in

Volkswagen Passat: Elegancija na visini

Volkswagen Passat
Foto: Mateusz Rostek Shutterstock.com

Volkswagen zna da mora podignuti kvalitetu svojim automobilima. Klasa konvencionalnih obiteljskih automobila izumire, pa se treba fokusirati na rivale poput BMW-a i Mercedesa, a ne na Ford i Opel. Srećom za tvrtku, ovaj Passat je uvjerljivija alternativa ovim poslovnim automobilima nego ikad ranije. Ima kvalitetu, profinjenost i tehnologiju za natjecati se s najboljima.

Volkswagen Passat ima obilje napredne tehnologije, uključujući najnoviji infotainment i opcije aktivne sigurnosti, dok GTE koristi Volkswagenovu pametnu hibridnu tehnologiju kako bi smanjio emisije i privukao korisnike voznog parka. Iako će većini kupaca još uvijek najbolje poslužiti glatki, štedljivi dizelski modeli.

Volkswagen Passat limuzina i Passat Estate najdugovječniji su modeli u liniji VW-a. Prodaju se od 1972., tako da su stariji od Golfa nekoliko godina, dok je trenutna verzija B8 generacije u prodaji od 2015., a 2019. je doživjela renoviranje. Velika promjena kada je stigao trenutni Volkswagen Passat bio je pomak na skuplje tržište u usporedbi s onim na što smo navikli. Bio je to planirani korak, s VW-om koji se udaljio od sektora obiteljskih automobila i umjesto toga usmjerio svoje poglede na klasu kompaktnih poslovnih limuzina. Budući da se nalazi u sredini između dva sektora, ima nekoliko suparnika s kojima se mora suočiti.

Ostali modeli u klasi obiteljskih automobila prešli su na skuplje tržište, tako da su automobili poput Opel Insignije, Forda Mondea, Peugeota 508, Mazde 6 i Škode Superb podigli razinu igre. Svi ti konkurenti nude kombinaciju hatchbacka ili limuzina, a nude se i kao karavani. Na drugom kraju spektra su poslovni modeli koje bi Passat trebao oponašati. To uključuje njemački trojac u obliku Audija A4, BMW-a serije 3 i Mercedesa C-klase, dok su u igri i Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia i Lexus IS. U stvarnosti, Volkswagen Passat se približava ovim automobilima, ali nije baš na istoj razini.

Vanjski izgled nije baš inspirativan, no Passat je napredovao po pitanju luksuza, što se još jače odražava u unutrašnjosti, gdje se osjeća rez u odnosu na Ford Mondeo. Volkswagen Passat je prostraniji od većine rivala, unatoč tome što nije veći od modela prethodne generacije, a vozi se i upravlja bolje nego ikada, zahvaljujući lakšoj arhitekturi platforme. Ali, ako želite vrhunski, prostran i dobro opremljen obiteljski automobil, VW Passat bi Vam trebao odgovarati. VW nudi SE, SE Nav, SEL i R-Line, zajedno s modelima Alltrack i GTE. Cijene kreću od oko 29.000 €.

Snaga dolazi iz 1.6 TDI i 2.0 TDI dizelaša ili VW-ovih 2.0-litrenih TSI i 1.5 TSI EVO benzinskih jedinica s tehnologijom zatvaranja cilindara. Dostupni su ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i automatski DSG mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa, a potonji je dio standardne opreme na modelima s višim specifikacijama. Sustav pogona na sva četiri kotača 4Motion standardan je s dizelskim jedinicama od 190 KS i 240 KS u opremi R-Line, kao i na modelima Alltrack.

Tu je i plug-in hibridni Passat GTE, koji ima benzinski motor u kombinaciji s električnim motorom i baterijom. Relativno je skup za kupnju…

Volkswagen Passat koristi MQB platformu VW grupe i jedan je od većih modela koji to čine. Kao rezultat toga, relativno je lagan, pa se Passat ponaša uredno, iako je više usmjeren na udobnost nego na performanse. Kao što je spomenuto, Passat Estate također je dostupan, a cijena mu je oko 1.750 € u odnosu na limuzinu. Dostupan je u svim istim paketima opreme kao i limuzina, uključujući GTE, ali dolazi i u specifikaciji Passat Alltrack, s povišenim ovjesom, 4Motion pogonom na sve kotače i sa SUV stilskim dodacima. To je izvrsna alternativa za kupce koji ne žele SUV, ali cijene njegove sposobnosti i prostor.

1. Prostor – 87 / 100: Najviši Volkswagen Passat je Alltrack

VW Passat je izuzetno udoban automobil za volanom, koji opet odgovara njegovim aspiracijama prema poslovnim automobilima. Čvrsta sjedala koja pružaju potporu prava su poslastica za sjedenje i odlična su na velikim udaljenostima, dok položaj za vožnju omogućuje većini vozača prirodan odnos između sjedala, papučica i upravljača. Raspon podešavanja kontrola je ogroman, a svi modeli standardno dobivaju Ergo Comfort sjedala s praktičnim električnim podešavanjem naslona. Iznimna profinjenost dodatno pridonosi udobnosti Volkswagen Passata. To je tih i miran automobil, s osjećajem slobodnog kretanja koji je vrlo vrhunski.

Passat B8 ima mnogo duži međuosovinski razmak od svog prethodnika, ali je ukupna duljina zapravo malo manja. Rastezljivost od 79 mm povećava unutarnji prostor, ali ukupna duljina je zadržana na 4.767 mm, sa širinom od 1.832 mm i visinom od 1.456 mm. Volkswagen Passat Estate iste je dužine kao i limuzina. Najviši Passat je Alltrack. Ovaj model nalik SUV-u s povišenom visinom vozila jedini je koji ima visinu od 1,5 metara i najdulji je Passat s 4.777 mm. Povišena visina vožnje olakšava pristup jer se ne morate saginjati da biste ušli.

Foto: Screenshot carwow YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: biTDI dizel postigao veliki uspjeh na WLTP-u

Počevši od 1.6 TDI sa sedamstupanjskim DSG mjenjačem, ovaj motor troši od 5,5 l/100 km u SE i SE Nav izvedbi. Prelaskom na 2.0 TDI, verzija od 150 KS ima šest-brzinski ručni ili sedam-brzinski DSG automatski mjenjač, koji troše od 4,7 l/100 km, odnosno 5,0 l/100 km, u SE-u. S opremom R-Line, s većim kotačima, ove brojke rastu na 4,8 l/100 km i 5,1 l/100 km za ručni i automatski.

2.0 TDI 190PS dolazi samo u SEL i R-Line specifikacijama s DSG kutijom, gdje troši od 5,6 l/100 km. Na vrhu raspona, biTDI dizel je postigao veliki uspjeh na novom WLTP testu, s navedenom potrošnjom od 7,1 l/100 km, demonstrirajući kombiniranu “kaznu” dodanih performansi, DSG mjenjača i 4Motion pogona na sva četiri kotača. Odabir pogona na benzin očito će rezultirati padom učinkovitosti. Jedinica od 1,5 litara, u SE opremi, troši 6 l/100 km, dok 2,0-litreni TSI motor troši 7,5 l/100 km.

Emisije se kreću od 101 do 151 g/km, pri čemu je 2.0 TDI najbolji. Ovaj motor je vjerojatno najbolji zbog njegove kombinirane učinkovitosti i dodatne snage. Svi dizelski Volkswagen Passati dolaze s 13-litarskim spremnikom za AdBlue kako bi se smanjila emisija.

Model GTE jedna je od najjeftinijih verzija za korištenje, osobito ako redovito idete na kratka putovanja i možete mu dopunjavati bateriju od 13 kWh. Bateriju možete puniti pomoću motora automobila, ali mnogo je ekonomičnije uključiti je u struju. Pomoću standardnog kabela za punjenje od 2,3 kW, baterija se može napuniti za oko pet sati kako bi se omogućio potpuno električni domet od oko 50 km. Možete zadržati ovo punjenje dok ne bude potrebno ili ga koristiti u tandemu s benzinskim motorom automobila poput tradicionalnog hibrida.

Volkswagen tvrdi da kombinirana potrošnja goriva iznosi 1,3 l/100 km za GTE limuzinu i 1,4 l/100 km za karavan, ali vrijedi napomenuti da ćete takve brojke vidjeti samo ako je baterija puna i provodite velik dio vremena putujući na električni pogon. Emisije CO2 procjenjuju se na 33 odnosno 32 g/km.

Preostale vrijednosti (deprecijacija) za Passat su razumne za veliku limuzinu. Postoji razlika od oko 35 – 41 posto u smislu zadržane vrijednosti nakon tri godine / 60.000 km. Ako želite vidjeti nešto veći povrat na svoj novac, onda je Volkswagen Passat Estate malo bolji (33 – 43 posto).

3. Dizajn – 76 / 100: Volkswagen Passat se može dobiti s puno značajki

Volkswagenov suzdržani stil dobro funkcionira na Passatu. Dizajn ima dosta ravnih linija, ali dok su drugi VW modeli prilično bljutavi, Volkswagen Passat barem izgleda svrhovito. Što je najbolje, najnoviji Passat ima vrlo privlačnu unutrašnjost. Dizajn nije upadljiv niti se ističe, ali je vrlo zadovoljavajući i ergonomičan, s kvalitetom materijala koji ga izdižu iznad starog Passata i mnogih drugih automobila u ovom sektoru.

Jasan raspored dizajniran je oko središnjeg zaslona osjetljivog na dodir, koji je vrlo dobro pozicioniran, a zamršeni završni detalji poput prekrasnih kromiranih otvora za zrak i detalja na savršeno oblikovanom upravljaču upotpunjuju majstorsku klasu privlačnosti u izložbenom prostoru.

GTE se može pohvaliti suptilnom preobrazbom inspiriranom Golfom GTE kako bi ga izdvojio od standardnog automobila. To uključuje plavu oznaku GTE na rešetki, prednjim blatobranima i poklopcu prtljažnika, VW-ov plavi ukras za vrh rešetke i kočione čeljusti, dok se LED dnevna svjetla u obliku slova C u donjoj rešetki pojavljuju na svim VW-ovim električnim i hibridnim vozilima modeli.

Dalje straga, GTE ima iste 45-cm aluminijske naplatke kao i Passat GT, dok su LED stražnja svjetla još jedan hi-tech dodatak inače pojednostavljenoj vanjštini. U unutrašnjosti GTE ima plavu LED traku za osvjetljenje obloga vrata, plavu GTE oznaku ispred ručice mjenjača i plave šavove za kožni obrub upravljača i ručice mjenjača.

Volkswagen Passat
Foto: Screenshot carwow YT

U skladu sa svojim aspiracijama prema poslovnim automobilima, Volkswagen Passat se može dobiti s puno velikih značajki automobila, kao što su trozonska kontrola klime (dvije zone sprijeda, s trećim setom kontrola temperature za stražnja sjedala), električna stražnja sjenila za sunce i grijano prednje staklo. Modeli s vrhunskim specifikacijama dobivaju LED prednja svjetla, a pametna dinamička tehnologija punog svjetla koja Vam omogućuje da cijelo vrijeme držite puno svjetlo bez zasljepljivanja ljudi nudi se kao opcija.

4. Vožnja – 75 / 100: Uglađenost vožnje

Uglađeni, profinjeni Volkswagen Passat već je dugo poznat po svojoj jednostavnoj, zreloj vožnji, a model osme generacije je najbolja varijanta dosad najvrednijeg stila. Zahvaljujući laganoj platformi MQB, koja je čvršća i ima niže težište, također se ponaša dinamičnije od bilo kojeg Passata prije njega. Slično kao i VW Golf, Passat je vrlo lagan za vožnju, s preciznim upravljanjem koje ne daje previše osjećaja, ali kompenzira laganim postavljanjem u zavojima. Budući da ima manju težinu, Passat sigurnije ulazi u zavoje i ima veću agilnost od prethodnih modela. Ima i puno prianjanja i trakcije.

Prisutna je uglađena vožnja koja je postala zaštitni znak Passata, dok je uglađenost vožnje poboljšana, a nedostatak buke s ceste kombiniran je s niskim razinama buke vjetra kako bi automobil bio iznimno tih u kretanju.

Poboljšana kontrola nad karoserijom doprinosi udobnosti – putnici se manje ljuljaju, a veća smirenost Volkswagen Passata doprinosi njegovom glatkom, nepokolebljivom osjećaju. Pri brzini na autocesti Passat je udobniji no što je ikad bio i više nego dorastao pravom premium automobilu. Njegov otmjeni stil sada je u potpunosti usklađen sa zrelom, otmjenom vožnjom.

Passat GTE ima ime i stilske elemente koji podsjećaju na VW-ovu GTI oznaku, ali u zavojima ne djeluje baš tako sportski. Dodatna težina hibridnog sklopa se može osjetiti, a ima i dosta naginjanja karoserije. Zamislite GTE kao Volkswagen Passat GT s hibridnim pogonom, a ne GTI, i ima više smisla. To je tihi automobil i udoban je na dugim putovanjima, dok ovjes prilično dobro upija neravnine, iako ne tako dobro kao mekši standardni automobil.

Od dizelskih motora, 1,6-litreni TDI sa 118 KS je uglađen, profinjen motor koji se može pohvaliti sličnom snagom kao i prethodne početne 2,0-litrene TDI jedinice. Optimiziran je za linearan odziv okretnog momenta – 250 Nm vučne snage impresivno je dostupno u širokom rasponu okretaja. Vrijeme od 0 do 100 km/h od 11,3 sekunde (u SE formatu limuzine) znači da se ne radi o “raketi”, ali je dovoljno brz da se ne osramotite. 1.6 TDI dostupan je samo sa sedam-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Svi dizelski motori opremljeni su SCR filterom selektivne katalitičke redukcije koji smanjuje emisije NOx dodavanjem AdBlue tekućine. To znači da svi modeli imaju dodatak za punjenje AdBlue uz otvor za punjenje goriva – Passatova elektronika će Vas upozoriti kada treba dopuniti 13-litreni AdBlue spremnik.

2.0 TDI 150 je osnovni motor Volkswagen Passata. Njegova snaga od 148 KS podržana je, ponovno, velikim rasponom okretnog momenta – 340 Nm vučne snage ponovno je dostupno između 1.750 – 3.500 o/min. Ovaj motor dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili s DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. U ovom slučaju, jedinica je sa sedam brzina. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,7 sekundi u ručnom i automatskom načinu rada, a najveća brzina je 219 km/h.

Snažniji 2,0-litreni TDI 190 proizvodi 187 KS i puni okretni moment od 400 Nm između 1.750 – 3.000 o/min. Usprkos vremenu, to je brz motor – od 0 do 100 km/h traje 7,7 sekundi sa standardnim sedam-stupanjskim DSG mjenjačem. Najveća brzina od 237 km/h je prilično impresivna. Ovaj je motor dostupan u kombinaciji s opremom SEL i više.

VW-ov 2.0 BiTDI motor impresivnog zvuka proizvodi 237 KS pri 4.000 o/min i ogromnih 500 Nm okretnog momenta od 1.750 do 2.500 o/min. U skladu s njegovim vrhunskim statusom, ovaj je motor dostupan samo s DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa. Volkswagen također nudi samo ovaj motor s 4Motion pogonom na sve kotače, što je razumno s obzirom na vučnu snagu kojom se može pohvaliti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,1 sekundu, dok je najveća brzina malo manja od 241 km/h.

Tehnološki opterećeni Volkswagen Passat GTE plug-in hibrid je najnapredniji Passat ikada prodan. Spaja 1.4 TSI turbo benzinski motor sa snažnim električnim motorom i plug-in baterijama visokog kapaciteta, za ukupnu snagu sustava od 215 KS i okretni moment sustava od 400 Nm. Ovo je dobro za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi i najveću brzinu od 225 km/h. GTE kombinira performanse i ekonomičnost. Može raditi isključivo na električnu energiju do 50 kilometara pri nižim brzinama ako je baterija potpuno napunjena i može mijenjati svoja dva izvora napajanja kako bi osigurao respektabilnu uštedu goriva na dužim putovanjima.

Volkswagen Passat
Foto: Screenshot carwow YT

5. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Najmanje siguran za pješake

Volkswagen Passat je izgrađen na dobro dokazanoj MQB arhitekturi, a Volkswagen se stvarno usredotočio na ispravljanje nedostataka prethodnog modela. Primijećeni su veliki koraci u pogledu kvalitete izrade, pristajanja i završne obrade. Isti se inženjering pokazao pouzdanim u drugim automobilima Volkswagen Grupe, a sličan je rezultat i s Passatom osme generacije.

To je svakako vrlo siguran automobil. Prilikom testiranja od strane Euro NCAP-a 2014. godine, ovaj najnoviji Passat dobio je punih pet zvjezdica, s 89% za sigurnost odraslih putnika, 87% za sigurnost djece i 76% za tehnologije za pomoć pri sigurnosti. Najlošija ocjena bila je 66% za sigurnost pješaka, iako i tu Volkswagen Passat može impresionirati.

To je zato što su svi modeli standardno opremljeni VW-ovim prilagodljivim tempomatom, koji uključuje gradski sustav kočenja u nuždi koji će reagirati na sve prepreke koje vozač može promašiti. Također ima prednji asistent, radarski kontroliran sustav praćenja udaljenosti te kombinirani tempomat i limitator brzine. Treba pozdraviti VW-ovu standardizaciju ove tehnologije u osnovnoj paleti Volkswagen Passata.

Volkswagen Passat dolazi s redovitim VW-ovim trogodišnjim jamstvom od 100.000 km, što je potpuno jamstvo proizvođača koje zapravo nije ograničeno kilometražom u prve dvije godine. Tu je i trogodišnje jamstvo na boju i 12-godišnje jamstvo za zaštitu karoserije. VW prodaje produženo jamstvo koje pokriva Passat do pet godina ili 140.000 km. Passat GTE također ima osmogodišnje jamstvo na bateriju, koje pokriva bateriju za osam godina i gotovo 150.000 km.

Ukupna ocjena za Volkswagen Passat: 79 / 100 – Volkswagen Passat ima elegantan izgled i vrhunsku kabinu koja ga izdvaja od standarda obiteljskih automobila

Članak objavio Luka Petkovic

Dacia pickup

Dacia Pickup napokon izlazi! Sada ju možete pronaći samo u Rumunjskoj

BMW M4

BMW M4: Superautomobil umjetnog zvuka