in

Mercedes C-klasa: Nalik na E-klasu, ali još bolji

Mercedes C-klasa
Foto: Screenshot Doug DeMuro

Najnovija Mercedesova limuzina C-klase dala je kupcima koji traže kompaktni poslovni automobil o čemu razmišljati. Nudi oštar novi izgled, snažno inspiriran većim i jačim bratom imena “Mercedes E-klasa”, izvanrednu razinu udobnosti i snažnu ugrađenu tehnologiju. Svemu tome dodajte to da Mercedes C-klasa ima kvalitetu interijera koja posramljuje mnogo skuplje modele. Ako u obzir uzmete poboljšanu učinkovitost blagih hibridnih benzinskih i dizelskih verzija, zajedno s uvođenjem novih plug-in hibridnih modela, C-klasu treba posebno dobro razmotriti. 

Mercedes C-klasa suočava se s jakom konkurencijom 

Tijekom posljednjih godina, popularnost tradicionalnih benzinskih i dizelskih limuzina poput Mercedesa C-klase je u opadanju. SUV-ovi visoke razine nastavljaju osvajati srca kupaca, a to je trend koji nije zaobišao Mercedes. Udvostručio je svoje napore s najnovijom C-klasom kako bi pružio poboljšanja u ključnim područjima te tako ostao konkurentan. Vanjski stil, ugrađena tehnika, vožnja i udobnost temeljito su revidirani, dok će najprivlačnije ažuriranje za kupce koji paze na troškove biti uvođenje novih blagih i plug-in hibridnih modela. 

Ponuda motora C-klase sastoji se od četverocilindričnih benzinskih i dizelskih jedinica. Sve imaju 48-voltnu pomoć blagog hibrida kako bi se poboljšala učinkovitost. Ulazni C 200 ima 1,5-litreni benzinski agregat koji razvija zdravih 201 KS, iako možete nadograditi na snažniji 2,0-litreni C 300 s 254 KS. Dizelska snaga za Mercedesovu poslovnu limuzinu sastoji se od C 220 d sa 197 KS i C 300 d koji proizvodi 261 KS. Svi koriste standardni automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa. Daleko najučinkovitiji model u liniji C-klase je C 300 e benzinski plug-in hibrid koji prema navodima nudi 110 kilometara potpuno električnog pogona. Pod uvjetom da redovito punite bateriju od 25,4 kWh, trebao bi drastično smanjiti posjete benzinskoj postaji. 

Mercedes je zadržao liniju opreme za novu C-klasu prilično jednostavnom i lako razumljivom. Poznata Sport specifikacija ulazna je točka za nove vlasnike, praćena popularnom AMG linijom koja se može nadograditi paketima Premium i Premium Plus. Konkurencija za pridobivanje kupaca na tržištu poslovnih limuzina jača je nego ikad. Mercedes C-klasa ne samo da se suočava s njemačkim konkurentima BMW-om serije 3 i Audijem A4, već i protivnicima kao što su Alfa Romeo Giulia i Jaguar XE koji izgledaju fantastično i jako su zabavni za vožnju. Valja uzeti u obzir i Genesis G70, korejsku novopridošlicu koja je intrigantna alternativa. 

Svidjet će Vam se ako tražite sposoban kompaktni poslovni automobil 

Novi čisto električni modeli dodatno se suprotstavljaju vrhunskoj limuzini. Tu su Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Polestar 2 i svi oni nude niske troškove vožnje. Tesla Model 3 ima privlačnost marke dovoljno jaku da se suoči s C-klasom. Kupnja rabljenog Mercedesa C-klase znači da ćete imati koristi od vrhunske udobnosti, pristojne razine opreme i elegantnog interijera. Skoro nove automobile i dalje će biti relativno skupo kupiti, dok C-klasa može biti prilično skupa za vožnju, s premijama osiguranja i troškovima servisiranja koji odražavaju činjenicu da se radi o vrhunskom kompaktnom izvršnom automobilu. 

Trebalo bi biti puno primjeraka na izbor budući da se C-klasa uvijek dobro prodavala u većem dijelu Europe. Međutim, pobrinite se, kao i uvijek, da prilikom kupnje dobro znate povijest vozila i da dobijete dokaze o servisiranju i održavanju. Četvrta generacija Mercedes C-klase definitivno će se svidjeti onima koji traže sposoban kompaktni poslovni automobil. Dostupna kao limuzina, karavan, kupe ili kabriolet, C-klasa nudi osjećaj posebnog stila i relativno pristupačan luksuz s kojim se veći konkurenti kao što su Ford Mondeo i Volkswagen Passat, jednostavno, ne mogu mjeriti. 

Asortiman C-klase osvježen je 2018. gdje su, uz neke suptilne vanjske izmjene, predstavljeni novi C300e benzinski i C300de dizelski plug-in hibridi koji nude poboljšanu potrošnju goriva i porezne uštede za vozače službenih automobila. 

1. Vožnja – 89 / 100: Mercedes C-klasa bolja je u dinamičkom segmentu 

Najnovija Mercedes C-klasa koristi značajno revidiranu verziju MRA arhitekture prethodnog modela. Ova postavka također podržava novu luksuznu S-klasu, s manjim kompaktnim poslovnim modelom koji ima prednosti revidiranog sustava ovjesa i poboljšane udobnosti vožnje. Svi modeli u asortimanu C-klase uključuju 48-voltnu blagu hibridnu pomoć koja koristi integrirani starter/generator. On nadoknađuje energiju izgubljenu tijekom kočenja. Sustav, zatim, koristi mali električni motor kako bi povećao učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem kada ubrzavate. Zvuči malo komplicirano, ali tehnologija radi nenametljivo na cesti, omogućujući Vam da se usredotočite na vožnju. 

Sudeći prema nekim videima, blagi hibridni model C 220 d vozi se nevjerojatno glatko. Okretni moment od 440 Nm dostupan je s 1.800 okretaja u minuti. Dakle, C-klasa može bez napora prebaciti stupnjeve prijenosa na veće brzine na autocesti i ostala relativno tiha i staložena. Možete birati između pet pojedinačnih načina vožnje. Za odabir imate: Comfort, Eco, Sport, Sport+ i Individual. Svaki je način rada prilagođen određenim preferencijama u vožnji, s tim da je mekša postavka Comfort najčešći izbor za svakodnevnu vožnju. Ekološki način rada prilagođava gas, kontrolu klime i druge postavke kako bi se smanjila ukupna potrošnja goriva. Također, automatski gasi motor kada se zaustavite. 

Prebacivanje na Sport i Sport+ znači da ćete imati koristi od oštrijih odaziva upravljanja i gasa, zajedno s čvršćim postavljanjem ovjesa. Svakako, radi se o boljoj opciji ako idete krivudavim izvangradskim cestama. Automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa radi intuitivno. Međutim, kada smo analizirali plug-in model, otkrili smo da hibridnom sustavu treba malo vremena prije nego što shvatimo da tražimo niži stupanj prijenosa. Mercedes je uspio poboljšati dinamičke performanse C-klase, ali još uvijek ne parira BMW-u serije 3 u kategoriji “zabave na cesti”. Zagriženi vozači otkrit će da kočnice ne pružaju dovoljno osjećaja, Upravljanje bi ipak moglo biti nešto bolje, unatoč različitim načinima vožnje u ponudi. 

2. Potrošnja – 78 / 100: Benzinci troše dosta, ali su dosta i jeftiniji 

Privatnim kupcima i poslovnim korisnicima bit će teško zanemariti uštedu troškova koju mogu ostvariti korištenjem plug-in hibridnog modela C-klase. U usporedbi s automobilom s konvencionalnim pogonom na benzin ili dizel. C 300 e nudi predviđenih 110 kilometara potpuno električnog pogona, s najvećom brzinom od 140 km/h u baterijskom načinu rada. Stoga je sasvim moguće da možete krenuti na svakodnevno putovanje bez potrebe za paljenjem motora s unutarnjim izgaranjem. Sve dok uđete u rutinu redovitog punjenja baterije. Mercedes je čak opremio svoje plug-in modele s mogućnošću punjenja od 55kW te tako omogućio veću brzinu punjenja nego što biste inače pronašli u drugim PHEV-ima. Punjenje baterije od 25,4kWh od 0 do 100 posto može trajati samo 30 minuta. 

Dizelski modeli prolaze nešto bolje od benzinskih što se tiče poreza, a također sadrže bolju ekonomičnost goriva. C 220 d s troši od 4,6 l/100 km na kombiniranom testnom ciklusu WLTP, a C 300 d s ima prosječnu potrošnju od 5,1 l/100 km. Benzinski C 200 i C 300 mogu trošiti čak između 6,4 i 6,7 l/100 km, a koštaju oko 15.000 kuna manje od ekvivalentnog dizela. Stoga, morat ćete odlučiti koja opcija najbolje odgovara Vašim okolnostima i nudi najbolju vrijednost. 

Prethodna limuzina C-klase počela je gubiti malo od svog sjaja na tržištu rabljenih vozila. Od početne vrijednosti, ostat će oko 40 posto nakon tipičnog trogodišnjeg razdoblja vlasništva. Prve naznake govore da bi potpuno novi automobil pete generacije trebao imati bolje rezultate. Neki podaci predviđaju prosječno 50 posto zadržavanja vrijednosti u rasponu tijekom tri godine i 60.000 kilometara. 

3. Dizajn – 84 / 100: Mercedes C-klasa preuzela izgled od E-klase 

Sve je veća konkurencija modernih SUV-ova i čistog dizajna modernih potpuno električnih rivala koji mame uzdahe potencijalnim kupcima. Stoga, Mercedes je odlučio da je sada pravo vrijeme za značajnu reviziju svoje kompaktne izvedbe C-klase. Temeljena na znatno prerađenoj verziji platforme Modular Rear Architecture (MRA) prethodnog modela, nova C-klasa veća je nego prije. Iako, ima nižu liniju krova što pomaže stvoriti svrhovitiji, više sportski stav. Radi se o automobilu dobrog izgleda koji dizajn preuzima od svojeg većeg brata E-klase, poput dvostrukih snažnih izbočina na poklopcu motora i snažnijih ramenih linija. 

Izgled je to koji bi trebao zadržati vašu pozornost i, nadamo se, odvući Vas u unutrašnjost, gdje su prava poboljšanja jasna. Plišani materijali i prvoklasna prilagodba i završna obrada kabine doimaju se, uistinu, premium. Pogled prema naprijed s vozačevog sjedala je kao da sjedite u mlađoj limuzini S-klase. Čišćim izgledom instrument-ploče dominira golemi 30-cm infotainment ekran, dok je 31-cm digitalni instrumentni zaslon standardan za sve modele. Odabir specifikacije AMG Line mjesto je gdje će većina poslovnih kupaca uložiti svoj novac. AMG naplatci od 45 cm, karoserija, stražnje zaštitno staklo i kromirani detalji stvaraju suptilno agresivan izgled C-klase. Međutim, jeftiniji Sport modeli sigurno ne štede na razinama opreme. 

Mercedes C-klasa
Foto: Screenshot Doug DeMuro

Ulazna C-klasa uključuje 43-cm aluminijske naplatke, sustav načina vožnje Dynamic Select, tempomat, dvozonsku klimu i još mnoštvo toga. Nadogradnja na verzije Premium i Premium Plus dodaje veće 48-cm kotače i dodatnu tehnologiju poput sustava kamera od 360 stupnjeva, head-up zaslona i kontrole klime u četiri zone, zajedno s panoramskim krovnim otvorom. 

4. Prostor – 86 / 100: Širi, dulji i komotniji 

Nakon što sjednete na vozačevo sjedalo, doista možete početi cijeniti udobnost koja se nudi u C-klasi. Usporedbe s luksuznom limuzinom S-klase nisu bez razloga, s početnim modelima Sport s kožnim presvlakama, grijanim sjedalima i kontrolom klime. Ipak, C-klasa nije samo stil bez suštine. Uključeno je i mnogo korisnih praktičnih dodataka koji će Vam olakšati život za volanom. Standardna kamera za vožnju unatrag pomoći će u zahtjevnim manevrima parkiranja. Automobili AMG Line Premium opremljeni su sustavom Active Parking Assist koji obavlja većinu teškog posla umjesto Vas. To radi pomoću svoje pametne radarske tehnologije i senzora. 

Drugi komplet kao što je multimedijski sustav s glasovnim upravljanjem MBUX pomaže Vam da se u potpunosti koncentrirate na cestu. Tu je i dodatna oprema za dodavanje opreme poput head-up zaslona i funkcije proširene stvarnosti za satelitsku navigaciju. Nova peta generacija C-klase općenito je veći automobil od modela koji zamjenjuje. Mercedesova poslovna limuzina povećala se u duljinu za 65 mm na 4751 mm i deset mm dodatno u širinu na 1820 mm, iako je sedam mm niža. Međuosovinski razmak također je porastao za 25 mm, što pomaže u pružanju malo više prostora u kabini. 

Prostor sprijeda u C-klasi dobar je i za vozača i za suvozača, dok oni koji putuju na stražnjim sjedalima imaju više prostora za glavu i koljena. S lakoćom se mogu smjestiti četiri odrasla putnika, a dodatnog petog putnika straga možda je najbolje ostaviti za kraća putovanja. Karavan model nudi nešto više prostora za glavu na vozačevom i suvozačevom sjedalu. Prtljažnik C-klase ima volumen od 455 litara. Karavan model nudi dodatni kapacitet s prtljažnim prostorom od 490 litara, koji se povećava na 1.510 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. 

Foto: Screenshot Doug DeMuro

5. Sigurnost – 87 / 100: Mercedes C-klasa ugradila sustav Active Bonnet 

Euro NCAP još nije testirao najnoviju C-klasu, ali s kompletom standardnog sigurnosnog paketa poslovne limuzine, očekivali bismo ništa manje od najboljih pet zvjezdica. Svi modeli C-klase imaju sustav nadzora mrtvoga kuta, pomoć pri održavanju vozne trake, funkciju autonomnog kočenja u nuždi i Attention Assist koji detektira umor vozača na dužem putovanju i upozorava Vas da napravite pauzu. Mercedes je također uzeo u obzir sigurnost pješaka ugradnjom svoje tehnologije Active Bonnet u C-klasu. Ako se otkrije neizbježan sudar, poklopac motora se podiže kako bi stvorio jastuk između sebe i motora, pomažući u sprječavanju ozljeda pješaka. 

Ukupna ocjena za Mercedes C-klasu: 85 / 100 – Kvalitetna unutrašnjost, velika učinkovitost i snažna ugrađena tehnologija znače da je Mercedes C-klasa iznimno impresivna kompaktna poslovna limuzina

Četiri zanimljivosti o Mercedes-Benzu 

1. Prvi automobil ikada bio je Mercedes – Prvi automobil s benzinskim pogonom izumio je Carl Benz 1886. godine. Financirala ga je njegova supruga Bertha Benz. Vozilo na benzinski pogon imalo je samo tri kotača i zvalo se “Motorwagen”. Benzov patent Motorwagen pokretao je jednocilindrični četverotaktni motor koji se mogao pohvaliti s “blistavih” 0,9 konjskih snaga. 

2. Hibrid s početka 20. stoljeća – Dok su hibridi posljednjih godina vrlo traženi, Mercedes je napravio hibrid davne 1906., mnogo prije nego što je uopće postao popularan. Nazvano Mercedes-Benz Mixte mode, vozilo je imalo benzinski motor sprijeda. Dinamo je davao iskru za dva motora koji su pokretali stražnje kotače. The Mixte je imao impresivnu najveću brzinu od čak 119 km/h. 

3. Prvi automobil s kočnicama na svim kotačima – Do sredine 1924. sva Mercedes-Benz vozila prodana su s kočnicama na sva četiri kotača, učvršćujući svoj prioritet sigurnosti. Nakon tog postignuća, do 1931., Mercedes je predstavio model 170 koji je imao ovjes na sva četiri ugla. Sprijeda su lisnate opruge apsorbirale nesavršenosti cesti, dok je stražnji dio fiksiran inovativnim sustavom opružnog ovjesa. 

4. Autonomno vozilo – Dok se čini da su autonomna vozila sljedeća inovacija u automobilskoj tehnologiji, Mercedes je uveo autonomni sustav samovožnje u W140 S klasi iz 1995. S ogromnom količinom mikrosenzora, vozilo je u to vrijeme bilo ekvivalent superračunala. Vozio je više od 1.500 kilometara na autocesti i postigao je brzinu od 185 km/h bez ljudi.

Članak objavio Luka Petkovic

Audi A3

Audi A3: I dalje je vrhunski obiteljski hatchback

Audi A4

Audi A4: Najteže putovanje pretvara u ugodno