Pretraži
TEST Citroen C3 Aircross  1.2 Puretech 110. Benzin je za njega najbolja opcija

TEST Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 110. Benzin je za njega najbolja opcija

Objavljeno: 25/04/2019 / Autor: Vozim HR / Foto : Vozim.HR

Svaki put kada nam dođe neki Citroen na test, sjetim se legendarne „Žabe“. Nije da Citroen kroz povijest nema cijelu plejadu revolucionarnih modela (kroz maglu se sjećam trenutka u kojemu po prvi put sjedam u „ganc“ novi XM, bio sam apsolutno uvjeren da konkurencija još desetljećima neće dosegnuti tu razinu udobnosti i dizajna) ali Žaba je nešto po čemu diferenciram Citroen od svih ostalih brendova na tržištu.

Ako realno bez predrasuda pogledate malo unatrag, osim par izuzetaka Citroen je uvijek isporučivao dizajnerski odvažne, napredne i drugačije modele od konkurencije. C3 Aircross je samo nasljednik tog trenda gdje su dizajner još jednom pokazali da su drugačiji od drugih.

Da ne bi bilo zabune, C3 Aircross se nalazi u najzastupljenijem automobilskom segmentu na tržištu tzv gradski crossoveri gdje apsolutno svaki proizvođač ima svog predstavnika, konkurencija je jača nego ikada te odluku o kupovini odnose detalji. A toga kod C3 Aircrossa ne nedostaje


test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross


Svi se natječu s naizgled istim argumentima, viši, širi, praktičniji…e pa u tolikoj konkurenciji želite biti različiti zar ne ?

Rečeno-učinjeno, dizajneri su ponovo osvjetlali Citroenovo ime i izbacili na tržište model koji je definitivno drugačiji (vizualno) od drugih. Nećemo ulaziti u rasprave kome se što sviđa već se složimo da je ljepota u oku promatrača. Ovom promatraču se sviđa što vidi.

Obzirom da ovakvi modeli stavljaju žensku populaciju poprilično visoko na ljestvici željenih kupaca, o našem testnom C3 Aircrossu smo popričali i s nekoliko frendica i sve se slažu da je (pozitivno) drugačiji od konkurencije.

 

A što ću kad je tako sladak…

I doista je, na ovom C3 Aircossu je sve simpa, od izgleda, razigrane unutrašnjosti i „buhtlastog“ prednjeg dijela do stražnjeg kraja koji izgleda kao da je s nekog puno većeg i ozbiljnijeg modela (skoro pa bi se usudili upotrijebiti riječ SUV…skoro).

No dobro, ženama se sviđa, muški kažu da je preženskast ali kako se to vozi ?

Obzirom da smo već vozili ovakav model s dizel agregatom, nismo previše pažnje pridavali unutrašnjosti. Relativno visoki položaj za  višenamjenskim volanom osigurava dobru preglednost a mjesta za vozača i oko njega ima dovoljno čak i za dugonje poput našeg test novinara.

Sjedi se u pravim foteljaški širokim i udobnim sjedalima koja nemaju neke posebne bočne upore ali jako udobno djeluju na vašu stražnjicu. Dakle neće vas zadržati u zavoju ali će vam spasiti guzu i kralježnicu na rupama J.

Što se same instrument ploče tiče, ona je već viđena na klasičnom C3 modelu te je sve manje-više poznato. Pregledna je, dovoljno izražajnih detalja a cijelu pažnju privlači „tabletoidni“ centralni ekran preko kojega upravljate sa skoro svim funkcijama u automobilu.

Kao i na svim ostalim C3 modelima, iako unutrašnjost obiluje plastikom, ne čuju se nikakva škripanja niti sumnjivi zvukovi već baš naprotiv. Sama tišina. Konkurencija bi se mogla (i trebala) zamisliti nad ovime.


test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross


Na stražnjim sjedalima…tulum

Već nas dugo neki manji automobil nije ovako iznenadio na stražnjim sjedalima. Naime, stražnja klupa ugodno smješta dvoje odraslih sa sasvim pristojnim mjestom za noge i glave putnika. Klupa je ugodno mekana, nema neugodnih nabijanja kralježnice a da stvar bude još bolja, iza se nalazi prtljažni prostor od 410 litara što je uvjerljivo najviše u klasi.

Ukratko, 4 odrasle osobe, mješanac retrivera i lokalnog mješanca vulgaris, 3 torbe i manji kofer su se bez problema prevezli od Zagreba do Novog Vinodloskog. Nije loše za ovakvog mališana zar ne ?



Heroj dana, mjeseca, godine

Je bez ikakve dvojbe 1,2-litreni turbo benzinac s tri cilindra snage 110 KS i 205 Nm okretnog momenta. Ove brojke na papiru ne djeluju impresivno ali u realnosti su upravo ono što ovom Citroenu treba. Sprega 5 brzinskog ručnog mjenjača i ovog malog trocilindričnog zvrka je sve što ćete ikada trebati na ovom automobilu.

Iako pomalo trom na nskim okretajima, čim pređe 1500 okretaja, kazaljka brojača okretaja ozbiljno brzo ulazi u crveno područje uz reski zvuk tri cilindra. Prebacivanje u višu brzinu neznatno ruši okretaje i prekrasno povezuje slijedeću.

Tko god misli da pretjerujemo ovo jednostavno mora probati. Kada jednom probate ovog benzinca, dizelaš postaje nepotreban, trom, bučan i dosadan. Naša fasciniranost ovim motorom je išla toliko daleko da smo veći dio testa vozili s ugašenim sasvim solidnim audio sustavom jer nam se naprosto sviđao zvuk ova tri cilindra.

A od zvuka je jedino bolja elastičnost (da dobro ste pročitali) jer mališan vuče iz svih okretaja i suprotno općem mišljenju ne traži konstantno “šaltanje” brzina.

Same vozne osobine su u skladu s izgledom i visinom automobila


test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross


Nećemo muljati pa reći da nije mekan, naravno da se malo više naginje u zavojima i obzirom da ima prednji pogon i živahan mjenjač, naravno da će mu pobjeći prednji kraj ako pretjerate.

Ovjes na Aircrossu je složen za udobnost te se tako se i ponaša. Fali mu pokoja povratna informacija na volanu ali to ni u kom slučaju ne znači da nije vozan. Baš obratno, kada se naviknete na malo ljuljanja karoserije, shvatiti ćete da ovaj mališan ne pušta cestu baš tako lako čak ni na grbavim podlogama.

Međutim, idemo ovaj automobil postaviti u prostor i vrijeme kojemu pripada. Dakle, ako kupujete mali crossover s puuuno mjesta koji prosječno troši 6,5 litara na 100 km, sigurno ne očekujete da leži na cesti kao bolid Formule 1.

Ono što možete očekivati je udobna vožnja, mala potrošnja, simpatičan  izgled, odlična preglednost, jednostavno parkiranje i penjanje na rinzole, veliki prtljažnik te jedan savršeni trocilindrični benzinski motor.

I dalje niste sigurni ? Stvar je vrlo jednostavna, pravac prvi Citroenov auto salon i probajte sami, zahvaliti ćete nam kasnije 🙂

 


test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross

test Citroen C3 Aircross


Pogledaj galeriju

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

C3 Aircross Feel PureTech 110

Vrsta motora: Turbo benzinski
Obujam motora: 1199 ccm
Broj cilindara: 3
Snaga u KS: 110 KS pri 5500 o/min
Snaga u kWh: 81 kWh pri 5500 o/min
Okretni moment: 205 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: 5 stupnjeva
Pogon: prednji pogon
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,00 s
Maksimalna brzina: 188 km/h
Potrošnja (grad): 5,40 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 4,40 l/100 km
Potrošnja (kombinarano): 4,80 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 6,50 l/100 km
CO2 emisija: 109 g/km
Duljina: 4154 mm
Širina: 1824 mm
Visina: 1637 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm
Obujam prtljažnika: 410 l

Povratak na vrhpointer
Zatvori X