in

Alfa Romeo Giulietta: Ne zadovoljava entuzijaste

Alfa Romeo Giulietta
Foto: Aleksandr Kondratov / Shutterstock.com

Samo svojim izgledom Alfa Romeo Giulietta djeluje nepobjedivo, ali ne morate zagrebati duboko ispod stilske površine da biste otkrili neke mane. Lijepe linije i energično iskustvo vožnje posebno dobro potkrijepljeno turbo benzinskim motorima idu u prilog Giulietti. Međutim, ometa ju povremeno prosječna kvaliteta vožnje i, što je još važnije za automobil s tako očitim sportskim namjerama, loše procijenjene postavke načina vožnje koje ne uspijevaju zadovoljiti entuzijastičnog vozača.

Cjelokupnoj slici Giuliette ne pomaže ni skučena unutrašnjost s mjestimično nekvalitetnom plastikom i nezgodan položaj za vožnju. Mišljenja nekih vlasnika o pouzdanosti i kvaliteti ne ulijevaju puno povjerenja, iako se dobro drži u pogledu deprecijacije.

Alfa Romeo Giulietta već se preko deset godina prodaje kod Alfinih zastupnika. Prošao je kroz brojne konfiguracije u to vrijeme, a ako ste kupac kompaktnog hatchbacka koji želi malo sportskog elementa uz Vaš praktični obiteljski automobil, mogao bi biti za Vas. Međutim, budući da je tako dugo u prodaji, nije riječ o vrhunskom stroju. Nije bio ni vodeći u klasi dok je bio potpuno nov. To je automobil koji se oslanjao na svoj izgled umjesto nedostataka koje ima u drugim područjima.

Mnogi konkurenti su prošli kroz veleprodajne promjene generacija tijekom vremena kada je Giulietta bila u prodaji. Ford Focus je na četvrtoj generaciji, Opel Astra na sedmoj, a automobil koji je najbliži Alfinoj filozofiji, SEAT Leon, također je noviji, ali se ovih dana smatra starijim automobilom u klasi, jer je lansiran u 2012. godini. Još jedan kompaktni hatchback s malo sportske oštrice je Mazda 3, ali dok je druga generacija Mazde 3 lansirana iste godine kada i Alfa Romeo Giulietta (2010.), Mazda je sada na svojoj četvrtoj generaciji.

Vratimo se Giulietti… Linija se sastoji od standardne, Sport i Super opreme, dok se Veloce hatchback (bivši Cloverleaf) nudio do 2018. godine. Taj je automobil dolazio s 1,75-litrenim turbo četverocilindričnim motorom s 237 KS, iako nikada nije imao dovoljno upravljanja da se natječe s vrhunskim konkurentima u klasi hatchbacka.

Asortiman sada koristi ili 1.4 TB 120 KS benzinac ili 1.6 JTDM-2 120 KS dizel. Oba dolaze sa 118 KS, dok Giulietta ima konvencionalni raspored motora sprijeda i pogonom na prednje kotače. Oba motora standardno dolaze sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem, dok se dizel može dobiti sa šeststupanjskim TCT automatikom, ali samo u izvedbi Super. Standardni automobil dolazi samo s 1.4 benzinskim motorom.

Koji god motor odabrali, oni nisu tako učinkoviti kao noviji agregati koji se nalaze u konkurenciji, iako benzinski motor ima sportski karakter koji pristaje Giulietti. Svi automobili imaju Alfin DNA, koji prilagođava performanse automobila, u rasponu od sportske do učinkovite vožnje, ovisno o tome koju opciju odaberete, iako sve tri postavke zahtijevaju kompromise ove ili one vrste.

Iznutra, Alfa izgleda pametno, ali nije najprostraniji kompaktni hatchback. Postoji samo jedan oblik karoserije, hatchback s pet vrata, ostavljajući Vam malo izbora ako želite više praktičnosti ili sportskiji model s oznakom Alfe.

1. Dizajn – 73 / 100: Alfa Romeo Giulietta Veloce vodeći model

Alfa Romeo Giulietta doživjela je facelifting 2016. godine, osvježena je dotjeranim prednjim branikom i novom rešetkom. Različiti aluminijski naplatci, dodatni izbori boja i malo ažurirana unutrašnjost također su pomogli poboljšati privlačnost automobila, i nema sumnje da je to jedan od najelegantnijih hatchback vozila na tržištu. Zapravo, Giulietta ima vrlo malo konkurenata po pitanju stila. Rivali poput Forda Focusa i Volkswagena Golfa daleko su konzervativniji, a dobro dorađeni detalji poput upečatljivih prednjih i stražnjih LED svjetala te skrivenih kvaka na stražnjim vratima itekako pomažu Alfi da se istakne.

Alfa Romeo Giulietta Veloce hatch služi kao vodeći model asortimana sa svojim velikim aluminijskim naplatcima, unutrašnjosti od kože i alcantare i crvenim kočionim čeljustima, plus nižim ovjesom, većim ispušnim otvorima, sportskim sjedalima i Veloce oznakama. Unutrašnjost odražava vanjštinu Giuliette, s jakim fokusom na stilu. Postoji dobra ravnoteža između jednostavnosti i zadivljujućih dizajnerskih elemenata koji dodaju dodatnu privlačnost, što znači da je kabina jednostavna za svakodnevnu upotrebu, ali i dalje djeluje posebno.

Međutim, interijer u konačnici nije tako ugodan kao eksterijer. Alfa je riješila neke nedostatke starog automobila, s čvršćim podupiračima sjedala, kvalitetnijom kožom na upravljaču i dodanim bojama protiv ogrebotina, ali Giulietta jednostavno nije dorasla razini kvalitete VW grupe. Plastika korištena na umetcima na vratima i dolje na ploči je loše kvalitete.

Početni automobil dolazi s audio postavom sa šest zvučnika s DAB radiom, Bluetoothom, CD playerom, prepoznavanjem glasa i povezivanjem s pametnim telefonom. Svemu tome pristupa se putem Alfinog Uconnect sustava zaslona u boji osjetljivog na dodir. Ovo je zaslon dobrog izgleda s jasnim sustavom izbornika koji bi trebao biti lak za rukovanje. Satelitska navigacija s prepoznavanjem glasa i veći zaslon dostupni su kao opcija, iako zbog starosti Giuliette nema Apple CarPlay ili Android Auto povezivosti.

Foto: Screenshot

2. Sigurnost i jamstvo – 73 / 100: S godinama su ocjene pale

Kad je lansirana 2010. godine, Alfa Romeo Giulietta je bila vrhunska, s punih pet zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP testovima. Međutim, to je bilo prije gotovo deset godina i postupak testiranja NCAP-a je evoluirao, a budući da je automobil još uvijek u prodaji, ponovno je testiran 2017. godine. Drugi put je osigurao ocjenu sigurnosti samo s tri zvjezdice, a sigurnost djece u vozilu ocijenjena je na 56 posto, a sigurnost pješaka na 59 posto.

Alfa Romeo Giulietta dolazi sa standardnim trogodišnjim jamstvom Alfa Romea bez ograničenja prijeđenih kilometara. To je slično Mercedesu A klase i BMW-u serije 1, ali bolje od pokrivanja koje se nudi s automobilima kao što su VW Golf i SEAT Leon, koji imaju ograničenje udaljenosti od 100.000 km.

3. Potrošnja i deprecijacija – 70 / 100: Najbolji 2,0-litreni turbodizel

Ponuda motora za Giuliettu smanjena je tijekom godina, a samo 118 KS 1.4 TB benzinac i 1.6 JTDM dizel testirani su prema najnovijem WLTP ispitnom postupku. 1,6-litreni dizel na ovom testu troši 5,7 l/100 km, a to je ista brojka za model TCT automatik. Za usporedbu, stariji NEDC test pokazao je da je 1.6 JTDM trošio 3,8 l/100 km u kombiniranom ciklusu ispitivanja. To ne znači da je noviji dizel manje učinkovit, već samo da drukčiji test daje rezultat koji ćete vjerojatnije postići u svakodnevnoj vožnji.

Emisije za 1.6 JTDM promijenile su se s 99 g/km za starije automobile na 123 g/km danas. TCT mjenjač malo podiže ovu brojku na 125 g/km. Najbolji odabir starijih motora koji su bili dostupni s Giuliettom je veći 2,0-litreni turbodizel. Ovaj motor od 148 KS nije testiran prema WLTP propisima, ali njegove starije NEDC brojke od 110 g/km CO2 i 4,2 l/100 km tek su neznatno lošije od 1.6 JTDM. Oba dizelska motora s turbopunjačem standardno su opremljena stop-start tehnologijom koja štedi gorivo.

1,4-litreni benzinski motor u svom najslabijem izdanju od 118 KS troši 7,8 l/100 km na WLTP testu (6,2 l/100 km kombinirano na NEDC) i emitira 164 g/km CO2 (porast sa 144 g/km). Opet, stariji benzinski motori nisu bili testirani na WLTP, ali prema NEDC-u ova verzija ima brojke od 5,5 l/100 km i 127 g/km. Osobitosti starog testnog režima znače da model od 168 KS s ručnim mjenjačem može vratiti iste navedene brojke. Motor od 168 KS s TCT-om ima brojke od 4,9 l/100 km i 114 g/km ako je vjerovati brojkama testa. Vrhunski Veloce sa svojim 1,7-litrenim benzinskim motorom od 237 KS troši 6,8 l/100 km i 157 g/km prema NEDC ispitnom ciklusu.

Iako se Alfa Romeo Giulietta prodaje cijelo desetljeće, njezina se preostala vrijednost (deprecijacija) nakon tri godine drži u rasponu od 40 do 43 posto. To je prilično dobro kada uzmete u obzir da su noviji automobili poput Opel Astre i Peugeota 308 u rasponu od 30 do 40 posto.

4. Vožnja – 68 / 100: Nema balansa između agresije i udobnosti

Alfa Romeo Giulietta ima spoj udobnosti i performansi koji je istinski učinkovit i kao kod kuće je na autocesti, neravnim gradskim ulicama i zavojitim seoskim cestama. Buka je dobro kontrolirana u kabini, a automobil se vozi poput hatcha, dobro odolijevajući ljuljanju karoserije.

Alfa Romeo Giulietta dobiva ono što Alfa naziva svojim “DNK prekidačem”. Ovo mijenja odziv papučice za gas i težinu upravljanja između tri načina vožnje: Dynamic, Natural i All-weather. Nažalost, čini se kao trik i ne uspijeva pružiti zadovoljavajući kompromis između agresije i udobnosti, s prevelikom težinom u dinamičkom načinu rada i slabim odzivom gasa u postavkama Natural i All-weather. Ovjes na Alfa Romeo Giulietti nije dovoljno elastičan da upije mnoge od najgorih neravnina na seoskim cestama, a zajedno s upitnom ergonomijom kabine znači da Giulietta nije najudobniji automobil za život.

Foto: Screenshot

Modeli s dvostrukom spojkom (TCT) dobivaju opciju ručica mjenjača postavljenih iza upravljača za ručne promjene stupnjeva prijenosa ako želite sportskiju vožnju. Dok je ovo bilo dostupno na starijim benzinskim motorima od 168 KS i dizelskim motorima od 173 KS, dizelski motor od 118 KS jedini je koji se sada nudi s automobilom. To je pristojan mjenjač, glatko mijenja stupnjeve prijenosa tijekom krstarenja i brzo pada za nekoliko omjera ako to potaknu ručice, ali se suočava s oštrom konkurencijom drugih automobila s dvostrukom spojkom na tržištu.

Ako želite relativno brzu dizelsku Giuliettu, onda je Vaš jedini izbor pretražiti tržište rabljenih motora za dizelom od 173 KS. Uz mnogo niskog okretnog momenta u ponudi, ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Popularnijoj 1,6-litrenoj jedinici od 118 KS potrebno je 10,2 s za sprint ili 10 s ako se držite ručnog mjenjača. U svakom slučaju, čini se prilično živahnim i ne stvara mnogo buke.

Za ljubitelje hatchback modela tu je Veloce, s istim motorom koji se nalazi u sportskom automobilu 4C. Snage od 237 KS ima maksimalnu brzinu od 240 km/h. To ga čini jednim od najbržih hatchback vozila u svijetu, ali je daleko od najzabavnijeg za vožnju. Mjenjač s dvostrukom spojkom nije tako brz kada se vozi brzo kao onaj u Veloceovim glavnim konkurentima, niti je prisutno glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa kada se vozikate kroz grad.

5. Prostor – 60 / 100: Previše mana

Unutarnji prostor nije bio najveći prioritet kada je Alfa Romeo Giulietta dizajnirana, i to se vidi. Alfe su napravljene za stil, a ne za praktičnost. Vidljivost straga je loša zbog malenog stražnjeg stakla i debelih C stupova poput Golfa. Ograničeni pogled straga čini parkiranje problematičnim, iako automobili s višim specifikacijama imaju standardne parkirne senzore. Stilizirani natpis na sportskim brojčanicima također može biti teško čitljiv na prvi pogled.

Pedale su postavljene malo preblizu jedna drugoj i nema mjesta za odmor lijeve noge, a upravljač je također predaleko, što rezultira ne baš savršenom pozicijom za vožnju. Također, raspored nadzorne ploče je zbrkan i može biti težak za korištenje dok ste u pokretu, plus dodatna satelitska navigacijska jedinica je mala i ponekad je teško čitljiva. Prostor za pohranu je također na vrhuncu jer postoji maleni pretinac u središnjem naslonu za ruku i samo pretinac za rukavice prosječne veličine.

Alfa Romeo Giulietta malo odstupa u pogledu dužine i širine od rivala kao što su Ford Focus i Opel Astra. Dug je 4.351 mm i širok 1.798 mm, tako da su njegove dimenzije bliže alternativama vrhunskih marki kao što su Audi A3 i Mercedes A-klase koji se manje fokusiraju na praktičnost.

Unatoč izgledu Giuliette s pet vrata, postoji iznenađujući nedostatak prostora za putnike, a prostor za noge je tijesan. Putnici na stražnjim sjedalima također se mogu osjećati neudobno zahvaljujući smanjenom prostoru za glavu koji je rezultat coupe stila i zaobljenoga krova. Djeca će biti u redu jer postoje Isofix točke za pričvršćivanje njihovih stolica, a pristup stražnjem redu preko stražnjih vrata je dobar.

Nažalost, stvari se ne popravljaju sprijeda za odrasle, jer osim nezgodnog položaja za vožnju postoji i osjećaj skučenosti u kabini.

U Giulietti imate 350 litara prtljažnika, što nije sjajno. Tu je i rub za veliko opterećenje koji prilično otežava stavljanje teških ili glomaznih predmeta u prtljažni prostor. Čak i ako preklopite standardna stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40, prtljažnik se ne širi toliko i prostor nije toliko praktičan. Ipak, na svim razinama opreme dobivate rezervni kotač koji štedi prostor.

Foto: Screenshot

Ukupna ocjena za Alfa Romeo Giulietta: 69 / 100 – Alfa Romeo Giulietta jedan je od najljepših hatchback automobila. Zabavno ga je voziti, ali problemi s kvalitetom i praktičnošću iznevjeravaju ga.

Članak objavio Luka Petkovic

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback: Nije tako zabavan kao BMW 4

najisplativiji obiteljski automobil

Najisplativiji obiteljski automobil: Naša Top 8 lista