in

Volvo S60: Može li Vas udaljiti od Nijemaca?

Volvo S60
Foto: Screenshot

Ako se želite odlučiti za nešto drukčije od trojca BMW – Mercedes – Audi koji dominira u klasi limuzina, Volvo S60 je jedna od boljih alternativa. Dok je Volvo napravio čaroliju s karavanom V60, S60 se može pohvaliti ograničenom privlačnošću isključivo zato što se Volvo usredotočio na sportske benzinske varijante i plug-in hibrid.

Kao premium ponuda ispunjava sve okvire – luksuzan je automobil koji Vas može uvjeriti da se udaljite od njemačkog mainstreama. Čvrsta postavka ovjesa prilično je jednodimenzionalna u usporedbi s BMW-om serije 3, koji je bolji za vožnju, a opet udobniji. Nije loše pogledati Inscription, privlačniji model, prikladan za širi broj kupaca.

Novi Volvo S60 prodaje se na tržištu kompaktnih limuzina. A s modelima R-Design i Polestar koji se nude od lansiranja, Volvo sa svojom novom limuzinom nastoji pružiti sportsku vožnju. Također privodi kraju brzu obnovu cjelokupne linije tvrtke – od 2015. vidjeli smo nove XC90, XC60 i XC40 SUV-ove, svježe S90 i V90 perjanice, kao i V60 karavan.

Suparnici za Volvo S60 uključuju uobičajene konkurente: BMW 3, Mercedes C-klasu, Audi A4 i Jaguar XE. Alfa Romeo Giulia još je jedna manje očita alternativa, kao što su hibrid Lexus IS i skuplji VW Arteon. Isplati Vam se možda odabrati čak potpuno električni Tesla Model 3.

Mnoge kupce će privući oštar dizajn S60. Izgleda manje kvadratasto od većeg S90, a niski krov i poznati Volvo dizajnerski detalji rezultirali su vrlo atraktivnim oblikom limuzine. Ako uzmete u obzir Volvoov zaštitni znak švedskog dizajna iznutra, kao i unutrašnjost prepunu tehnologije, Volvo S60 bi Vas mogao osvojiti samo svojim izgledom.

Za razliku od V60, u ponudi S60 nema dizelskih motora. Ulazna točka u ponudu je T5 benzinac, koji koristi 2,0-litreni turbo četverocilindrični benzinski motor od 248 KS. Unatoč tome što se Volvo S60 reklamira kao sportska limuzina, pogon ide na prednju osovinu, a ne na stražnju, a na upravljaču je postavljen automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa s polugicama. Dolazi u izvedbi R-Design Plus ili Inscription Plus.

Tu je i plug-in hibrid T8 Twin Engine, koji koristi isti hibridni pogonski sustav kao i veći S80, tako da ima 385 KS i pruža zapaljive performanse na ravnoj liniji. Trenutno dolazi samo u opremi R-Design, dok model Polestar Engineered ima isti T8 pogon, ali je snaga povećana na 399 KS.

1. Sigurnost i jamstvo – 87 / 100: Sveobuhvatni paket opreme

Volvo sigurnost shvaća vrlo ozbiljno. S60 vodi švedskog proizvođača korak dalje s ocjenom sigurnosti od pet zvjezdica od Euro NCAP-a, s fantastičnih 96 posto rezultata u kategoriji odraslih putnika i 84 posto za djecu.

Volvo S60 standardno dolazi sa sveobuhvatnim paketom opreme za aktivnu sigurnost i pomoć u vožnji, iako je Volvoov sustav Pilot Assist s prilagodljivim tempomatom, plus upozorenje na poprečni promet, ublažavanje sudara straga i kamera za stražnje parkiranje samo dio Intellisafe Pro paketa, koji košta oko 1.900 €. Pilot Assist stoji kao jedan od najintuitivnijih sustava. Njegova kombinacija pomoći pri održavanju traka i stop-start sustav čini vrlo opuštajuće iskustvo vožnje autocestom na velikim udaljenostima.

Kao i kod svih Volvo modela, S60 dobiva trogodišnje jamstvo / 100.000 km, što je otprilike standardno za klasu. Međutim, BMW-ova slična pokrivenost nema ograničenje kilometraže i Audi nudi neograničenu kilometražu u prvoj godini. Postoji jamstvo na boju od tri godine i jamstvo protiv korozije koje pokriva Volvo S60 u trajanju od 12 godina.

2. Dizajn – 82 / 100: Volvo S60 oštrog izgleda

Označavajući kraj prijelaza Volvo linije na najnoviji dizajnerski jezik marke, Volvo S60 ima oštar izgled naslijeđen od V60 i nalazi se na Volvovoj CMA platformi, koju dijeli s modelima S90, XC90 i XC60. Uklanjanje stražnjeg dijela karavana omogućilo je dizajnerima Volva da primijene potpuno novi izgled stražnjeg dijela, s malim usnim spojlerom koji oblaže vrata prtljažnika koristeći prepoznatljiv set LED stražnjih svjetala u obliku slova E. Većina S60 sada se može pohvaliti izrazito sportskim izgledom, zahvaljujući R-Design bodykitu, dok Inscription dobiva malo svjetliji izgled izvana.

Dostupni su aluminijski naplatci u veličinama od 45, 48 i 50 cm, ali samo četiri metalik boje čine ukupnu paletu. Kupci mogu odabrati opcijske lažne dvostruke ispušne cijevi i komplet za vanjski dizajn usklađen u boji. Brojni korisni vanjski dodaci mogu se kupiti i montirati kod Volva. Na popisu opcija S60 pronaći ćete nosač za tri bicikla, krovnu kutiju od 430 litara, nosač za skije, pa čak i držač za kanu.

Unutra ćete pronaći interijer i kontrolnu ploču koji su potpuno podignuti s V60 karavana. Volvo interijeri su nas u posljednje vrijeme impresionirali zahvaljujući svom urednom dizajnu i visokokvalitetnim materijalima, a Volvo S60 nije iznimka. Modeli R-Design malo su sportskiji s plavim detaljima, ali su mogućnosti prilagodbe ograničene. Na primjer, možete imati samo ugljene kožne presvlake u S60. Ako želite svjetliji ton, model Inscription standardno dolazi s presvlakama od Nappa kože. Sportska sjedala su standardna oprema u R-Design automobilu, kao i potpuno digitalna ploča s instrumentima veličine 31 cm.

Volvo S60
Foto: Screenshot

Smješten u sredini nadzorne ploče i okružen s dva velika, okomito poravnata ventilacijska otvora, nalazi se infotainment sustav s ekranom u boji osjetljivim na dodir od 23 cm, koji je kao i digitalni brojčanici standardan na svim S60 i opremljen je navigacijom, glasovnim upravljanjem i aplikacijama za povezivanje s pametnim telefonom. Portretna orijentacija odlična je za navigaciju, a sam zaslon je vrlo jednostavan i gladak za prevlačenje. Drugdje ćete pronaći Volvo On Call platformu povezanih usluga također uključenu kao standard, kao i head-up zaslon koji se emitira na vjetrobransko staklo i odličan surround zvučni sustav s deset zvučnika. Dva USB priključka mogu se pristupiti naprijed.

Dostupna dodatna tehnologija uključuje stražnju kameru i Volvovu tehnologiju za pomoć vozaču Pilot Assist. Sustav s 14 zvučnika koji su razvili audio stručnjaci Harmon Kardon je opcija i standard na modelu T8 Polestar Engineered. Možete čak ići još više s postavom od 15 zvučnika, 1.100 W koju je razvio Bowers & Wilkins.

3. Vožnja – 73 / 100: Četverocilindraš s turbopunjačem izaziva pažnju

V60 se poprilično dobro prodaje. To je automobil poznat po svojoj sposobnosti vožnje, zahvaljujući gipkoj vožnji i tihim pogonskim sklopovima. Nije baš tako jednostavan kao Volvo S60. Volvo je ostavio za sobom principe koji su daleko odveli V60 u potrazi za stvaranjem nečeg uzbudljivijeg. Ako želite S60 orijentiranog na udobnost, onda je Vaša jedina opcija vrhunski model Inscription Plus.

Volvo predviđa da će S60 T5 R-Design biti najprodavaniji model s određenom maržom i mogao bi preuzeti do 80 posto prodaje. Njegov 2,0-litreni benzinski motor s turbopunjačem razvija 248 KS i 350 Nm okretnog momenta, koji se šalje na prednje kotače putem osmostupanjskog automatskog mjenjača. Morate odabrati Dynamic na biraču načina vožnje kako biste stvarno pokrenuli Volvo S60 T5, ali ima više nego dovoljno performansi za svakodnevnu vožnju, i taman dovoljno da se S60 klasificira kao brz automobil.

Međutim, ono što Vas odmah privuče kod S60 T5 R-Designa nije pogonski sklop. To je šasija, a tu su i pozitivne i negativne strane koje treba uzeti u obzir.

Zategnutija podloga odmah se osjeti kroz upravljač. BMW serije 3 ima zanimljivije upravljanje i prirodnije je opterećen, ali volan S60 je nešto što možete okretati s malo više samopouzdanja nego što biste očekivali ako ste probali bilo koji noviji Volvo.

Postavka ovjesa je, međutim, pomalo frustrirajuća. Uvidjet ćete da je prednji dio pokretan prednjim kotačima prilično munjevit, a ima i dovoljno prianjanja na koje se možete osloniti. Ovo je sigurno najzabavniji Volvo koji možete kupiti. Ali manje rupe sve su što je potrebno da se otkrije oštrina S60.

Postavka R-Designa prelako upada u rupe. Ako želite Volvo S60 koji se dobro vozi, model Inscription Plus vjerojatno će biti bolja opcija – nema dvojbe da će ponuditi gipkost V60 karavana.

Dodatna težina hibridnih podloga T8 Twin-Engine Polestar Engineereda može se osjetiti u zavojima, dok su Bilstein amortizeri koje koristi vrlo čvrsti – možda će Vam se činiti da će vožnja biti nemirna na ravnim autocestama.

Volvo S60
Foto: Screenshot

Bez bezobraznih dizelaša na koje bi se mogli osloniti, 2,0-litreni četverocilindraš s turbopunjačem u modelu T5 mora privući široku publiku potencijalnih kupaca. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za prilično brzih 6,5 sekundi. Ručice iza upravljača savršeno su oblikovane i dobro postavljene, ali osmostupanjski mjenjač S60 malo je spor u reagiranju na unose putem njih.

T8 Twin Engine Polestar Engineered razvija 314 KS iz svog 2,0-litrenog benzinskog motora s turbopunjačem uz maksimalnih 86 KS iz električnog motora koji pokreće stražnju osovinu. Najveća snaga iz motora i baterije ne isporučuje se u isto vrijeme. Maksimalna izlazna snaga trebala bi iznositi oko 400 KS, omogućujući ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,4 sekunde i ograničenu najveću brzinu od 250 km/h.

Za usporedbu, standardni T8 Twin Engine ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi, što i dalje nije baš sporo.

4. Prostor – 73 / 100: Približne veličine kao Audi, BMW i Mercedes

Onima koji traže izravan prostor i praktičnost najbolje će poslužiti karavanski pandan modela S60, V60, ali to ne znači da limuzina nije sposobna “progutati” četiri ili pet odraslih osoba. Volvo ima reputaciju proizvođača udobnih automobila i Volvo S60 nastavlja taj trend. Sjedala su među najboljima igdje dostupna, položaj za vožnju je izvrstan, a profinjenost u kretanju odlična. Šteta je samo što čvrsta vožnja poništava dio ovih komplimenata…

Volvo S60 se prodaje kao najsportskiji model u ponudi i kao takav standardno dolazi u opremi R-Design Edition koja standardno donosi kotače od 48 cm i tvrđi ovjes, s mogućnošću pomicanja do 50 cm. Kao rezultat toga, kvaliteta vožnje je manja od one u drugim Volvo vozilima, što se pokazalo neugodnim na malim neravninama pri nižim brzinama. Brza vožnja autocestom i dalje je glatko iskustvo i kontrola karoserije je vrlo dobra, ali S60 ne može parirati najnovijoj seriji BMW 3 za vožnju i ravnotežu upravljanja.

Volvo S60 je približno iste veličine kao Audi A4, BMW serije 3 i Mercedes C-klase. S 4,76 m duljine i nešto više od 2 m širine uključujući retrovizore, neznatno je veći od BMW-a u cijelosti, ali nedovoljno da bude uočljiviji na cesti. Zapravo, Volvo se čini manjim za vožnju nego što bi njegova veličina sugerirala.

Atraktivne, tradicionalne limuzinske proporcije modela Volvo S60 uklanjaju više hatchback izgled starog modela, ali još uvijek ostavljaju dovoljno prostora za pristojan putnički prostor i upotrebljiv prtljažnik. Nije baš tako zaobljen ili dinamičan u svom stilu kao najnoviji BMW serije 3, ali nećete ga zamijeniti ni s čim drugim.

Volvo S60 je lijepo mjesto za provesti vrijeme kao putnik, sprijeda ili straga. Vozači od 1,90 m mogu lako sjediti jedan iza drugog s dovoljno prostora za koljena i glavu, ali oni koji su raspoređeni na središnje sjedalo morat će paziti na veliki tunel u podu automobila. Kao i kod V60, prostor za noge može biti malo tijesan ako su prednja sjedala postavljena u najniži položaj, ali inače ima prostora da se udobno smjestite na dužem putovanju. Isofix točke za dječje sjedalice uključene su u svako vanjsko stražnje sjedalo.

Volvo S60 ima 442 litre prtljažnika naspram 529 litara u karavanu V60. Iako je to manji kapacitet nego što ima BMW 3, prtljažnik je dobro oblikovan, dubok nešto više od jednog metra i može se pohvaliti širokim otvorom s relativno niskim rubom za limuzinu. U ponudi su dodatna stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 za proširenje prtljažnika za veće terete. Prostor za pohranu na drugim mjestima je odličan. Središnja pregrada razumne veličine, četiri velika spremnika u vratima i pristojan pretinac za rukavice.

Foto: Screenshot

Kuka za vuču koja se može uvući može se naručiti za oko 1.200 € i standardno dolazi s Volvo sustavom pomoći pri stabilnosti prikolice. To može spriječiti vijuganje pri brzinama većim od 50 km/h manipuliranjem kočnicama automobila. Volvo navodi kapacitet vuče s kočnicama od 1.800 kg i težinu vuče bez kočnica od 750 kg. Volvo napominje da težina vuče bez kočnica ne smije premašiti 50 posto težine praznog vozila do najviše 750 kg.

5. Potrošnja i deprecijacija – 62 / 100: Nije baš ekonomična limuzina

Nema dizelskih modela S60. Umjesto toga imate izbor između 2,0-litrenog benzinca T5 s turbopunjačem i 247 KS, što nije prvi izbor za one koji traže ekonomičnu limuzinu, i T8 Twin Engine s istim benzinskim motorom u kombinaciji s električnim motorom i baterijom za do 399 KS.

Potrošnja goriva kod Volva povoljna je – Volvo S60 T5 ima WLTP testirane rezultate od 7,1 do 8 l/100 km. BMW 330i M Sport troši 6,8 – 7,3 l/100 km.

Volvo T8 ima kvotu emisija od 39 do 42 g/km, dok je potrošnja goriva u rasponu od 1,6 do 2,3 l/100 km. Koliko ćete se približiti toj brojci ovisit će o tome koliko često priključujete T8, dok se WLTP domet vožnje samo na električnu energiju navodi između 49 i 58 km.

Predviđa se da će V60 T5 karavan u opremi R Design zadržati nešto više od 48 posto svoje vrijednosti na cesti nakon tri godine i 60.000 km.

Ukupna ocjena za Volvo S60: 75 / 100 – Volvo S60 nagomilava puno stila, ali mu nedostaje opsežna linija motora i opreme visoko ocijenjenoga karavana V60

Članak objavio Luka Petkovic

Ovo su neki od najluđih Guinnessovih rekorda koji uključuju automobile

Top 10 najskupljih automobilskih klasika