in

Kia Rio: Svjetlosnim godinama ispred prve generacije

Kia Rio
Foto: Screenshot

Kia Rio napravio je neke pomake otkako je lansiran original. Nažalost, trenutni model četvrte generacije nije veliki korak u odnosu na model treće generacije. Prisutan je evolucijski dizajn i iznutra i izvana, no što se tiče vožnje, ona je prosječna. Također, prisutne su i neke tvrde, jeftine unutarnje plastike koje su štetile njegovom cilju u iznimno konkurentnoj klasi superminija. Međutim, trenutni automobil najbolja je verzija do sada i svjetlosnim je godinama ispred Kia Rija prve generacije koji je bio prodavan kao jeftina limuzina ili karavan od 2000. do 2005. godine. Bori se da se istakne na današnjem tržištu.

Kako bi mu pomogla da ostane konkurentan, Kia je blago ažurirala svoj Rio krajem 2020. suptilnim revizijama stila i infotainmenta. Ove promjene nisu previše promijenile ovaj korejski supermini. On i dalje ima razumnu vrijednost, nudi visokotehnološki infotainment sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir i obećava pristojan prostor za putnike.

Za sada, 1,0 T-GDi turbo benzinski motor sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem vrhunac je ponude, a nudi snažne performanse i učinkovitost. Međutim, blagi hibridni 1.0 T-GDi 48V benzinski motor i mjenjač „clutch-by-wire” mogli bi se pokazati kao najbolja kombinacija. Rio također dolazi s Kijinim sedmogodišnjim jamstvom. Šteta je samo što se tvrtka poigrala sa stilom Rija, što znači da se automobil ne uspijeva vizualno istaknuti u teškoj konkurenciji. Dok se originalni Kia Rio isticao iz pogrešnih razloga, Rio druge generacije (2005. – 2011.) uistinu je uspostavio supermini na teškom tržištu. Kia Rio treće generacije (2011. – 2017.) nastavio je tamo gdje je njegov prethodnik stao. Iako na elegantniji način, i dalje isporučivao veliku ekonomičnost goriva i obilje standardne opreme.

Tri specifikacije

Rio četvrte generacije stigao je 2017. godine. S dizajnom koji je bio evolucija prethodne generacije i više tehnologije i kvalitete koju su kupci superminija očekivali od ovih vrsta automobila. Eksterijer je sadržavao istaknutiju rešetku s „tigrovim nosom“, dok je unutrašnjost imala poboljšani razvodni uređaj. Najosnovniji model sa svim osnovnim modelima dolazi s infotainment sustavom osjetljivim na dodir kao standardnom opremom. Asortiman Kia Rio uključuje jednostavne specifikacije 1, 2 i 3, dok se s vremena na vrijeme pojavljuje povremeno ograničeno izdanje.

Svi automobili imaju barem klimu, električni grijani retrovizor, Bluetooth, auto svjetla i LED dnevna svjetla. Prelazak u specifikaciju 2 donosi 38-centimetarske aluminijske naplatke, tempomat, stražnje parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag i 20-centimetarski infotainment sustav osjetljiv na dodir. Sa specifikacijom 3 dobit ćete 40-cm alu felge, unutrašnjost od umjetne kože i automatske brisače. Vrhunski GT-Line S dodaje 43-cm aluminijske naplatke, razne ukrase više sportskog izgleda, LED prednja svjetla, crnu tkaninu i presvlake od umjetne kože, prednje parkirne senzore i nadzor mrtvoga kuta. Za usporedbu, First Edition sadržavao je 43-cm legure, ulaz bez ključa i stražnja LED svjetla. Cijene se kreću od 110 do oko 160 tisuća kuna.

Mnogi suparnici

U Riju se nude tri motora i svi su na benzinski pogon. Postoji 1,2-litreni četverocilindrični i dva 1,0-litrena turbomotora s tri cilindra. Potonji se na Kia-jeziku naziva „T-GDi”. Ne možete dobiti svaki motor u svakoj izvedbi. Najsnažniji 1,0 T-GDi od 118 konja dolazi samo u izvedbi 3 / GT-Line S, a verzija od 99 konja nudi se samo u izvedbi 2. 1,2-litreni (prije 1,25) dostupan je samo u opremama 1 i 2. Automatski mjenjač opcija je za dva 1,0-litrena turbo motora, ali svi imaju pogon na prednje kotače.

Postoje mnogi supermini suparnici Kije Rio, a mnogi od njih ažurirani su ili zamijenjeni otkako je Rio stigao 2017. godine. Glavni među njima su Ford Fiesta i Volkswagen Polo, kao i SEAT Ibiza, Citroen C3, Nissan Micra i Toyota Yaris Cross. Drugdje, Hyundai (Kijina sestrinska marka) nudi i20 koji je usko povezan s Rijom. Tu je i Mazda 2, koja nudi oštar izgled i sportski pogon, dok je Opel Corsa izvrstan supermini koji se ponekad može kupiti po jako niskoj cijeni. Konačno, Škodina Fabia također je vrijedna razmatranja.

1. Dizajn – 63 / 100: Kia Rio slijedi isti predložak kao i rivali

Sa svojim čvrstim proporcijama i glatkim oblinama, novi model četvrte generacije očito je zreliji nego prije, ali također izgleda prilično obično. U samoj srži, Rio slijedi isti predložak kao i njegovi mainstream rivali. Tu je potpuno nova platforma s dužim međuosovinskim razmakom i većom snagom. Međutim, šasija ima isti prednji ovjes i torzijski nosač stražnje osovine kao i Volkswagen Polo.

Jasno je da su dizajneri pokušali kabini dati zreli izgled poput eksterijera. Ažuriranja u prošloj godini donijela su nekoliko manjih izmjena opreme i materijala, ali ništa značajno. Instrument ploča ima jako oblikovan dizajn, dok srebrno obrubljene kontrole klime izgledaju kao da su pod velikim utjecajem onih koje se koriste u Audijevim manjim modelima. Nažalost, izgled je varljiv, a bliži pregled plastike otkriva tvrdu i krhku završnu obradu koja je daleko iza najboljih u klasi. Ipak, na Rio specifikaciji 3 ima puno opreme, sa satelitskom navigacijom, grijanim volanom i sjedalima, kontrolom klime i kamerom za vožnju unatrag. Uključena je i obloga od umjetne kože, ali izgleda i djeluje prilično nekvalitetno.

Početni modeli Rio 1 specifikacije dobivaju standardnu radio jedinicu s Bluetooth i USB vezom. Od listopada 2020., specifikacije 2 i 3 dolaze sa zaslonom od 20 cm osjetljivim na dodir koji sadrži Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnost. Vrhunski GT-Line S i specifikacija 3 dodatno poboljšava infotainment sustav dodavanjem ugrađene satelitske navigacije. Osim početnih specifikacija 1, svi modeli dolaze s dodatnim USB priključkom za punjenje na stražnjoj strani.

Foto: Screenshot

2. Potrošnja – 84 / 100: Kia Rio se ističe u niskim operativnim troškovima

Niski operativni troškovi često su u prvom planu kupaca pri odabiru novog superminija, a Rio se u tom području ističe. Više nije najjeftiniji za kupnju, ali ne košta puno što se tiče goriva i održavanja. Početni 1,2-litreni benzinski motor troši 5,7 l/100 km u kombiniranom ciklusu i emitira 128 g/km CO2 u specifikaciji 1 i 130 g/km u specifikaciji 2. 1,0-litreni benzinac od 99 konja pokazuje nešto bolje rezultate, trošeći 5,4 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Emisije CO2 su 123g/km za ručne i 127g/km za automatike.

Blage hibridne verzije ne donose poboljšanja u potrošnji goriva i emisijama koje bi neki mogli očekivati. Za trostupanjske ručne i automatske modele tvrdi se da troše 5,4 l/100 km. Ručni mjenjač emitira 122 g/km CO2, dok automatski mjenjač 123 g/km. Vrhunski blagi hibridni modeli GT-Line S imaju lošije rezultate. Opet, tvrdi se da ručna i automatska verzija dolaze s istom potrošnjom goriva, 5,5 l/100 km, i opet automatski ispušta 1 g/km više CO2 od ručnog.

3. Prostor – 94 / 100: Širi i duži nego prije

Kia Rio veći je od svojih prethodnika, tako da unutra ima više prostora. Iako je Riju najbolja komponenta njegov prostran prtljažnik, a ne posebno velika kabina. Za pohranu brine se nekoliko pretinaca na vratima zgodne veličine, veliki pretinac za rukavice i duboki pretinac na središnjoj konzoli u kojem ima mjesta za pametni telefon. Tu je i par držača za čaše.

Rio je 5 mm širi nego prije (1,73 m) i ima 10 mm duži međuosovinski razmak (2,58 m) za više prostora u unutrašnjosti. Automobil je ukupno 15 mm duži (na 4,07 m) od prethodnog modela, ali je zapravo i 5 mm niži (1,45 m). Dizajneri će Vam reći da to pridonosi nižem stavu, ali, nažalost, običan izgled ne čini mnogo za Kijin imidž. Iako se Kia može pohvaliti impresivnim prtljažnim prostorom, unutrašnjost nije tako prostrana kao konkurenciji. Straga ima oko 10 mm manje prostora za noge nego kod Volkswagen Pola, a masivnih 100 mm manje nego u Suzuki Balenu. Uz to, ima dovoljno mjesta za smještaj četiri odrasle osobe, dok vrata koja se širom otvaraju čine pristup jednostavnim. Sprijeda ima dosta prostora, a vozač također dobiva razuman raspon podešavanja sjedala i volana.

Povećanje duljine za 15 mm i rast međuosovinskog razmaka od 10 mm u odnosu na stari automobil pomogli su da Rio postane jedan od praktičnijih modela u klasi. Primjerice, prtljažnik sada ima kapacitet od 325 litara. Prtljažnik je također dobro oblikovan, s prilično širokim otvorom i malim rubom.

Kia Rio
Foto: Screenshot

4. Vožnja – 60 / 100: Kia Rio previše je čvrst

Kia Rio u svojoj srži dijeli mnogo toga s Hyundaijem i20, uključujući glavne komponente kao što su šasija i neke pogonske sklopove. Kia tvrdi da je njezin automobil ipak drugačije podešen, s fokusom na poboljšanje udobnosti i voznih sposobnosti. Nažalost, rezultat je pomalo mješovit. S jedne strane, Rijom se vozi sasvim solidno, s dobrom kontrolom u zavojima, preciznim upravljanjem i pristojnom agilnošću. No, nedostaje mu osjećaj zabave koji postoji u Ford Fiesti, ali je prihvatljiv za klasu.

Umjereno privlačno rukovanje ipak dolazi nauštrb udobnosti i profinjenosti vožnje. Nikako nije neugodno, ali Rio je prilično čvrst na svim površinama osim na najglatkijim i može malo poskakivati na velikim neravninama. Ni profinjenost nije toliko impresivna. Ne čuje se buka vjetra, ali buka s ceste primjetna je na lošim površinama. Oba ova problema samo se pogoršavaju s većim kotačima. U tom pogledu, nije ništa bolji od prethodne generacije Kia Rio. To je šteta, jer je Rio po gradu dovoljno dobar, zahvaljujući dobroj sveobuhvatnoj vidljivosti, glatkom mjenjaču i laganoj spojki, plus glatkim motorima.

Atmosferski četverocilindrični 1,2-litreni motor ima malu snagu i okretni moment u usporedbi s turbo jedinicama manjega kapaciteta. U stvarnosti, to će značiti da će motor morati više raditi kako bi se postigle najbolje performanse. Sprint od 0 do 100 km/h traje dosta vremena (točnije 12,7 sekundi), a najveća brzina je 170 km/h. Unatoč skromnim performansama, motor je prilično profinjen kada se održava na nižim brzinama tipičnim za urbane ulice.

Kia Rio
Foto: Screenshot

5. Sigurnost – 80 / 100: Dobre ocjene za Kia Rio

Rio se može pohvaliti impresivnim sigurnosnim pokazateljima, s kontrolom stabilnosti, šest zračnih jastuka i otključavanjem vrata sa senzorom na udar koji se nalazi na svim modelima. Euro NCAP je 2017. ocijenio Rio s tri zvjezdice u osnovnoj formi. Dodavanjem Kijinog paketa napredne pomoći u vožnji (ADAP) to podiže na punih pet zvjezdica. Vrijedi napomenuti da Rio specifikacije 2 i 3 standardno dolaze s ADAP-om. To uključuje autonomno kočenje i upozorenje na napuštanje trake.

Ukupna ocjena za Kia Rio: 76 / 100 – Kia Rio nudi dobru vrijednost i praktičnost, dobru konkurenciju u talentiranoj supermini klasi

Članak objavio Luka Petkovic

Abarth

Fiat 500 Abarth: Baby face hatchback stvoren za utrke

BMW X6

BMW X6: Ovo je novo izdanje BMW-ovog bestsellera