in

Opel Insignia: Jako blizu Škode Superb

Opel Insignia
Foto: Screenshot

Opel Insignia je praktična, dobra za vožnju i tiha u pokretu. Stoga je pristojan izbor ako tražite veliki obiteljski automobil. Međutim, tržište za ove automobile se smanjuje. Kako sve više ljudi hrli u SUV i premium automobile kao što su BMW serije 3 i Audi A4, ostavljaju Insigniju s nekoliko izravnih suparnika. Jedan je Škoda Superb, koja je jaki konkurent i jedan od naših najboljih obiteljskih automobila. Međutim, Opel je vrlo blizu kvalitete interijera i praktičnosti, što su dva ključna područja za obiteljske ljude. Ako kupite po povoljnoj cijeni, Insignia će biti dobar izbor. Nema moderan izgled SUV-a, ali pobjeđuje one teške, zahtjevne automobile po udobnosti vožnje, upravljivosti i profinjenosti.

Opel Insignia fokusirala se na udobnost

Promjena imena u Opel Insignia Grand Sport označila je veliku promjenu za Opelov obiteljski hatchback kada je stigao 2017. godine. Osim što je bio zamjena za gotovo desetljeće staru Insigniju prve generacije, novi je model krenuo u prodaju kao veći, prostraniji i skuplji obiteljski automobil. Budući da je tržište obiteljskih automobila u tako lošem stanju, Opel je rebrendirao model u višu srednju klasu, u nadi da će “ukrasti” dio prodaje od automobila kao što su BMW serije 3 i Mercedes C-klase.

Faceliftingom 2020. ukinut je nadimak Grand Sport, dok su male vanjske promjene uključivale širu rešetku, redizajnirani prednji branik i tanja prednja svjetla. Nova opcija osnovnog dizelskog motora također je uvedena u ponudu, zajedno s poboljšanim razinama sigurnosnog kompleta. Doista, Insignia se nalazi između viših srednjih modela i tradicionalnih obiteljskih automobila. Skuplji je od automobila kao što su Ford Mondeo, Mazda 6, Hyundai i40 i Kia Optima, a u rangu je s automobilima poput Škode Superb i Volkswagen Passata.

Insignia ima dobar unutarnji prostor i mnogo prostora za noge odostraga. Takvo što daje putnicima prostor da se ispruže, dok je kvaliteta kabine poboljšana kako bi se povećao osjećaj prostora i udobnosti. Što se tiče čiste veličine, Insignia je također usporediva s ponudama više klase, kao što su BMW serije 5 i Mercedes E-klase. Kao i prije, dolazi kao hatchback s petoro vrata, iako mu produžena linija krova daje “brži” izgled.

Opel je nagovijestio planove da će sljedeća generacija Insignije biti SUV s višim stupnjem vožnje, sa svim električnim i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima. Novi bi model trebao biti dostupan od 2024. pa možda ima smisla da je proizvođač smanjio trenutnu ponudu Insignije na izbor od samo dvije razine opreme: Design i GS Line. Cijene kreću od oko 30.000 eura i penju se do gotovo 41.000 eura.

Standardni paket prilično je velikodušan i uključuje 45-cm aluminijske naplatke, LED prednja svjetla, prednje i stražnje parkirne senzore, zaslon osjetljiv na dodir, infotainment sustav, navigaciju s prepoznavanjem prometnih znakova, Apple CarPlay i Android Auto povezivost, dvozonsku klimu i tempomat. Sportski GS Line ima polametarske kotače, stražnje zaštitno staklo, pristup bez ključa, nadograđenu presvlaku i funkciju bežičnog punjenja pametnog telefona.

Ponuda motora jednako je pojednostavljena, s dizelskom snagom koja čini najveći dio asortimana. Tu su jedinica od 1,5 litara od 120 KS i 2,0-litreni benzinski motor od 172 KS, oba dostupna s ručnim mjenjačem sa šest ili osam stupnjeva prijenosa. U ponudi je i jedan 2,0-litreni benzinski motor od 197 KS, koji koristi devetostupanjski automatski mjenjač. Insignia je zamijenila Vectru kao Opelov glavni konkurent Fordu Mondeu. Nikada najuzbudljiviji izbor u segmentu obiteljskih automobila (iako je VXR verzija svakako bila brza), Insignia se fokusirala na udobnost, niske troškove eksploatacije i učinkovitost goriva, posebno kod dizelaša.Prva generacija Insignije uživala je u gotovo desetljeću proizvodnje prije nego što je 2017. stigla nova i skuplja verzija.

Povijest

Druga generacija (2017.)

Promjena imena u Opel Insignia Grand Sport označila je veliku promjenu za Opelov obiteljski hatchback kada je stigao 2017. godine. Osim što je bio zamjena za gotovo desetljeće staru Insigniju prve generacije, novi je model krenuo u prodaju kao veći, prostraniji i skuplji obiteljski automobil. Ovaj pomak na tržištu doveo je Insigniju u prednost pred njezinim većim konkurentima.

Prva generacija (2008 – 2017.)

Opel Insignia bila je dugo očekivana zamjena za staru Vectru – jedan od najmanje voljenih automobila svih vremena. Insignia se pojavila 2008. godine i unaprijedila svoju prethodnicu u gotovo svim pogledima. Insignia je, poput svojih prethodnika, velika, prostrana i dobro opremljena u standardnoj opremi te je postala omiljena u svojoj tvrtki.

1. Prostor – 93 / 100: Opel Insignia nudi više nego dovoljno prostora

Srž privlačnosti Insignije je njezina upotrebljivost. Najnoviji automobil znatno je duži i širi od prošlog modela, s međuosovinskim razmakom povećanim za gotovo 10 cm. Postoji pristojna vidljivost kroz veliko vjetrobransko staklo, iako visoke bočne strane čine uska parkiranja problemom. Međutim, standardni prednji i stražnji parkirni senzori donekle ublažavaju ovaj problem. Postoji podosta spremišta u kabini sprijeda i straga, budući da je Opel dovoljno prostran da omogući dodatni prostor za boce vode i grickalice. Prednji središnji naslon za ruke je standardan, dok se stup upravljača prilagođava dosegu i nagibu. Stoga bi vozač trebao moći pronaći udoban položaj.

Insignia je duga 4.897 mm, široka 1.863 mm i visoka 1.455 mm, što je čini nešto dužom od Škode Superb koja iznosi 4.861 mm. Dva rivala imaju gotovo istu širinu (Škoda 1.864 mm), dok Insignia nije tako visoka kao Škoda sa 1.468 mm.

Insignia ima tečniju krovnu liniju od svoje prethodnice, a to znači da je pristup stražnjem dijelu malo teži. Međutim, kad se ukrcate, prostora za glavu ima u izobilju i čak ni viši putnici neće dodirivati krov. Prostor za noge je također dobar, s dovoljno prostora do sjedala ispred. Stoga, duža putovanja ne bi trebala biti problem za četiri odrasle osobe.

Otpuštanje stražnjih sjedala jednim dodirom čini Opelovu klupu djeljivu u omjeru 40:20:40. S kapacitetom prtljažnika od 490 litara s podignutim sjedalima (ispod poklopca prtljažnika), u Opelu ima puno prostora. Opel također nudi ukupno 1.450 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Za usporedbu, Škoda Superb hatch ima 1.760 litara prostora. Međutim, ima više nego dovoljno prostora za prtljagu i putnike. Ogromni otvor daje izvrstan pristup prtljažniku, baš kao kod Superba, ali nema dostupnih električnih vrata prtljažnika koja bi pomogla poboljšanju upotrebljivosti. Međutim, ovaj prtljažni prostor ne dolazi nauštrb prostora u kabini.

Foto: Screenshot

2. Potrošnja i deprecijacija – 87 / 100: Dizelski modeli vrlo učinkoviti

Bez plug-in hibridne tehnologije u ponudi, Insignia dizelski modeli nude najučinkovitiju opciju za kupce. Opel tvrdi istu brojku uštede goriva za verzije od 120 KS i 172 KS. Automobili sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem troše minimalno 4,6 l/100 km, dok automatske verzije troše ravnih 5 l/100 km u kombiniranom ciklusu. 2,0-litreni benzinski modeli zapravo se ne smatraju posebno učinkovitim opcijama, trošeći 7,4 – 8,1 l/100 km s visokim emisijama CO2.

Prema podacima o preostalim vrijednostima, Insignia neće zadržati visoku vrijednost kao većina njezinih suparnika, iako je renovirani model malo bolji od linije prije 2020. godine. Trebao bi zadržati oko 42% svoje izvorne vrijednosti tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 kilometara, što je oko 5% manje od konkurenta Škode Superb.

3. Dizajn – 83 / 100: Opel Insignia drugačija je nego prije

U nastojanju da se natječe sa sve popularnijom skupinom SUV vozila, Opel je redizajnirao svoju Insigniju, veliki obiteljski hatchback, nudeći kupcima nešto što je malo elegantnije, bez žrtvovanja praktičnosti. Insignia je prilično drugačija od onoga što je bila prije, s velikom, ravnom rešetkom na prednjoj strani, stiliziranim dnevnim svjetlima i oblikovanim vratima sa strane. Dugi poklopac motora ima nabor točno u sredini, a poklopac prtljažnika ima suptilni spojler. Facelift 2020. godine donio je redizajnirani prednji branik, širu rešetku i tanja prednja svjetla.

Prisutan je nenametljiv izgled, ali elegantniji od prethodne Insignije i nedvojbeno privlačniji od većine svojih suparnika. Jedino što stvarno malo kvari izgled je ružan stražnji brisač, koji viri iz prtljažnika, kao nešto što je bilo popularno u 70-im godinama prošlog stoljeća. Kvaliteta materijala je dobra, a pristajanje i završna obrada čak su jednaki Škodi Superb. Međutim, tvrda plastika i općenito dosadan dizajn znači da Insignia nikada neće pobijediti kompaktnu limuzinu više srednje klase po uočenoj kvaliteti.

Oprema SE Nav dobro je opremljena 43-cm aluminijskim naplatcima, LED prednjim svjetlima, prednjim i stražnjim parking senzorima, tempomatom, kontrolom klime i sportskim sjedalima. Detaljniji pregled ponude donosi luksuz kao što su grijana sjedala, funkciju masaže za vozačevo sjedalo, grijani upravljač, bežični punjač za pametni telefon i kožne presvlake. Osnovna specifikacija SE Nav uključuje 18-cm zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom i Apple CarPlay i Android Auto povezivošću. Verzije SRi VX-Line Nav i novije imaju veći 20-cm zaslon s funkcijom glasovnog upravljanja i nadograđenim Bose audio sustavom.

Opel Insignia
Foto: Screenshot

4. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Dobar sigurnosni paket

Godine 2017. Insignia je osvojila pet zvjezdica za sigurnost pri sudaru od Euro NCAP-a, s dobrim ocjenama u svakoj kategoriji. Ocjena od 93 posto za zaštitu odraslih je izvrsna, dok je 78 posto za sigurnost pješaka gotovo dvostruko bolje od ocjene automobila prethodne generacije. Standardni sigurnosni paket je dobar i uključuje tempomat s limitatorom brzine, upozorenje na sudar sprijeda, upozorenje o napuštanju voznog traka s asistencijom, automatsko kočenje u nuždi i prepoznavanje prometnih znakova.

Opel nudi industrijsko standardno trogodišnje jamstvo za Insigniju, ograničeno na 100.000 kilometara u posljednjoj godini pokrića. Također dobivate šest godina zaštite od hrđe za karoseriju.

5. Vožnja – 75 / 100: Škoda Superb bolja je u ovom segmentu nego Opel Insignia

Opel je naporno radio na Insigniji kako bi poboljšao njenu vožnju i upravljivost u odnosu na stari model, i to se stvarno isplatilo. Glatka je pri manjim brzinama i dok ćete primijetiti male udarce kada se krećete brže, usklađena postavka ovjesa čini sve u cjelini impresivno staloženim.

Opel Insignia
Foto: Screenshot

Prilagodljivi amortizeri FlexRide ugrađeni u benzinskim modelima dokazuju da su mogućnosti Insignije još više proširene. U Tour načinu rada šasija je mekana i popustljiva, upija nabore na nervanim površinama, čak i na automobilima s kotačima od 45 cm i više. Ako prijeđete na Sport, nećete izgubiti previše dobrodošle gipkosti iz postavki, jer i dalje ostaje fluidnost ovjesa. Dobivate malo više kontrole nad automobilom tijekom brže vožnje na seoskim cestama. Međutim, Insignia je najbolja u postavkama koje su najviše orijentirane na udobnost.

Čak ni na autocesti, buka ceste i vjetra nije nametljiva. Ovaj automobil odličan je na dugim putovanjima i odgovarat će kupcima viših srednjih modela automobila koji prelaze puno kilometara. Međutim, ustanovljeno je da je 1,5-litreni dizel sa 120 KS malo slabiji i nedorađen. Ipak, Insignia je zabavna na zavojitim cestama, s urednim i ugodnim upravljanjem. Upravljač je dobro opterećen i ima sadrži dovoljno osjećaja da s pouzdanjem vozite automobil po cesti. Ima malo nagiba karoserije, ali ušteda na težini u odnosu na prethodni model znači da je agilniji nego što biste očekivali od automobila te veličine.

Iako je Opel Insignia zabavnija od Mondea ili Passata, Škoda Superb je bolja na druge načine, uključujući glatkiju ručnu promjenu brzina i udobniji položaj za vožnju. Dizelsku verziju od 120 KS vjerojatno treba izbjegavati jer je spora – sposobna je za čak 10,7 sekundi s ručnim i 11,5 sekundi s automatskim pogonom doći do 100 km/h. Verzija sa 172 KS bolja je s pojačanom snagom i dodatnim okretnim momentom od 81 Nm koji pomažu poboljšati vrijeme sprinta na respektabilnijih 8,2 sekunde.

Vidjet ćete brže vrijeme ubrzanja ako odaberete bilo koji od benzinskih modela. Automobil sa 197 KS postiže 7,2 sekunde i maksimalno 235 km/h, iako je (sada ukinuta) varijanta od 227 KS brža samo dvije desetinke i dodaje samo 2 km/h maksimalnoj brzini.

Ukupna ocjena za Opel Insigniju: 84 / 100 – Opel Insignia praktičan je, dobro opremljen obiteljski hatchback

Članak objavio Luka Petkovic

[VIDEO] Mate Rimac pokazao unutrašnjost tvornice na Jankomiru: Sve počinje sa švedskim stolom punim voća…

Brzi automobili => mali penis? Londonsko sveučilište dokazalo ono što se sluti godinama