in

Suzuki Swift: Teško se suprotstavlja Fiesti i Fabiji

Suzuki Swift
Foto: Screenshot carwow YT

Suzuki Swift privlačna je alternativa modelima kao što su Hyundai i20, Kia Rio i Toyota Yaris, koja pruža dobru ekonomičnost, posebno zbog svog snažnog trocilindričnog motora, a zadržava i solidnu kvalitetu izrade. Međutim, to ne znači da se može suprotstaviti modelima kao što su Ford Fiesta i Škoda Fabia na vrhu supermini klase. Jednostavno rečeno, na tržištu postoje dorađenije, udobnije i profinjenije ponude. Budući da su cijene za ovaj Swift pomaknute prema gore, više se ne može kupiti za “bagatelu”. Nažalost, isto vrijedi i za vodeći model Swift Sport.

Najnoviji Suzuki Swift stigao je 2017.

Dok je Suzuki Swift Sport sišao s trona kao jedan od najboljih malih hatchbackova u Europi, standardni Swift sve je više popularan među onima koji mogu doprijeti dublje u novčanik. Suzuki je nekada mogao trgovati svojom konkurentnom cijenom, ali automobil proizveden u Japanu više nije jeftin kakav je nekad bio. Ipak, riječ je o sasvim pristojnom malom automobilu i svidjet će se onima koji traže nešto što je zabavno voziti, dok je model Swift 4×4 zanimljiv prijedlog.

Najnoviji Suzuki Swift stigao je 2017. s evolucijskim oblikom (iako je sada u verziji isključivo s pet vrata), više opreme i dodatnim prostorom u usporedbi s prethodnikom, dok je facelift 2020. donio LED svjetla, revidiranu rešetku i ažuriranu tehnologiju i sigurnosni komplet. Trenutna linija modela sastoji se od modela SZ-L, SZ-T i SZ5 sa Swift Sportom na vrhu ponude.

Konkurencija u supermini klasi je vrlo jaka. Sportsko upravljanje jedno je od prednosti Suzukija, a drugi automobili koji mu mogu parirati uključuju pobjedničku Ford Fiestu, Mazdu 2 i SEAT Ibizu. Drugdje, Škoda Fabia i VW Polo također su konkurentni, a Citroen C3 nudi udobnost i vlastiti jedinstveni stil. Toyota Yaris, Hyundai i20 i Kia Rio nude pouzdanost i dobru opremljenost, dok se Opel Corsa, Renault Clio i Peugeot 208 bore za najveću prodaju.

Snaga za najnoviji Swift dolazi iz 1.2 Dualjet četverocilindričnog motora od 82 KS s blagom hibridnom tehnologijom, dok se model SZ5 nudi s pogonom na sva četiri kotača. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa je standardan, s automatskim CVT mjenjačem dostupnim za verzije SZ-T i SZ5 (pogon na prednje kotače). Sportski model dobiva 1,4-litrenu turbo četverocilindričnu jedinicu sa 127 KS sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Cijene za Swift asortiman kreću se od oko 120.000 kuna, dok će Vas odabir za više performansi s modelom Sport koštati više od 180.000 kuna.

1. Potrošnja i deprecijacija – 84 / 100: Zadržava 52 posto vrijednosti nakon tri godine

Ne može se poreći da lagana konstrukcija Suzukija Swifta pomaže u postizanju dobrih pokazatelja uštede goriva. 1,2-litreni Dualjet nudi emisije CO2 od samo 106 g/km i službenu potrošnju goriva od 4,7 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu. Swift modeli opremljeni CVT automatskim mjenjačem nešto su manje učinkoviti, s emisijom CO2 koja raste na 115 g/km i prosječnom potrošnjom goriva od 5,1 l/100 km. Ako se odlučite za SZ5 s pogonom na četiri kotača, to znači da ćete imati potrošnju od 5,4 l/100 km, dok se razina CO2 povećava na 121 g/km.

Na drugom kraju ljestvice, Swift Sport sa 127 KS troši 5,6 l/100 km i emitira 125 g/km CO2. Pristojne brojke, s obzirom na performanse.

Stručnjaci predviđaju da će serija Suzuki Swift zadržati oko 52 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vlasništva. Najbolje rezultate ima automatik SZ5 CVT, dok Swift Sport nije baš tako jak. Zadržava oko 46 posto svoje vrijednosti u istom razdoblju.

2. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Ažuriran Swiftov sigurnosni komplet

Euro NCAP je Swiftu dodijelio dvije odvojene ocjene. U standardnom ruhu dobio je tri zvjezdice od pet. Iako su njegovi rezultati od 83 posto za odrasle putnike i 75 posto za djecu dovoljno pristojni, srozao ga je rezultat sigurnosne pomoći od mizernih 25 posto. Međutim, Euro NCAP je Swiftu dodijelio četiri zvjezdice kada je bio opremljen opcijskim sigurnosnim paketom koji je uključivao autonomno kočenje u nuždi. U ovom obliku, Swift je postigao 88 posto za odrasle i 44 posto za svoje sustave sigurnosne pomoći.

Suzuki je ažurirao Swiftov sigurnosni komplet 2020. kao dio faceliftinga modela. Sve verzije sada uključuju adaptivni tempomat, dok automobili SZ-T i SZ5 imaju funkciju upozorenja i sprječavanja napuštanja prometnog traka, nadzor mrtvoga kuta, upozorenje na promet odostraga, prepoznavanje prometnih znakova i kameru za stražnje parkiranje.

Svi Suzuki Swiftovi dobivaju trogodišnje jamstvo na 100.000 km. To je tipično trajanje za industriju općenito, iako uz malo veće ograničenje kilometraže (neke marke još uvijek rade na osnovi 20.000 km godišnje). Međutim, jamstvo za Swift ne može se podudarati sa sedmogodišnjom politikom Kia Ria ili petogodišnjim jamstvom koje nudi Hyundai i20.

3. Vožnja – 78 / 100: Suzuki Swift nije naročito uzbudljiv

Swift ima vrlo “lukavu” konstrukciju koja znači da je skoro najlakši automobil u supermini klasi. Čak i model SZ5 4×4 teži manje od 1.000 kg, što je malo čudno u današnje vrijeme. Snaga od 82 KS koju nudi 1,2-litreni Dualjet motor zvuči malo prema modernim standardima, ali Swiftova mala težina znači da je i dalje entuzijastičan, dok gladak i uglađen ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa izvlači ono najbolje iz motora. Što se tiče ostaloga, upravljač ne obavlja sjajan posao u korelaciji s prednjim kotačima, ali je lijepo odmjeren i dosljedan, što ga čini relativno lakim za vožnju Swifta kroz zavoje. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa ima ugodno kratak domet i dovoljno je dobar za brzo mijenjanje stupnjeva prijenosa.

Taj nedostatak mase znači da se Swift također čini prilično agilnim. Ne tako oštrim kao Ford Fiesta, ali odgovara gotovo svemu drugom. Automobil brzo mijenja smjer i ostaje izvanredno stabilan u zavojima. Jedinstven u klasi je AllGrip sustav pogona na sve kotače dostupan na SZ5 modelima, koji nudi dodatnu trakciju i sigurnost. Iako je jeftin i dovoljno robustan da obavlja pristojan posao izvan ceste, kupcima ne nudi jaču privlačnost.

Kvaliteta vožnje je kompromis za ovu agilnost. Suzukijevi inženjeri navodno su proveli dosta vremena razvijajući Swift na nekvalitetnim cestama, ali nije se baš isplatilo. U većem dijelu ostaje dostojan, ali na neravnim površinama postaje nemiran. Konkretno, putnici na stražnjim sjedalima vjerojatno će se žaliti na poskakivanje, što je rezultat relativno jednostavnog postavljanja stražnjeg ovjesa s torzijskom gredom i male težine.

Blaga hibridna tehnologija za 1,2-litreni motor koristi litij-ionsku bateriju ispod suvozačevog sjedala koja koristi energiju kočenja. Potom ju koristi za napajanje malog integriranog starter generatora. To zauzvrat pomaže benzinskom motoru kada ubrzavate, ali cilj je učinkovitost, a ne izvedba, stoga nikad nećete osjetiti dodatno ubrzanje. Ako ništa drugo, impresivno je dobro integriran. Swift Sport ima pristojnu širinu talenata, sa snažnim motorom i izravnim upravljanjem, ali ga poništava upravljanje koje ga čini previše sigurnim. Kao rezultat toga, drugihatchbackovi uzbudljiviji su za vožnju.

Benzinski motor 1.2 Dualjet razvija 82 KS i 107 Nm okretnog momenta. Odabir pogona na sva četiri kotača modela SZ5 donosi najsporije vrijeme od 0 do 100 km/h u rasponu od 13,8 sekundi, dok automobil s prednjim pogonom ovaj put smanjuje vrijeme na 13,1 sekundu. Oba sadrže ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa. CVT automatik verzije sposobne su za sprint do 100 km/h za 12,2 sekunde. Swift Sport nudi 127 KS iz svog 1,4-litrenog motora s turbopunjačem. Ovo ne zvuči puno, ali s obzirom na malu težinu Swifta i pristojnih 235 Nm okretnog momenta motora, zadovoljavajuće je žustar kada izlazi iz zavoja. Od 0 do 100 km/h postiže se za 9,1 sekundu, s najvećom brzinom od 210 km/h.

Suzuki Swift
Foto: Screenshot carwow YT

4. Prostor – 71 / 100: Suzuki Swift izvodi vizualni trik s prostorom

Mnogi superminiji koriste se kao dvosjedi, pri čemu se stražnja kabina često koristi za vrećice iz trgovine nego kao prostor za putnike. Ako je ovo i Vaš obrazac korištenja, Swift Vas neće razočarati. Naprijed ima mjesta za dvije odrasle osobe, a dvoje odraslih moći će sjediti iza njih i za dulja putovanja. Međutim, ako su viši od 1,90 m, možda će koljenima udarati u prednja sjedala. Prtljažnik Swifta respektabilne je veličine, 264 litre. Iako je to korisno povećanje u odnosu na prethodnika ovog automobila, dosta zaostaje za konkurentima. Međutim, vrijedi napomenuti da je prtljažnik Swifta manji jer je cijeli automobil puno kraći. Dakle, izbor se svodi ili na nosivost ili jednostavnost parkiranja.

Lako je vidjeti sve okolo dok ste u Swiftu, unatoč relativno debelim C-stupovima. A tu je i prilična količina prostora u kabini, s pretincima pristojne veličine i spremištem ispred ručice mjenjača. Vidljivost je dobra, zahvaljujući tankim stupovima i uspravnom stražnjem staklu, iako vrhunski automobili nude kameru za vožnju unatrag kao opciju. Druge praktične značajke uključuju mali središnji naslon za ruke, kao i korisne pretince i pristojan pretinac za rukavice. Također ćete pronaći nekoliko držača za čaše ispred ručice mjenjača.

Najnoviji Suzuki Swift izvodi pomalo vizualni trik, jer je zapravo oko 10 mm kraći od automobila prethodne generacije. Međutim, što je još važnije, njegova prednja i stražnja osovina su više razmaknute (za oko 20 mm). Ovo povećanje međuosovinskog razmaka osmišljeno je kako bi se povećala količina ponuđenog prostora u kabini, posebno onima koji sjede na stražnjim sjedalima. Kao rezultat toga, Swift zadržava svoje ukupne kompaktne dimenzije, kao i položaj kotača na svakom uglu i kratke prevjese koji su prethodnim generacijama davali upečatljiv izgled. Da bismo Vam dali predodžbu, Swiftov međuosovinski razmak samo je oko 20 mm kraći od Škode Fabije, ali Suzuki je ukupno više od 150 mm kraći od svog češkog rivala.

Swiftova mala veličina znači da još uvijek nije tako prostran kao Škoda Fabia, ali ima mjesta za četiri odrasle osobe. Osim ako nemate par putnika od 1,90 m odostraga, malo je vjerojatno da će biti mnogo pritužbi na duža putovanja. Ima dovoljno prostora za glavu i ramena za više i niže putnike, ali viši putnici na stražnjim sjedalima mogli bi se žaliti zbog toga što im koljena udaraju u naslone prednjih sjedala.

Dobra vijest je da je najnovija platforma ovog Swifta omogućila Suzukijevim inženjerima da upakiraju mnogo veći prtljažnik nego što je ovaj automobil ikada nudio – 264 litre. Loša vijest je da je ovo još uvijek samo prosjek u klasi u kojoj se dosta rivala koristi kao mali obiteljski automobil. Najnovija Škoda Fabia sada nudi primjerice 380 litara, a čak i Fiesta ima 311 litara. Nema ničeg posebnog ni u postavljanju prtljažnika kod Swifta. Stražnja sjedala preklapaju se u omjeru 60:40.

Foto: Screenshot carwow YT

5. Dizajn – 65 / 100: Suzuki Swift sadrži sporo i nezgrapno sučelje

Iznutra se kabina Swifta najbolje opisuje kao funkcionalna. Ovdje nema mekane plastike ili otmjenih pokretnih značajki. Ono što postoji je prilično čvrsta kabina s urednim rasporedom i velikim, jednostavnim kontrolama za klimatizacijski sustav. Suzuki je revidirao strukturu opreme za Swift, s najjeftinijim modelom SZ-L koji ima bogatu opremu: 40-cm polirane aluminijske naplatke, stražnja zaštitna stakla, klima uređaj, DAB radio, Bluetooth i prilagodljivi tempomat.

SZ-T srednje specifikacije izgleda najprivlačnije od svih izdanja jer donosi kompatibilnost s Android Auto i Apple CarPlayjom (možete koristiti odabrane aplikacije s telefona, uključujući navigaciju), zajedno sa stražnjim parkirnim senzorima i mnoštvom dodatne sigurnosne opreme. SZ5 uključuje integriranu satelitsku navigaciju, ulazak bez ključa, kontrolu klime, električne stražnje prozore i električno sklopive retrovizore. Interijer je uredan, a svi prekidači su na razumnim pozicijama. Međutim, iako se ne može poreći da se sve čini čvrsto spojenim, cijelo iskustvo je kratko, s čak i vrhunskim verzijama koje uključuju dijelove tvrde, crne plastike. Doista, u cijeloj kabini ima vrlo malo materijala mekanih na dodir. Ford Fiesta i SEAT Ibiza tu su u velikoj prednosti.

Swift Sport izgleda kao hatch bez da privlači pažnju. Ako ne odaberete Champion Yellow boju, naravno. Ova verzija dobiva rešetku hladnjaka u obliku saća, pragove s efektom ugljičnih vlakana, dvostruke ispušne cijevi i mali krovni spojler, plus jedinstvene branike i sportska sjedala. Samo SZ-T i SZ5 oprema imaju sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir, dok osnovni SZ-L koristi stariju glavnu jedinicu s jednobojnim LCD zaslonom i zdepastim gumbima. Iako izgleda pomalo zastarjelo, savršeno dobro obavlja posao i ima DAB radio i Bluetooth funkcije.

Suzuki Swift
Foto: Screenshot carwow YT

Ugrađeno sučelje Swiftovog zaslona osjetljivog na dodir malo je nezgrapno i sporo. Stoga će vam vjerojatno koristiti značajke Android Auto i Apple CarPlay. Međutim, postava je bliska rasporedu širokog zaslona, što znači da se aplikacije za pametne telefone čine manje skučenim, dok je raspored glavnog izbornika vrlo jednostavan za razumijevanje.

Ukupna ocjena za Suzuki Swift: 76 / 100 – Suzuki Swift nudi pristojnu vožnju i razumnu praktičnost, iako su suparnici profinjeniji

Članak objavio Luka Petkovic

Peugeot 308

Peugeot 308: Ima mjesta za napredak

Mazda CX-5

Mazda CX-5: Veliki napredak u odnosu na prethodni model