in

Hyundai i20: Nije vrhunski, ali napredak je vidljiv

Hyundai i20
Foto: LIAL / Shutterstock.com

Hyundai je proizveo niz impresivnih novih modela u proteklih nekoliko godina, a ovo je najbolji i20 dosad. Ipak, istaknuti stil možda neće biti za sve ukuse, a kabina je malo ispod prosjeka zbog mješovitih materijala i nedostatka boja. Na stranu ove mane, Hyundai i20 supermini pogađa u srž u gotovo svim ostalim aspektima. Kupci će cijeniti zabavnu šasiju i20, slatki trocilindrični motor i impresivne razine praktičnosti i opreme, dok njegovi niski troškovi rada, snažno jamstvo i pristupačne financijske stope također idu u prilog. Još uvijek nije vrhunski svestrani automobil kao što je nekima omiljeni supermini, Renault Clio, ali Hyundai i20 mu je bliži nego ikada.

Hyundai je razvio automobil u svim područjima

Vidljivi stalni napredak nastavlja se u Hyundaiju, a najnoviji i20 jedna je od dosad najboljih demonstracija ovog postupnog poboljšanja. Ovo je najcjelovitiji i20 do sada i najbliže što je Hyundai napravio supermini koji je sposoban suprotstaviti se klasi u kojoj vode Renault Clio, Škoda Fabia i Volkswagen Polo.

Iako se temelji na istoj platformi kao i njegov prethodnik, Hyundai je razvio automobil u svim područjima. Nećete propustiti primijetiti oštriji novi stil, sa širokom maskom hladnjaka i agresivnim prednjim svjetlima koji se podudaraju s onima na drugim modelima u asortimanu, koso izrezanim bokovima u stilu SEAT-a i prepoznatljivim stražnjim krajem sa svjetlima poput kandži. Tu je i svjetlosna ploča koja se spaja sa stražnjim svjetlima i kontrastni crni element koji kao da vizualno povećava veličinu stražnjeg prozora.

Bilo je sličnih napredaka iznutra, s modernijim dizajnom i značajnom primjenom postavljanja dvostrukog zaslona koji se ne razlikuje od onoga koji koristi Mercedes u svojoj A-klasi. Ponuda potpuno digitalne instrumentne ploče impresivna je u ovoj klasi, dok dvije različite opcije zaslona infotainmenta znače da postoji i obilje privlačnosti u unutrašnjem prostoru. To se nažalost ne odnosi baš na materijale interijera, koji zaostaju za onima kod nekih suparnika, pa nema previše uzbuđenja u pogledu ovoga.

Razine opreme su SE Connect, Premium, N Line i vrhunska Ultimate. Zagrižene vozače privući će hot hatch Hyundai i20 N sa 201 KS, koji nudi dodatni sportski stil uz njegove snažne performanse. Osnovna razina imena Element više nije dostupna za kupnju.

Ispod poklopca motora nalazi se samo jedna 1,0-litrena, trocilindrična benzinska jedinica potpomognuta blagom hibridnom tehnologijom, koja daje 99 KS ili 118 KS. Ovaj nedostatak izbora može neke odvratiti od kupnje, ali to je svejedno impresivna pogonska jedinica, koja nudi potrošnju od oko 5 l/100 km, glatku i snažnu isporuku snage i elegantne mjenjače. Također je profinjen i dobro se vozi (barem na manjim kotačima), a neki bi po prvi put rekli da i20 nudi istinsku privlačnost za vozače, što je jednako velik pokazatelj koliko daleko je Hyundai i20 stigao.

S puno unutarnjeg prostora, jednim od većih prtljažnika u klasi, ali ipak podnošljivim vanjskim dimenzijama, također zadržava praktičnost svojih prethodnika. Uz neke dobre financijske ponude koje su također dostupne, i20 bi trebao biti u Vašem užem izboru ako tražite novi supermini.

Hyundai i20 datira iz 2008. godine, kada je stigla prva generacija verzije koja je zamijenila Getz supermini. Kako je evoluirao, i20 se još više udaljio od korijena originala orijentiranih na povoljne cijene, iako sve generacije automobila pružaju dobru vrijednost i nude pristojne razine opreme i praktičnosti s obzirom na njihovu dob. Pouzdanost je također prednost u svim generacijama Hyundaija i20, a vlasnici mlađih primjeraka također imaju Hyundaijevo petogodišnje jamstvo proizvođača na koje se mogu vratiti ako se nešto pokvari u njihovom automobilu.

Povijest

Hyundai i20 prve generacije (2008. – 2014.)

Prva generacija Hyundaija i20 stigla je 2008. i bila je veliki napredak u odnosu na Hyundai Getz supermini koji mu je prethodio. Bio je prilično praktičan za tako mali automobil, a kombinacija konkurentnih cijena i impresivnih razina opreme učinila je prvom generacijom i20 primamljivom vrijednosno orijentiranom alternativom drugim superminijijima poput Opel Corse, Toyote Yaris i Ford Fieste. Bio je dostupan izbor benzinskih i dizelskih motora, a Hyundai i20 prve generacije dolazio je samo u karoseriji hatchback s pet vrata.

Hyundai i20 druge generacije (2015. – 2020.)

Iako nije bio vidljiv velik napredak, kao kod njegovog prethodnika, Hyundai i20 druge generacije ipak je bio bolji u brojnim područjima od modela prve generacije. Praktičnost je malo poboljšana, a automobil je izgledao puno elegantnije, pogotovo ako ste odlučili izbjeći postavu s petoro vrata u korist sportskije karoserije s troja vrata na i20 Coupeu. Poput starog automobila, Hyundai i20 druge generacije također je bio dobro opremljen i povoljan u usporedbi s nekim od svojih rivala.

Hyundai i20 treće generacije (2020. – ?)

Treća generacija Hyundaija i20 stigla je 2020. i označila je veliki pomak u karakteru automobila. Više nije bio vrlo jeftina varijanta, jer su cijene sada bile na razini mnogih njegovih glavnih rivala. Bilo je i mnogo više promjena. Treća generacija bila je mnogo zabavnija za vožnju i upečatljivijeg izgleda od prethodnih verzija. Ipak, nisu sve osobine starijih generacija i20 izbačene na automobilu treće generacije. Razine opreme i praktičnost u svim segmentima bili su dobri, a automobil je došao s izborom živahnih benzinskih motora.

1. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: Bolje stoji nego prethodna generacija

1,0-litreni benzinski motor modela i20 respektabilno je štedljiv, gotovo identično štedljiv bez obzira na to odlučite li se za iMT ručni ili DCT automatski mjenjač. Važna brojka je WLTP ocjena ekonomičnosti goriva koja pokazuje potrošnju od 5,1 l/100 km. Premium i Ultimate verzije nešto više troše na svojim većim kotačima, 5,2 l/100 km (ručni mjenjač) i 5,3 l/100 km (DCT). Međutim, hibridna tehnologija rezultira niskim emisijama CO2 od 116 g/km za ručni mjenjač i 117 g/km za DCT.

Prethodna generacija modela i20 zadržala je oko 37-39 posto tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 kilometara, dok model treće generacije bolje stoji u ovom segmentu, držeći 51-54 posto. Sportske N Line verzije imaju najbolje rezultate, iako se predviđa da će samostalni N model vrijediti 59 posto svoje izvorne vrijednosti nakon 36 mjeseci vožnje.

2. Prostor – 85 / 100: Hyundai i20 je vrlo prilagodljiv

Hyundaijev supermini doživio je skok u razvoju tijekom posljednjih nekoliko generacija, a najnoviji model nije iznimka. Raste u svim dimenzijama osim u visinu, sa svojim nešto nižim profilom u kombinaciji s većom širinom kako bi automobilu dao sportske proporcije. Ono što je najvažnije, došlo je do malog povećanja međuosovinskog razmaka kako bi se povećao prostor u kabini, a opća poboljšanja dizajna kabine čine ovaj i20 najprilagodljivijim dosad. Kućište ispred ručice mjenjača više je nego prikladno za jedan ili dva mobilna telefona, a u modelima Ultimate jastučić unutar njega može se koristiti za punjenje Vašeg uređaja.

I20 je idealan supermini, s dužinom od nešto više od četiri metra (4.040 mm). Također je širok 1.775 mm bez retrovizora i visok 1.450 mm, s međuosovinskim razmakom od 2.580 mm, 10 mm je veći od svog prethodnika. Za usporedbu, te brojke su unutar nekoliko centimetara od Volkswagen Pola u smislu duljine, neznatno šire i približno iste visine.

Budući da je jedan od većih superminija, u i20 se udobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe. Možda čak ugurate četiri osobe od 1,90 m unutra, tako da prijevoz nekoliko djece nije nikakav problem.

S 352 litre, prtljažnik i20 je među najvećima u klasi. Značajno nadmašuje Fiestin prostor od 292 litre, a ima i veći volumen od Peugeota 208 (311 litara). Samo Volkswagenov Polo može sadržavati sličan prostor, s neznatnom razlikom od jedne litre (351 litra). Čak i tada, Hyundaijeva zapremnina sa spuštenim sjedalima od 1.165 litara veća je za 40 litara od one kod Volkswagena.

Foto: Screenshot CARS ARENA YT

3. Sigurnost i jamstvo – 84 / 100: Mnoštvo korisnih sigurnosnih tehnologija

I20 je dobio ocjenu sigurnosti od četiri zvjezdice Euro NCAP-a na testiranju 2021. godine. Dobio je istu ocjenu kao i njegov prethodnik, posljednji put testiran 2015., ali važno je upamtiti da su kriteriji bodovanja postali mnogo stroži krajem 2020. godine. Najnoviji model postigao je 76 posto za sigurnost odraslih putnika i 82 posto za zaštitu djece. Asortiman i20 sadrži mnoštvo korisnih sigurnosnih tehnologija, od autonomnog kočenja u nuždi, pomoći pri frontalnom sudaru, pomoći pri održavanju traka i upozorenja na sudar u mrtvom kutu do uobičajene kontrole stabilnosti, šest zračnih jastuka i sustava eCall koji upozorava spasilačke službe u slučaju nesreće.

Hyundai nudi petogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu koje bi trebalo pokriti duljinu većine ugovora o najmu i ponuditi mnogo mira kupcima koji kupuju i namjeravaju zadržati svoj i20 što je dulje moguće. Samo nekoliko tvrtki, kao što su MG i Kia sa svojim sedmogodišnjim jamstvom, nude više sigurnosti.

4. Vožnja – 82 / 100: Hyundai i20 na visini zadatka

Prethodne generacije Hyundaija i20 vozile su se dovoljno dobro, ali rijetko kad su bile nadomak zabavnijih automobila u svojoj klasi. Ovaj put se sve promijenilo jer je najnoviji i20 sada istinski zabavan mali automobil za vožnju.

Kada uzmete u obzir čistu izvedbu njegovog sportskog i20 N hot hatch brata, jasno je da se Hyundai pobrinuo da osnovni paket i20 bude na visini zadatka, ali nije žrtvovao potrebe svakodnevnih kupaca u potrazi za zabavnijom vožnjom. Vožnja je malo čvršća nego na što su prethodni vozači i20 mogli naviknuti, što je pomoglo u smanjenju naginjanja karoserije u zavojima i izoštravanju upravljanja Hyundaijem, ali još uvijek izvrsno ublažava neravnine, barem na manjim kotačima.

Foto: Screenshot CARS ARENA YT

Nedostatak izbora motora mogao bi dovesti do katastrofe da jedina jedinica nije na visini, ali srećom, Hyundai nije dopustio da do toga dođe. Trocilindrični motor koristi 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju za nadoknadu energije prilikom usporavanja, također dopuštajući funkciju stop-start kada se zaustavite. Gladak je i pri zaustavljanju i ponovnom pokretanju, a ne proizvodi mnogo vibracija ni tijekom vožnje. Buka vjetra i guma čuje se samo pri većim brzinama.

I motor i mjenjač sami po sebi su ugodni za korištenje. Motor snažno vuče od relativno malo okretaja i rado povlači više stupnjeve prijenosa pri relativno niskim brzinama, što je odlično za ekonomičnost. Ručni mjenjač je uglađen i jednostavan za korištenje, dok sportski način rada poboljšava odziv na gas ako ste željni brže vožnje.

Postoji samo jedan motor u ponudi što se tiče Hyundaija i20, koji pokreće prednje kotače. Na izbor imate šest-brzinski iMT ručni i sedam-brzinski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT). Trocilindrični benzinac dolazi u obliku od 99 KS ili 118 KS, a zahvaljujući 48-voltnom blagom hibridnom sustavu u ponudi je korisnih 171 Nm okretnog momenta od samo 1500 o/min, ili, što je neobično, 172 Nm ako se odlučite za dvostruku spojku automatik.

Najbrži model je automobil s ručnim pogonom od 118 KS, kojem treba 10,1 sekunda od 0 do 100 km/h. Ostali modeli u ponudi su samo desetinku ili dvije sporiji u istom sprintu, dok je DCT verzija sa 99 KS malo sporija – treba joj 11,4 sekunde do stotke, s maksimumom od 182 km/h.

5. Dizajn – 76 / 100: Hyundai i20 divljeg stila, ali blage kabine

Ako je vanjski stil Hyundaija i20 divlji, onda je kabina blaga. Postoji malo vizualnog interesa s neobičnim dizajnom upravljača s četiri kraka, ventilacijskim otvorima koji kao da se ulijevaju u ostatak dizajna ploče s instrumentima i 26-cm digitalnim zaslonom s instrumentima koji je standardan za sve i20. No, ovdje postoji deprimirajući nedostatak boja. Nije na razini Clija, a po mašti ni blizu Citroena C3. Postoji i malo miješanja tekstura, iako da budemo pošteni prema Hyundaiju, sve se čini dobro spojeno, bez tragova škripe ili zveckanja. Razine opreme su također dobre i nadoknađuju nedostatak mašte.

Početni SE Connect dobiva tempomat, ručni klima uređaj i stražnju kameru zajedno sa senzorima za parkiranje. Premium i Ultimate modeli dobivaju takve pogodnosti kao što su grijana sjedala i grijani upravljač, dok postoji ambijentalno osvjetljenje u prostoru za noge kako bi noćna vožnja bila malo zanimljivija.

Premium oprema dodaje LED prednja i stražnja svjetla, sklopive retrovizore, automatske brisače i 43-cm aluminijske naplatke, dok Ultimate donosi kontrastnu boju krova, ulazak i pokretanje bez ključa, podlogu za bežično punjenje pametnog telefona, upozorenje za mrtvi kut i Bose premium audio. Instrument ploča je također uredna, dostupna na svim modelima i s konfigurabilnim zaslonom za praćenje glavnih funkcija.

Poput mnogih rivala, Hyundai je sada svoj infotainment zaslon postavio visoko na kontrolnu ploču, u ravnini s vozačevom instrument pločom. Na modelima SE Connect dobivate zaslon od 20 cm s korisnim fizičkim kontrolama s obje strane zaslona koje služe kao brze veze s glavnim funkcijama sustava i mogu se povezati s Vašim pametnim telefonom radi daljnje upotrebe.

Foto: Screenshot CARS ARENA YT

Premium i Ultimate linije opreme dobivaju veći zaslon od 26 cm, dok tipke za prečace stoje ispod zaslona i sada imaju tehnologiju osjetljivu na dodir, ne tako intuitivno, iako na sreću gumb za glasnoću ostaje fizička kontrola. Hyundaijevi sustavi uvijek su logični za korištenje, a veći zaslon ima ugrađenu navigaciju, iako se korisnici pametnih telefona i dalje mogu povezati za dodatne funkcije baš kao što mogu s manjim zaslonom.

Ukupna ocjena za Hyundai i20: 82 / 100 – Nije besprijekoran, ali najnoviji Hyundai i20 dosad je najkonkurentniji sudionik na tržištu superminija

Članak objavio Luka Petkovic

Kia XCeed

Kia XCeed: Teško se snalazi u jakoj konkurenciji

Škoda Fabia

Škoda Fabia: Teško joj je odoliti