in

SEAT Leon: Bolji od VW Golfa?

SEAT Leon
Foto: Shutterstock.com

Iako se čini kao evolucija starog modela, SEAT Leon četvrte generacije smanjuje razliku između samog sebe i Volkswagen Golfa. Nema baš isti zadivljujući faktor kao njegov skuplji rival, ali je jednako dobar za vožnju i sadrži najnoviju digitalnu tehnologiju. Jednako je važna činjenica da ima znatno više prostora odostraga nego ranije, što znači da je savršen za veće obitelji. Prtljažnik je malen za klasu, ali Leon Estate je praktična alternativa Škodi Octaviji.

Četvrta generacija je najnaprednija verzija do danas

Golf će vjerojatnije impresionirati Vaše susjede, Ford Focus je ljepši za vožnju, ali teško da ćete biti razočarani novim Leonom.

Leon je kamen temeljac SEAT-ove ponude od 1999., kada je zamijenio drugu generaciju VW Golf Toleda. Od tada je SEAT globalno prodao preko 2,2 milijuna Leona. Četvrta generacija Leona je najnaprednija i najsigurnija verzija do danas. Lansiran 2020., zamijenio je model koji je bio u prodaji od 2012. godine. Kao i njegovi prethodnici, baziran je na istoj platformi kao VW Golf, što znači da je također usko povezan s Audijem A3 i Škodom Octavijom.

Nalazi se iznad Ibize u SEAT-ovoj ponudi, boreći se za izložbeni prostor protiv SEAT-ovog tria SUV-ova: Arone, Atece i Tarraca. Ne postoji verzija s troja vrata, ali dostupna je izvedbena verzija u obliku Cupra Leona.

Po prvi put, Leon je dostupan kao plug-in hibrid, s e-Hybridom koji nudi iznimno niske troškove rada i do 65 kilometara čistog električnog dometa. Tu je i niz benzinskih i dizel motora, neki s blagom hibridnom tehnologijom, zajedno s izborom šesterostupanjskim ručnim ili sedamstupanjskim DSG automatskim mjenjačem. Hatchback s pet vrata činit će većinu prodaje, ali Leon Estate također je dostupan. Potonje je ono što trebate odabrati ako tražite nešto praktično, jer je prtljažnik od 380 litara hatchbacka premalen. Leon Estate nudi 620 litara prtljažnog prostora. U oba slučaja, baterija e-Hybrida lišava Leon prostora u prtljažniku.

Postoji pet osnovnih razina opreme: SE, SE Dynamic, FR, FR Sport, Xcellence i Xcellence Lux. Standardne specifikacije su visoke, čak i SE automobili nude 40-cm aluminijske naplatke, LED prednja i stražnja svjetla, metalik boju, 21-cm zaslon osjetljiv na dodir infotainment sustav, DAB digitalni radio, Apple CarPlay, Android Auto, stražnje parking senzore i tempomat. Ostali modeli dobivaju impresivniji 25-cm zaslon osjetljiv na dodir infotainment sustav i 26-cm prilagodljivi SEAT Digital Cockpit. Modeli FR i FR Sport imaju spušteni i tvrđi ovjes za više sportski osjećaj, dok modeli Xcellence i Xcellence Lux nude više luksuza.

Cijene hatchback Leona kreću od oko 25.000 € za SE 1.0 TSI Evo i penju se do gotovo 43.000 € za Xcellence Lux 1.4 e-Hybrid DSG. Cijene Leon Estatea počinju od oko 27.000 € za SE 1.0 TSI, dok će Vam trebati više od 44.000 € za vrhunsku verziju Xcellence Lux 1.4 e-Hybrid DSG. Dostupna je i 2,0-litrena dizelska jedinica od 148 KS, kao i benzinska verzija 2.0 TSI od 187 KS.

Suparnici su mu Volkswagen Golf, Mazda 3, Ford Focus i Opel Astra, ali Leon se također natječe s automobilima kao što su Kia Ceed i Hyundai i30, od kojih oba nude duža jamstva.

1. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Najsigurniji SEAT-ov automobil ikada

Euro NCAP testirao je SEAT Leon 2020. godine, dodijelivši mu maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost. Pojedinačni rezultati bili su impresivni. Ostvario je 92 posto za zaštitu odraslih putnika i 88 posto za zaštitu djece, sa 71 posto za zaštitu ranjivih sudionika u prometu i 80 posto za sigurnosne pomoćne tehnologije.

Svi modeli dobivaju tempomat s limitatorom brzine, sustav upozorenja na frontalni sudar za vozila, pješake i bicikliste, pomoć pri održavanju traka, Isofix točke na stražnjim sjedalima i stražnje parkirne senzore. Leon je najsigurniji automobil koji je SEAT ikada napravio. Sadrži sustav za sigurnost i uslugu kao standard, koji kontaktira hitne službe u slučaju nesreće. Ako putnici ne mogu odgovoriti, automobil šalje podatke o položaju automobila, vrsti motora, boji karoserije i broju putnika.

Pokretanje bez ključa također je standardno, dok neki modeli imaju i pristup bez ključa. Dostupni su i detekcija mrtvoga kuta, prilagodljivi tempomat, automatska duga svjetla, dinamički prikaz prometnih znakova, pa čak i poluautonomna kontrola vozila u slučaju nužde.

SEAT Leon dolazi s jamstvom od tri godine / 100.000 prijeđenih kilometara, što je standard za ovu klasu. To se može produljiti na četiri godine i 120.000 km ili pet godina i 150.000 km. Produljena jamstva dodatno koštaju, ali se pokriće može prenijeti na sljedećeg vlasnika. Alternativno, konkurenti iz Kije i Hyundaija pokriveni su sedam, odnosno pet godina.

2. Potrošnja i deprecijacija – 91 / 100: Prilično dobri rezultati u pogledu preostalih vrijednosti

2,0-litreni TDI od 113 KS najekonomičniji je među benzinskim i dizel motorima. Trebao bi trošiti između 4,3 i 4,8 l/100 km, ovisno o veličini kotača, tako da je idealan za vožnju autocestom. Benzinski motori su poprilično učinkoviti. 1.5 TSI Evo od 128 KS nudi potrošnju od 5,5 do 6,2 l/100 km, a te brojke rastu na između 5,8 i 6,4 l/100 km za model od 148 KS. Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa DSG nešto je učinkovitiji od ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

1.0 TSI Evo trebao bi trošiti između 5,5 i 6 l/100 km s ručnim mjenjačem i između 5,5 i 6,2 l/100 km s DSG mjenjačem. I 1,0-litreni i 1,5-litreni motori dostupni su s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom, ali samo u kombinaciji s DSG-om.

Leon 1.4 e-Hybrid kombinira 1,4-litreni benzinski motor s električnim motorom i baterijom od 12,8 kWh kako bi ga učinio najekonomičnijim SEAT Leonom koji možete kupiti. Potpuno napunjen, e-Hybrid će isporučiti do 65 kilometara čistog električnog dometa.

Hatchback Leon ima prilično dobre rezultate u smislu preostale vrijednosti, držeći se u prosjeku 48 posto svoje izvorne kataloške cijene nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 kilometara, što je samo malo iza Volkswagen Golfa. 1,0-litreni i 1,5-litreni modeli sa 128 KS imaju najbolje rezultate u rasponu s 50-51 posto, s dizelskim i 2,0-litrenim benzinskim verzijama koje zaostaju s 44-45 posto i nakon tri godine.

3. Prostor – 89 / 100: SEAT Leon širok je gotovo dva metra

SEAT Leona s troja vrata više nema, pa je Vaš izbor ograničen na hatchback ili karavan s pet vrata. Malo tko će žaliti zbog odlaska Leona SC s troja vrata, ne samo zato što je SEAT-ov obiteljski hatchback praktičniji nego ikad ranije.

SEAT Leon dugačak je 4.368 mm i širok 1.991 mm, uključujući retrovizore. To znači da je otprilike iste duljine, ali malo uži od Volkswagen Golfa. SEAT Leon Estate dugačak je 4.642 mm, s dodatnom duljinom iza stražnje osovine.

SEAT-ovi dizajneri dodali su 50 mm dodatne karoserije između prednje i stražnje osovine, što je odlična vijest za sve koji putuju odostraga. Također ima puno prostora za glavu, tako da dvije odrasle osobe mogu sjediti straga bez potrebe za naginjanjem glave.

Stražnja vrata veća su nego prije, tako da je lakše ući i izaći. Ovo je također zgodno kada stavljate dijete u autosjedalicu. Straga postoje dvije Isofix točke za pričvršćivanje.

Sprijeda, vozač i suvozač pronaći će dovoljno prostora za glavu i ramena, dok postoji mnogo mogućnosti podešavanja na vozačevom sjedalu i upravljaču. Svatko bi trebao moći pronaći svoju idealnu poziciju za vožnju. Minimalistički dizajn čini ga još prostranijim, a u unutrašnjosti ima mnogo korisnih prostora za odlaganje.

Kapacitet prtljažnika Leona od 380 litara ispod je prosjeka za klasu, ali samo litru manje od VW Golfa. Lokacija baterije znači da kapacitet pada na 270 litara u modelu e-Hybrid, što je brojka koju biste povezali sa superminijem. Ako Vam je potrebno više prostora, vrijedilo bi razmisliti o Škodi Octaviji s masivnim prtljažnikom od 600 litara. Postoji veliki rub za utovar, koji može učiniti utovar teških predmeta malo mučnim, a nema nijednog pametnog rješenja za odlaganje koje možete pronaći u Škodi. Jedina uzbudljiva značajka je virtualna papučica na modelu Xcellence Lux, koja omogućuje pristup prtljažniku bez ruku.

Foto: Screenshot

SEAT Leon Estate, pak, ima prtljažnik od 620 litara, iako kapacitet prtljažnika pada na 470 litara u e-Hybrid verziji.

2,0-litreni dizel ima maksimalni kapacitet vuče s kočnicama od 1.800 kg, što ga čini izborom u ponudi za sve koji namjeravaju vući kamp-kućicu ili prikolicu. 1,4-litrene benzinske verzije vući će do 1.700 kg, ali brojka pada na 1.500 kg za 1.0-litrene modele.

4. Vožnja – 87 / 100: SEAT Leon je nalik starom Leonu

SEAT Leon je navodno više sportska verzija Volkswagen Golfa, ali teško ćete primijetiti razliku. Zapravo je poput starog Leona, što nije loše. Iako vidljivost prema natrag nije dobra, sve verzije standardno dolaze sa stražnjim parking senzorima.

U pokretu je volan oštar i izravan, dok se ovjes odlično nosi s oštećenim cestama. FR ima niži i tvrđi ovjes, ali nema primjetnog pada u pogledu udobnosti vožnje. Kao što je uvijek slučaj, izbjegavajte veće aluminijske naplatke ako tražite najudobniju vožnju.

Modeli FR i FR Sport imaju četiri različita načina vožnje: Normal, Sport, Eco i Individual. Oni podešavaju odziv gasa i, na modelima DSG (automatski mjenjač), mijenjaju prijenosne omjere. Sportski način rada svakako djeluje malo sportskije, ali Eco način rada stvara iskustvo vožnje koje je slično plivanju kroz med…

Dva su benzinska motora s turbopunjačem: 1,0-litreni TSI Evo i 1,5-litreni TSI Evo. 1,0-litreni trocilindrični motor razvija 109 KS i idealan je za vozače koji većinu vremena provode u gradu. Ubrzat će do 100 km/h za 10,9 sekundi s ručnim mjenjačem ili 10,8 sekundi s automatskim DSG mjenjačem. Najveća brzina je 196 km/h, odnosno 192 km/h.

SEAT Leon
Foto: Screenshot

1,5-litreni benzinac isporučuje 128 ili 148 KS, a snažnija verzija dostupna je sa sedam-stupanjskim DSG mjenjačem. Ovaj motor nudi uglađenost benzinskog motora uz ekonomičnost dizelskog motora. Osim plug-in hibrida, također je i najbrži, s verzijom od 148 KS koja postiže 100 km/h za 8,7 sekundi, što se povećava na 9,4 sekunde u verziji od 128 KS. Ako ga uparite s DSG mjenjačem, imat će bolje ubrzanje do 100 km/h. Najveća brzina je 217 km/h za snažniju verziju i 208 km/h za verziju s nižom snagom.

2,0-litreni TDI proizvodi 113 KS i dovršit će sprint od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde prije nego postigne najveću brzinu od 200 km/h. 1.4 e-Hybrid je najbrži u grupi, s vremenom od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi i najvećom brzinom od 220 km/h.

5. Dizajn – 85 / 100: SEAT Leon djeluje luksuznije od svog prethodnika

Prethodni SEAT Leon bio je toliko dugo u prodaji da je postao previše poznat. To znači da će trebati neko vrijeme da se priviknete na novu verziju. Ne postoji verzija s troja vrata, ali dobro je da je SEAT odolio iskušenju da zamaskira stražnja vrata na novom automobilu. Izgleda sjajno iz profila, zahvaljujući nekim oštrim naborima i kosoj liniji krova. Tu je i uredna svjetlosna traka pune širine koja se proteže preko stražnjeg dijela automobila, dok su 40-cm aluminijski naplatci standardni na početnom modelu SE. Modeli FR i FR Sport najbolje izgledaju zahvaljujući većim aluminijskim naplatcima, LED prednjim svjetlima i sportskijim branicima. Šteta samo za lažne auspuhe…

Iako unutrašnjost SEAT Leona nije tako oštra kao novi Golf, djeluje modernije i luksuznije od svog prethodnika. To je više minimalistički pristup, s većim naglaskom na digitalnoj tehnologiji. Kvaliteta je izvrsna, dok uredan dizajn ploče s instrumentima podiže kabinu na višu razinu. Ima jeftine plastike na vratima i središnjoj konzoli, ali ključna područja su dobra. Kožni upravljač s ravnim dnom dio je standardne opreme u cijeloj ponudi i grijan je na nekim modelima.

Kožne presvlake dostupne su samo na modelu Xcellence Lux, iako FR Sport i Xcellence dobivaju presvlake od brušene kože koje zapravo djeluju više premium.

SEAT Leon
Foto: Screenshot

Ulazna oprema SE ima 21-cm infotainment sustav s dodirnim zaslonom s dva USB-C priključka, sedam zvučnika, DAB digitalnim radiom, Bluetoothom i kontrolama na upravljaču. Sve ostale opreme imaju impresivan 25-cm zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom i glasovnim upravljanjem. Apple CarPlay i Android Auto standardni su u cijeloj ponudi, s bežičnim punjačem za telefon koji je opremljen svim modelima osim SE i SE Dynamic. Prilagodljivi SEAT Digital Cockpit sa zaslonom od 26 cm ugrađen je u sve osim modela SE.

Sve u svemu, riječ je o impresivnom paketu, ali premještanje kontrola grijanja na dodirnu traku ispod zaslona infotainmenta je korak unatrag. Nezgodno ga je koristiti, pogotovo noću.

Ukupna ocjena za SEAT Leon: 89 / 100 – SEAT Leon nudi tehnologiju i iskustvo vožnje VW Golfa, ali po nižoj cijeni

Članak objavio Luka Petkovic

Harley Davidson

Harley Davidson: 120 godina fascinantne povijesti

Audi A5

Audi A5: Vrijeme ga gazi