in

Volvo XC40: Pravi Šveđanin

Volvo XC40
Foto: Heinsdorff Jularlak / Shutterstock.com

Volvo XC40 snažan je konkurent na tržištu malih premium SUV vozila. Nije neko veliko otkriće, ali pruža pristojnu mješavinu udobnosti i profinjenosti vožnje i nudi mnogo privlačnosti. Ako dodate otmjenu, minimalističku kabinu, zajedno sa sposobnim infotainment sustavom i tradicionalnim fokusom Volva na sigurnost, teško je ne vidjeti privlačnost XC40 kao jednog od najuspješnijih kompaktnih SUV vozila na tržištu.

Ispod XC60 i XC90

Predstavljen 2017. godine, Volvo XC40 kompaktni je vrhunski SUV kojemu je naglasak na praktičnosti i udobnosti, a istovremeno nudi odvažan stil koji ga izdvaja od njegovih konzervativnijih suparnika. Njegova odlična sigurnosna ocjena i paket dostupnih aktivnih sigurnosnih sustava svidjet će se brojnim kupcima.

XC40 se uvrštava u ponudu Volvo SUV vozila ispod XC60 i XC90 i dobiva najnovije blago hibridne “B” motore od svoje veće “braće i sestara”, dok možete kupiti i plug-in hibridne i potpuno električne verzije. Volvo ima za cilj lansirati potpuno električni automobil svake godine, budući da do 2025. želi da potpuno električni automobili čine 50 posto globalne prodaje, a ostatak hibridni modeli. Svi Volvo automobili s potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopom sada potpadaju pod proizvođačev naziv “Recharge”, kako bi se lakše razlikovali od njihovih srodnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Konkurencija je žestoka u ovom malom premium SUV sektoru, s rivalima uključujući BMW X1 i X2 duo, zajedno s JLR-ovim Jaguar E-Paceom, Land Rover Discovery Sportom i Range Rover Evoqueom nude solidnu konkurenciju. Kupci će također biti zainteresirani za Audi Q2 i Q3 te Mini Countryman, a tu je Alfa Romeo Tonale. Ono po čemu se Volvo XC40 ističe je svojim svježim izgledom. Zdepaste linije definiraju ga kao SUV, ali njegove kompaktne dimenzije znače da nije manje upravljiv od običnog hatchback modela. Iznutra se XC40 usredotočuje na stil, s interijerom vođenim dizajnom koji koristi digitalne zaslone i kvalitetne materijale za stvaranje luksuzne kabine koja se može nadograditi raznim individualnim opcijama.

Snaga dolazi iz izbora benzinskih motora s tri i četiri cilindra, s B-oznakom blagih hibridnih benzinskih verzija. Ponuda počinje s blagim hibridnim benzincem od 161 KS s oznakom B3, zatim verzijom B4 sa 194 KS, dok četverocilindrični B5 s 247 KS više nije dostupan. I B3 i B4 imaju pogon na prednje kotače, a svaka verzija standardno dobiva osmostupanjski automatski mjenjač.

Recharge T4 s 208 KS i plug-in hibridi Recharge T5 s 258 KS također se drže pogona na prednje kotače i automatskog mjenjača, dok Volvo također nudi dvije potpuno električne opcije – verziju s jednim motorom od 235 KS ili varijantu s dva motora s 402 KS. Volvo je prethodno uskladio osnovnu opremu Start s 1,5-litrenim T2 benzinskim motorom manje snage kako bi stvorio jedan osnovni model, ali to više nije dostupno. Sada postoje tri glavne razine opreme – Core, Plus i Ultimate, koje nude mnogo opreme kao standard.

Core model je dobro opremljen, iako postoji značajna tražena cijena od oko 41.000 €. Dolazi s kotačima od 45 cm, stražnjim senzorima za parkiranje, električnim vratima prtljažnika, retrovizorima s automatskim preklapanjem, tempomatom, dvozonskom klimom, grijanim sjedalima i digitalnim instrumentima. Tu je i Volvov izvrstan informativno-zabavni sustav s vodoravnim rasporedom od 23 cm.

Plus dodaje dodatnu opremu kao što je stražnja kamera, pristup bez ključa, vrata prtljažnika koja se otvaraju bez ruku i funkcija grijanja za vanjska stražnja sjedala, upravljač i vjetrobran. Ultimate je najsjajniji Volvo XC40 – donosi Harman Kardon stereo sustav s 12 zvučnika, panoramski krov, prilagodljiva Pixel LED prednja svjetla i pogled kamere od 360 stupnjeva.

1. Sigurnost i jamstvo – 93 / 100: Volvo XC40 ne razočarava u vidu sigurnosti

XC40 izgrađen je na Volvovoj najnovijoj CMA platformi, a to znači da su njegovi temelji, u teoriji, relativno nedokazani. Međutim, švedska je tvrtka dizajnirala šasiju kako bi se prilagodila svojoj obitelji četverocilindričnih i trocilindričnih benzinskih i dizelskih motora te hibridnih motora i baterijskih sklopova, od kojih su se mnogi već koristili u drugim modelima. Ovo, kao i činjenica da Volvo dobiva druge komponente od većih stabilnih kolega (kao što su infotainment sustav i neki prekidači) trebali bi mu pomoći da postigne prilično pristojnu razinu pouzdanosti.

Sigurnost je i dalje veliki prioritet za Volvo, a Volvo XC40 ne razočarava. Osvojio je pet od pet zvjezdica na Euro NCAP testu, s impresivnih 97 posto za zaštitu odraslih putnika i 87 posto za zaštitu djece. Dobivate automatsko kočenje u nuždi u cijelom rasponu, i sposoban je uočiti, ne samo automobile, već i pješake i velike životinje. Osim toga, svaki XC40 dobiva sustav za napuštanje traka, koji će intervenirati i vratiti automobil u trak ako osjeti da ćete skrenuti na put nadolazećeg prometa.

Volvo XC40 dolazi s trogodišnjim jamstvom, što je u skladu sa standardom u klasi, iako je ograničenje kilometraže za pokrivenost 100.000 km, umjesto industrijski standardnih 60.000 km.

2. Dizajn – 92 / 100: Volvo XC40 pun švedske hladnoće

Volvo je namjerno odmaknuo XC40 od luksuza koji nude veći modeli XC60 i XC90. Ali to ne znači da nema mjesta za impresivne dizajnerske detalje ili najnoviju tehnologiju. Upravo suprotno, jer mali Volvo donosi nešto novo na premium tržište malih SUV vozila. Stil automobila inspiriran je malim robotima koje je britanski dizajner Ian Kettle vidio u znanstveno-fantastičnim filmovima. Krajnji rezultat je mnogo jednostavnih, čistih, riješenih linija, i izgled koji uspijeva izgledati zdepasto i privlačno u isto vrijeme. Tome pomaže daljnja evolucija Volvovog motiva prednjih svjetala “Thor’s Hammer” na prednjem kraju.

Postoji više prostora za personalizaciju nego na XC60 i XC90 zahvaljujući kontrastnim bojama krova na nekim verzijama (crna ili bijela, ovisno o razini opreme). Iznutra nema previše raskoši, a ipak Volvo XC40 još uvijek uspijeva isporučiti dozu švedske hladnoće, otprilike na isti način kao dobar IKEA televizor u dnevnoj sobi. Jako je malo neuredan i iako stvarna količina prostora nije ništa veća od prosjeka klase, Volvovo mnoštvo zgodnih praktičnih detalja čini da se XC40 čini puno “ugodnijim za život” od mnogih njegovih suparnika.

Tehnologija također pomaže u tome, naravno. Volvo XC40 dobiva isti infotainment zaslon od 23 cm s vodoravnim rasporedom kao i njegova veća “braća”, kao i digitalnu ploču s instrumentima od 31 cm umjesto konvencionalnih brojčanika. I oni su standardni u cijelom asortimanu.

XC40 koristi novi operativni sustav temeljen na Androidu s ugrađenim online Googleovim uslugama. I dalje se prikazuje na vodoravno orijentiranom zaslonu od 23 cm, ali grafika je oštrija, a tipke prečaca manje neugodne za korištenje od prethodnih Volvo postavki, iako su još uvijek malene. Međutim, vremena učitavanja su dobra. Proces od upisivanja adrese do učitavanja prve navigacijske upute u sustav traje otprilike 18 sekundi, a Googleove informacije o prometu uživo znače da će ruta i vrijeme do odredišta također biti točni.

Postoji samo jedna fizička kontrola. Jedan gumb ispod zaslona vraća Vas na početnu stranicu, a postavke klima-uređaja podešavaju se putem zaslona. Za početnika potrebno je malo navikavanja na rukovanje.

Volvo XC40
Foto: Screenshot Car Confections YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 88 / 100: B4 bolji od B3

Ponuda motora za Volvo XC40 sastoji se od najsuvremenijih motora, sa širokim rasponom električnih, hibridnih i benzinskih jedinica. Brojke učinkovitosti na XC40 su respektabilne za klasu, ali ništa bolje od toga. Najčišći modeli Volvo XC40 su Recharge čisti električni modeli koji imaju nultu emisiju ispušnih plinova. Sljedeći su plug-in hibridni modeli Recharge T4 i T5 koji ispuštaju 47-49 g/km, ovisno o odabranoj specifikaciji, iako svaki nudi samo 45 km potpuno električnog pogona. To je brojka koju su nadmašili konkurenti kao što je Alfa Romeo Tonale sa solidnih 68 km na baterije.

Kao što ste mogli očekivati, standardni benzinski XC40 ima udar na učinkovitost goriva i emisiju CO2. B3 je vrlo žedna jedinica – neće trošiti manje od 9,4 l/100 km. B4 nudi bolje performanse od B3.

Volvo je trenutno na vrhuncu vala u smislu potražnje kupaca, a kada također uzmete u obzir snažnu poželjnost na tržištu vrhunskih SUV vozila, ne čudi da Volvo XC40 ima jake preostale vrijednosti – 56 posto za potpuno električne modele i 58-62 posto za blago hibridne benzinske i plug-in hibridne modele.

4. Prostor – 87 / 100: Volvo XC40 dulji je od Audija Q3

XC40 ulazi u klasu u kojoj su stil i imidž tradicionalno važniji od istinskog prostora. No, iako Volvo ne nudi jako puno prostora, uspijeva učiniti dovoljno da se istakne iz gomile. Interijer XC40 je uredan, funkcionalan i, na svoj način – vrlo švedski. Ako ste apsolutno odlučili imati tkanine mekane na dodir i gnjecavu plastiku na armaturnoj ploči, možda ćete to ocijeniti razočaranjem, ali ostalima bi unutrašnjost trebala biti prilično posebno mjesto za provođenje vremena.

Dugačak međuosovinski razmak pomaže u povećanju prostora za noge odostraga, iako je prostor za glavu putnika na stražnjim sjedalima jednako impresivan, čak i s opcijskim panoramskim krovnim otvorom. Unutra ima dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe, iako bi se peta odrasla osoba mogla požaliti na visok prijenosni tunel. Prtljažnik nije najveći u klasi, ali pod je ravan i ima nekoliko pametnih (dodatnih) pregrada koje Vam pomažu da se vrećice ne kotrljaju okolo dok ste u pokretu.

Volvo XC40 dugačak je 4.425 mm, širok 1.863 mm i visok 1.658 mm. To ga čini malo kraćim od BMW-a X1, ali duljim od Audija Q3. I značajno je širi i viši od oba ova rivala.

Sprijeda ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe, a na stražnja sjedala lako ćete smjestiti i nekoliko odraslih. XC40 ima prilično dugačak međuosovinski razmak, tako da bi svi trebali imati dovoljno prostora za noge. Količina prostora za glavu putnika na stražnjim sjedalima jednako je impresivna, čak i s opcijskim panoramskim krovnim otvorom.

Možete li ugurati treću osobu na stražnja sjedala? Da, uz mali poguranac. Međutim, postoji prijenosni tunel koji se proteže niz sredinu, pa će se možda ta osoba žaliti što mora malo raširiti noge.

Volvo XC40 ne može se pohvaliti najvećim prtljažnim prostorom u svojoj klasi, ali lako je iskoristiti prostor koji se tamo nudi. To je zato što prtljažnik od 452 litre ima impresivno ravan pod i lako ugurati teže predmete unutra.

Što je još važnije, pod ostaje ravan čak i ako spustite stražnja sjedala kako biste povećali ponuđeni prostor na 1.328 litara. Ako specificirate Convenience Pack, dobit ćete sklopivu podnicu prtljažnika koja može podijeliti prostor i spriječiti da se Vaše vrećice motaju okolo.

Foto: Screenshot Car Confections YT

Kupcima neće nedostajati mjesta ni ako se odluče za jedan od Recharge modela. Ovi automobili uključuju baterije koje oblažu kralježnicu automobila, što ključno ostavlja netaknutim standardni prtljažni prostor. Zbog nedostatka motora s unutarnjim izgaranjem, Recharge P8 čista električna verzija također ima dodatni spremnik od 30 litara ispod poklopca motora.

Potpuno električni XC40 Recharge Single Motor može vući do 1.500 kg, dok T4 i T5 plug-in hibridni modeli mogu vući 1.800 kg. B3 benzinac dijeli razliku s maksimalnom težinom prikolice s kočnicama od 1.600 kg, dok će kupcima koji daju prednost sposobnosti vuče biti bolja verzija B4 koja ima ograničenje od 2.000 kg u obliku s prednjim pogonom i 2.100 kg s pogonom na sve kotače.

5. Vožnja – 85 / 100: Volvo XC40 dobro upija nesavršenosti na cestama

I XC90 i XC60 temelje se na Volvovoj platformi Scalable Product Architecture (SPA), ali Volvo XC40 je prvi model švedske marke koji se temelji na Compact Modular Architecture (CMA). On koristi MacPherson ovjes sprijeda i višestruku stražnju osovinu, što znači da novi Volvo parira svojim njemačkim suparnicima u tehnologiji šasije. Međutim, ako tražite dinamično blještavilo i agilnost u konkurenciji s hatchbackom na manje kvalitetnim cestama, bit će Vam bolje tražiti negdje drugdje. Međutim, za sve ostale, XC40 postiže dobru ravnotežu između pribranosti i udobnosti.

Ipak, vrijedi zapamtiti da, ako se želite više uključiti u proces mijenjanja stupnjeva prijenosa, nije svaka verzija dostupna s ručicama na upravljaču. Ovo ograničenje je složeno činjenicom da zdepasti birač mjenjača između prednjih sjedala zapravo ima bočni obrazac mijenjanja stupnjeva prijenosa. Morate ga povući prema sebi da biste smanjili stupanj prijenosa, a prema suvozaču da biste prebacili stupanj prijenosa u viši stupanj. To je bizaran izgled na koji će čak i najprilagodljivijim vozačima trebati puno vremena da se naviknu.

Volvo XC40
Foto: Screenshot Car Confections YT

Pri velikim brzinama Volvo XC40 dobro upija nesavršenosti ceste. Povremeno ćete primijetiti lagani efekt lebdenja, ali nikada ne odluta do točke da Vam se “okrene želudac”. Njegovi najteži trenuci dolaze pri malim brzinama u gradu, gdje bi automobilu mogli zasmetati neke rupe. S druge strane, za očekivati je da će standardni model na kotačima od 45 cm pokazati malo veću usklađenost u tom pogledu.

Ne bi bilo nerazumno očekivati da će takav, uglavnom mali SUV biti poput čamca u zavojima, ali ustvari, XC40 ostaje pribran, čak i kada se od njega zahtijeva iznenadna, brza promjena smjera. Upravljač pridonosi iskustvu, ne zato što je blagoslovljen velikom količinom povratnih informacija, već zato što je lijepo odmjeren i ugodno izravan. Igranje s izbornikom načina vožnje u automobilu i njegovo prebacivanje u Dynamic mode zapravo ima negativan učinak jer dodaje težinu upravljaču.

Vrhunski modeli opremljeni 48-cm aluminijskim naplatcima osjećaju se čvrsto na oštećenim kolnicima. Šasija se dobro nosi, ali oštrije neravnine mogu oštetiti šasiju, dok BMW X1 malo vještije prigušuje nesavršenosti na cesti.

Volvo XC40 ima kombinaciju potpuno električnih, hibridnih i benzinskih motora s turbopunjačem. Ponuda počinje s pogonom na prednje kotače, blagim hibridnim B3 četverocilindričnim benzincem, koji proizvodi 161 KS. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi, dok pojačanje na verziju B4 sa 194 KS smanjuje vrijeme sprinta za punu sekundu.

Recharge plug-in hibridni model T5 od 258 KS pokreće 1,5-litreni trocilindraš povezan s električnim motorom. To je impresivna jedinica. Uz svu tu pomoć baterije, trocilindrični motor ima osjećaj kao da živi relativno nenapregnutim životom, ali je sposoban za pravilne okretaje. Volvo tvrdi da vrijeme od 0 do 100 km/h od 7,3 sekunde ukazuje na solidne performanse, zahvaljujući velikim zalihama okretnog momenta koji XC40 Recharge može prikupiti, a čini to i s mnogo profinjenosti. Jeftinija plug-in hibridna verzija Recharge T4 proizvodi 208 KS i oduzima 1,2 sekunde svom snažnijem bratu u sprintu do 100 km/h.

Kupci koji traže isključivo električnu energiju mogu birati između opcije s jednim ili dva motora. Prvi nudi 235 KS i treba mu 7,4 sekunde da postigne 100 km/h iz mjesta, dok drugi ima 402 KS i juri do stotke za samo 4,7 sekundi.

Ukupna ocjena za Volvo XC40: 89 / 100 – Volvo XC40 je udoban i moderan mali SUV koji ima neke ugodne praktične detalje i puno švedskog stila

Članak objavio Luka Petkovic

Audi Q2

Audi Q2: Prostrani škrtac

Mercedes CLA

Mercedes CLA: Stvoren isključivo za vozača…