in

Opel Astra: Sposobna, udobna i učinkovita

Opel Astra
Foto: Screenshot

Astra je malo zaostajala za svojim suparnicima prije nego što je imala koristi od ažuriranja koje je provedeno prije dvije godine. Ono je donijelo neke sjajne motore i neke korisne revizije opreme. Ne može baš parirati Volkswagen Golfu ili Ford Focusu kao kompletan paket, ali Opel Astra je svejedno sposoban, udoban i učinkovit svestrani automobil. Trebala bi postojati Astra koja će zadovoljiti većinu potreba zahvaljujući nizu opreme, a povoljni model Griffin vrlo je dobro opremljen. Nije najzabavnija u vožnji, ali ova Astra razvijena je u Ujedinjenom Kraljevstvu, što znači da se vrlo dobro ponaša na oštećenim cestama. Također, izgleda sjajno izvana i iznutra, posebno nakon suptilnog ažuriranja 2019. Godine. Moderni motori pomogli su da Opelov obiteljski favorit ostane konkurentan. 

Opel Astra nastavlja ispunjavati većinu zahtjeva 

Opel Astra dugo je stajala uz svoje velike konkurente Ford Focus i Volkswagen Golf kao jedno od većih imena na tržištu obiteljskih automobila. Sada, u svojoj sedmoj generaciji i osvježenoj adaptaciji s ažuriranim motorom i linijom opreme, Astra ostaje konkurentna u segmentu koji je prepun talentiranih suparnika. Nisu samo velika imena kao što su VW Golf, Ford Focus i Honda Civic ono s čime se Astra ovih dana mora boriti. Budući da prepuna kompaktna hatchback klasa uključuje impresivan popis suparnika od sportskog SEAT Leona i Mazde 3 do više udobnih Peugeota 308, Škode Octavije i Renaulta Megane koji su usmjereni na praktičnost. Ovih su dana čak i Kia Ceed i Hyundai i30 pouzdane i dobro opremljene alternative za nekoć zagrižene ljubitelje Astre. 

Ipak, Astra nastavlja ispunjavati većinu zahtjeva. Prostrana je, dobro sastavljena, a njezini motori dobro spajaju performanse i ekonomičnost. Dobra je za vožnju, može se pohvaliti posebno udobnom vožnjom i dolazi dobro opremljena u cijeloj svojoj revidiranoj ponudi. Asortiman Astre uključuje hatchback s pet vrata i revidirani karavan Sports Tourer. Tako kupci koji traže više prostora također imaju alternativu SUV ponudi ove marke. 

Razine opreme smanjene su na samo četiri u trenutnoj liniji Astre, na najprodavanije izdanje Griffin Edition te Business Edition Nav, SRi Nav i Elite Nav Premium, no ocjene su još uvijek pomalo zbunjujuće. Na primjer, najjeftiniji Griffin dolazi vrlo dobro napunjen s 45-cm dijamantnim aluminijskim naplatcima, LED prednjim svjetlima, dvozonskom klimom, 18-cm zaslonom osjetljivim na dodir sa satelitskom navigacijom, sveobuhvatnim parking senzorima i grijanim sjedalima i upravljačem. Ima i paket pomoći vozaču s pomoći pri održavanju trake i automatskim kočenjem u nuždi. 

Cijena od 150 tisuća kuna 

Oprema Business Edition Nav je skuplja, ali manje upadljiva zahvaljujući manjim 40-cm aluminijskim naplatcima, a ovdje gubite i LED osvjetljenje i funkciju dvozonske kontrole klime. Tempomat plus automatska prednja svjetla i brisači umjesto toga su na popisu specifikacija. SRi Nav vraća LED prednja svjetla i dvozonsku kontrolu klime, a nudi i prednja svjetla za maglu, automatsko kočenje u nuždi i vozačevo sjedalo u sportskom stilu. Elite Nav Premium ima veći 20-cm zaslon osjetljiv na dodir, perforirane kožne obloge sjedala, paket pomoći vozaču i grijana sjedala. Međutim, obožavatelji hot-hatch modela bit će razočarani nedostatkom sportskog VXR modela. 

Cjelokupna linija motora Astre ažurirana je 2019. s ciljem poboljšanja potrošnje goriva, emisija i performansi. Ponuda benzinskih motora u potpunosti se sastoji od trocilindričnih motora s turbopunjačem. To su tri 1,2-litrene jedinice sa 110, 130 i 145 konja redom, plus 1,4-litrena jedinica sa 145 konja koja je dostupna isključivo sa “Stepless” CVT mjenjačem. Tri dizelaša također su trocilindrične jedinice s turbopunjačem: 1,5-litreni sa 105 ili 122 KS. Svaki od njih može se dobiti s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Međutim, snažnija verzija jedini je automobil u ponudi s konvencionalnim automatskim mjenjačem – jedinicom s devet stupnjeva prijenosa. 

Dostupnost svake kombinacije motora i mjenjača mijenja se ovisno o razini opreme. Cijene za Astru počinju od nešto više od 150 tisuća kuna, a penju se do otprilike 220 tisuća kuna za vrhunske modele. Međutim, Opel nije sramežljiv s popustima, redovito najavljujući poticaje za cijeli asortiman. S druge strane, trgovci nude još više sniženih cijena kako bi privukli kupce. Međutim, ovi popusti ne znače da kupujete nekvalitetno vozilo u obliku Astre. Snažan je konkurent u klasi hatchbacka usprkos nekoj ozbiljno dobroj konkurenciji. 

1. Vožnja – 93 / 100: Većinu vremena Opel Astra odlično se vozi 

Budući da je Opel Astra rađena u Velikoj Britaniji, ovjes je podešen za nesavršen asfalt tako da su kvaliteta vožnje i kontrola karoserije izvrsni. Promjene na šasiji automobila došle su s ažuriranjem 2019., ali one su bile prilično suptilne. Nije bilo puno toga lošeg u načinu na koji je stari automobil radio svoj posao. Nedavno ažurirana ponuda motora isplatila se u načinu vožnje Astre. Posebno su nam dragi dizeli, koji se mogu pohvaliti obiljem okretnog momenta za neumitno ubrzanje. S druge strane, gladak ručni mjenjač s pomalo gumastim osjećajem impresionira, kao i osjetljivo upravljanje i umirujuće kočnice. Umjesto da bude hatchback koji briljira samo kad je u zavojima, Astra se većinu vremena odlično vozi i ostaje tiho kompetentan automobil. 

U zavojima se čini da je upravljanje lagano i brzo. Iako nema puno povratnih informacija, omogućuje Vam da maksimalno iskoristite ponuđeno čvrsto držanje i lako prođete automobilom kroz zavoje. Ono što bi Vas moglo iznenaditi je da je automobil jednako krut u svojim sportskim postavkama. Modeli SRi i stariji imaju iste postavke šasije kao i drugi automobili, a samo kombinacije kotača i guma čine malu razliku u vožnji i ravnoteži upravljanja. Bili bismo vrlo zadovoljni s modelom SRi, s vožnjom koja je staložena i mnogo usklađenija od prethodnika. 

Osjetit ćete neravnine, ali amortizeri ih lijepo uklanjaju i čvrsto kontroliraju tijelo tako da možete voziti brzinu koju hoćete potpuno sigurno. To također znači da je Astra tiha i profinjena te da dopušta malo buke od vjetra ili ceste pri velikim brzinama na autocesti. Sveukupno, Ford Focus je bolji vozački automobil, a Volkswagen Golf je uglađeniji. Međutim, u konačnici, većina će imati malo toga za prigovoriti načinu vožnje Astre. 

2. Prostor – 83 / 100: Opel Astra nudi više prostora nego ranije 

Kada je riječ o prostoru za cijelu obitelj, Astra dobro obavlja posao nudeći pristojan, ako ne i spektakularan, smještaj za pet osoba. Nije baš velikodušan od iza kao Škoda Octavia, ali će putnike učiniti sretnijim od onih u Ford Focusu. Prtljažnik je također pristojne veličine i oblika, iako Astra Sports Tourer karavan nudi više prostora za oko 12 tisuća kuna dodatno. Astrin središnji dio nema veliku ladicu s poklopcem kao u Golfu, Međutim, par držača za čaše, pristojni spremnici u vratima i dvije USB točke za punjenje odostraga povećavaju upotrebljivost. Astra je više-manje iste veličine kao i većina njezinih velikih rivala. Razlike između nje i Ford Focusa ili SEAT Leona toliko su male da su beznačajne. Malo je dulji od potonjeg (4370 mm naspram 4282 mm), ali ima manji prtljažnik za deset litara. 

Iako je Astra manja od svoje prethodne iteracije, nudi više prostora za putnike. Ako podesite vozačevo sjedalo gdje se nalazi vozač visok dva metra, putnik od 180 cm lako će se smjestiti straga (vrata se lijepo i široko otvaraju straga, što je zgodno za postavljanje dječjih sjedalica i djece), dok su koljena i prostor za glavu impresivni. Međutim, straga je dojam da je taj dio kabine osjetno tamniji i manje prozračan nego u automobilima poput Ford Focusa. Podešavanja vozačevog sjedala i volana ima dosta, dok je preglednost naprijed dobra. Vidljivost preko ramena malo je ugrožena uzdižućom linijom struka automobila i debelim stražnjim stupovima. 

Otvorite prtljažnik Astre i vidjet ćete lijep kvadratni oblik i rebrasti pod. Vrlo je zgodan za zaustavljanje kotrljanja predmeta. Zahvaljujući pojednostavljenom rasporedu stražnjeg ovjesa, Astra nudi veći prtljažnik od svog prethodnika, s kapacitetom od 370 litara. Međutim, još uvijek zaostaje za najprostranijim hatchbackovima, kao što su Honda Civic i Peugeot 308, po pitanju prtljažnog prostora.

Opel Astra
Foto: Screenshot

3. Dizajn – 87 / 100: Interijer koji posjeduje Opel Astra je impresivan 

U usporedbi s nekim od svojih konzervativno stiliziranih suparnika, najnovija Astra izgleda oštro. Od uredno oblikovanog prednjeg odbojnika i rešetke do pomaknutih prednjih svjetala i oštrih nabora koji se spuštaju niz bočne strane, ima dosta vizualnog dojma. U SRi ruhu, Opel izgleda iznenađujuće sportski, a to je poboljšano standardnim 43-cm aluminijskim naplatcima. Uzdižuća linija prozora prati udubljenje koje prolazi kroz ručke na vratima, kulminirajući pokretom koji se gotovo susreće s krovom na vrhu poklopca prtljažnika. Ovaj dizajn doista smanjuje vidljivost od iza, ali rezultat je taj da daje Astri atletski stav u profilu. Uska stražnja svjetla postavljena visoko nastavljaju sportski dojam, dok spojler prtljažnika i uski stražnji prozor čine automobil kompaktnijim. 

Iznutra, Astra pomalo stari usprkos blagom osvježenju 2019. godine. Funkcionalna je, ergonomski čvrsta i čini se napravljenom da traje, ali jednostavno se ne može mjeriti s kvalitetom Volkswagen Golfa, stilom Mazde 3 ili sjajnim infotainmentom Ford Focusa ili Kije Ceed. Ipak, ni u kojem slučaju nije strašno i ostaje ugodno mjesto za provođenje vremena. Osobito u verzijama s višim specifikacijama. Opelov dizajn interijera u posljednje je vrijeme impresivan, s elegantnom kontrolnom pločom jednostavnom za korištenje i korištenim materijalima dobre kvalitete. Astra ide korak dalje s ugrađenom snažnom tehnologijom. Svime se upravlja putem intuitivnog zaslona osjetljivog na dodir od 18 ili 20 centimetara. 

Foto: Screenshot

Taj zaslon uredno se nalazi u otmjenom crnom okruženju koje se proteže preko širine armaturne ploče. Glavni instrumenti također imaju zaslon s informacijama između sebe, a grafika je lijepa i jasna. Asortiman sadrži sve vrste dodataka, bilo standardne ili dodatne opreme. Parkirni senzori od 360 stupnjeva i sustav samostalnog parkiranja imaju značajku, zajedno s LED prednjim svjetlima koja su, začudo, standardna na manjoj Corsi, ali ne i ovdje. 

4. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Maksimalna potrošnja na 5,6 l/100 km 

Osvježeni asortiman motora Opel Astre sa sobom donosi poboljšanja u potrošnji goriva i emisijama. Prosječna potrošnja goriva ne diže se iznad 5,6 l/100 km, osim najsnažnijeg 1,4-litrenog CVT modela sa 143 konja koji raste na 5,7 l/100 km. Najučinkovitije opcije u ponudi su dizeli. Manje snažna ručna inačica sa šest stupnjeva prijenosa u početnim SE specifikacijama daje minimalnu potrošnju od 4,3 l/100 km prema WLTP postupku testiranja i emitira samo 113 g/km CO2. Pod uvjetom da se ne morate često voziti gradskim središtima u kojima je zabranjen promet dizela, ovaj je motor najštedljiviji izbor. 

Opel tvrdi da sve 1,2-litrene benzinske verzije (110, 130 i 145 KS) uspijevaju ispustiti 119g/km CO2. WLTP brojke pokazuju prosječnu potrošnju od 5,2 l/100 km. Automatik također dobro prolazi. 1,4-litreni motor opremljen CVT-om od 143 konja troši 5,6 l/100 km uz emisiju CO2 od 129 g/km. Najsnažnija 1,5-litrena dizelska verzija u prosjeku troši od 5 l/100 km i emitira 133 g/km CO2. Nema sumnje da je revidirana linija motora Astre održala konkurentnost u ovom segmentu. Dobrodošao je bonus što svaka jedinica također radi dobro. 

Astra nikada nije bila posebno dobra kada je u pitanju deprecijacija. Razlog tomu su brojke koje su se pojavile na tržištu i činjenice da stari automobil nikada nije bio vodeći u klasi. Podaci sugeriraju da ni najnoviji model neće biti osobito dobar u održavanju svoje vrijednosti. Prosjek je oko 34 posto vrijednosti zadržanih tijekom tri godine i 60 tisuća kilometara. 

5. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Nema više doživotnog jamstva 

Euro NCAP dodijelio je Astri pet zvjezdica za sigurnost prilikom sudara 2015. godine, a automobil ima čitav niz pomagala i opreme za vozača. Driving Assistance Pack je standardan u izdanjima Griffin i Elite Nav Premium. On nudi kameru okrenutu prema naprijed koja sa sobom donosi sve vrste pomoći i sigurnosnih prednosti. 

Postoji autonomno kočenje u nuždi koje Vam pomaže u sprječavanju sudaranja s automobilom koji je ispred pri malim brzinama (automobil će Vam također reći jeste li na sigurnoj udaljenosti od automobila ispred). Upozorenje o napuštanju prometne trake obavijestit će Vas ako ste izvan svoje trake na autocesti. Lane Keep Assist nježno će okrenuti upravljač kako bi Vam pomogao da ostanete u traci. Astra će također prikazati informacije o ograničenju brzine prometnih znakova i upozoriti Vas ako je netko u vašemu mrtvome kutu. Kao i kod konkurencije, dostupni su i sustavi za samostalno parkiranje. 

Opelovo doživotno jamstvo više ne postoji. Tvrtka u tome nije vidjela veliku korist, a čini se da ni potrošače to nije smetalo. Umjesto toga, sada postoji standardno trogodišnje jamstvo na 100 tisuća kilometara koje odgovara pokriću konkurencije. 

Ukupna ocjena za Opel Astru: 84 / 100 – Opel Astra ostaje jak konkurent u skupini talentiranih konkurentskih hatchback vozila

Članak objavio Luka Petkovic

Genesis

Genesis se nada kako će u roku od 15 godina postati „carbon neutral”

prometni zakoni

Prometni zakoni: Pet mitova diljem svijeta – jesu li istiniti ili lažni?