opremi SE-L. Kao što je spomenuto, Mazda CX-5 natječe se u klasi iznimno čvrstih kompaktnih SUV vozila. Njegovi glavni rivali uključuju vodeće automobile u klasi kao što su Peugeot 3008, Škoda Karoq i SEAT Ateca, dok njegove malo veće dimenzije znače da je konkurent automobilima kao što su Honda CR-V, Volkswagen Tiguan i Nissan X-Trail, iako za razliku od tih automobila, Mazda CX-5 nije dostupan sa sedam sjedala.

Toyota RAV4 i Ford Kuga također nude snažnu konkurenciju CX-5, a tu su i pouzdani izbori, kao što su Kia Sportage i Hyundai Tucson, s produljenim jamstvom dizajniranim za dodatno povjerenje. Citroen C5 Aircross i Opel Grandland također su u kombinaciji, ali ne nude dovoljno da bi zasmetali vodećima u klasi. Najnovija Mazda CX-5 omiljena je među obiteljima i nudi dovoljno dinamičnog sjaja da zabavi vozača. Nije jeftin, ali s prepoznatljivim izgledom, odličnom opremom i pristojnom tehnologijom, postao je jedan od Mazdinih najprodavanijih automobila u Europi.

Povijest

Druga generacija Mazde CX-5 (2017. – )

Mazda CX-5 nudi svu kvalitetu, praktičnost i opremu koju možete poželjeti, pa bi kupnja rabljenog ili skoro novog modela mogla biti pametan potez. Zapravo, sve radi prilično dobro, iako bi bilo dobro izbjeći 2,5-litreni benzinski model – skup je i nedostaje mu profinjenosti. Sigurnost je oduvijek bila jaka strana, a CX-5 ima koristi od mnogo napredne tehnologije i prepoznat je s pet zvjezdica na Euro NCAP-u.

Prva generacija Mazde CX-5 (2012. – 2017.)

Ako kupujete rabljeni obiteljski SUV, u konačnici ćete željeti da bude pouzdan. Odabir rane prve generacije Mazde CX-5 trebao bi se pokazati kao dobar izbor, jer ne samo da nastavlja Mazdin ugled u proizvodnji pouzdanih automobila, već je i prostran, udoban i nudi izvrsnu razinu standardne opreme. Kad se uzme u obzir činjenica da ga je također zabavno voziti, za veliki obiteljski SUV, lako je vidjeti zašto je talentirani CX-5 postigao takav prodajni uspjeh.

1. Vožnja – 87 / 100: Mazda CX-5 jako dobro djeluje na cesti

Mazda tvrdi da ova druga generacija CX-5 ima “potpuno revidiranu strukturu karoserije”, koristeći SkyActiv temelje. Promjene uključuju 15-postotno poboljšanje torzijske krutosti karoserije, što je inženjerima omogućilo podešavanje ovjesa kako bi ponudio više udobnosti, očito bez ugrožavanja privlačne dinamike zaštitnog znaka CX-5. Sve Mazde nude agilno i zabavno iskustvo vožnje u odnosu na svoje konkurente, a CX-5 nije ništa drugačiji. Za visoki i prilično težak SUV, njegovo izravno upravljanje, jake razine prianjanja i impresivna agilnost čine da automobili poput VW Tiguana izgledaju kao glomazne zvijeri. Po načinu na koji CX-5 vozi možete reći da ga je razvila ista tvrtka koja proizvodi sportski automobil MX-5.

Upravljač CX-5 vrlo je dobar. Teži je nego onaj u Škodi Kodiaq ili VW Tiguanu, ali je u neku ruku i osjećajan. To je ono što Mazdi daje dinamičnu prednost. Učinak Mazdinog G-Vectoring Control toliko je suptilan da je teško osjetiti da stvarno radi, ali CX-5 svakako djeluje jako dobro. Ima dosta prianjanja na koje se možete osloniti. Mazdino amortiziranje djeluje sjajno i nešto bolje kontrolirano od nekih suparnika. Samo povremeno izgubi prisebnost. Međutim, razlika je još uvijek marginalna pri normalnim brzinama.

Oba četverocilindrična motora modela CX-5 prenesena su iz prethodnog modela CX-5, s nekoliko revizija za poboljšanje profinjenosti i učinkovitosti goriva. Očekuje se da će 2,2-litreni dizelaš biti bolje prodavan, unatoč promjeni stava mnogih prema gorivu. I to zaslužuje biti – i dalje je snažna i fleksibilna jedinica, s hrabrim okretnim momentom i širokom raspodjelom snage, što rezultira time da se čak i verzija od 148 KS čini prilično brzom. Ostala poboljšanja uključuju Mazdin G-Vectoring Control, koji prilagođava okretni moment motora u zavojima. CX-5 je tih u praznom hodu i pokretu, s dodatnim okretnim momentom u kombinaciji s ovom profinjenošću za opuštajuću vožnju.

Kada je tesiran CX-5 sa 150 KS u odnosu na Škodu Kodiaq i VW Tiguan sa 150 KS, Mazdin snažniji motor dao mu je prednost u brzini. Od 50 do 80 km/h u četvrtoj brzini potegnuo je za 5,4 sekunde, a od 80 do 110 km/h u šestoj brzini za 10 sekundi. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa pomogao mu je najbrže sprintati do 100 km/h, za 9,1 sekundu. Izvorni motor od 173 KS zamijenjen je snažnijom verzijom od 181 KS 2018. godine, ali je učinak njegove dodatne snage u odnosu na motor od 148 KS ublažen povećanom težinom standardnog sustava pogona na sva četiri kotača.

2,0-litreni benzinski motor je atmosferski, za razliku od većine suparnika koji imaju turbopunjače. Međutim, ne osjeća se tako napeto kao što biste mogli očekivati. S respektabilnih 210 Nm okretnog momenta i 163 KS, ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi. Međutim, s benzincem treba raditi mnogo više nego s bilo kojim dizelom kako bi se iz njega izvuklo najbolje, što dobro funkcionira u sportskom hatchbacku ili coupeu, ali manje u obiteljskom SUV-u gdje je opušteni okretni moment bitan.

Unatoč svojih dodatnih 28 KS i 45 Nm okretnog momenta, 2,5-litrena benzinska verzija poteže do stotke za 9,2 sekunde. Otkriveno je da je i ova verzija malo nedorađena ako gajite agresivniji stil vožnje. Definitivno odgovara opuštenijem stilu vožnje gdje pogonski sklop nije pretjerano opterećen. U potrazi za čišćim emisijama, Mazda je uvela tehnologiju deaktivacije cilindara na 2,0-litrenim i 2,5-litrenim Skyactiv-G benzinskim motorima. Sustav isključuje dva od četiri cilindra jedinice pod malim opterećenjem, pridonoseći smanjenju CO2 od 8 g/km.

Mazda CX-5
Foto: Screenshot

2. Dizajn – 87 / 100: Mazda CX-5 sadrži iznimno kvalitetne materijale

Prednji dio CX-5 je mišićaviji od starog automobila, a površina je vrlo dobra. Stil je u konačnici subjektivan, ali po mišljenju stručnjaka to je jedan od najatraktivnijih dizajna u klasi, što daje SEAT Ateci ozbiljnog protivnika u ovom pogledu. Iznutra su promjene u dizajnu još manje radikalne. Izgled i sklopna oprema bit će odmah prepoznatljivi vlasnicima prethodnog CX-5. Međutim, detaljne promjene na kontrolama osiguravaju još lakše upravljanje u pokretu, a postoji stvarni osjećaj da Mazda želi da vozač bude usredotočen na vožnju automobila.

Najveće poboljšanje iznutra je porast percipirane kvalitete – CX-5 koristi uglavnom prvorazrednu mješavinu materijala, a finiš i završna obrada su izvrsni. Stari je automobil već bio prilično dobar u tom smislu, ali sada je Mazda u rangu s VW-om po unutrašnjosti. Razine kompleta su također prilično jake, sa SE-L modelima koji imaju LED prednja svjetla, satelitsku navigaciju, DAB i dvozonsku klimu, dok sportski automobili uključuju električna vrata prtljažnika, električna kožna sjedala, grijani upravljač i head-up prikaz. Ako tražite model koji se ističe u asortimanu, izdanja Newground i Sport Black nadovezuju se na SE-L i Sport presvlake, dodajući individualne naglaske i dodatnu opremu.

Infotainment je nekada bio slaba karika s Mazdama, no posljednjih je godina marka unaprijedila ovo područje, posebice uvođenjem većeg zaslona infotainmenta od 26 cm. Dostupni su Apple CarPlay i Android Auto, zajedno s DAB-om, Bluetoothom i petogodišnjim ažuriranjem karata za standardnu satelitsku navigaciju. Sustavom je relativno lako upravljati, iako raspored izbornika nije posebno logičan i potrebno je previše unosa za obavljanje nekih zadataka. Sportski modeli i noviji uključuju head-up zaslon (nazvan Active Driving Display) koji prikazuje brzinu, podatke satelitske navigacije i prepoznavanje prometnih znakova, zajedno sa 18-cm TFT zaslonom u boji.

Početni automobili dolaze sa zvučnim sustavom sa šest zvučnika koji pruža savršeno odgovarajuću kvalitetu. Međutim, Sport oprema nudi Bose audio sustav s deset zvučnika sa subwooferom, koji bi audiofile trebao zadovoljiti svojim oštrim zvukom.

Mazda CX-5
Foto: Screenshot

3. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: Neki konkurenti manje zagađuju okoliš

Jednostavan izbor motora za Mazdu CX-5 znači da su neki konkurenti sa širim rasponom pogonskih sklopova jeftiniji za pogon. SUV vozila kao što su SEAT Ateca i Peugeot 3008 nude smanjene benzinske motore koji tvrde da imaju veću učinkovitost, ali jedinice u CX-5 su štedljivije nego što njihova veličina sugerira. To je zbog Mazdine SkyActiv tehnologije motora s malim trenjem i niskom kompresijom, koja omogućuje performanse većeg motora. Prema najnovijoj WLTP proceduri testiranja, 2.0 SkyActiv-G benzinski CX-5 troši od 6,7 l/100 km (kombinirano) s ručnim mjenjačem i 7,3 l/100 km za verziju sa šest stupnjeva prijenosa, iako automobili viših specifikacija na većim kotačima i s više kompleta imaju lošije brojke. 2,5-litreni automobil troši ravno 8 litara na 100 km u kombiniranom ciklusu.

SkyActiv-D diesel također daje različite brojke ovisno o specifikacijama automobila. I ručne verzije od 148 KS i 181 KS postižu najbolju brojku potrošnje od 5,6 l/100 km. Dodavanje pogona na sve kotače znači da brojke rastu na 6,3 l/100 km za ručni i 6,6 l/100 km za automatski mjenjač. Emisije za CX-5 pokazuju da se benzinska verzija kreće od 152 do 182 g/km, dok se dizelaši kreću između 147 i 173 g/km. Međutim, konkurenti kao što su Peugeot 3008, Škoda Karoq i hibridno opremljena Honda CR-V i Toyota RAV4 manje zagađuju okoliš.

Mazda CX-5 sadrži preostale vrijednosti od 56 posto (nakon tri godine vlasništva), što je među najboljima u Mazdinoj ponudi. Po tome se nalazi ispred automobila kao što su Peugeot 3008 i Nissan X-Trail, dok je u rangu sa Škodom Karoq.

4. Prostor – 79 / 100: Mazda CX-5 je nešto manja od Honde CR-V

Mazda nije smatrala prikladnim slijediti većinu proizvođača tako da CX-5 učini većim u svim smjerovima. Prtljažnik je gotovo iste veličine kao u prethodnom automobilu, kao i putnički prostor. Međutim, CX-5 je već bio konkurentan u ovom području, tako da to nije preveliki problem.

Suptilne promjene pomažu u poboljšanju udobnosti, s ručicom mjenjača podignutom za 40 mm kako bi se približila volanu i premještenim naslonima za ruke radi boljeg poravnanja tijela. Vidljivost je prilično dobra, usprkos vozačkom položaju koji je malo niže od konkurencije.

CX-5 je nešto više od 4,5 m dugačak i 1,84 m širok, te je identičan prethodnom automobilu u tim aspektima. Međuosovinski razmak je također isti. Ipak je nešto niži nego prije, što je neuobičajeno za SUV. Za usporedbu, CX-5 je nešto manji od Honde CR-V.

Male izmjene čine CX-5 udobnijim za putnike, no stvarna ponuda prostora ostaje nepromijenjena. I prednja i stražnja sjedala imaju sličnu količinu prostora za noge i dovoljno je prostrano za obitelj. Postoji dobra količina prostora za glavu za sve osim za najviše odrasle osobe, dok je u ponudi više prostora za noge nego u Ford Kugi. Čak će se i najveći ljudi dobro smjestiti u prednji dio Mazde. Šteta je samo što nije u ponudi varijanta sa sedam sjedala, budući da brojni konkurenti sada nude taj izbor.

CX-5 nudi 506 litara prtljažnika s podignutim sjedalima, što je samo tri litre više od prethodnog automobila. Škoda Kodiaq i Nissan X-Trail su veći. Spremište ispod poda povećalo se s deset litara na 30 litara, a ako preklopite sva sjedala, pronaći ćete znatnih 1620 litara prostora.

Foto: Screenshot

5. Sigurnost i jamstvo – 77 / 100: Mazda ne prati trend s poboljšavanjem jamstva

S rasponom motora prenesenom iz prethodnog automobila sa samo malim revizijama, kao i obiljem postojeće tehnologije iz ostatka Mazdine palete automobila koja se nalazi u cijeloj kabini, ne bi trebalo biti mnogo toga što će poći po zlu s drugom generacijom CX-5. Što se tiče sigurnosti, Mazda je napravila niz ključnih napredaka. Povećana upotreba čelika ultra visoke čvrstoće i konstrukcija podvozja povećavaju snagu automobila pri udaru bez značajnog povećanja težine, dok je Mazda naporno radila na poboljšanju sigurnosti pješaka s dizajnom prednjega kraja. Kao rezultat toga, Euro NCAP je 2017. dodijelio modelu CX-5 ocjenu od najviših pet zvjezdica.

Svi modeli standardno dolaze sa šest zračnih jastuka. Isofix dječje sjedalice također se nalaze na dva posljednja sjedala, a to je tehnologija aktivne sigurnosti koja se najviše koristi. Napredna Smart City Brake Support (standardna oprema za sve modele) poboljšana je u odnosu na stari automobil sa širim radnim prozorom i mogućnošću otkrivanja pješaka. Prilagodljiva LED prednja svjetla standardna su za automobile GT Sport, dok su pomoć pri održavanju traka, nadzor mrtvoga kuta i prilagodljivi tempomat značajke u svim razinama opreme.

Sve Mazde dolaze s tipičnim trogodišnjim jamstvom od 100.000 km. To je normalno, ali sve veći broj proizvođača nudi petogodišnje ili (u Kijinom slučaju) sedmogodišnje pokriće.

Ukupna ocjena za Mazdu CX-5: 82 / 100 – Mazda CX-5 dobra je za vožnju. Pristojne razine udobnosti, prostora i tehnologije stavljaju je među vodeće SUV automobile srednje veličine

Članak objavio Luka Petkovic

Suzuki Swift

Suzuki Swift: Teško se suprotstavlja Fiesti i Fabiji

Nissan Juke

Nissan Juke: U lovu na konkurenciju koju je nekada inspirirao