in

Fiat 500 Abarth: Baby face hatchback stvoren za utrke

Abarth
Foto: Screenshot

Fiat 500 Abarth (označen kao Abarth 500) snažnija je inačica gradskog automobila Fiat 500, koji nudi živahnu vožnju u malom pakiranju. Agresivan bodykit, tvrđi ovjes i dosta dodatnih konjskih snaga. Na taj način konkurira Ford Fiesti ST i MINI Cooperu S i ima 1,4-litreni benzinski motor u različitim stilovima. U 2016. godini asortiman je doživio preuređenje, a većina modela Abartha dobila je nova imena modela (ime 500 izbačeno je u korist 595, 595 Turismo, 595 Competizione i 695 Biposto) i poboljšane karakteristike snage i ekološke kvalitete.

Mali motor, ali mu ne nedostaje snage

Asortiman sada počinje s Abarthom 595 sa 140 konja, zatim tu je 595 Turismo sa 162 konja, a slijede 595 Competizione, Esseesse i 695 sa 177 konja. Kupci također imaju izbor specijalnih izdanja Scorpionera i Monster Energy Yamahe, oba sa 162 konja. Abarth 595 dobiva kožni volan, senzore za parkiranje (samo kabriolet), Bluetooth, povezivanje s pametnim telefonom, sportska sjedala i način sportske vožnje.

Abarth pokreće 1,4-litreni motor s turbopunjačem, ali nema osjećaja da mu nedostaje snage – kada se turbo aktivira, na cesti se osjeća prilično brzo, a motor je zabavan prilikom vožnje. Abarth dobiva niži ovjes i veće kočnice, što znači da je vožnja stvarno čvrsta. Na zavojnoj cesti, međutim, radi se o gomili zabave. Buka guma i vjetra vrlo su nametljivi, ali podešeni auspuh zvuči sjajno.

Verzije Esseesse i Competizione pune su mehaničkih dodataka i imaju BMC zračni filter visokih performansi, Brembo kočnice, Koni prednji i stražnji ovjes, Akrapovic ispušni sustav i diferencijal s ograničenim proklizavanjem. To je isti paket za top 695 varijantu, iako ima ispušni sustav „Record Monza“ s četiri ispušne cijevi. To je svojevrsna počast brzinskom rekordu koji je srušio osnivač tvrtke Carlo Abarth na poznatoj talijanskoj stazi.

Maksimalna ocjena na testu sudara

Standardni Abarth 595 ima službenu potrošnju goriva od 41,5 mpg i emisiju CO2 od 155 g/km. Kvalificira se za skuplju skupinu osiguranja pa očekujte i pozamašnu premiju. Abarth 595 vrlo je skup za tako mali automobil, ali zbog ograničenog broja dostupnih, preostale cijene su vrlo dobre.

Fiat 500 ima punu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testu sudara, a Abarth je prilično identičan, tako da bi trebao biti jednako siguran. Dolazi i s pristojnim sigurnosnim kompletom, s asistencijom pri vožnji uzbrdo i nizbrdo i kontrolom prijenosa zakretnog momenta (TTC), koji je dizajniran za poboljšanje isporuke snage na prednje kotače u zavojima. Tu su i zračni jastuci za vozača, suvozača, bočne zavjese i zračni jastuci za koljena.

Članak objavio Luka Petkovic

Ford Mondeo

Ford Mondeo: Skuplji nego ikada ranije

Kia Rio

Kia Rio: Svjetlosnim godinama ispred prve generacije