in

Audi A4: Najteže putovanje pretvara u ugodno 

Audi A4
Foto: Screenshot

Audi je poslušao povratne informacije kupaca i napravio A4 mekšim i udobnijim, a kao rezultat toga, lakše je živjeti s njim. U ponudi je još mnogo performansi koje će Vas zabaviti. Međutim, ako ste spremni za prava uzbuđenja, ipak je bolje izabrati Seriju 3 Audija ili Jaguar XE. Malo se rivala Audija A4 može natjecati s njegovom prekrasno izrađenom unutrašnjosti, a taj segment može najteže putovanje pretvoriti u ugodno. Ako volite duge relacije ili ste poslovan čovjek pa nemate izbora i dajete prednost kabini posebno elegantnog izgleda, Audi A4 mogao bi biti za Vas. 

Širok izbor 2,0-litrenih motora 

Asortiman modela A4 dotjeran je 2019. kada su poboljšanja uključivala nadogradnje infotainmenta i uvođenje ažurirane tehnologije motora s blagom hibridnom pomoći. Radilo se o 48-voltnom sustavu u najsnažnijem S4 modelu. Kombinirani alternator/starter rekuperira do 5kW energije tijekom vožnje u praznom hodu, pomažući u povećanju ubrzanja ili dopuštajući automobilu do 40 sekundi vožnje u praznom hodu samo na električnu energiju s isključenim motorom. Razine opreme počinju s modelom Technik koji ima atraktivne specifikacije s 43-cm aluminijskim naplatcima, LED prednjim svjetlima, 25-cm navigacijskim plus MMI zaslonom u boji, Parking System Plus, tempomatom, grijanim sjedalima, trozonskom kontrolom klime i virtualnim kokpitom od 32-cm digitalnom pločom s instrumentima. 

Sljedeće je Sportsko izdanje koje dodaje 45-cm aluminijske naplatke, Black Styling Pack i djelomično kožna prednja sportska sjedala. S-Line oprema daje Vam poseban paket vanjskog stila i sportski ovjes s 48-cm aluminijskim naplatcima i presvlakama od Alcantare. Black Edition je S-Line nadogradnja koja donosi prikriveni “zacrnjeni” efekt na vanjske svijetle radove. S druge strane, luksuzni Vorsprung ukrasi više nisu u ponudi. Postoji širok izbor 2,0-litrenih četverocilindričnih benzinskih i dizel motora. Oprema Technik dostupna je s benzinskim motorom 35 TFSI od 148 konja ili 35 TDI jedinicom od 161 konja. Varijanta 30 TDI od 134 konja više nije dostupna. 

Audi A4 rivali: Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia,… 

Ako uzmete Sportsko izdanje, dobit ćete verziju 2,0-litrenog benzinca od 201 KS, s oznakom 40 TFSI, dok je 40 TDI quattro s 201 KS prvi izbor s pogonom na četiri kotača u ponudi. Prethodno bi kombinacija benzinskog motora s pogonom na sva četiri kotača značila odabir 45 TFSI quattro snage 261 KS u opremi S line, iako je ovaj model skinut s cjenika za 2022. godinu. 35 TDI dizel je motor koji ima najviše smisla za kupce. Trošio je 5,1-5,2 l/100 km na službenim testovima, a njegova snaga od 161 konja više je nego dovoljna. Nedostaje mu quattro sustav pogona na sva četiri kotača koji koristi 40 TDI i malo mu je manja snaga. Međutim, manjak složenosti i težine znači da je gotovo jednako brz i štedljiviji, a istovremeno je i jeftiniji. 

Godina 2019. obilježila je predstavljanje najnovijeg S4 modela. Značajna promjena došla je ispod poklopca motora. Nestao je stari V6 s benzinskim pogonom, a zamijenio ga je V6 dizel s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom. Nova jedinica nema baš izravnu snagu starog motora, ali to nadoknađuje s nevjerojatnih 700 Nm okretnog momenta. Audijevi najjači rivali su BMW serija 3 i Mercedes C-klase, a ne treba isključiti ni Jaguar XE i Alfa Romeo Giuliju. Zatim, tu je Volvo S60, kao i skuplje verzije obiteljskih automobila kao što su Ford Mondeo, Peugeot 508, Opel Insignia, Mazda 6 i Škoda Superb

1. Vožnja – 81/100: Audi A4 teži opuštenosti 

Peta generacija Audija A4 prešla je na novu platformu, usvajajući MLB Evo arhitekturu VW grupe. Napredniju šasiju podupire multilink ovjes i sprijeda i straga. Iako se to razlikuje od prednjih sustava na konkurentima kao što su Jaguar XE i Alfa Romeo Giulia, tehnologija i komponente koje se koriste jednako su visoke tehnologije i moderne. A4 je dostupan s “quattro” pogonom na sva četiri kotača koji daje snažnu trakciju u skliskim uvjetima. Dok ga neki modeli nude kao standard, za ostale vrijedi razmisliti hoće li Vam zaista trebati jer je skuplji i šteti potrošnji goriva. 

Kompaktna “executive” klasa ispunjena je automobilima koji se, ili briljantno ponašaju, prekrasno su profinjeni, ili predstavljaju kombinaciju to dvoje. A4 teži opuštenijoj strani. Teži minimalnoj buci vjetra. Tiši motori znače da je to izvrstan automobil za duge relacije. Ako tražite zabavu, morat ćete tražiti negdje drugdje. Alfa Romeo Giulia, BMW serije 3 i Jaguar XE superiorni su u tom pogledu. 

Na modelu A4 dostupni su i fiksni i varijabilni amortizeri. Varijabilni amortizeri mnogo su udobniji od fiksnih. Opcija su koju vrijedi imati. Dinamički način rada čini automobil agresivnijim i nudi oštriju vožnju, ali smanjuje udobnost radi minimalnog poboljšanja upravljanja, pa bismo to ostavili po strani. Vrijedno je izbjegavati i velike aluminijske naplatke. Na većim naplatcima od 48 cm, A4 ima tendenciju vrpoljiti se preko neravnina koje XE lakše savladava. Na glatkim površinama vožnja A4 je napeta, a neravnine nerado upija. Bilo bi bolje iskoristiti adaptivne amortizere. U specifikaciji linije S, besplatni pasivni sustav Comfort Dynamic kvalitetnije se bori se s trzajima. 

Audi A4
Foto: Screenshot

2. Potrošnja – 87/100: 35 TDI Technik troši manje od pet litara na 100 km 

S uvođenjem blage hibridne tehnologije od 2019. nadalje, benzinske i dizelske jedinice modela A4 dobile su blago povećanje uštede goriva. Osim smanjenja opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem putem regenerativnog kočenja, 12-voltna postavka omogućuje da se sustav stop/start uključi gotovo trenutačno i pri većoj brzini nego prije. Tijekom vožnje na autocesti, motor se može isključiti do 40 sekundi kako bi se dodatno smanjila potrošnja goriva. Audi A4 skupa je kompaktna “executive” limuzina. Cijene počinju od oko 260.000 kuna. Riječ je o brojci koja bi uskoro mogla eskalirati dodavanjem dodataka. Samo prijelaz s početne razine opreme Technik na Sport opremu koštat će Vas dodatnih 20.000 kuna. 

Barem bi troškovi svakodnevnog rada trebali biti razumni, s dizelskim modelima koji su prvaci u ekonomičnosti. 35 TDI Technik ima najbolje performanse u ponudi A4 limuzina, s navedenom ekonomičnošću od 4,8 l/100 km. Emisije za dizelske motore, opet pod strožim testiranjem WLTP-a, počinju od 125 do 128 g/km CO2, ali postupno rastu kada prijeđete na višu razinu opreme, a također i na veće kotače. Benzinski motori smanjili su jaz u odnosu na dizele što se tiče emisija, s 35 TFSI počevši od 141 do 143 g/km u opremi Technik sa S tronic mjenjačem. Opet, ova brojka raste s nadogradnjama opreme i većim kotačima. U službenim testovima, 35 TFSI troši 6,2 – 6,3 l/100 km. 

Predviđa se da će Audi A4 limuzina zadržati 43 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vožnje. Za usporedbu, BMW serija 3 je na 51 posto, a Mercedes C klase na 48 posto. 

3. Dizajn – 74/100: Unutrašnjost Audi A4 automobila više nije otkriće 

Vanjski stil A4 prilično je konzervativan. Nitko se neće uvrijediti ili šokirati njegovim izgledom. Iako je riječ o poznatom izgledu, puno je rada uloženo u karoseriju i svaka linija i nabor su tu kako bi se poboljšala aerodinamika automobila. Karoserija postavlja rekord klase za mali otpor. Pametni razvoj uključuje bočne retrovizore koji su postavljeni izravno na ploču vrata, a ne na njezin spoj s kutnim prozorom. To znači da više zraka može glatko kliziti niz bok automobila. 

Revizije stila u 2019. izgledale su suptilno, ali velik dio vanjskih metalnih konstrukcija je nov. Sprijeda su tu nova prednja svjetla s revidiranom LED grafikom, svjež branik i lažni ventilacijski otvor u podnožju poklopca motora, inspiriran originalnim Audi Sport Quattrom. Tu je i novi stražnji branik. Čak je i bočna strana ažurirana. Linija “ramena”, koja je prije tekla ravno od jednog luka kotača do drugog, sada se spušta do razine ručki na vratima u sredini kako bi dala niži, širi stav. Kao i izvana, unutrašnjost više nije otkriće u ovoj klasi. Međutim, ono što je nemoguće zamjeriti je kvaliteta. Materijali su mekani i sve je plišano i dobro spojeno. Nema jeftinoga ili ružnoga komada plastike koji se može naći u kabini i sve ima pravi premium dojam. Sve izgleda slično kao prije ažuriranja, ali infotainment sustav je nov i poboljšan. 

Nova postavka infotainmenta za 2019. odbacuje mali zaslon starog automobila i kotačić na konzoli. Na njegovom je mjestu novi 25-cm zaslon osjetljiv na dodir. Grafika je oštrija nego ikad, a novo sučelje izbornika zamjenjuje početnu stranicu na zaslonu nalik na kotačić s rasporedom pločica inspiriranim pametnim telefonom. 

Foto: Screenshot

4. Prostor – 82/100: Audi A4 djeluje vrlo prostrano 

U usporedbi sa svojim konkurentima, Audi A4 iznutra djeluje vrlo prostrano. Sadašnji A4 iste je visine kao i prošli model, ali je prostor za glavu poboljšan jer su sjedala tanja i postavljena niže. Dodatni međuosovinski razmak od 23 mm ne zvuči puno, ali znači da će se viši putnici osjećati ugodno na stražnjim sjedalima. Automobil također ima koristi od šire karoserije, što znači više prostora za ramena. Širok otvor i niska podnica prtljažnika čine ga izuzetno upotrebljivim. Verzija Avant tu je šampion, s prtljažnikom od 505 litara, ili 1.510 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Njegovi suparnici to ne mogu nadmašiti. 

Budući da se temelji na platformi MLB Evo, ne samo da čini A4 do 120 kg lakšim nego prije, nego i duljim i širim. A4 je 25 mm duži i 16 mm širi od prethodnog modela, dok je visina ostala ista. Avant verzija A4 zapravo je kraća od limuzine, doduše samo 1 mm, i 7 mm viša. Ta povećanja u proporcijama znače (nimalo iznenađujuće) da unutra ima puno više prostora nego što je bilo prije. Također bismo rekli da je A4 jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Zdepasti tunel mjenjača odostraga ostaje, tako da može biti pomalo neugodno pokušavati smjestiti tri odrasle osobe na stražnjim sjedalima. Međutim, kao što smo napisali gore, postoji izdašna količina prostora za ramena i glavu. 

A4 nije ni bolji ni lošiji kada je u pitanju kapacitet prtljažnika u odnosu na najbliže konkurente. S postavljenim stražnjim sjedalima kapacitet se mjeri na 480 litara, dok se preklapanjem povećava prostor na 965 litara. Naravno, Avant je onaj kojega treba kupiti ako je prostor prioritet. S kapacitetom prtljažnika koji se povećava na čak 1.510 litara! 

Audi A4
Foto: Screenshot

5. Sigurnost – 80/100: Impresivne kočnice 

Sigurnost je očito visoko postavljena na dnevnom redu Audija A4. Dobio je impresivne kočnice koje nude vrhunski osjećaj i veću snagu zaustavljanja nego prije. One rade u kombinaciji s posebnim sustavom gradskog kočenja koji može automatski zakočiti automobil kako bi se smanjila sila sudara pri brzini ispod 86 km/h, pa čak i zaustaviti automobil pri brzini manjoj od 40 km/h. A4 također dobiva prilagodljivi tempomat koji je u stanju kontrolirati gas, kočnice i upravljanje pri malim brzinama ili se zadržati unutar svoje trake pri većim brzinama. 

Sva ova sigurnosna poboljšanja pomogla su modelu A4 da dobije ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testu sudara 2015., ocjenu koja se također odnosi na mehanički identičan Audi A5 Sportback, kao i na A4 Avant. 

Ukupna ocjena za Audi A4: 81/100 – Audi A4 “executive” limuzina impresionira svojom kvalitetom izrade, tehničkim specifikacijama i voznim performansama

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes C-klasa

Mercedes C-klasa: Nalik na E-klasu, ali još bolji

kasino

Formula 1 i kasino: Kockaju li poznati F1 vozači?