in

Audi A5 Sportback: Nije tako zabavan kao BMW 4

Audi A5 Sportback
Foto: Faiz Zaki / Shutterstock.com

Ako ste na tržištu za coupe s premium predznakom, ali još uvijek trebate određeni stupanj praktičnosti, onda je Audi A5 Sportback vrijedan pažnje. Bolji je nego ikad, i dok je prostor straga ograničen za više odrasle osobe, dodatna vrata su blagodat. Nije ga zabavno voziti kao BMW serije 4 Gran Coupe, ali čak i verzije bez quattro pogona na sve kotače osjećaju se ugodno, profinjeno i dobro za vožnju. Unutrašnjost je jedna od najklasičnijih i najbolje izrađenih od svih automobila koji su trenutno u prodaji, dok je ponuda ekonomičnih motora jednostavno šlag na torti.

Audi A5 Sportback je sestrinski model s pet vrata modela A5 Coupe, a oba automobila dijele svoj mehanički pogon s limuzinom Audi A4 Executive. Trenutačni A5 Sportback je verzija druge generacije, koja je krenula u prodaju 2017. godine. Sve u svemu, ponuda A5 Sportback odražava onu iz Coupea, s linijom benzinskih i dizelskih motora koji nude ravnotežu ekonomičnosti i performansi koje pokreću od prvog do drugog što više idete u rasponu.

Velika razlika između A5 Coupe i Sportbacka je dodatni par vrata i podignuti stražnji kraj potonjeg. Ovo povećava praktičnost bez narušavanja oštrog izgleda A5, dok prozori bez okvira i niska linija krova koja se lagano spušta prema stražnjem dijelu znače da ga nije lako zamijeniti ni s A4 limuzinom.

U ponudi su četiri razine opreme u standardnoj liniji A4 Sportback, koja počinje s verzijom Sport. Radi na 45-cm aluminijskim naplatcima, ima LED prednja svjetla s Titanium Black rešetkom i stražnjim difuzorom, plus sportska sjedala presvučena kožom, kontrolu klime i MMI Navigation Plus s 25-cm zaslonom za upravljanje na dodir i Audijevu izvrsnu 31-cm digitalnu nadzornu ploču Virtual Cockpit.

Sljedeća je S Line s 48-cm kotačima, sportskijim stilskim izmjenama, dinamičnim prednjim i stražnjim pokazivačima smjera i kožom/alcantara sjedalima. Izdanje 1 nudi vam do 50-cm kotače, uključuje Black stilski paket i unutrašnjost od Nappa kože, dok vrhunska specifikacija Vorsprung ima otmjenije 50-cm kotače, panoramski krov i nadograđeni zvučni sustav Bang & Olufsen.

Postoji pristojan izbor motora s nečim za svačiji ukus. Asortiman počinje s 148 KS 1.4 TFSI benzincem, nakon čega slijedi 2.0 TFSI u oblicima od 201 KS i 261 KS, svi s Audijevim sedamstupanjskim S tronic automatskim mjenjačem, ali najsnažniji motor dostupan je samo s quattro pogonom na sva četiri kotača. Tri opcije pogonskog sklopa nose oznake 35 TFSI, 40 TFSI i 45TFSI quattro. S5 Sportback visokih performansi sada je dostupan samo kao dizel, ali možete dobiti moćni RS 5 Sportback s 2.9 TFSI twin-turbo benzincem koji razvija 444 KS.

Ako više volite dizel, ponuda uključuje dva 2,0-litrena modela s oznakama 35 TDI i 40 TDI sa 161, odnosno 201 KS. R S5 dolazi s 3.0V6 TDI motorom koji proizvodi 334 KS, uparen s tiptronic automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.

Quattro pogon na sva četiri kotača dostupan je samo na odabranim verzijama modela Audi A5 Sportback, a standardno je ugrađen u modele 40 TDI i 45 TFSI, kao i izvedbene varijante S5 i RS 5.

Jedini izravni konkurent A5 Sportbacku je BMW serije 4 Gran Coupe, koji slijedi istu formulu praktičnijeg coupea s pet vrata koji se temelji na coupeu s dvoja vrata koji dijeli svoj vozni mehanizam s limuzinom s četvera vrata. Ostali automobili koje vrijedi razmotriti zbog izvanrednog izgleda uključuju Volkswagen Arteon, Jaguar XE i Alfa Romeo Giulia, dok je uobičajena ponuda limuzina i kupea s dvoja vrata iz Mercedesa, BMW-a, Lexusa, kao i unutar Audijeve ponude, vrijedna razmatranja.

1. Dizajn – 89 / 100: Visoki standardi kvalitete

Ne može se raspravljati o činjenici da je Audijev A5 Sportback poželjniji automobil od limuzine A4 na kojoj se temelji. Međutim, elegantna i aerodinamična karoserija znači da ćete morati napraviti male kompromise unutra, gdje kosa krovna linija izjeda putnički prostor.

S prednje strane, novi A5 Sportback izgleda baš poput coupea na kojem se temelji, a čak ga je prilično teško razlikovati od A4 na prvi pogled. SE automobili dolaze s 43-cm kotačima i ksenonskim svjetlima, ali vjerojatno se Sport verzija najviše isplati kupiti, dodajući kožna sportska sjedala, satelitsku navigaciju i tromjesečnu probnu verziju za Audi connect. Automobili S linije mogu se pohvaliti većim 45-cm naplatcima, iako vrijedi zapamtiti da će oni negativno utjecati na emisiju CO2 automobila. LED svjetla s pomičnim indikatorima također su uključena u vrhunske automobile.

Iznutra, A5 je savršen primjer Audijevih visokih standarda kvalitete i super elegantnog dizajna interijera. Lijepo je izgrađen i od vrha do dna presvučen materijalima mekanim na dodir. Brojčanici i gumbi su jasni i lako čitljivi.

Audijev sustav virtualnog kokpita od 31 cm sada je standardan i odmah ćete se osjećati kao da vozite automobil iz budućnosti. Umjesto uobičajenih brojčanika, potpuno digitalna postavka može prikazati mapiranje satelitske navigacije preko cijelog zaslona, medijske podatke ili informacije o putovanju uz brzinomjer i brojač okretaja. Super je intuitivan za korištenje i izgleda sjajno. Ostatak interijera odiše visokokvalitetnim dojmom, s elegantnim uklapanjem i završnom obradom kakva nije viđena ni na čemu drugom u ovoj klasi. Mercedes C-klase je blizu A5 zbog čvrstoće i elegantne sklopke, ali Audi doista podiže ljestvicu.

Sve je jednostavno za korištenje, s poznatim kotačićem marke koji kontrolira sve infotainment funkcije. Najnoviji MMI navigacijski sustav također sada ima kontrolu na dodir, što će mnogi smatrati blagodatima.

Foto: Screenshot Chasing Cars YT

2. Vožnja – 79 / 100: Audi A5 Sportback je staložen, a ne zabavan

Audi A5 Sportback je udoban, profinjen i siguran coupe s pet vrata, i dok je BMW serije 4 Gran Coupe zabavniji, Audi je taj koji nudi više toga. Nekoliko modela dolazi s cijenjenim quattro sustavom pogona na sve kotače marke. I dok će se vrlo malo kupaca u Europi ikada doista osloniti na njega, on A5 daje osjećaj sigurnosti koji inače nedostaje mnogim ključnim konkurentima automobila. Izvedbe quattro nude prianjanje i veliku kontrolu na manje kvalitetnim cestama.

Ovaj je automobil također sjajan na autocesti, gdje je profinjenost pri velikim brzinama izvrsna. Poput svih Audija, kabina modela A5 dobro je izolirana od vjetra i buke s ceste, iako veći kotači mogu utjecati na osjećaj smirenosti. S opcijskim prilagodljivim amortizerima možete se prebacivati između načina rada Comfort i Sport koji mijenjaju čvrstoću vožnje, iako čak ni u načinu rada Sport vožnja nije neugodna.

S vremenom biste trebali primijetiti da je A5 Sportback staložen, a ne zabavan. Temeljen na MLB platformi VW Grupe znači da je trenutni automobil bolji za vožnju od svog prethodnika, ali BMW sa stražnjim pogonom još uvijek je privlačniji. Međutim, A5 je dovoljno okretan, s impresivnom kontrolom karoserije i hrpom buke. Upravljač je malo otupio, ali možete dodati težinu pomoću gumba Drive Select na kontrolnoj tabli.

2,0-litreni TDI je i brz i štedljiv, s verzijom od 201 KS koja ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,0 sekundi. 40 TFSI benzinac od 201 KS je nekoliko desetinki sporiji.

45 TFSI od 261 KS brži je, završavajući isti sprint za 5,6 sekundi putem S tronic mjenjača sa sedam brzina. Međutim, povećani okretni moment dizelskih motora čini ih bržima u stvarnom svijetu.

Foto: Screenshot Chasing Cars YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 75 / 100: Ekonomičan, ali bez potrebne dinamike

Bez obzira na to koji motor odaberete, Audi A5 Sportback je ekonomičan i jeftin obiteljski automobil. Ono što gubi u odnosu na BMW seriju 4 u smislu dinamike i zabave za vozača, nadoknađuje svojim nešto nižim emisijama i impresivnom potrošnjom goriva. Početni dizel s pogonom na prednje kotače emitira samo 106 g/km CO2 kada je spojen sa sedam-stupanjskim S tronic mjenjačem.

S 40 TDI modelom imate smanjenje troškova goriva. Međutim, čak i najžednije verzije S line i dalje će trošiti 5,7 l/100 km i ispuštati 149 g/km CO2, što nije loše kada uzmete u obzir veliki okretni moment koji se nudi. Nije iznenađujuće da je 2,0-litreni benzinac najskuplji automobil (osim vrhunskih modela S5 i RS 5) za pogon, s 40 TFSI emisijama do 158 g/km. Potrošnja goriva je između 6,3 i 6,9 l/100 km, ovisno o opremi.

Preostale vrijednosti za A5 Sportback su jake i slijede trenutni trend za Audi modele. Audi A5 Sportback trebao bi zadržati oko 46 posto svoje vrijednosti nakon tri godine ili 60.000 km. Najbolji model u rangu zapravo je najskuplji S5, koji drži 51 posto svoje vrijednosti u istom vremenskom okviru. BMW serije 4 Gran Coupe nudi slične brojke, u rasponu od 41 posto za 430i do 51 posto za 420d M Sport.

4. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: AEB kočenje, mnoštvo zračnih jastuka i ISOFIX nosači

Sigurnost je vrlo dobra, a iako Euro NCAP nije posebno testirao Audi A5 Sportback, dodijelio je A4 limuzini i A5 Coupeu punih pet zvjezdica. Dobio je 89 posto ocjene za zaštitu odraslih putnika, 87 posto za zaštitu djece i 75 posto za zaštitu pješaka. Rezultat sigurnosne pomoći od 75 posto također je impresivan.

Svi automobili dobivaju AEB automatsko kočenje, mnoštvo zračnih jastuka i ISOFIX nosače dječjih sjedala. Na popisu opcija su nadzor mrtvoga kuta, adaptivni tempomat i upozorenje pri napuštanju traka.

Svi Audiji dolaze s trogodišnjim jamstvom od 100.000 km, i iako to može zvučati dovoljno velikodušno, mnogi proizvođači ovih dana nude konkurentnije jamstvo. Čak i BMW nudi policu neograničene kilometraže za prvih pet godina, dok će mnogi osigurati pokriće i dulje. Međutim, budući da mnogi kupci mijenjaju svoje automobile nakon dvije ili tri godine, dugotrajna jamstva postaju sve manje relevantna.

5. Prostor – 67 / 100: Nije idealan izbor ako imate visoke prijatelje

Asortiman Audija među najvećima je i najopsežnijim u ponudi bilo kojeg proizvođača u Europi. Među njima je i A5 Sportback – nudi poželjniji dizajn od A4 limuzine i veću praktičnost u odnosu na standardni A5 coupe. Međutim, veća praktičnost ne znači da je toliko svestran, s prostorom straga ograničenim za više odrasle osobe, a kosom linijom krova ograničava ukupni prostor prtljažnika.

S dužinom od 4,73 m, Audi A5 Sportback je 90 mm duži od BMW-a serije 4 Gran Coupe (4,64 m). Također je tako malo širi (1,84 m umjesto 1,83 m), iako su automobili identične visine, plus-minus nekoliko milimetara (1,39 m). Na cesti, BMW se čini nešto agilnijim, iako niti jedan nije glomazan. Audi je sigurniji, posebno na onim modelima opremljenim Quattro pogonom na sve kotače.

Ako redovito vozite više odrasle osobe, onda su A4 ili A6 razumniji izbor, međutim, ako imate manju djecu ili su Vam samo povremeno potrebna stražnja sjedala, onda je A5 Sportback sjajan izbor. Nudi određeni stupanj dodatne praktičnosti bez gubitka elegancije. Prostora za glavu nema dovoljno za one više od 1,90 m, iako bi svatko drugi trebao pronaći dovoljno mjesta straga za duža putovanja. Srednje sjedalo je, međutim, dovoljno beskorisno, jer sjedite smješteni iznad vanjskih sjedala bez ikakvih potpora koje bi Vas držale na mjestu.

Ovdje Audi A5 Sportback dolazi na svoje mjesto, nudeći kupcima stil zahvaljujući prostranom teretu, spojenom s pristojnim prtljažnikom od 480 litara. Za razliku od coupea, prtljažnik Sportbacka otvara se s krova, beskrajno poboljšavajući svestranost. Vlasnici će također pronaći praktične točke za pričvršćivanje i mreže za prtljagu, iako nema podnog spremišta za skrivanje dragocjenosti izvan vidokruga. Stražnja sjedala se preklope, a iako Audi ne objavljuje ukupnu zapreminu sa svim sklopljenim ravnim prostorom, radi se o iskoristivom prostoru. Sigurno odgovara prtljažnom prostoru BMW-a serije 4 Gran Coupe od 1.300 litara.

Foto: Screenshot Chasing Cars YT

Naravno, ako tražite vrhunsku praktičnost, A4 ili A6 Avant karavan ispunit će više okvira, dok novi Q5 nudi obilje prostora u modernoj karoseriji SUV-a.

Ukupna ocjena za Audi A5 Sportback: 77 / 100 – A5 Sportback je verzija s pet vrata modela A5 Coupe koja dodaje praktičnost elegantnoj ponudi modela.

Članak objavio Luka Petkovic

Hyundai ix35

Hyundai ix35: Alternativa Nissan Qashqaiju

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta: Ne zadovoljava entuzijaste