in

Honda Civic Type R: Stvoren za reli

Honda Civic Type R
Foto: Screenshot

Hondina oznaka Type R ikona je performansi koja obećava jednako uzbuđenja kao model s oznakom GTI ili RS od konkurentskog proizvođača. Srećom, najnovija Honda Civic Type R isporučuje performanse kao jedan od najboljih hot hatchbacka s prednjim pogonom ikad napravljenih.

Civic Type R koji se danas prodaje koristi sličan pogon kao i prošli model, ali je temeljito remontiran i lagano pojačan kako bi sadašnji automobil isporučio još oštrije upravljanje i 310 KS iz svog 2,0-litrenog motora s turbopunjačem. Temeljen je na trenutnoj desetoj generaciji Civica, iako je ovo tek peta generacija Civic Type R koja se proizvodi.

Tu je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa (za razliku od nekih konkurenata, Honda ne nudi automatski mjenjač na svom modelu izvedbe), a raspored s prednjim pogonom daje Civicu Type R vrijeme 0-100 km/h za 5,7 sekundi. To je približno isto vrijeme kao i manje moćni Type R četvrte generacije, ali trenutni automobil ima veću maksimalnu brzinu, 272 km/h.

Bilo kako bilo, trenutni Honda Civic Type R zauzeo se kao prvi u klasi postavljajući novi rekord kruga s pogonom na prednje kotače na stazi Nurburgring Nordschliefe u Njemačkoj, postavivši vrijeme od sedam minuta i 48 sekundi. Honda također tvrdi da je Type R jedini automobil u svojoj klasi koji stvara potisnu silu pri brzini kako bi poboljšao stabilnost i performanse. Dakle, ta divlja krila i spojleri nisu tu samo za „dramatični“ izgled.

Možda je ono što najviše iznenađuje u vezi s najnovijim Civic Type R to što je relativno submisivan kada se opuštate. To je zahvaljujući standardnim adaptivnim amortizerima i promjenjivim načinima vožnje. Vratite Hondu Civic Type R u Comfort način rada, i dok čvrsta šasija znači da Civic prati površinu ceste, ovjes nevjerojatno dobro upija neravnine, tako da biste lako mogli koristiti Type R za duža putovanja.

Rivali Civica Type R uključuju redovne klase VW Golf GTI i Renaultsport Megane, iako oba ova automobila imaju manje snage. Tu su i SEAT Leon Cupra i Škoda Octavia vRS, koji dijele opremu za vožnju s Golfom GTI, plus Hyundai i30 N, Peugeot 308 GTi i Ford Focus ST, iako bi potonji trebao biti zamijenjen potpuno novim Focusom ST u dogledno vrijeme. Za neke ljude, Civic Type R također vrijedi razmotriti u odnosu na brži 4WD hot hatchback, kao što su VW Golf R, Mercedes A-klase AMG, Audi RS 3 i Ford Focus RS.

Članak objavio Luka Petkovic

BMW E36

Legendarna jurilica ili ultimativni seljo tuning: BMW E36

BMW E30

Prodaje se ovaj djelomično restaurirani BMW E30 M3: Evolution II iz 1988. spreman je za promjenu vlasnika