in

Ford Focus: U užem izboru hatchbackova

Ford Focus
Foto: Screenshot Autogefuhl YT

Ford Focus jedan je od glavnih oslonaca europskih tržišta automobila i lako je vidjeti zašto. Dobro procijenjena šasija pruža staloženu, udobnu i ugodnu vožnju na cestama diljem našega kontinenta, uz izvrsnu kontrolu karoserije i osjetljivo upravljanje. Motori, posebno 1,0-litrena verzija EcoBoost 125 KS, dovoljno su snažni, ali i profinjeni. Najnoviji Ford Focus četvrte generacije ima veći prostor u kabini od svojih prethodnika, plus kvalitetu koja je uvelike jednaka najboljima u klasi. Uz izvrsne cijene i financijske ponude za sklapanje posla, najnoviji Focus trebao bi biti u užem izboru svakoga kupca koji traži novi hatchback.

Ford Focus je nakon faceliftinga promijenio vanjski stil

Ford Focus je promijenio situaciju na tržištu onda kada se pojavio krajem 1990-ih, nudeći spoj stila, praktičnosti i voznih karakteristika koje su bile korak naprijed u odnosu na često nedovoljno kvalitetne hatchbackove tog vremena. Do sada postoje četiri generacije Focusa, a dvadeset godina kasnije on je i dalje jedan od najboljih obiteljskih svestranih automobila koji se mogu kupiti. Uspjeh Focusa ogleda se u njegovom imenu. Fordovi inženjerski i marketinški odjeli čvrsto su se držali mješavine karakteristika koje su podupirale privlačnost izvornog modela. Kao takav, najnoviji Ford Focus jednako je zabavan i ugodan za vožnju koliko je praktičan i pristupačan za posjedovanje.

Trenutna linija nudi se u tri karoserijska stila koji uključuju etablirane modele s pet vrata i karavan. Njima se pridružuje Active varijanta koja nastoji zaraditi na “crossover SUV” ludilu, a ima malo povišen položaj i proširene lukove kotača. Dok je prvi Focus imao neke vrlo dobro etablirane rivale koje je mogao pobijediti, uključujući automobile kao što su Opel Astra, VW Golf i Honda Civic, konkurencija je danas puno šira.

Popis poželjnih kandidata koje ljudi kupuju sada uključuje europske rivale poput Peugeota 308, SEAT Leona i Škode Octavije, kao i impresivne izazivače iz istočne Azije poput Mazde 3, Kije Ceed i Hyundaija i30. Možda ćete htjeti pogledati i neke navodno više premium konkurente, uključujući Mercedes A-klasu, BMW seriju 1 i Audi A3 Sportback.

Četvrta generacija Ford Focusa sigurno ima imidž koji u stopu prati one skuplje marke. Novi dizajn sa sobom je donio značajna poboljšanja u pogledu kabine i praktičnosti, ali ima i zadivljujući izgled. Duži je međuosovinski razmak, što poboljšava prostor u interijeru, dok je kabina i renovirana kako bi se, stoga, stvorilo više prostora. Trenutačni Focus zbog toga ima mnogo veći prtljažnik od prethodne generacije, dok električna parkirna kočnica i revidirani kokpit čine da se oni na prednjim sjedalima osjećaju ugodno, a i oni iza njih da istodobno imaju pristojan prostor za noge. Ovogodišnji facelifting doveo je do promjena u vanjskom stilu, daljnju elektrifikaciju ponude motora i potpunu reviziju ugrađene tehnologije i infotainment sustava.

Svi modeli s infotainment zaslonom od 33 cm

Na prednjem dijelu dogodile su se najuočljivije promjene. Fordov plavi ovalni logotip veći je i sada se nalazi unutar restilizirane rešetke, dok prednja svjetla imaju vitkiji izgled i uključuju svjetla za maglu u novom jednodijelnom dizajnu. Stražnja svjetla također su ažurirana, zajedno s novim izborom aluminijskih naplataka.

Svi modeli Focusa imaju pogon na prednje kotače, a benzinska snaga za osnovnu ponudu dolazi iz 1,0-litrenog EcoBoost motora, dostupnog ili u standardnom obliku od 123 KS, ili u verzijama s 48 V blagom hibridnom tehnologijom koja proizvodi 123 KS i 153 KS. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa nudi se s nehibridiziranom verzijom od 123 KS, dok varijanta s blagim hibridom koristi automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa.

Ako se odlučite za benzinski automobil od 153 KS, imat ćete izbor između ručnog ili automatskog mjenjača, dok sportski 2,3-litreni ST model isporučuje svojih 276 KS putem šest-stupanjskog ručnog ili sedam-stupanjskog automatskog mjenjača. Ford je izbacio svoj 2,0-litreni dizelski motor od 148 KS, a 1,5-litreni motor od 118 KS sada je uparen s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.

Titanium je početna razina opreme u vlasništvu Focusa, a slijede ga Active i ST-Line, dok su dostupne i tzv. “X” verzije svake specifikacije. Svi modeli uključuju novi zaslon infotainmenta od 33 cm, s novim Fordovim sustavom Sync 4, iako svaka dostupna oprema uključuje Style varijantu koja pokreće stariju postavku Sync 2.5 ili Sync 3 na 20-cm zaslonu i bez integrirane satelitske navigacije. Cijene za Titanium automobile počinju od oko 200.000 kn i penju se na više od 230.000 kn za vrhunski ST-Line X hatchback, dok je sportski model ST oko 280.000 kuna.

Tradicionalni obiteljski hatchbackovi su pod sve većim pritiskom, a čini se da kupci preferiraju elegantne SUV-ove s visokim učinkom umjesto dugotrajnog hatchbacka s pet vrata. Međutim, to ne znači da će biti suviše teško doći do rabljenih primjeraka Fordovog kultnog obiteljskog automobila, budući da je u prodaji od 1998. godine i proizvodi se u različitim stilovima karoserije.

Riječ je o hatchbacku s troja i petora vrata, limuzini s četiri vrata, praktičnijem karavanu, Coupe Cabrioletu s mekim krovom pa čak i verziji Active inspiriranoj off-roadom. Model Ford Focus RS postavlja standard za performanse, no naći ćete veliki izbor sposobnih automobila s benzinskim i dizelskim motorom niže u rasponu, dok je razina opreme čak i na modelima Zetec s nižim specifikacijama prilično velikodušna.

Ford Focus – povijest

Uredan Ford Focus treće generacije mogao bi se pokazati kao pametna kupnja. Dobar je za vožnju, s pristojnim motorima i visokom razinom opreme. Opskrba ne bi trebala biti problem jer se puno primjeraka nalazi u dvorištima trgovaca, dok ih je mnogo više dostupno putem prodajnih mjesta u stilu raznih “supermarketa” automobila i putem privatne prodaje. Istina, Volkswagen Golf je malo profinjeniji i nudi solidnu rezidualnu vrijednost, no Focus je i dalje izvrstan svestrani automobil. Automobili s 1,0-litrenim benzinskim motorom bit će jeftini za vožnju, dok odabir dizelskog motora znači da ćete imati koristi od izvrsne ekonomičnosti.

Ako kanite kupiti mainstream automobil koji je stariji od deset godina, znači da vjerojatno imate strogo određenu granicu koliko želite potrošiti. Druga generacija Focusa bila je prodajno uspješna, tako da će još uvijek biti mnogo primjeraka za odabir i većina bi trebala biti prilično pristupačna. Možete potražiti renovirane automobile proizvedene nakon 2007. koji su uključivali stilsku preobrazbu i unaprijeđenu unutrašnjost, dok bi se 2,5-litreni model Ford Focus ST mogao pokazati kao dobra ponuda za entuzijastične vozače.

Lansiran 1998., prva generacija Focusa bila je zamjena za neugledni model Escort i odmah je postavila nove standarde dinamike vožnje u klasi obiteljskih hatchback vozila. Njegove očite kvalitete prepoznate su kada mu je dodijeljena titula Europskog automobila godine 1999., a njegov oštar stil ostao je prisutan i danas.

1. Prostor – 90 / 100: Ford Focus nadmašuje glavne suparnike u pogledu prostora za utovar

Jedan od najvećih problema treće generacije Focusa bio je manjak unutarnjeg prostora, pa se Ford vratio na posao za četvrtu generaciju Focusa i produljio međuosovinski razmak (razmak između prednje i stražnje osovine) za više od pet centimetara. Sve to proširenje svidjet će se putnicima u kabini, posebno onima na stražnjim sjedalima. Savršeno je udobno za četiri osobe visine 1.90 m, čak i na dugom putovanju. Ima mjesta čak i za trećeg putnika na sredini stražnjih sjedala.

Međutim, ako ste viši vozač, možda će Vam ulazak i izlazak biti malo teži. To je zato što ako imate pomaknuto sjedalo, mogli biste zapeti za komad plastične obloge koji strši iz okvira vrata. Prtljažnik nije najveći u klasi, ali je više nego respektabilan, i samo nekoliko litara manji od kapaciteta VW Golfa kada su stražnja sjedala na mjestu. Ako ih spustite, Ford Focus zapravo će nadmašiti neke od svojih glavnih suparnika kada je riječ o izvanrednom prostoru za utovar.

Ford Focus je dugačak 4.378 mm, širok 1.979 mm (uključujući retrovizore) i visok 1.471 mm. Te brojke čine ga punih 12 cm dužim od VW Golfa, iako je Ford samo nekoliko milimetara duži od još jednog rivala, Opel Astre. Širi je od oba ova konkurenta, a možda ćete htjeti iskoristiti prednosti Fordovih opcijskih štitnika za vrata. Protežu se oko ruba vrata dok ih otvarate, štiteći metal od mogućih ogrebotina.

Foto: Screenshot Autogefuhl YT

2. Sigurnost i jamstvo – 89 / 100: Poveznice s Fiestom

Focus je izgrađen na potpuno novoj platformi C2, iako smo uvjereni da dijeli znanje i nešto tehnologije s podlogama koje su se posljednjih godina pokazale kao hit ispod Fieste. Unatoč tome, nova arhitektura donosi određene rizike u pogledu pouzdanosti, ali barem je većina motora u liniji relativno dobro dokazana. Novi Ford Focus testiran je od strane Euro NCAP-ovog tima za crash testove i osvojio je punih pet zvjezdica. Postigao je 85 posto za zaštitu odraslih i 87 posto za sigurnost djece u vozilu.

Možete specificirati opcijski Driver Assist Pack koji donosi prilagodljivi tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, pozicioniranje unutar trake i automatske funkcije dugih svjetala. Drugi komplet u ponudi uključuje pomoć pri upravljanju, nadzor mrtvoga kuta s upozorenjem na poprečni promet, sigurnosne pojaseve na napuhavanje i sustav upozorenja na pješake i bicikliste.

Focus dolazi s Fordovim standardnim jamstvom, koji iznosi industrijski standard od tri godine, ali se proteže na 100.000 km tijekom tog razdoblja, što je velikodušno. Ford također nudi mogućnost produljenja pokrića na četiri godine / 130.000 km i pet godina / 160.000 km.

3. Vožnja – 88 / 100: Ford Focus pršti od zabave na zavojitim cestama

Prvo što trebate znati je to da Ford Focus dobiva nekoliko različitih konfiguracija ovjesa ovisno o tome koji motor odaberete. Ako se odlučite za 1,0-litreni EcoBoost benzinac ili 1,5-litreni EcoBlue dizel, dobit ćete relativno jednostavan stražnji ovjes sa zakretnom gredom. Ako se, pak, odlučite za 2.0 dizel, Vaš će automobil imati višestruku postavku. Odabirom ST-Line ili ST-Line X smanjuje se postava za deset mm bez obzira koji je raspored ovjesa odostraga. To Vas ionako ne bi trebalo puno smetati jer, bez obzira na raspored ovjesa, Focus je obiteljski automobil s najboljim upravljanjem.

Ako započnete svoje putovanje gradskim ulicama, vidjet ćete da će automobil brzo reagirati kada okrenete volan. Međutim, to ne znači da je nervozan pri većoj brzini. Sadrži taman dovoljno kontrole da automobil ostane pribran na autocestama. Također je iznimno udoban.

Kada naletite na zavojitiju cestu, Ford Focus tek tada postaje zabavan. Pogotovo električna verzija koja je jedna od najboljih u obiteljskom modelu. Ford je također predstavio 1,0-litreni blagi hibridni motor od 123 KS koji je zamijenio benzinski motor od 148 KS, a taj je ranije bio u ponudi. 1,0-litreni trocilindrični Ecoboost benzinski agregat s turbopunjačem povezan je s motorom pokretanim remenom koji se pokreće starter-generatorom, čime se postiže poboljšana ekonomičnost goriva i emisije.

1,5-litreni EcoBlue od 118 KS je pristojna opcija ako znate da ćete skupiti poveću kilometražu. Nije baš umiljat i tih kao EcoBoost dok “plovi” cestama, ali relativno dobro održava brzinu. Standardni ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dovoljno je uglađen. Osmostupanjski automatski mjenjač, s druge strane, ima povremene greške, ali općenito je dovoljno uglađen.

Focus ima kombinaciju benzinskih i dizel motora. Jezgra benzinske ponude, pod oznakom EcoBoost, je 1,0-litreni trocilindrični motor koji se nudi kao standardna jedinica od 123 KS ili s blagim hibridom kao varijante od 123 KS ili 153 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,2 s, odnosno 9 sekundi. Sustav baterija od 48 volti može pružiti dodatnih 24 Nm okretnog momenta kada je potrebno smanjiti opterećenje motora s unutarnjim izgaranjem. Također omogućuje besprijekorno gašenje i pokretanje motora, pri čemu vozač može odabrati kada će se uključiti novi start-stop sustav kako bi omogućio vožnju bez emisija – pri 14, 19 ili 26 km/h.

Utvrdili smo da dizelski motor EcoBlue od 118 KS ima relativno dobre performanse, iako mu je potreban veći broj okretaja kako bi se izvukao maksimum budući da nema puno okretnog momenta ispod 2000 o/min, a to može biti pomalo frustrirajuće pri izlasku iz križanja ili pri pretjecanju. Model ST nalazi se na vrhu ponude, dostupan je s 2,3-litrenim benzinskim motorom od 276 KS koji pomaže ovom modelu ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,7 s.

Ford Focus
Foto: Screenshot Autogefuhl YT

4. Potrošnja i deprecijacija – 75 / 100: Pad izvorne vrijednosti na 42 posto

Ford Focus može se pohvaliti nizom snažnih motora koji dobro uravnotežuju performanse i ekonomičnost. Fordov sveprisutni 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor sada ima blagu hibridnu tehnologiju i dolazi u dvije izlazne snage, dok je tu i 1,5-litreni EcoBlue dizelski motor. 1,0-litreni blagi hibridni benzinci sa 123 KS i 153 KS mogu postići potrošnju od 5,4 l/100 km, odnosno 5,2 l/100 km, s emisijom CO2 od 116 g/km. 1,5-litreni EcoBlue dizel od 118 KS troši odličnih 4,9 l/100 km u kombiniranom ciklusu i ispušta 120 g/km CO2.

Snažniji 2,3-litreni ST benzinski ručni model troši osam litara na 100 km, a emisije CO2 iznose 183 g/km. Automatska verzija troši malo manje s prosjekom od 7,9 l/100 km (182 g/km). Bilo koji model Focus Estatea malo će zaostajati za svojim hatchbackom s pet vrata u pogledu emisija i uštede goriva, ali ostaje konkurentan svojim suparnicima na ovom frontu.

Ford Focus četvrte generacije predvidio je pad izvorne vrijednosti na oko 42 posto tijekom tri godine i 60.000 km prijeđenih kilometara, ali uvođenje renoviranog modela i jače tržište rabljenih vozila znači da bi vlasnici trebali doživjeti prosječni povrat od oko 54 posto od cijene originalnog automobila.

5. Dizajn – 74 / 100: Novi Ford Focus nosi i novu poziciju loga

Ford je igrao malo na sigurno sa stilom Focusa četvrte generacije. Jasno je da je riječ o evoluciji starog automobila, ali uključuje i neke stilske naznake koje smo prepoznali kod njezinog mlađeg brata, Fieste, posebno oko prednjeg dijela. Pogledom duž bočnih strana dominira duži međuosovinski razmak, razmak između prednje i stražnje osovine koji je najduži na Focusu. Svježi facelift donio je stilske izmjene na prednjem i stražnjem dijelu, s promjenama na svjetlima, rešetki i odbojnicima, dok se Fordov logo sada nalazi unutar rešetke umjesto na vrhu. Također možete birati između novih dizajna aluminijskih naplataka.

Ugrađena tehnologija temeljito je preinačena, a Ford Focus sada pokreće Fordov novi infotainment softver Sync 4. Svi modeli sada uključuju 33-cm zaslon osjetljiv na dodir, dok verzije X pack dodaju 31-cm digitalni zaslon s instrumentima. Kvaliteta interijera dovoljno je dobra da se mjeri s najboljima u klasi. Ondje su postavljeni mekani materijali, pomiješani s metalik završnim obradama, ovisno o tome koju razinu opreme odaberete. Iako postoje tvrđe plastike (osobito na središnjoj konzoli između prednjih sjedala), one su općenito u područjima koja ionako nije vjerojatno da ćete toliko često dodirivati.

Ford Focus
Foto: Screenshot Autogefuhl YT

Fordov sustav Sync 3 dovoljno je brz, brzo reagira na unose i blagoslovljen je razumno jednostavnim sučeljem s velikim tipkama koje je lako koristiti u pokretu. Nadogradnja na postavku Sync 4 znači još bolje vrijeme učitavanja i veću, oštriju grafiku što ga čini jednim od vodećih u klasi. Digitalne kontrole grijanja i ventilacije često nisu najjednostavnije za korištenje, ali uistinu su dobre u dotjeranom Focusu, dok će kupci imati koristi od poboljšane bežične povezivosti, koja uključuje Apple CarPlay, Android Auto i bežična ažuriranja.

Ukupna ocjena za Ford Focus: 83 / 100 – Ford Focus je obiteljski hatchback izvrsnog upravljanja koji parira svojim konkurentima po kvaliteti interijera i prostranosti kabine

Članak objavio Luka Petkovic

BMW X1

BMW X1: Evoluirao u svestrani automobil

Audi R8

Audi R8: Jurilica jednostavna za korištenje