in

Fiat 500: Prešao na potpuno električni pogon

Fiat 500
Foto: Screenshot

Novi Fiat 500 izvrstan je potpuno električni gradski automobil koji bi trebao biti pri vrhu Vašeg užeg izbora ako tražite elegantan mali EV. Fiat 500 zadržao je sav svoj poznati talijanski štih. Sada je još privlačniji s ažuriranom tehnologijom u vozilu uz praktičnu ponudu koja malo zaostaje za bliskim suparnicima. Na prvi pogled mogli biste pomisliti da se s novim Fiatom 500 nije puno toga promijenilo u odnosu na prethodni model. Bili biste samo napola u pravu, jer je najnoviji automobil treće generacije prešao na potpuno električni pogon.

Potpuno nova platforma

Novi 500 je nešto duži, širi i viši od prethodnog modela, a razvijen je na potpuno novoj platformi. Vjerojatno postoje samo dva rivala koji su u izravnoj konkurenciji s potpuno električnim Fiatom 500. Elegantni MINI Electric privući će neke, dok se retro Honda E doista ističe iz mase svojim funky stilom. Ostale opcije koje bi kupci mogli razmotriti uključuju Peugeot e-208 iz grupe PSA i Vauxhall Corsa. Dodatna praktičnost Renault Zoea i dalje je uvjerljiv izbor mnogima, čak i nakon osam godina u prodaji.

Snaga za Fiat 500 dolazi iz motora od 117 ili 94 konja, pri čemu prvi koristi bateriju od 42 kWh koju Fiat naziva „Long Range“, a drugi 24 kWh „City Range“ verzijom. Sa zagarantiranim maksimumom od 186 kilometara s jednim punjenjem, opcija „City Range“ prikladno je nazvana i vjerojatno nećete uživati ​​u brojnim dužim putovanjima. Međutim, nadogradnja na veću bateriju znači da ćete imati koristi putovanja do 314 kilometara prije nego što se trebate zaustaviti za novo punjenje. Fiat nudi tri osnovne razine opreme za 500 – Action, Icon i La Prima, dok je dostupno i posebno izdanje Red. Početna specifikacija Action uparena je s motorom od 94 KS, dok su sve ostale izvedbe povezane s postavom Long Range od 117 KS.

Cijene za Fiat 500 kreću se od oko 190 tisuća kuna i penju se na oko 230 tisuća kuna.

1. Punjenje i deprecijacija – 97 / 100: Fiat 500 puni se malo više od pola sata

Fiat nudi Action verziju od 93 KS kao ulaznu točku u raspon Fiata 500, iako dolazi s manjom baterijom od 24 kWh „City Range“ i nudi domet od 186 kilometara. Fiat 500 ima punjenje od 85 kW, što znači da se može napuniti od 0 do 80 posto za 35 minuta.

U usporedbi sa svojim redovnim benzinskim bratom, potpuno električni 500 mnogo je solidniji u smislu vrijednosti preprodaje. Predviđa se da će automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem zadržati oko 42 posto svoje originalne cijene nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine i prijeđenih 57 tisuća kilometara. Fiat 500 s baterijskim pogonom trebao bi zadržati oko 50 posto originalne vrijednosti. Honda E nudi slične brojke deprecijacije, a MINI Electric zadržao je blizu 56 posto u istom razdoblju. Ipak, vrijedi zapamtiti da je Fiat 500 prilično jeftiniji za kupnju od dva bliska rivala.

Fiat 500
Foto: Screenshot

2. Dizajn – 84 / 100: Dimenzije su nešto veće

Fiat je ponovno vratio legendarni 500 još 2007. godine i doživio je veliki uspjeh s klasičnim izgledom svog retro gradskog automobila. Dakle, unatoč tome što ima čistu listu za istraživanje novih dizajna, talijanski je proizvođač mudro odlučio krenuti s ažuriranom verzijom svoje provjerene formule. Dimenzije su nešto veće za potpuno električni model treće generacije u odnosu na benzinsku verziju. Međutim, i dalje zadržava nepogrešiv obiteljski izgled. Nova podijeljena prednja svjetla na prednjoj strani daju moderan štih i neki od novih dizajna aluminijskih felgi doista se ističu. Unutar kabine dio u boji karoserije na instrument tabli odaje počast originalnom automobilu.

Standardni komplet je izdašan. Početna Action specifikacija može se zadovoljiti s postoljem za pametni telefon kako bi se zadovoljio infotainment element. Zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm nudi se kao dio opcijskog Radio paketa od 6.500 kuna. Bežična povezivost Apple CarPlay i Android Auta te DAB radija dostupni su s automobilima Icon i La Prima, zajedno sa standardnim 26-cm zaslonom osjetljivim na dodir i integriranom satelitskom navigacijom. Glatki infotainment sustav Fiata 500 vrlo je istaknuta značajka. Zaslon od 26 cm osjetljiv na dodir izgleda oštro, a izbornici su logično raspoređeni. Grafika za navigacijsku stranicu je jasna, a zaslon brzo reagira na dodir. Fiat 500 je također brz kada pokušavate iscrtati rutu. Proces otvaranja izbornika za pretraživanje, unosa adrese i potpuno učitane rute koja daje prvu navigacijsku uputu traje manje od 20 sekundi.

Jedna mala zamjerka je što se Fiat odriče fizičkih kontrola prečaca, pa nije tako lako napraviti prilagodbe u pokretu. Međutim, postoji standardni digitalni zaslon od 18 cm za vozača, gdje je moguće odrediti prioritete raznim funkcijama putovanja.

Foto: Screenshot

3. Sigurnost – 84 / 100: Trogodišnje jamstvo za Fiat 500

Euro NCAP tek treba testirati novi 500, ali standardna sigurnosna oprema je dobra s početnim Action verzijama. One dolaze s Attention Assist sustavom pomoći pri održavanju trake, prepoznavanjem prometnih znakova s inteligentnim pomoćnikom za brzinu i autonomnim kočenjem u nuždi. Opcijski Fiat Co-Driver Pack uključuje cijeli paket aktivnih sigurnosnih sustava, uz poluautonomnu vožnju razine 2. Ta razina koristi sustav prednje kamere za nadzor ceste. Potpuno električni 500 ima manje habajućih predmeta od konvencionalnog modela. Stoga, Fiat tvrdi da će njegovi planirani troškovi održavanja biti do 35 posto manji od ekvivalenta s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Fiat nudi standardno trogodišnje jamstvo, s mogućnošću produljenja pokrića za dodatnih 12 ili 24 mjeseca uz nadoplatu.

4. Vožnja – 90 / 100: Uglađen i tih u pokretu

Fiat 500 uvijek je bio dobar gradski automobil, ali je postao još bolji zahvaljujući električnoj energiji. Ključ za ovo poboljšanje je to koliko je dobro Fiat projektirao 500 kako bi ga učinio tako lakim i nekompliciranim automobilom za vožnju. Vožnja s jednom papučicom moguća je ako odaberete pravi način vožnje, pomažući da se nosite s naporom navigacije kroz prometne urbane ulice. Pogon Fiata 500 uvjerljivo je uglađen i tih u pokretu. Profinjenost je pristojna za tako mali automobil. Međutim, izbjegavali bismo veće 43-centimetarske aluminijske naplatke jer stvaraju previše poskakivanja po neravninama. Fiat 500 ima sposobnost preuzimanja vožnje autocestom bez osjećaja pretjeranog naprezanja. Jedina stvarna briga je lagano upravljanje pri većoj brzini.

Fiat je tehnologiju na vozilu napravio uistinu odlično. Najnoviji model 500 prvi je automobil u svojoj klasi koji ima autonomnu vožnju razine 2. To znači da je automobil u stanju prilagoditi ubrzanje i kočenje, istovremeno osiguravajući da ostane unutar određenog traka, iako vozač mora biti spreman za nastavak kontrole u bilo kojem trenutku. Početna verzija Fiata 500 s 94 konja postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi, uz najveću brzinu od 132 km/h. Dobro je znati da je Fiat 500 više nego sposoban pratiti promet u gradu i okolici. Prelazak na automobil sa 117 konja daje vam isto vrijeme ubrzanja, iako se maksimalna brzina povećava na 147 km/h.

Fiat 500
Foto: Screenshot

5. Prostor – 59 / 100: Fiat 500 nudi malo prostora odostraga

Fiat 500 zadržava svoju postavu s troja vrata i četiri sjedala, koja odgovara njegovom urbanom fokusu. Unutarnji prostor za pohranu je dobar, s pristojnim pretincima za odlaganje. Pretinac za rukavice veći je nego što ćete pronaći u MINI-ju. Čak i u osnovnim Action verzijama ima korisnih praktičnih dodataka, uključujući stražnje parkirne senzore, dva USB priključka i električno podesiva retrovizora. Povećanje raspona dodaje tempomat, ulazak i kretanje bez ključa i brisače koji prepoznaju kišu.

Vidjet ćete da je vozačevo sjedalo prilično visoko postavljeno, što bi neke moglo odvratiti, ali pomaže u vidljivosti. Upravljač je potpuno podesiv, tako da bi vozač trebao moći pronaći udoban položaj. Fiat je uspio dizajnirati potpuno električni 500 koristeći potpuno novu platformu. Rezultat je bio neznatno povećanje dimenzija u odnosu na standardni benzinski model. Ukupna duljina sada iznosi 3.632 mm, širina 1.900 mm i visina 1.527 mm, iako je 500 još uvijek manji od MINI-ja ili Honde E. To znači da bi parkiranje trebalo biti lakše. Unutarnji prostor (osobito straga) je skučeniji, što je očiti kompromis.

Kao što je već spomenuto, dok je prostor za vozača i suvozača u Fiatu 500 pristojan, odraslim putnicima straga stvari će biti manje udobne. Sjedenje iza vozača, čak i prosječne visine, značit će da su Vam koljena točno uz naslon prednjeg sjedala. Prtljažnik modela 500 predvidljivo je mali, ali sa 185 litara nadmašuje 171 litru prtljažnog prostora koji se nudi u Hondi E. Treba se boriti s visokim rubom prtljažnika, što čini stvari nespretnijim pri utovaru težih predmeta. Fiat je unio malo praktičnosti dizajnirajući stražnja sjedala za preklapanje u konfiguraciji 50:50, ali ne idu ravno do kraja.

Ukupna ocjena

Ukupna ocjena za Fiat 500: 83 / 100 – Potpuno električni Fiat 500 briljantno ispunjava uvjete za dobar gradski automobil i jedan je od najboljih električnih vozila koje danas možete kupiti

Članak objavio Luka Petkovic

Golf 7

Golf 7: Ravnopravni borac u jakoj konkurenciji

Kia Sportage

Kia Sportage: Udobnost i profinjenost iznad svega