in

Hyundai ix35: Alternativa Nissan Qashqaiju

Hyundai ix35
Foto: James Hime / Shutterstock.com

Tržište malih crossovera je u procvatu, a ix35 je Hyundaijev početak u ovom pretrpanom segmentu. Dizajniran je da konkurira automobilima kao što su Nissan Qashqai, Škoda Yeti i Kia Sportage, a sadrži Hyundaijeva obilježja praktičnog dizajna i dugog jamstva. Model Hyundai ix35 dostupan je sa standardnim nizom benzinskih i dizelskih motora.

Svi modeli imaju povišeni ovjes, prostor za petero i dobro specificiranu unutrašnjost, potpomognutu petogodišnjim jamstvom koje ulijeva povjerenje. Kupci mogu birati između modela S, SE, SE Nav, Premium i Premium Panorama, a sve verzije imaju klima uređaj, aluminijske naplatke, LED dnevna svjetla i vozačevo sjedalo podesivo po visini.

U SE verziji imat ćete koristi od grijanih prednjih i stražnjih sjedala, Bluetooth telefonske veze, parkirnih senzora i kožnog upravljača, dok SE Nav dodaje intuitivni satelitski navigacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir. Premium modeli imaju sav ovaj komplet plus kožne obloge sjedala, bi-xenon prednja svjetla i pristup bez ključa, dok Premium Panorama dobiva stakleni krov pune dužine.

Ponuda motora sastoji se od dva CRDi dizelaša (1,7-litreni od 114 KS i 2,0-litreni od 134 KS) plus sjajni 1,6-litreni benzinac od 133 KS. Ova jedinica i manji dizel imaju samo prednji pogon, dok vodeći 2,0-litreni CRDi dolazi s elektronički kontroliranim prijenosom na sva četiri kotača marke. Svi modeli standardno imaju ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok se 2,0-litreni dizelaš može naručiti i s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Uz njih, Hyundai je 2015. lansirao vozilo s vodikovim gorivnim ćelijama ix35 FCEV, koje se može pohvaliti nultom emisijom iz ispušne cijevi i dometom od 594 km.

Bez obzira koji motor odaberete, svi modeli Hyundai ix35 pružaju iskustvo vožnje bez muke. Kontrole svjetla, moćna vozačka pozicija i pristojna preglednost čine Hyundai lakim za postavljanje na cestu, dok pristojna profinjenost znači da duga putovanja autocestom nisu naporna. Nije tako privlačan kao Škoda Yeti ili Nissan Qashqai, ali ix35 je siguran i predvidljiv, osobito verzije s pogonom na sva četiri kotača koje se lako drže.

Svi modeli pružaju obilje obiteljske praktičnosti, zahvaljujući ogromnom prtljažniku od 591 litre i puno korisnog prostora za pohranu. Međutim, straga ima manje mjesta za putnike nego kod nekih suparnika, što je problem koji se dodatno pogoršava prilično uskim otvorima vrata.

1. Prostor – 87 / 100: Koristan skriveni pretinac

S obzirom na njegove velike vanjske dimenzije, nije iznenađenje otkriti da je Hyundai ix35 prilično praktičan obiteljski automobil. Njegov otvor prtljažnika nije tako širok kao onaj u Mazdi CX-5 ili Hondi CR-V, na primjer, iako je pod prtljažnika ravan i ima pristojnih 591 litara prtljažnika. To se proteže na 1.436 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, ali u prtljažniku nema praktičnih poluga za daljinsko otpuštanje.

Ipak, ispod lažnog poda prtljažnika dobivate koristan skriveni pretinac, plus brojne kuke za vrećice za kupovinu, napajanje od 12 V i mrežu za prtljagu. Drugdje u kabini pronaći ćete mnogo spremišta za stvari, uključujući velike spremnike u vratima, duboku pregradu ispod prednjeg središnjeg naslona za ruku i klimatizirani pretinac za rukavice. I dok tvrda plastika koja prekriva naslone prednjih sjedala izgleda malo jeftino, završni sloj je čvrst i jednostavan za održavanje. Straga prostor za noge nije baš velik za automobil ove veličine, dok je pristup sjedalima otežan uskim otvorima vrata.

FCEV model s vodikovim gorivnim ćelijama nije tako praktičan kao ostali modeli, zahvaljujući ogromnom spremniku smještenom ispod poda prtljažnika. Prtljažnik iznosi 436 litara, stvarajući blagi rub iznad branika. Ipak, nije tako loše kao što zvuči, i još uvijek nadmašuje Volkswagen Golf.

Foto: Screenshot

S pozitivne strane, ravan pod znači da oni koji sjede na srednjem sjedalu imaju dovoljno prostora za noge. Ako razmišljate o korištenju ix35 kao vučnom vozilu, kapacitet vuče kreće se od 750 kg (bez kočnica) do 1.200 kg (s kočnicama).

2. Sigurnost – 84 / 100: Hyundai ix35 ima jaku sigurnosnu evidenciju

Posljednjih godina Hyundai je stekao snažnu reputaciju izdržljivosti, a ix35 je jedna od njegovih zvijezda.

Hyundai ix35 također ima jaku sigurnosnu evidenciju, s pet zvjezdica na Euro NCAP-u. Svi automobili imaju šest zračnih jastuka, kontrolu stabilnosti i aktivne naslone za glavu, dok je 4WD opcija na 2,0-litrenim dizelima. Međutim, iako su pomoć pri kretanju na uzbrdici i sigurnosni pojasevi s predzatezanjem dio standardne opreme, nema opcijske pomoći pri održavanju voznog traka, nadzora mrtvoga kuta ili opreme za izbjegavanje sudara.

3. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Zadržava oko 50 posto svoje cijene tijekom 3 godine

Najčišći Hyundai ix35 je nova FCEV goriva ćelija. Rezervoar možete napuniti za samo tri minute, ali kako trenutno postoji samo 15 benzinskih postaja diljem zemlje, morat ćete prilično pažljivo planirati svoja putovanja ako ga želite koristiti kao svoj jedini automobil. Također ga je skupo kupiti, jer košta više od 23.000 € više od njegovog najbližeg rivala, Mitsubishi Outlandera PHEV.

Sljedeći najbolji je 2WD 1.7 CRDi BlueDrive koji troši 5,2 l/100 km i ima emisiju 135 g/km. Model bez BlueDrivea smanjuje potrošnju na 5,3 l/100 km, a emisije ispušnih plinova su na 139 g/km. 2.0 CRDi Auto s pogonom na sva četiri kotača u specifikacijama Premium ima brojke od 7 l/100 km i 183 g/km.

Petogodišnje jamstvo pomaže u dugoročnoj zaštiti od računa za popravak, a Hyundai također nudi unaprijed plaćeni servisni paket od 580 € (465 € na benzinskim modelima), koji pokriva rutinsko održavanje tijekom 36 mjeseci i 50.000 km. Neki stručnjaci predviđaju da će zadržati oko 50 posto svoje nove cijene tijekom tri godine. Premium modeli s vrhunskim specifikacijama dolaze s dugim popisom standardne opreme koja ne bi izgledala neprikladno na luksuznoj limuzini, a ipak uspijeva biti jeftinija od rivala iz Honde i Mazde.

4. Dizajn – 75 / 100: Interijer nije hrabar, ali je dovoljno moderan

Hyundai je krenuo hrabro s dizajnom ix35, s prepoznatljivom mješavinom nabora i oblina, pločastih stranica i visokog stava. Iz nekih kutova izgleda malo nezgrapno, ali se svakako izdvaja iz mase. Sve verzije imaju privlačna LED svjetla za vožnju, aluminijske naplatke plus odbojnike u boji karoserije i retrovizore, dok SE verzije i one više imaju krovne nosače srebrne boje. Dodaci kao što su bi-xenon prednja svjetla, 45-cm aluminijski naplatci i kromirane ručke na vratima (standard od Premiuma naviše) daju dodatno vizualno podizanje.

Interijer nije tako hrabro dizajniran, ali je dovoljno moderan i dobro izgrađen. Postoji mnogo materijala mekanih na dodir, razvodni uređaj radi precizno, plavo pozadinsko osvjetljenje daje elegantan osjećaj noću, a visoko postavljen položaj za vožnju pruža zadivljujući pogled. Početni modeli su rijetko opremljeni, ali SE verzije i starije imaju grijana prednja i stražnja sjedala, dvozonsku klimu, Bluetooth, automatska svjetla i kožni upravljač. Premium ima nadograđenu navigacijsku postavu marke koji ima intuitivni zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm i iznimno jasno mapiranje satelitske navigacije.

Hyundai ix35
Foto: Screenshot

5. Vožnja – 69 / 100: Promjene teško uočljive

Kada je “osvježen” 2013., Hyundai ix35 dobio je remontiran ovjes. Usvajanje novih amortizera i spiralnih opruga s bočnim opterećenjem obećavalo je oštrije upravljanje kako bi odgovaralo uskim i zavojitim cestama. Međutim, na cesti je te promjene teško uočiti. Ix35 djeluje razumno pribrano na neravninama, ali previše je naginjanja karoserije kroz zavoje, dok beživotno upravljanje ne ulijeva povjerenje.

Hyundai ix35
Foto: Screenshot

S pozitivne strane, izvrsna vidljivost i uvjerljiv vozački položaj čine Hyundai lakim za vožnju po gradu, dok pristojna profinjenost pomaže smanjiti napor dugih putovanja. Vrhunski 4×4 2.0 CRDi dizel je sjajan automobil, s dosta mogućnosti pretjecanja, ali je skup za kupnju. 1,6-litreni benzinac je najjeftiniji, ali se čini da mu nedostaje snage. Potrebno mu je 11,1 sekunda za završetak sprinta od 0 do 100 km/h prije nego što se postigne maksimalna brzina od 179 km/h. Kao rezultat toga, 1.7 CRDi motor od 114 KS dobar je kompromis, a njegov motor pruža pristojne srednje brzine ubrzanje dometa. 2.0 CRDi automatik je uglađeniji, ali značajno utječe na performanse i učinkovitost.

Uz benzinske i dizelske modele, Hyundai nudi i alternativu. Gorivna ćelija Hyundai ix35 FCEV radi na vodik i može se napuniti za samo tri minute. Skupo ga je kupiti i nije osobito brz, ali je potpuno nečujan.

Ukupna ocjena za Hyundai ix35: 78 / 100 – Hyundai ix35 praktična je alternativa Nissanu Qashqaiju i Mazdi CX-5, a sada pomalo napreduje

Članak objavio Luka Petkovic

Lamborghini Huracan

Lamborghini Huracan: Osjeća se svaki centimetar

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback: Nije tako zabavan kao BMW 4