in

Golf 7: Ravnopravni borac u jakoj konkurenciji

Golf 7
Foto: Screenshot

Volkswagen Golf jedan je od najpoznatijih naziva modela bilo kojeg automobila u prodaji koji je dio automobilske industrije još od 1974. godine. Trenutačno smo na osmoj generaciji, a u ovom tekstu dat ćemo svojevrsni hommage automobilu Golf 7. Doživio je veliki facelifting prije pet godina kako bi zadržao dizajn i tehnologiju potpuno ažurnu, ali je u velikom dijelu svijeta povučen 2020. godine (u Meksiku se još proizvodio i 2021.). Naravno, skuplji je za kupnju od većine svojih konkurenata, ali s obzirom na raspon opreme u ponudi, širinu benzinskih, dizelskih, hibridnih i električnih pogonskih agregata, plus sportski Golf GTI i Golf R, teško je pronaći verziju Volkswagena koja Vam neće odgovarati.

Golf 7 suočio se s konkurencijom, prvenstveno Ford Focusom i Vauxhall Astrom, ali i Hondom Civic, Hyundaijem i30, Kijom Ceed, Mazdom 3, Toyotom Corolle, Peugeotom 308 i Renaultom Meganea. Osim toga, postoje domaći rivali u oblicima SEAT Leona i Škode Octavije, dok se ti skuplji Golfovi također uspoređuju ​​sa svojim Audi A3 Sportback sestrinskim automobilima, kao i s vozilima BMW serije 1, Lexusom CT i Mercedes-Benzom A-klase. Sa svim ovim markama Golf 7 bio je u ravnopravnoj borbi. Impresivno…

Unutrašnjost

Kod Golfa 7 sve je u kvaliteti, a gotovo svaka komponenta postavljena je na visoku razinu. Od jasnih i lako čitljivih instrumenata do visokokvalitetnih LCD zaslona u boji i uredno raspoređenog sklopnog uređaja, sve je nevjerojatno intuitivno i jednostavno za korištenje. Također je vrijedno napomenuti da je 2017. postao dostupan opcijski 24-cm zaslon osjetljiv na dodir sa staklenom prednjom stranom i super-osjetljivim zaslonom, kao i moćnim procesorom i upravljanjem pokretima uz golem paket aplikacija. Ovaj bi sustav trebao biti na samom vrhu infotainment sustava, ali nedostatak fizičkih tipki otežava njegovu upotrebljivost. Jeftiniji sustavi, s par okretnih gumba, puno su lakši za korištenje u pokretu.

Kvaliteta materijala korištenih na drugim mjestima u kabini je za primjer drugima. Prevladava plastika mekana na dodir, s manje svjetlucavim završnim obradama koje se nalaze samo tamo gdje je manja vjerojatnost da će ruka zalutati. Inače je svaka druga kontaktna točka uvjerljivo skuplja nego što bi to sugerirala cijena automobila.

Foto: Screenshot

Golf 7 udobnost

Udobnost je jedno od obilježja Volkswagen Golfa 7. Sjedala, bilo da se radi o standardnoj vrsti, ErgoComfort ili sportskoj vrsti, vrlo su udobna, sa širokim rasponom podešavanja za postizanje finog položaja sjedenja. Primarno treba istaknuti kvalitetu vožnje, koja je čak i na većim aluminijskim felgama i sportskom ovjesu bolja od ostalih obiteljskih hatchbacka. Bez obzira na to preko čega ste prešli, amortizeri upijaju nesavršenosti.

Modeli opremljeni opcijskom prilagodljivom kontrolom šasije, koja vozaču omogućuje odabir između načina rada Comfort, Normal i Sport za ovjes, rade još bolje. Stupanj usklađenosti u Comfort načinu rada u sportskijim Golfovima doista impresionira. Na autocesti se osjeća kao kod kuće, motor se jedva čuje pri ravnomjernom gasu, jer ovjes guši sve neugledne ekspanzijske praznine na površini ceste. Buka s ceste također je svedena na minimum.

Golf 7 praktičnost

Unatoč svom udobnom, graničnom luksuznom statusu, Volkswagen Golf 7 i dalje je učinkovit hatchback s troja i petoro vrata. Sadrži impresivnu razinu praktičnosti i fleksibilnosti. Verzije s petoro vrata, koje čine najveći dio asortimana, očito su više prilagođene obitelji i daleko popularnije karoserije, čak i u sportskim ešalonima asortimana. Zapravo, jedini Golf koji nije posebno praktičan ograničeno je izdanje GTI Clubsport S bez stražnjih sjedala i potpuno otvorenog prtljažnika.

Svi ostali Golfovi imaju stražnje sjedalo podijeljeno u omjeru 60:40 s pločom za utovar iza stražnjeg središnjeg naslona za ruke, koja je opcionalno dostupna na mnogim modelima. Sjedala se također preklapaju gotovo ravno, stvarajući kontinuiranu razinu ovisno o visini koju postavite za podesivi pod prtljažnika. Za Golfove s benzinskim i dizelskim motorom, prtljažnik je volumena 380 litara kada su sva sjedala zauzeta, a povećava se na 1270 litara kada se preklope zadnja tri. Kabina je prošarana velikim prostorima za odlaganje stvari, podesivim prednjim naslonom za ruke i dobro smještenim 12-voltnim punjačima i USB utorima.

Golf 7
Foto: Screenshot

Golf 7 vožnja

Bez obzira na to odaberete li benzinski ili dizelski motor, performanse i učinkovitost pojačat će turbopunjač. Unatoč različitim izlaznim snagama, svi TDI motori u Golfu imaju kapacitet od 1,6 ili 2,0 litara. Manja 1,6-litrena TDI jedinica izvorno je lansirana u verzijama od 90 i 105 konja, ali sve trenutne verzije proizvode 115 konja. I peterostupanjski ručni i sedmerostupanjski DSG automatski mjenjač mogu doseći 193 km/h. Test od 0 do 100 km/h traje 10,3, odnosno 10,5 sekundi.

Prije spomenutog facelifta 2017. postojala je i BlueMotion verzija 1,6-litrenog motora, s raznim aerodinamičkim pomagalima. Ovo je najučinkovitiji dizelski Golf sa službenom potrošnjom od 3,4 l / 100 km i emisijom CO2 od 89 g / km. Više performansi dostupno je s 2,0-litrenim TDI, dostupnim sa 150 ili 184 konja ako odaberete više sportski Golf GTD. On proizvodi 340 i 380 Nm okretnog momenta s 1.750 okretaja u minuti. Obje su standardno opremljene ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Nnakon facelifta opcijski DSG nadograđen je sa šest na sedam brzina, u skladu s ostatkom raspona.

Verzija manje snage u ručnom verziji može postići 210 km/h i vrijeme od 8,6 sekundi od 0 do 100 km/h. GTD podiže „ulog“ na 228 km/h i 7,5 sekundi do „stotke“.

Golf 7 benzinski motor

Najmanji od benzinskih motora s turbopunjačem je trocilindrični 1,0-litreni TSI. Nudi izbor između 85 KS / 175 Nm ili 110 KS / 200 Nm. Prvi može ubrzati od 0 do 100 km/h za 11,9 sekundi, a drugi za 9,9 (što ga čini nešto bržim od stare verzije od 115 KS). Najveće brzine su 176 km/h i 192 km/h. 1,4-litreni TSI ostaje dostupan u obliku od 125 KS s 200 Nm okretnog momenta. I sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i sa sedam brzina DSG-a dostići će 200 km/h i ubrzati od 0 do 100 za 9,1 sekundu.

Golf 7 plug-in hibridna opcija

Ako želite biti sigurni bez žrtvovanja zabave, možete pronaći plug-in hibridni Golf GTE s 1,4-litrenim TSI motorom. Obećava performanse u GTI stilu, ali s daleko učinkovitijim troškovima rada. Uz maksimalnu brzinu od 213 km/h, GTE može ubrzati do 100 km/h iz mjesta za 7,6 sekundi. Međutim, motor zvuči grubo i potrebno je jako naporno raditi kako bi se postigao značajan napredak. Međutim, za mnoge će ultraniski troškovi rada i niz standardnog kompleta više nego nadoknaditi njegove dinamičke nedostatke.

Golf 7 upravljanje

Volkswagen Golf 7 ima izvrsnu upravljivost. Njegov niski, široki stav minimizira prevrtanje karoserije VW-a. To ga čini agilnijim i posljedično zabavnijim od mnogih hatchbacka u ovom segmentu za vožnju. Svi Golfovi također dolaze s XDS-om, značajkom koja je nekada bila rezervirana samo za GTI model. U biti, ovaj elektronički sustav smanjuje količinu snage koja se šalje prednjem kotaču koji gubi prianjanje. Kroz zavoje se više dovodi do „vanjskoga“ kotača, povećavajući stabilnost i brzinu u procesu.

Također radi u kombinaciji s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC) koja kompenzira svaku sklonost Golfa da dolazi do podupravljanja, čineći upravljanje preciznijim i neutralnijim.

Golf 7
Foto: Screenshot

Sigurnost

Automobilu je Euro NCAP dodijelio maksimalnih pet zvjezdica za svoje performanse na crash testu. Unutra se nalaze sedam zračnih jastuka koji su standardno ugrađeni, ali i niz drugih sigurnosnih uređaja. Povrh uobičajenog ESP sustava stabilnosti, Golf 7 također dolazi s automatskim kočenjem nakon sudara smanjujući mogućnost kontakta s drugim vozilima.

Tu je i Pre-Crash sustav koji zateže sigurnosne pojaseve i zatvara praznine na otvorenim prozorima i krovovima. Tako se poboljšala učinkovitost zračnih jastuka ako je sudar neizbježan. Nakon facelifta 2017., ovaj autonomni sustav kočenja u nuždi je nadograđen kako bi uključio prepoznavanje pješaka. Sustav za prepoznavanje prometnih znakova detektira ograničenja brzine i prikazuje ih na nadzornoj ploči. Light Assist automatski kontrolira duga i kratka svjetla u slučaju nadolazećeg prometa.

Članak objavio Luka Petkovic

Dacia

Dacia: Jedan od glavnih promotora Rumunjske

Fiat 500

Fiat 500: Prešao na potpuno električni pogon