in

Potencijalni odlazak Hamiltona vraća Finca u Mercedes?

Mercedes
Foto: Shutterstock.com

Nekoliko su puta mediji tijekom prošlog tjedna natjerali Wolffa na izjavu o ideji da Hamiltonova ljutnja zbog povratka safety cara na Yas Marini u posljednjim krugovima posljednje utrke sezone neće biti dovoljna u Lewisovom naumu da zauvijek napusti svijet Formule 1. Ono što je šef tima Mercedes, Wolff rekao, a što se doimalo najodlučnije od svih izjava, bilo je: „Iznimno se mnogo nadam da će Lewis nastaviti s utrkama, jer je on najveći vozač svih vremena”. Hamilton nije izjavio ništa u javnosti otkako je izgubio Svjetsko prvenstvo nakon odluke direktora utrke F1 Michaela Masija da prekrši protokol na VN Abu Dhabija i „promiješa“ one vozače koji su kasnili barem jedan krug kako bi požurio s ponovnim pokretanjem sigurnosnog automobila u samom finalu utrke.

Na svečanost FIA-e nije došao, ali je na slavlje u Mercedes

Vozač Mercedesa i sedmerostruki svjetski prvak preskočio je godišnju FIA-inu dodjelu nagrada u Parizu prošlog četvrtka, a njegovu odsutnost istražuje upravno tijelo kao potencijalno kršenje sportskih propisa Formule 1. Među 800 uzvanika bio je, jasno, i onaj kojega kladionice, poput SuperSport kladionice, nisu favorizirale naspram Lewisa Hamiltona, a naposljetku je osvojio svjetski naslov – Max Verstappen. Valja napomenuti da je spomenuta svečanost bila posljednja na kojoj se pojavio Jean Todt, bivši predsjednik koji se umirovio 17. prosinca.

Hamilton se pojavio na postsezonskom slavlju Mercedesa i njihovog osmog uzastopnog konstruktorskog naslova u Brackleyu i Brixworthu prošlog petka (nedaleko Oxforda i u blizini poznate staze u Silverstoneu) razgovarajući s članovima osoblja dok su se, također, opraštali od Valtterija Bottasa. Međutim, ništa od onoga što je rekao nije javno objavljeno. Dok se suparnik Max Verstappen nada da Hamilton ima dovoljno „vatre“ i motivacije da se vrati i bori za osmu titulu, trenutno ne postoji jamstvo da će se to dogoditi, što ostavlja Mercedesu potencijalnu glavobolju u nadolazećim vremenima. Naravno, nitko se tomu ne nada u njemačkoj momčadi. Budući da su svi vrhunski vozači zaključali svoje ugovore za 2022. godinu, izostanak Hamiltona iz najboljeg bolida na gridu u tako kasnoj fazi vjerojatno bi nagovijestio još jednu izuzetno zanimljivu i ludu sezonu u kojoj će biti zanimljivo vidjeti kako će se Verstappen snaći u ulozi u kojoj prije nije bio.

Potreban vozač s iskustvom

Kad bi se potvrdilo da se Hamilton neće vratiti, velike su šanse da bi Wolffov mobilni telefon zvonio bez prestanka, a s druge strane bi se nalazila imena umirovljenih F1 vozača i(li) onih koji u svojim dosadašnjim bolidima ne mogu ostvarivati rezultate kakve misle da mogu imati. Od onih s nedavnim iskustvom koji nemaju ugovore za godinu 2022., dvojbeno je da bi Kimi Raikkonen imao veliku želju vratiti se u F1 (zamislite Kimija u Mercedesu s 43 godine…). Međutim, Nico Hulkenberg bi gotovo sigurno bio zamjensko rješenje, čak i kratkoročno. S relativno mladim Georgeom Russellom u jednom od svojih bolida, Mercedes ne bi želio riskirati da mladi Britanac nastupa uz nekoga tko nema potrebito iskustvo, premda bi dovođenje zvijezda Formule E koji ondje nastupaju za Mercedes, Nycka de Vriesa i Stoffela Vandoornea (potonji je bio u Formuli 1 od 2016. do 2018. godine), bio relativno jednostavan potez.

Umjesto toga, najveća vjerojatnost bila bi da Mercedes na trenutnom gridu dobije poznato lice koja ima iskustvo, ali i brzinu, što mu ostavlja dvije jasne opcije. Prva bi opcija mogla biti ta da se Alpine oglasi oko izvlačenja iz ugovora bivšeg mladog vozača Mercedesa, Estebana Ocona i da se dotični Francuz preseli u Brackley. Francuz je imao vrlo dobru netom završenu sezonu, ostvario je svoju premijernu pobjedu, u Mađarskoj, a Mercedesu je dobro poznat jer je mnogo puta testirao bolid. Bio je i njegova rezerva 2019. godine.

Dogovor o preseljenju Ocona u Mercedes također bi oslobodio mjesto u Alpineu te bi tamošnji šefovi odmah mogli u „vatru“ ubaciti rookieja, Oscara Piastrija, uvjerljivog osvajača naslova u Formuli 2 ove godine. Australska 20-godišnja zvijezda osvojila je titulu u prvom pokušaju te pokazuje da ima sav talent potreban da zablista u F1. Za one koji ne znaju, Piastri je uzeo naslov s čak 60.5 bodova prednosti u odnosu na drugoplasiranog Roberta Shwartzmana, a posljednji i jedan od rijetkih koji je imao tako izraženu prednost bio je George Russell, jedna od najvećih nada „oktanskog cirkusa“, 2018. godine. Gledajući sa strane Alpinea, koji je puno uložio u Ocona – shvaćaju koliko Francuz može biti jak, a vjerojatno je da se njihova dugoročna budućnost više vrti oko njega nego Fernanda Alonsa, koji će biti izvan ugovora krajem sljedeće godine. Stoga se šanse za odlaskom Ocona u momčad koja je već osam godina najbolja, čine posebno malima.

Esteban Ocon u opremi Mercedesa na VN Španjolske 2019. godine
Foto: Shutterstock.com

Dobrog prijatelja ne bi trebalo biti teško nagovoriti

Umjesto toga, najočitije rješenje za Mercedes, i ono koje bi moglo biti privlačno za sve uključene strane, moglo bi biti da se tim vrati čovjeku od kojeg se upravo oprostio. Bottas je potpisao dugoročni ugovor za Alfa Romeo, a debitirao je na stazi za tim na postsezonskom testu u Abu Dhabiju. Međutim, s njegovim iskustvom u Mercedesu koje je veće od bilo koga drugog, i s time da ga se odmah može smjestiti u bolid bez potrebe da provede mjesece na treninzima, bio bi najlogičniji izbor u naumu pronalaska nekoga za početak nadolazeće sezone. Naravno, trebao bi se sklopiti dogovor s Alfa Romeom, no valja uzeti u obzir da su šef njegovog tima Fred Vasseur i Toto Wolff vrlo dobri prijatelji, čak su i provodili vrijeme živeći zajedno posljednjih godina.

Alfa Romeo mogao bi biti otvoren za neki oblik financijske nagodbe kao privremeno rješenje, a jedna prednost koju bi tim imao kada bi trebao pronaći zamjenu je da bi se njegov donedavni natjecatelj, Antonio Giovinazzi, prilično jednostavno vratio u ekipu. S obzirom da Giovinazzi ima bliske veze s Ferrarijem i njegovim navijačima, sigurno bi bilo oduševljenja u Maranellu ako bi Talijan dobio još jednu priliku u F1. Od svog debija u Australiji 2017. godine, Giovinazzi je upisao 61 nastup u „oktanskom cirkusu“. Naravno, ono što je logično u F1 ne događa se uvijek, ali u šok-scenariju koji Hamilton možda ima u glavi, Mercedes barem na svom stolu ima razumno rješenje preko kojega bi uspjeli izgurati 2022. godinu.

Vozači i rezultati Mercedes-Benza od povratka u F1 2010. godine

2010. Michael Schumacher i Nico Rosberg – 4. mjesto (214 bodova; 284 boda manje od Red Bulla)

2011. Michael Schumacher i Nico Rosberg – 4. mjesto (165 bodova; 485 bodova manje od Red Bulla)

2012. Michael Schumacher i Nico Rosberg – 5. mjesto (142 boda; 318 bodova manje od Red Bulla)

2013. Nico Rosberg i Lewis Hamilton – 2. mjesto (360 bodova; 236 bodova manje od Red Bulla)

2014. Nico Rosberg i Lewis Hamilton – 1. mjesto (701 bod; 296 bodova više od Red Bulla)

2015. Nico Rosberg i Lewis Hamilton – 1. mjesto (703 bodova; 275 bodova više od Ferrarija)

2016. Nico Rosberg i Lewis Hamilton – 1. mjesto (765 bodova; 297 bodova više od Red Bulla)

2017. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas – 1. mjesto (668 bodova; 146 bodova više od Ferrarija)

2018. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas – 1. mjesto (655 bodova; 84 boda više od Ferrarija)

2019. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas – 1. mjesto (739 bodova; 235 bodova više od Ferrarija)

2020. Lewis Hamilton, George Russell i Valtteri Bottas – 1. mjesto (573 bodova; 254 boda više od Red Bulla)

2021. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas – 1. mjesto (613.5 bodova; 28 bodova više od Red Bulla)

Članak objavio Luka Petkovic

Ford Puma

Kako li samo brzo odrastaju: Od briljantnog malog coupea, Ford Puma je postala SUV

Mercedes Benz EQS

U travnju stiže novi Mercedes-Benz EQS: Cijena? Prava sitnica