in

Audi A5: Vrijeme ga gazi

Audi A5
Foto: Samuel Straciak / Shutterstock.com

Ako želite elegantan i profinjen coupe s četiri sjedala, Audi A5 jedan je od najpoželjnijih opcija od svog lansiranja. Iako je ovo zgodan i poželjan automobil, nije jedan od najuzbudljivijih za vožnju. Ako to kombinirate s manje dramatičnim dizajnom, ovaj A5 Coupe suočit će se sa oštrom konkurencijom svoja dva glavna rivala, BMW-om serije 4 i Mercedes C-Class Coupeom.

Coupe verzija A4 limuzine

Međutim, kabina je prekrasno opremljena korištenjem najfinijih materijala, dok infotainment sustav i Audijev standardni virtualni kokpit daju automobilu impresivan tehnološki dojam. Postoji dobar izbor razina opreme koje su sve vrlo dobro opremljene i, s hrpom benzinskih i dizelskih motora koji su učinkoviti i snažni, Audi A5 je još uvijek vrijedan pažnje, unatoč poodmaklim godinama.

Kao coupe spin-off limuzine A4 Executive, Audi A5 nasljednik je Audi Coupea iz 1980-ih. Nudi sportski izgled, ali za razliku od manjeg TT-a, unutra ima korisnog prostora za četvero. Originalni A5 Coupe s dvoja vrata lansiran je 2007. godine i ostao je u prodaji devet godina, što je iznimno dugo za moderan proizvodni model. Pridružio mu se A5 Cabriolet 2009., dok je iste godine stigao i A5 Sportback s pet vrata.

Sva tri su se temeljila na istoj MLB platformi kao A4 limuzina, dok je druga generacija stigla 2016., temeljena na najnovijoj varijanti MLB-a, koja je dizajnirana da ponudi sportskiju vožnju od svog prethodnika. Kao i prva generacija, druga generacija nudi se u coupe i cabriolet verziji s dvoja vrata, kao i u Sportbacku s pet vrata. Više sportski S5 i RS 5 modeli također se nude u Coupe i Sportback izvedbi. Manji facelift 2019. donio je blago dotjerana prednja svjetla i osvježenu rešetku kako bi se A5 uskladio s obitelji A4.

Moglo se birati između četiri razine opreme: Sport, S line, Black Edition i vrhunskog Vorsprunga, no Vorsprung je sada ekskluzivan za S5. Razine opreme su dobre. Sportski modeli dobivaju 45-cm aluminijske naplatke, LED prednja svjetla, digitalnu ploču Audijevoga virtualnoga kokpita, MMI Navigaciju Plus s 25-cm zaslonom osjetljivim na dodir visoke rezolucije i kožnim presvlakama. Black Edition dodaje polametarske kotače i crne vanjske obloge, dok su vrhunski Vorsprung modeli došli u potpunosti opremljeni panoramskim krovom, oblogom sjedala od Nappa kože i zvučnim sustavom Bang & Olufsen.

Audi nudi niz benzinskih i dizelskih motora za A5. Svi benzinski motori u standardnoj ponudi su četverocilindrične jedinice s turbopunjačem, oznake 35 TFSI, 40 TFSI i 45 TFSI i dolaze sa 148 KS, 201 KS, odnosno 261 KS. Postoje dva dizelaša, svaki s četiri cilindra (35 TDI sa 161 KS i 40 TDI sa 201 KS) koji dolaze s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača. Svi modeli standardno dolaze sa automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa, a quattro pogon na sva četiri kotača standardan je na modelima 45 TFSI i 40 TDI.

Sportskiji model S5 pokreće 2,9-litreni S5 TDI V6 dizel motor od 342 KS, koji je povezan s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i quattro pogonom na sva četiri kotača, dok vodeći RS 5 ima 2.9 TFSI V6 benzinski motor od 444 KS. Oba izvedbena modela A5 trenutno se nude u karoserijskim izvedbama Coupe i Sportback.

Audi A5 je, u biti, coupe verzija A4 limuzine s četvera vrata. S pozitivne strane, to je praktičan coupe s kvalitetnim osjećajem u cijelosti. S druge strane, za upravljačem ima dojam kao A4, dok stil nije tako upečatljiv kao kod drugih premium coupea.

Audi A5 prve generacije (2007. – 2017.)

Kada je Audi lansirao svoj prvi coupe 1969. godine, prodao je više od 30.000 primjeraka tijekom sedmogodišnjeg rada. 100 Coupe S bio je moderan i skup, unatoč tome što je imao samo 1,9-litreni benzinski motor od 115 KS. Kada je A5 stigao 2007., Audi je očekivao da će postići više u smislu prodajnog uspjeha s automobilom koji je bio ponuđen s nizom izvrsnih benzinskih i dizelskih motora, nekim vrhunskim mjenjačima i vrstom tehnologije i kvalitete izrade koju su kupci Audija očekivali. Kasnije će postati kabriolet kao i Sportback s pet vrata.

Audi A5 druge generacije (2017. – ?)

Trenutačni Audi A5 ostaje jaka opcija ako tražite elegantan i profinjen coupe s četiri sjedala. Postoji već neko vrijeme, pa je vjerojatno počeo izgledati staro, iako je facelifting iz 2019. pomogao da stvari ostanu svježe. Zagriženim vozačima možda će bolje poslužiti BMW serije 4.

1. Sigurnost i jamstvo – 86 / 100: Nema brige za sigurnost

Ne bi trebalo biti razloga za brigu u pogledu sigurnosti. Euro NCAP je u svojim testovima sudara dao i A4 limuzini i A5 coupeu pet zvjezdica od pet mogućih. Također je A5 dodijelio 89 posto za zaštitu odraslih putnika.

Standardni sigurnosni komplet za cijeli asortiman A5 uključuje autonomno kočenje, kontrolu stabilnosti, mnoštvo zračnih jastuka i Isofix nosače za dječja sjedala. Standardno je ugrađen i prilagodljivi tempomat s limitatorom brzine i senzorom udaljenosti, zajedno sa stražnjom kamerom.

Kao i svaki Audi, A5 dolazi s trogodišnjim jamstvom od 100.000 km koje uključuje neograničenu kilometražu u prve dvije godine. Međutim, i Mercedes i BMW nude trogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu.

2. Dizajn – 85 / 100: Plastika u Audi A5 automobilu je sjajna

Najnoviji Audi A5 nema radikalnog odmaka od starog modela u pogledu stila. Kosa krovna linija daje određeni vizualni dojam, ali linije i ukupni oblik kupea prilično su konzervativni. Karoserija je malo duža, ali i uža nego ranije, a suptilni reljefni poklopac motora dodatno ga razlikuje od limuzinskog brata A4. LED prednja svjetla također donose novi svjetlosni potpis i razvijena su kako bi se izbjeglo zasljepljivanje drugih sudionika u prometu dok voze prema Vama.

A5 možda nije vizualno najprivlačniji izvana, ali kabina je prekrasno izvedena. Kvaliteta plastike koja se koristi u Audiju je impresivna i donekle opravdava njegovu visoku cijenu. Standardno svaki A5 dolazi opremljen LED prednjim svjetlima, prilagodljivim tempomatom, 45-cm aluminijskim naplatcima, trozonskom klimom, LED dnevnim svjetlima, Bluetooth vezom i Audijevim MMI infotainment sustavom.

Svi A5 sada standardno dolaze s Audijevim virtualnim kokpitom. Njegov široki zaslon od 31 cm prikazuje satelitsku navigaciju ravno ispred Vas, što olakšava praćenje rute, dok također možete promijeniti radio stanicu i pogledati podatke o učinkovitosti automobila kroz različite izbornike. Riječ je o visokotehnološkoj značajki koja dobro pristaje uz dobro oblikovanu kabinu modela A5. Kvaliteta izrade je briljantna u cijelosti, s jednostavnim, ali pametnim rasporedom središnje konzole koji pridonosi vrhunskom osjećaju.

Audijev 25-cm MMI infotainment sustav uključuje navigaciju i 36-mjesečnu pretplatu na uslugu Audi Connect. Ima 4G vezu i omogućuje pristup raznim aplikacijama marke, plus Twitter i Google Street View za detaljnu pomoć u pronalaženju rute. Sve se to kontrolira putem proizvođačevog intuitivnog MMI okretnog kotača i tipki prečaca koji se nalaze na središnjoj konzoli. Tu je i standardna opcija glasovnog upravljanja, iako za njezino korištenje treba malo strpljenja.

Audi A5
Foto: Screenshot

3. Vožnja – 83 / 100: Audi A5 impresionira pri manjim brzinama

Unatoč svom sportskom coupe izgledu, Audi A5 je vrlo civiliziran i profinjen za vožnju. Temelji se na istoj šasiji kao A4 limuzina i dolazi s nizom različitih opcija ovjesa koji mijenjaju način vožnje. Prilikom skretanja u zavoj na standardnom ovjesu reagira brže od BMW-a serije 4, plus ima malo manje naginjanja karoserije. Ipak, upravljanje nije tako opterećeno kao kod BMW-a, dok upravljanje s blagim okretnim momentom remeti smirenost A5 s prednjim pogonom pri izlasku iz sporijih zavoja. Model quattro s pogonom na sva četiri kotača snažniji je u sličnim situacijama.

Kad malo usporite, A5 počinje impresionirati. Na standardnoj postavci ovjesa malo je čvrst pri nižoj brzini, osobito na opcijskim 48-cm aluminijskim naplatcima, a ako potegnete brže, amortizeri će dobro obavljati posao filtriranja nesavršenosti na cesti. Buka vjetra također je dobro potisnuta, dok sedma brzina u automobilima opremljenim S tronic mjenjačem svodi mehaničko uplitanje na minimum.

Osnovni motor je 35 TFSI, dvolitreni s turbopunjačem sa 148 KS i vremenom ubrzanja od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi. Isti motor proizvodi 201 KS u 40 TFSI i ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,1 sekundu. Najsnažniji benzinski motor u standardnoj ponudi je 45 TFSI, koji proizvodi 261 KS i ima sprint od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi, dijelom zahvaljujući svom standardnom quattro sustavu pogona na sva četiri kotača.

35 TDI 2,0-litreni dizel ima 161 KS i može postići 100 km/h iz stanja mirovanja za 8,2 sekunde, dok 40 TDI sa 201 KS postiže 100 km/h za 6,9 sekundi s quattro pogonom na sva četiri kotača. Svi modeli koriste isti automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Vrijedno je napomenuti da se osnovna oprema Sport ne nudi sa snažnijim 40 ili 45 TFSI benzinskim motorom ili 40 TDI dizelskim motorom. Vrhunski RS5 pokreće 2,9-litreni V6 s 444 KS. Do stotke stiže za 3,9 sekundi, a najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h.

Audi A5
Foto: Screenshot

4. Potrošnja i deprecijacija – 73 / 100: Bolje izbjegavati skuplje benzince u Black Editionu

Najučinkovitiji A5 je 35 TDI dizel, koji troši od 4,8 l/100 km i emitira 125 g/km CO2, dok 40 TDI troši 5,6 l/100 km i ispušta 147 g/km. Audi tvrdi da 40 TFSI benzinac troši 6,6 l/100 km i 150 g/km, dok 45 TFSI troši 7,5 l/100 km i 170 g/km.

Stručnjaci predviđaju da će A5 zadržati u prosjeku oko 40-45 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 100.000 prijeđenih kilometara. Na stranu S5, benzinski primjerci manje snage najbolje drže svoju vrijednost, dok je benzinske opcije veće snage u skupoj opremi Black Edition najbolje izbjegavati ako su preostale vrijednosti zabrinjavajuće. Predviđa se da će ovi modeli s vrhunskim specifikacijama zadržati samo 39-40 posto u istom trogodišnjem razdoblju vlasništva.

5. Prostor – 73 / 100: Audi A5 nije visok kao konkurenti

Jedna od najvećih žrtava koju morate podnijeti kada se odlučite za kupe umjesto limuzine je nedostatak praktičnosti. Imati samo dvoja vrata može višim odraslim osobama pristup odostraga učiniti malo nespretnim i umjesto troja stražnja sjedala, pronaći ćete samo dvoja. No, primijetit ćete da ima više prostora za glavu i noge nego što ste isprva mislili. Još jedan plus je što je prtljažnik samo 15 litara manjeg volumena od A4 limuzine s 465 litara. To je također 85 litara više nego što dobijete u Mercedesu C-klase Coupe.

Audi A5 dolazi s 4.673 mm duljine, 1.846 širine i 1.371 mm visine. To ga čini dužim od BMW-a serije 4, ali malo kraćim od Mercedesa C-klase Coupe. Nije tako visok kao ijedan od svojih najbližih suparnika, ali je najširi, što znači više prostora za ramena za putnike odostraga.

Međuosovinski razmak od 2.764 mm trebao bi značiti da unutra nema toliko prostora kao u BMW-u ili Mercedesu, jer oba ta modela imaju duži međuosovinski razmak. Međutim, budući da linija krova na Audiju nije tako strmo nagnuta kao kod njegovih suparnika, ima više prostora za glavu. Međutim, prostor za noge je vrlo sličan na svim modelima.

Novi A5 ima deset litara dodatnog prtljažnog prostora u odnosu na model koji zamjenjuje, no s 465 litara to je još uvijek deset litara manje od A4 limuzine na kojoj se temelji. Ipak, ima prednost od 25 litara nosivosti u odnosu na BMW serije 4 Coupe. Ostale značajke uključuju djeljivu / preklopivu klupu u omjeru 40:20:40, plus daljinsko otvaranje stražnjih vrata.

Foto: Screenshot

Ako planirate koristiti svoj A5 za redovitu vuču, možda biste se trebali odlučiti za model s dizelskim motorom. Verzija 35 TDI predviđena je za vuču od 1.700 do 1.900 kg, dok je varijanta 40 TDI malo sposobnija – od 1.800 do 2.000 kg. Ulazni 35 TFSI benzinski automobil može vući 1.500 – 1.700 kg, dok je 45 TFSI s 261 KS ocijenjen na 1.700 – 1.900 kg. Koristan je savjet da još jednom provjerite pojedinačna ograničenja vuče Vašeg automobila prije nego što spojite prikolicu ili kamp-kućicu.

Ukupna ocjena za Audi A5: 80 / 100 – Audi A5 je talentirani premium coupe koji je dobro građen i udoban, ali počinje se osjećati staromodnim

Članak objavio Luka Petkovic

SEAT Leon

SEAT Leon: Bolji od VW Golfa?

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran: Ne privlači potrebnu pažnju