in

Mercedes CLA: Stvoren isključivo za vozača…

Mercedes CLA
Foto: Walter Eric Sy / Shutterstock.com

Mercedes CLA vrlo je poželjan mali automobil s težnjama za nečim puno većim. Nije najbolji automobil za vožnju, ali se ponaša uredno, i savršeno je prikladan za vožnju autocestom, gdje se dokazuje kao profinjen i udoban za vozača bez obzira koju specifikaciju odaberete. Prekrasno građena unutrašnjost prepuna tehnologije prava je prodajna točka. Ako tražite malu, elegantnu limuzinu (ili karavan) koja nudi nešto malo drugačije od uobičajenog, možda vrijedi pogledati CLA.

Ponuda motora ista kao kod A-klase hatchbacka

Mercedes CLA pojavio se na tržištu 2013. godine, stigavši kao limuzina s četvera vrata temeljen na drugoj generaciji A-klase koji je donio mini-CLS stil u inače konzervativan kutak tržišta. Najnoviji model, predstavljen 2019. zajedno sa svojim Shooting Brake karavanom, slijedi sličan recept, izbjegavajući izravnu praktičnost u ime puke poželjnosti.

Drugdje u trenutnoj ponudi Mercedes A-klase nalazi se hatchback i limuzina, tradicionalniji automobil s četvera vrata koji je više usmjeren prema unutarnjem prostoru. Međutim, ne očekuje se da će kupci CLA u bilo kojem od njegovih oblika previše mariti. On se naplaćuje kao najsportskiji derivat A-klase i može se pohvaliti s nekoliko mehaničkih izmjena kako bi bio uzbudljiviji iz vozačeve perspektive.

Ponuda motora gotovo je ista kao kod A-klase hatchbacka, s nizom benzinskih, dizelskih i hibridnih jedinica povezanih isključivo s automatskim mjenjačima. Razine opreme su poznate, ali su s vremenom dotjerane tako da sada uključuju Sport Executive Edition, AMG Line Executive, AMG Line Premium i AMG Line Premium Plus Night Edition. Dostupne su i dvije sportske ponude koje je razvio AMG – CLA 35 i 45 u Coupe ili Shooting Brake karavan obliku.

Osim očitih vizualnih razlika, najveća promjena u odnosu na standardnu A-klasu je povećani trag, odnosno prostor između kotača automobila, dok je “spušteni komforni ovjes” standard. Rezultat je bolji – čvršći automobil za vožnju koji se opire izvrtanju u zavojima i daje vozaču malo više samopouzdanja. Mercedes CLA izravni je konkurent najnovijem BMW-u serije 2 Gran Coupeu, kao i konvencionalnijim ponudama poput Audija A3 limuzine. Riječ je o luksuznom, profinjenom automobilu koji je također dobar za vožnju. Međutim, nedostaje malo praktičnosti u odnosu na fleksibilniji hatchback model.

Povijest

U nastojanju da pridobije veću publiku, Mercedes je lansirao CLA 2013. godine. U osnovi, to je limuzina A-klase, ali poboljšani stil dolazi nauštrb praktičnosti. S pozitivne strane, dobivate prekrasno dovršenu unutrašnjost prepunu tehnologije, dok cijene rabljenih vozila znače da je Mercedes CLA sada pristupačniji nego ikad.

Mercedes CLA prve generacije (2013. – 2019.)

Na mnoge načine, izvorni CLA doimao se kao jeftiniji Mercedes CLS, s istim coupe stilom, kvalitetnom unutrašnjošću i voznim karakteristikama. CLA je bio manje praktičan od hatchbacka A-klase i bio je podosta skup. To nije spriječilo CLA prve generacije da se prodaje u velikim količinama, tako da postoji mnogo izbora na tržištu rabljenih vozila.

Mercedes CLA druge generacije (2019. – ?)

CLA je najelegantniji član obitelji Mercedes A-klase. Također je najbolji za vožnju i dijeli istu prelijepo izgrađenu i tehnološki opremljenu unutrašnjost. Čak bismo rekli da ima dojam minija Mercedes E-klase, što je za svaku pohvalu. Loše strane su ograničena praktičnost i visoke cijene nakon što dodate nekoliko opcija koje morate imati.

1. Dizajn – 86 / 100: Mercedes CLA postavlja visoke standarde

Mercedes CLA ima za cilj ponuditi elegantan stil i kupe krovnu liniju većeg CLS-a, ali u manjem i pristupačnijem paketu. Oštre linije daju mu razinu prisutnosti na cesti koja nedostaje konkurentima kao što je Audi A3 limuzina, pa čak i Mercedesovi modeli A-klase. CLA dolazi pun kompleta koji kupac automobila želi. Bilo da se radi o pametnoj, ali suptilnoj karoseriji, velikim aluminijskim naplatcima ili vrhunskim bojama, coupe s četvera vrata kroji privlačnu siluetu.

Unutra, CLA postavlja nevjerojatno visoke standarde. Kvaliteta je vrlo dobra, a sve verzije imaju 26-cm digitalni zaslon za vozača i infotainment zaslon iste veličine. Integrirana satelitska navigacija te Apple CarPlay i Android Auto povezivost pametnog telefona također su uključeni, zajedno s Mercedesovim “Hey Mercedes” virtualnim asistentom. Iako, iskustveno govoreći, ovo nije najkorisniji ili najinovativniji sustav te vrste. Oba modela CLA 35 i 45 S dobivaju tipične AMG stilske dodatke, zajedno s dodatnim kromiranim vanjskim ukrasima i suptilnim oznakama.

Svaki Mercedes CLA ima Mercedesov MBUX infotainment sustav, zajedno s glasovnim asistentom “Hey Mercedes“. Nekim bi kupcima ova tehnologija mogla biti korisna. Možete promijeniti stvari poput radio-stanice i temperature, ali u stvarnosti ne radi onako kako biste možda željeli. Ako ste navikli na usluge kao što je Amazon Alexa, smatrat ćete da je Mercedesova postavka izazov za korištenje. Mercedes standardno nudi trogodišnji paket ažuriranja prometa uživo, uz mogućnost proširenja pokrivenosti uz dodatnu cijenu.

Mercedes CLA
Foto: Screenshot Car Confections YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 84 / 100: AMG modeli donose bolje performanse

Kao i kod većine Mercedesovih modela, prilikom naručivanja Mercedesa CLA postoji širok izbor motora. Ogromna većina njih su benzinski motori – Jedinice od 1,3 i 2,0 litre s različitim snagama. Ekonomičnost je razumna u svim aspektima, ali CLA 220d dizel je najbolji izbor od verzija na fosilna goriva, ako su Vam niski troškovi rada primarna briga. Međutim, najbolja izvedba u rasponu za ekonomičnost je 250 e plug-in hibrid. Mercedes tvrdi da, uz redovito punjenje, 250 e može trošiti 1 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Također ima potpuno električni domet do 65 kilometara, s najvećom brzinom tada ograničenom na 140 km/h.

Kupci koji traže dizelsku snagu mogu odabrati samo CLA 220d. U obliku Coupea troši 5 – 5,3 l/100 km, ovisno o opremanju – više-manje na razini s BMW-om 220d Gran Coupe. Mercedes ispušta 132 g/km u opremi AMG Line. CLA 180 i CLA 200 koriste isti 1,3-litreni četverocilindrični motor, podešen na 134 KS, odnosno 161 KS, uz ekonomičnost i emisije gotovo identične na oko 6,1 – 6,6 l/100 km (u WLTP kombiniranom ciklusu) i 138 i 139 g/km CO2.

Snažniji CLA 250 više nije dostupan na cjeniku, iako ako pronađete rabljeni primjerak, trebali biste vidjeti potrošnju od oko 6,7 – 7,4 l/100 km, sa 138 g/km CO2.

Odlučiti se za bilo koji AMG model znači žrtvovati ekonomičnost u ime performansi. Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC troši od 8,1 do 8,9 l/100 km i ispušta 184 g/km. Međutim, ove brojke nisu strašne za tako moćan hatchback. AMG 45 S 4MATIC+ još je snažniji i stoga troši minimalno 8,9 l/100 km, s ogromnih 202 g/km. Shooting Brake verzije svakog od njih su neznatno manje učinkovite. Navedena potrošnja goriva također je malo smanjena, ali razlike u stvarnoj potrošnji bit će marginalne.

Prema nekim stručnjacima, CLA Coupe zadržat će do 55 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km kada dođe vrijeme zamjene.

3. Vožnja – 72 / 100: Za preporučiti je Mercedes CLA 180

Na papiru, Mercedes CLA i nešto slabija A-klasa limuzina povlače određene paralele. Međutim, u suštini, Mercedesovi inženjeri napravili su nekoliko promjena. Širina traga CLA-e rastegnuta je za 63 mm sprijeda i 55 mm straga. Iako će razlike za većinu vozača biti marginalne, izmjene pomažu CLA-u da ostane ravniji u zavojima i čine ga privlačnijim za vožnju. Ovo također pomaže da CLA napokon postane dovršen automobil za autoceste. Ako odaberete dizelski motor, imat ćete automobil koji je izazov C-klasi zbog svog zrelog dojma, uštede goriva i voznih sposobnosti.

Bez obzira koji model odabrali, CLA jasno reagira na Vaše zahtjeve, uz vrlo malo naginjanja karoserije. Većina automobila u Europi dolazi s automatskim mjenjačem sa sedam ili osam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom, ali svaka verzija kroz razne testove pokazala se dovoljno brzom da ne treba ručicu na upravljaču. Međutim, dobro je znati da su tu ako ih želite.

Za preporučiti je početni model CLA 180 umjesto snažnijeg CLA 200 ako tražite benzinski automobil. Ovo dvoje dijele svoj 1,3-litreni motor s turbopunjačem, i dok kod oba možete imati osjećaj napregnutosti pri jakom ubrzanju, 180 je dovoljno snažan. CLA 250, sada ukinut, je skup, ali uglađen i snažan, dajući kupeu s četvera vrata iznenađujuću promjenu u tempu. Dostupni su i AMG modeli, i 35 i snažnije verzije s oznakom 45.

Dizelski modeli odgovarat će vozačima s većom kilometražom. Koristeći tvrtkinu noviju 2,0-litrenu dizelsku jedinicu, ovi su mnogo uglađeniji od starih Mercedesa. Dizelski CLA nisu tako tihi kao benzinski modeli u vožnji, ali kupci koji prelaze velike udaljenosti bit će zahvalni na njihovoj značajnoj uštedi goriva. Trenutačno je dostupna samo jedna inačica (CLA 220 d), ali s podosta okretnog momenta čini se jednako brzim i sposobnim kao vrhunski benzinski automobili.

Mercedes također nudi CLA 250 e plug-in hibrid, s pogonom koji se sastoji od 1,3-litrenog benzinskog motora i elektromotora od 101 KS, koji zajedno proizvode 215 KS i 450 Nm okretnog momenta.

Postoji mnoštvo benzinskih motora na izbor, ali trenutno samo jedan dizelski CLA i nijedan plug-in hibrid. CLA 180 koristi 1,3-litreni turbo benzinski motor koji proizvodi 134 KS. Ubrzat će od 0 do 100 km/h za devet sekundi, dok CLA 200 sa 161 KS to skraćuje na 8,2 sekunde. Razlike su marginalne, pa se ne bismo zamarali snažnijim motorom. Oba imaju dojam male napregnutosti pri jakom ubrzanju, ali ako usporite, postaju impresivno tihi i profinjeni.

CLA 220, koji koristi 2,0-litreni motor od 187 KS, ima vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od sedam sekundi. Ova je jedinica također dostupna s 4MATIC pogonom na sve kotače, ali valja napomenuti da dodatna trakcija ne utječe na performanse. CLA 250 e ubrzava do stotke za 6,6 sekundi, s najvećom brzinom od 235 km/h, dok je CLA 250 još eksplozivniji (od 0 do 100 km/h za 6,3 sekunde), dok verzije AMG 35 i AMG 45 S dovršavaju referentni sprint u manje od pet sekundi (4,9, odnosno 4,0 sekunde).

CLA 35 coupe i shooting brake karavan dijele isti 2,0-litreni četverocilindrični turbo motor kao i A 35 hatchback i limuzina. Snažna jedinica proizvodi 302 KS i 400 Nm okretnog momenta, a spojena je sa sedam-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Pogon na sva četiri kotača uključen je u standardnu opremu kako bi pomogao pri dodatnom ubrzanju. Vrhunski model CLA 45 S proizvodi 415 KS iz svog 2,0-litrenog agregata, isporučujući svoju snagu preko osmobrzinskog mjenjača s dvostrukom spojkom.

Iako su oba AMG derivata neizmjerno brza, brza vožnja autocestom je vjerojatno ono što CLA 35 radi najbolje. Model 45 ima Mercedesov 4MATIC+ sustav, koji može slati konstantno promjenjivu količinu snage na svaki kotač. Dizajniran je kako bi CLA 45 bio podesiviji, a također uključuje i novi drift način, koji dolazi kao standard na većini modela u Europi.

Mercedes se pobrinuo za dovoljno prianjanja s prednje strane. Ako je dizel Vaše gorivo, jedini dostupan model je CLA 220 d. Ubrzat će od 0 do 100 km/h za 7,1 sekundu i dostići 245 km/h. S velikim okretnim momentom (400 Nm) čini lagani posao prilikom pretjecanja, bez osjećaja kloparanja poput starih Mercedesovih dizelaša.

Mercedes CLA
Foto: Screenshot Car Confections YT

4. Sigurnost i jamstvo – 70 / 100: Trogodišnje jamstvo identično Audiju i BMW-u

Mercedes CLA blisko je povezan s hatchback A-klasom i kao takav dolazi u potpunosti opremljen sigurnosnim paketom. Svi automobili standardno dobivaju autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju voznog traka, nadzor pažnje vozača i tempomat, zajedno s funkcijama pomoći za prometne znakove i ograničenja brzine.

Euro NCAP je 2019. CLA-u dodijelio najvišu ocjenu od pet zvjezdica, s izvanrednih 96 posto rezultata za zaštitu putnika i 91 posto postignutih za sigurnost djece.

Kao i svaki novi Mercedes, CLA dolazi s trogodišnjim jamstvom na neograničenu kilometražu i pomoći na cesti koja vrijedi u cijeloj Europi. To odgovara ponudi Audija i BMW-a.

5. Prostor – 58 / 100: Mercedes CLA zanemaruje putnike odostraga

Mercedes CLA je automobil kreiran imajući na umu stil, a ne izravnu praktičnost. Bilo da odaberete Coupe ili Shooting Brake stilove karoserije, nemojte očekivati moderan unutarnji prostor. Svaki model ima pet sjedala. No, snažno oblikovana stražnja klupa znači da je srednje sjedalo prikladno samo za kraća putovanja, dok je prostora za glavu i noge poprilično malo.

Vozaču se lako udobno smjestiti zahvaljujući udobnim, podesivim sjedalima i mnoštvu mogućnosti podešavanja upravljača. Međutim, vidljivost nije tako dobra kao u standardnoj A-klasi. C-stup je posebno debeo pa postoje značajni mrtvi kutovi preko ramena s kojima se treba boriti. Međutim, odabir kompletne opreme za aktivnu sigurnost trebao bi se suprotstaviti tom nedostatku. Unutarnje spremište gotovo je isto kao i kod A-klase. Središnji prostor je dobre veličine ispod naslona za ruke i spremnici u vratima su pristojne veličine. Dva držača za čaše nalaze se ispred komandi infotainmenta u automobilu.

Mercedes CLA Coupe je dugačak 4.695 mm, širok 1.999 mm (uključujući retrovizore) i visok 1.430 mm. Karavan verzija Shooting Brake manje-više je iste veličine, osim nekoliko dodatnih milimetara u visinu. Usporedbe radi, BMW serije 2 Gran Coupe nešto je dulji s 4.526 mm i širi s 2.081 mm, uključujući retrovizore, dok je ukupna visina standardno malo niža s 1.420 mm. Sve AMG verzije imaju nešto širi stav, dok su Premium Plus varijante pozicionirane niže s oprugama skraćenim za 15 mm.

CLA je automobil koji je dizajniran gotovo isključivo za potrebe svog vozača. Na stražnjim sjedalima nema toliko mjesta koliko ćete pronaći u hatchbacku. Prostor za noge je tijesan za odrasle osobe visoke 1,90 m, dok je prostor za glavu ugrožen kosom linijom krova na oba modela.

Isofix točke isporučuju se na dva vanjska stražnja sjedala, ali utovar dječjih sjedalica neće biti lagan zadatak zahvaljujući zaobljenoj liniji krova.

Prtljažnik modela CLA Coupe ima 460 litara i stoga je veći nego u hatchbacku, iako verzija 250 e plug-in hibrid ima manji prtljažni prostor od 390 litara. Uži otvor znači da nije lako utovariti teške predmete, ali svi CLA-i standardno dolaze sa stražnjom klupom djeljivom u omjeru 40:20:40, tako da ovdje postoji mrvica fleksibilnosti. Prtljažnik serije 2 Gran Coupe lagano zaostaje i iznosi 430 litara.

Shooting Brake dobiva veći prtljažnik od 505 litara, koji se s preklopljenim stražnjim sjedalima povećava na ukupno 1.370 litara. To je fleksibilniji izbor ako redovito morate nositi veće stvari. Međutim, modeli AMG 35 i 45 S imaju smanjenu nosivost od 960 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima.

Foto: Screenshot Car Confections YT

Mercedes CLA možda nije prvi automobil s kojim biste odlučili vući nekakvu prikolicu, ali je ipak ocijenjen kao pristojan standard. Svaka kombinacija motora i karoserije ima vlastite navedene vrijednosti kočnica i bez kočnica, ali najbolji izbor za vuču je CLA 220d u Coupe ili Shooting Brake formi, svaka upravlja prikolicama do 750 kg bez kočnica ili 1.600 kg s kočnicama. Ako više volite benzinski pogon, CLA 220 4MATIC Coupe ima nosivost od 750 kg bez kočnica ili 1.800 kg s kočnicama.

Ukupna ocjena za Mercedes CLA: 74 / 100 – Mercedes CLA nedvojbeno je najljepši model A-klase koji možete kupiti, s prekrasnom unutrašnjosti i puno privlačnosti. No, prostor je najveća mana ovog automobila.

Članak objavio Luka Petkovic

Volvo XC40

Volvo XC40: Pravi Šveđanin

Tiguan

Volkswagen Tiguan: Pravi obiteljski izbor