in

Mazda 6: Hrabro konkurira jačim brendovima

Mazda 6
Foto: Screenshot carwow YT

Mazda 6 jedna je od rijetkih obiteljskih limuzina koje je istinski zabavno voziti, sa sportskim ponašanjem na cesti i nekim impresivnim motorima koji odlično obavljaju posao kombiniranja snažnih performansi i niske potrošnje goriva. Niska emisija CO2 također će se svidjeti vozačima voznih parkova, kao i Mazdina niska cijena, zbog koje suparnici izgledaju pomalo skupo.

Iako nije dostupan kao hatchback, i limuzina i Tourer karavan pružaju dovoljno prostora za pet osoba, plus velikodušan kapacitet prtljažnika. Oštre, sportske linije ne utječu previše na prostor, iako to nije najpraktičnije u ovoj klasi. Dosljedna ažuriranja također su učinila automobil još boljim.

Mazda 6 dostupna je kao limuzina ili karavan u svom trenutnom ruhu, što znači da je dobro postavljena za prodaju u klasi obiteljskih automobila koja uključuje Ford Mondeo, Opel Insignia Grand Sport, VW Passat, Škoda Superb, Hyundai i40 i Kia Optima. Ali, postoji jedna prednost Mazde 6 koja je stavlja na čelo poretka, a to je činjenica da je zabavna za vožnju.

Mazda 6 nasljednica je Mazde 626 koja je nosila zastavu Mazdinih obiteljskih automobila od kasnih 1970-ih pa sve do 2002. godine kada ju je zamijenila Mazda 6. Od tada je Mazda 6 prošla kroz tri generacije, a trenutna verzija stigla je još 2012. godine.

Ovaj model vratio se u oblik limuzine s četvero vrata nakon hatchback karoserije posljednjeg automobila, a u ponudi je i karavan 6 Tourer. No, dok je model 6 prisutan već nekoliko godina, Mazda ga svake godine poboljšava kako bi ostao konkurentan. Godine 2015. uključena je dodatna tehnologija, kao i facelift, više ažuriranja u 2016., a zatim značajniji facelift u 2018. godini. To je pomoglo Mazdi 6 da ostane suvremena, dok njezin sportski karakter nije izgubljen ni s jednom od revizija modela. Doista, Mazdin G-Vectoring sustav, koji je dodan modelima od 2016. nadalje, osmišljen je za dodatno poboljšanje upravljanja automobilom.

Kao i većina velikih obiteljskih automobila, Mazda 6 ima motor sprijeda i pogon na prednje kotače. Ali, za razliku od mnogih suparnika, Mazda se usredotočila na smanjenje težine kako bi modelu 6 pružila dobru ekonomičnost, a agilno upravljanje dolazi kao sporedna prednost. Mazda je također odabrala filozofiju “prave veličine” za motore, pa umjesto smanjivanja i dodavanja turbo motora svojoj liniji benzinskih motora, kao što je učinila većina rivala, dobivate 2,0-litrene i 2,5-litrene motore velikog obujma, tzv. SkyActiv-G. Tu je i 2,2-litreni turbodizelaš nazvan SkyActiv-D, ali opet ima veći kapacitet od većine konkurenata i ukinut je krajem 2020. godine.

2,0-litreni benzinac dolazi u izvedbi od 143 KS i 163 KS sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem kao standardnom opremom. Motor od 143 KS može se dobiti s automatskim motorom, dok je 2,5-litreni benzinac sa 191 KS dostupan samo za automobil. 2.2 dizel dolazi u oblicima od 148 KS i 181 KS, a oba se mogu dobiti s ručnim ili automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

U ažuriranju za 2018. sve su razine opreme dobile nadogradnju specifikacija, tako da se sada linija sastoji od SE-L Nav+, SE-L Lux Nav+, Sport Nav+ i GT Sport Nav+. Ne dolaze svi motori u svim izvedbama, a najsnažniji 2.5 benzinac i 2.2 dizel nude se samo u specifikaciji GT Sport Nav+. Cijene se kreću od oko 28.000 € do 40.000 €, dok Mazda 6 Tourer karavan ima skuplju cijenu od oko 1.200 € u odnosu na limuzinu.

1. Prostor – 83 / 100: Mazda 6 ulijeva povjerenje

Mazda 6 danas se prodaje samo kao limuzina i Tourer karavan, za razliku od ranijih generacija, koje su nudile i hatchback opciju. Ovo je dio želje tvrtke da gurne “Šesticu” na skuplje tržište, kao više premium alternativu. Međutim, malo ograničava praktičnost u usporedbi s konkurentima, što se tiče količine. Ford Mondeo i Opel Insignia nude se isključivo kao hatchbackovi za dodatnu svestranost, na primjer.

Prtljažnik je ipak prilično prostran, plus nema manjka prostora za putnike – velike vanjske dimenzije odražavaju se unutra. Ovdje je izvrstan položaj za vožnju u kojem se osjećate ugodno, s mnogo prilagodbi kako biste u potpunosti iskoristili ovaj prostor, a kada sjednete za volan, Mazda 6 ulijeva povjerenje. Prostor za odlaganje u kabini je dobar, poboljšan od revizija iz 2015. električnom parkirnom kočnicom koja čini središnji prostor za odlaganje još korisnijim. Pretinci na vratima mogli bi biti bolje oblikovani, ali pretinac za rukavice je praktične veličine, kao i prostor ispred ručice mjenjača s kratkim dometom.

Ovo je veliki automobil – s 4.870 mm duljine i 1.840 mm širine, Mazda 6 je prostrana i udobna iznutra. Svi su obiteljski automobili danas veliki, a ovaj slijedi trend.

Po veličini je gotovo identičan svojim konkurentima. Na primjer, Ford Mondeo je dugačak 4.871 mm i širok 1.852 mm; Volkswagen Passat je nešto kraći sa 4.767 mm, a nešto uži sa 1.832 mm širine. Sve verzije modela 6 imaju prednje i stražnje parkirne senzore kao standard, što nemjerljivo pomaže pri manevrima pri malim brzinama.

Putnici se prilično dobro snalaze u Mazdi 6. Široki otvori na vratima olakšavaju ulazak i izlazak, a kada uđete, ima pristojnog prostora za noge, čak iako ovdje nije toliko prostrano kao kod ogromne Škode Superb. Ipak, stil sportske limuzine donekle ugrožava prostor za glavu viših putnika. Stražnje staklo je strmo nagnuto, što lagano spušta liniju krova, iako većina ljudi neće imati problema.

Prtljažnik limuzine Mazde 6 ne može se mjeriti s kapacitetom nosivosti svojih ključnih mainstream rivala. Ima 480 litara prostora, u usporedbi s 541 litrom u Ford Mondeo hatchu i nevjerojatnih 625 litara u Škodi Superb. Prostor je više u rangu s premium automobilima kao što je BMW serije 3.

Međutim, nasloni sjedala se sklapaju. Ako ih gurnete prema dolje (nisu potpomognute oprugom, unatoč praktičnim polugama u prtljažniku), možete osloboditi potpuno ravan prtljažni prostor od 1.632 litre, iako Superb i ovdje ima prednost, s maksimalnim kapacitetom od 1.760 litara. Ipak, prostor u modelu 6 je dug i koristan, u potpunosti iskorištavajući ukupnu dužinu automobila, a korisnost prtljažnika stvarno je ograničena samo ukupnom visinom karoserije.

Foto: Screenshot carwow YT

Ako planirate koristiti Mazdu 6 za vuču, trebali biste biti svjesni da se njezin maksimalni kapacitet vuče s kočnicama mijenja ovisno o specifikaciji. Benzinski motor od 143 KS najmanje je sposoban vučni automobil u liniji, upravlja samo s najviše 1.300 kg, ali dizelaši od 148 KS i 181 KS nalaze se na vrhu ponude – mogu povući 1.600 kg.

2. Vožnja – 79 / 100: Inovativni G-Vectoring

Od tvrtke koja proizvodi veličanstveni MX-5 roadster, nadali biste se da će Mazda 6 biti sportski i zadovoljavajući automobil za vožnju. I nećete se razočarati. Dajući mu karakter usmjeren na vozača, Mazda je izgradila nešto što se čini agilnijim od bilo kojeg crossovera SUV-a, iako imajući na umu svoje tržište, to ne znači kompromis negdje drugdje. Kritika ranijih primjeraka Mazde 6 bila je da je vožnja možda malo previše čvrsta i sportska. Ali, dalekosežne revizije detalja iz 2015. izliječile su tu manu za glavne verzije. Sada je samo Sport Nav taj koji ima čvršću vožnju, što znači da se može vrpoljiti po neravninama i rupama, ali i dalje ima visoku brzinu.

Prednost ovog sportskog ovjesa je izvrsna upravljivost u svim verzijama modela 6. Skretanje je oštro, ima dosta prianjanja (osobito s 48-cm kotačima Sport Nava) i postiže se povratna informacija putem upravljanja. Mazda 6 izvrstan je vozački automobil i čini se da vlasnici stvarno cijene njegove prednosti za volanom.

Mazdino ažuriranje za “Šesticu” 2016. uključivalo je inovativni novi sustav pod nazivom “G-Vectoring“. U biti, suptilno prilagođava isporuku okretnog momenta prema kutu upravljanja s ciljem pružanja stabilnijeg i udobnijeg iskustva vožnje – različito od sustava vektoriranja okretnog momenta koji su više usmjereni na držanje.

Jedini nedostatak u ponudi motora Mazde 6 je istinski sportski motor koji će maksimalno iskoristiti ovu talentiranu šasiju. Najbliže što ćete dobiti je 2,5-litreni četverocilindrični motor predstavljen s ažuriranjem 2018., koji ima 191 KS, iako je to još uvijek nedovoljno da nadjača šasiju. Svi modeli Mazde 6 standardno dolaze s autonomnim kočenjem u nuždi naziva Smart City Brake. Ovo je korisna sigurnosna pomoć, iako će u gradu vlasnici vjerojatnije cijeniti praktičnu funkciju pomoći pri vožnji po uzbrdici.

S 2,2-litrenim SkyActiv-D dizelskim motorom koji je sada ukinut, 2,0-litreni SkyActiv-G benzinski agregat preuzima glavne kupce Mazde 6. Nudi se u dvije izlazne snage: 143 KS ili 163 KS. 2,0-litreni SkyActiv-G benzinski motor ima neuobičajeno visok omjer kompresije, opet zbog učinkovitosti i snage. Obje verzije proizvode najveću snagu pri nevjerojatnih 6.000 okretaja u minuti i ne isporučuju svoj identičan najveći okretni moment od 213 Nm sve do 4.000 okretaja u minuti. Mjenjač je brz onoliko koliko je Vama potrebno za rad.

Dva benzinska automobila imaju slične performanse – samo ako često koristite visoke okretaje, osjetit ćete korist od dodatne snage. Većina vozača neće, jer iako je verzija sa 163 KS uglađen motor, prilično je glasan i ističe se pri višim okretajima. Ovo je vrsta buke koja Vam ne bi smetala u MX-5, ali zapravo nije ono što očekujete od ove klase automobila. Benzinski motor male snage nudi se i sa opcijom automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

Novi dodatak za 2018. bio je 2,5-litreni Skyactiv-G 194 benzinac. Ovaj ima 191 KS i standardno dolazi sa šeststupanjskim mjenjačem. Sposoban je doći do stotke za 8,1 sekundu, što ga čini najbržim modelom u asortimanu.

Mazda 6
Foto: Screenshot carwow YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Preostale vrijednosti usporedive s Mondeom i Insignijom

Mazda je razvila svoj SkyActiv asortiman motora kako bi postigla visoku učinkovitost goriva i niske emisije. Kupci koji traže najniže troškove mogli bi potražiti dizelski model SkyActiv-D 150 koji, iako je sada ukinut, pruža mnogo zdraviju brojku potrošnje od svojih benzinskih konkurenata.

Ovaj motor trebao bi trošiti 5,1 l/100 km i emisiju CO2 od 117 g/km, unatoč dobro zaokruženim performansama. Ove brojke su niže nego ranije i znače da će troškovi službenih automobila biti veći, ali nećete vidjeti lošiju ekonomičnost u svakodnevnoj vožnji. Standardno dolazi sa stop/startom motora, što Mazda naziva i-stop, i sustavom regeneracije energije nazvanim i-ELOOP.

Motor SkyActiv-D 184 nije baš tako učinkovit, ali ipak ima prosječnu potrošnju od 5,3 l/100 km. Emisije CO2 od 124 g/km su konkurentne za motor s tako dobrim performansama. Ako se odlučite za automatski mjenjač, učinkovitost malo pada, pri čemu oba dizela ispuštaju 133 g/km CO2 i troše 5,9 l/100 km. Benzinski modeli Mazde 6 učinkoviti su za svoj tip, iako ni blizu tako dobri kao dizelaši. Motor od 143 KS ima službenu potrošnju od 6,7 l/100 km za ručni mjenjač i 7 l/100 km za automatik, s emisijom CO2 od 152 g/km odnosno 159 g/km. Jedinica od 163 KS dolazi isključivo sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i obećava potrošnju od 6,7 l/100 km uz emisiju CO2 od 152 g/km.

Veći 2.5 Skyactiv-G benzinac troši 7,4 l/100 km kombinirano u WLTP testu i emitira 167 g/km CO2.

Mazda je u posljednje vrijeme uživala u snažnoj preostaloj vrijednosti (deprecijaciji) zahvaljujući svom prelasku na više tržište, a Mazda 6 nije iznimka, zadržavajući oko 40% svoje vrijednosti tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. To se dobro može usporediti s Ford Mondeom i Opel Insignijom, ali i s vrhunskim konkurentima poput Audija A4 i BMW-a serije 3.

4. Dizajn – 76 / 100: MZD-Connect, Bose s 11 zvučnika, head-up zaslon,…

Jedna od slabih točaka Mazde 6 pri lansiranju bila je njezina unutrašnjost, odnosno prilično loša integracija infotainment sustava. Godine 2015. Mazda se vratila u “učionicu” i rezultat je znatno poboljšan izgled koji je daleko moderniji i suvremeniji, dok je ažuriranje iz 2018. još više poboljšalo stvari.

Umjesto ružnog ugrađenog središnjeg zaslona, automobil sada ima samostojeći set od 18 cm u srebrnom okruženju. Funkcijama se sada može upravljati preko zaslona osjetljivog na dodir ili okretnog kotačića u stilu BMW iDrivea između prednjih sjedala. Nova postavka, nazvana MZD-Connect, puno se bolje stapa s ostatkom interijera i dala je unaprijeđeni dojam automobilu.

Mazda 6
Foto: Screenshot carwow YT

Ostala tehnologija koja se nudi u Mazdi 6 uključuje zvučni sustav Bose s 11 zvučnika i head-up zaslon. Oba su standardna u opremi Sport, koja također ima LED prednja svjetla, prilagodljivo prednje osvjetljenje, ulazak bez ključa, električno podesiva sjedala presvučena kožom i grijani volan.

Ponuđena tehnika upotpunjuje iznimno dobro zaokruženu unutrašnjost koja je doista solidno sastavljena i izrađena od visokokvalitetnih materijala. Sportski upravljač i brojčanici s poklopcem imaju tragove MX-5 roadstera, a čudne tamne sheme boja doprinose raskošnom dojmu. Ako ne volite tamne interijere, možete se odlučiti za mekšu smeđu ili bordo kožu uz nadoplatu.

SE-L modeli nude izvrsnu vrijednost za ponuđeni novac, s kompletom poput kontrole klime, automatskim prednjim svjetlima i brisačima te prednjim i stražnjim parking senzorima i električnim sklopivim retrovizorima. Modeli GT Sport bilježe velik skok cijene, a standardna oprema to odražava.

Mazdina impresivna posljednja generacija satelitske navigacije učinkovit je sustav jednostavan za korištenje koji trenutno uključuje trogodišnje besplatno ažuriranje mapa i standardan je na svim modelima u ponudi. Obični stereo je dovoljno pristojan i spreman je za internetski radio ili Bluetooth streaming putem kompatibilnog mobilnog uređaja (lako se povezuje i s Vašim Bluetooth pametnim telefonom). Apple CarPlay i Android Auto standardni su u cijeloj ponudi, dok oprema ima DAB radio i USB utičnice.

Sa Sport opremom dobivate Bose zvučni sustav s 11 zvučnika, zajedno s digitalnom obradom zvuka i osam kanala prilagođenog izjednačavanja zvuka. Postavljanje MZD-Connect vrlo je jednostavno za korištenje, zahvaljujući jasnom dizajnu i logici dvostrukog rotirajućeg kontrolera / zaslona osjetljivog na dodir. Prikaz na početnom zaslonu logičan je i jednostavan za razgledavanje.

5. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Dostupno produženo jamstvo

Također je vrijedno napomenuti da je, izvana, Mazda 6 prekrasno izgrađen automobil. Pristajanje i završna obrada su uzorni, a izgled je vrlo sličan pažljivo sastavljenom vrhunskom automobilu. Mazdu 6 testirao je Euro NCAP 2013. godine i dobila je punu ocjenu od pet zvjezdica, s pojedinačnim ocjenama od 92 posto za zaštitu odraslih i 77 posto za zaštitu djece. Sigurnost pješaka ocijenjena je na 66 posto, a sigurnosni sustavi pomoći na impresivnih 81 posto.

Svi modeli imaju ovaj Smart City Brake Support sustav, koji osiguravatelji službeno priznaju kao veliku sigurnosnu prednost. Sustav je poboljšan 2016. pravilnom detekcijom pješaka i aktivacijom pri većim brzinama.

Mazda nudi jamstvo od tri godine / 100.000 km za model 6, uz jamstvo za boju i površinsku koroziju koje ima istu dobnu granicu, ali bez ograničenja kilometraže. Ovaj paket je u potpunosti prenosiv, a također pokriva zaštitu od hrđe protiv perforacije tijekom 12 godina, opet bez ograničenja kilometraže. Dostupno je produženo jamstvo, koje se može prilagoditi zahtjevima vlasnika.

Ukupna ocjena za Mazdu 6: 78 / 100 – Mazda 6 ulijeva povjerenje

Članak objavio Luka Petkovic

Citroen C3

TEST – Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110

Volvo V40

Volvo V40: Alternativa A3 Sportbacku