in

Jaguar E-Pace: Ima puno mana da se upusti u borbu s konkurencijom

Jaguar E-Pace
Foto: Screenshot

Jaguar E-Pace kompetentan je član tržišta malih premium SUV vozila, jer je dovoljno pristojan za vožnju, dovoljno ugodan za gledanje i dostupan u raznim konfiguracijama. Naposljetku, ne uspijeva se isticati u odnosu na neke posebno jake rivale, usprkos faceliftingu koji donosi dobrodošla poboljšanja u osjećaju vožnje, učinkovitosti i postavljanju ugrađenog infotainment sustava. Unutrašnjost nije najuzbudljivije mjesto, dok bi troškovi vožnje automobila mogli biti bolji.

Jaka konkurencija

Vrlo je neobično da se automobil prebaci na novu platformu usred svog životnog vijeka, ali to je ono što je JLR učinio za E-Pace SUV još 2020. godine. Bio je to potez koji je omogućio uvođenje novog plug-in hibrida (PHEV), varijanta koja je ponudila više privlačnosti poslovnim kupcima, a također je odgovorila na kritike manje nego blistavog upravljanja i slabog infotainment sustava prethodnog modela.

Nova podloga Jaguar E-Pacea verzija je PTA platforme koja se dijeli s najnovijim verzijama Discovery Sporta i Range Rover Evoquea. Lakši su i napredniji, ali ne možete reći da gledate novi E-Pace po onome što se krije ispod karoserije.

Kako bi pomogao u tome, JLR je također opremio model Jaguar E-Pace iz 2021. s redizajniranim odbojnicima na oba kraja, plus novim dizajnom mrežaste rešetke, svjetla i kotača. Unutrašnjost je također malo unaprijeđena, s novim biračem pogona, dotjeranim okvirom za instrumente i modificiranim tunelom mjenjača za dodatni prostor za koljena vozača. Što je još važnije, tu je novi 28-cm zaslon osjetljiv na dodir s JLR-ovim Pivi operativnim sustavom, a ažurirana je i 31-cm digitalna instrument ploča.

Mali premium SUV-ovi trenutno doživljavaju blagi procvat. Jaguar E-Pace je najmanji automobil za prodaju u liniji SUV vozila Jaguar, a bilo da želite platiti cijenu iz popisa ili ga uzeti na leasing, E-Pace nudi se u širokom rasponu konfiguracija kako bi odgovarao Vašem proračunu. Ali, Jaguar E-Pace ima vrhunsko tržište malih SUV vozila pored sebe. Brojni su proizvođači koji se bore za tržišni udio u ovom unosnom sektoru. Glavni među rivalima E-Pacea su BMW X1 i X2 duo, plus Audi Q3, Mercedes GLB i izvrsni Volvo XC40. Tu je i Lexus UX, plus interna konkurencija druge generacije Range Rovera Evoquea.

Što se tiče dizajna, Jaguar E-Pace je prepoznatljiv Jaguar, ali dizajneri nisu stvorili samo smanjeni F-Pace. Mali Jaguar SUV ima svoje prepoznatljive proporcije, s kraćim prednjim i stražnjim prevjesima, dok je niska linija krova navodno inspirirana F-Type coupeom. Iznutra je raspored armaturne ploče poznatiji, s puno postojećih Jaguarovih razvodnih uređaja i materijala korištenih za stvaranje luksuznog ugođaja. R-Dynamic stilski paket sada je standard za tri dostupne razine opreme E-Pacea: S, SE crna i HSE crna.

Asortiman Jaguar E-Pacea uključuje smanjen izbor 2,0-litrenih benzinskih i dizel motora – P200 više nije dostupan na cjeniku, ostavljajući P160 i P250 benzince, dok je D165 također ukinut, što znači da je D200 jedini preživjeli benzinac u liniji.

Nova opcija plug-in hibrida (PHEV) nosi oznaku P300e, a kombinira 1,5-litreni trocilindrični motor od 197 KS s električnim motorom od 108 KS za maksimalnu kombiniranu izlaznu snagu od 305 KS. Cijene za E-Pace počinju od oko 48.000 €, dok je na vrhu raspona P300e R-Dynamic HSE Black s više od 61.000 €.

1. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Jaguar E-Pace opremljen je lijepim sigurnosnim paketom

Euro NCAP testiranje rezultiralo je uvjerljivom ocjenom od pet zvjezdica za Jaguar E-Pace, koji je bio posebno dobar u testiranju sudara s pješacima zahvaljujući standardnom zračnom jastuku. Međutim, njegova ocjena zaštite odraslih putnika od 86 posto malo zaostaje za sigurnosnim mjerilom za klasu, kao što je Volvo XC40. U cijeloj liniji, razina standardne opreme za sigurnost i pomoć je onakva kakvu biste očekivali od vrhunskog SUV-a. Svi Jaguar E-Pace opremljeni su sustavom pomoći pri održavanju traka, sustavima za nadzor vozača, kamerom za vožnju unatrag i stražnjim parkirnim senzorima. Naravno, standardno je uključen i sofisticirani sustav automatskoga kočenja u nuždi.

Može se odrediti mnoštvo drugih sigurnosnih i pomoćnih značajki. Drive Pack uključuje prilagodljivi tempomat s pomoći u prometnim gužvama, koji može zadržati vozilo u kretanju u prometu bez ikakvih intervencija vozača. Pomoć za mrtvi kut je također opcionalan.

Jaguarov standardni jamstveni paket iznosi tri godine s neograničenim brojem kilometara, što je više-manje industrijski standard, iako neki konkurenti stavljaju ograničenje od 100.000 km na ovo pokriće. Dostupna su i prilagodljiva produžena jamstva, s ponudama dostupnim na zahtjev ako Jaguaru pošaljete starost, stanje i kilometražu svog vozila online putem.

2. Prostor – 75 / 100: Jaguar E-Pace je širok 1,9 m

Vidjet ćete da unatoč dinamičnom i sportskom fokusu, Jaguar E-Pace ostaje prilično praktičan i prostran mali SUV. Vidljivost prema naprijed i bočno dobra je zahvaljujući kratkom omjeru armaturne ploče i osovine, iako je stražnje staklo malo maleno u ogledalu. Srećom, kamera za vožnju unatrag dio je standardne opreme svih automobila. Sve u svemu, E-Pace je prilično konkurentan paket u usporedbi s mnogim svojim konkurentima na mnogim frontama. U kabini ćete pronaći mnoštvo pregrada i prostora za pohranu, uključujući jedno ogromno u središnjem naslonu za ruku. Prisutna su i dva držača za čaše.

Jaguar E-Pace je dugačak 4.411 mm, visok 1.649 mm i širok 1.900 mm, s međuosovinskim razmakom od 2.681 mm. To znači da je u usporedbi s automobilom koji mu je najbliži, a to je Range Rover Evoque, Jaguar malo duži i ima dulji međuosovinski razmak, ali je jednako širok i malo niži u isto vrijeme. Sveukupno gledano, proporcije su savršeno u skladu sa segmentom i Jaguarovim raznolikim konkurentima, uključujući Volvo XC40 i Audi Q3, dok je malo manji od DS 7 Crossbacka.

Četiri odrasle osobe trebale bi se moći relativno udobno smjestiti u Jaguaru, iako je prijevoz petero osoba pomalo otežan povišenim tunelom mjenjača koji urezuje prostor za noge straga za srednje sjedalo. Neki se konkurenti mogu pohvaliti boljim prostorom za noge i glavu, ali općenito E-Pace Vas neće iznevjeriti kada je u pitanju prostor za putnike.

Prostor sprijeda za vozača i suvozača uopće nije tijesan, a Jaguarov položaj za vožnju je vrlo fleksibilan, tako da biste trebali moći s lakoćom pronaći udobno mjesto za vožnju.

Jaguar navodi prtljažnik od 577 litara, što je na papiru impresivna brojka. Međutim, ponuđeni prostor nije u potpunosti dostupan, i dok ta brojka od 577 litara znači da je službeno praktičniji od mnogih svojih suparnika, iz dana u dan ćete vidjeti da automobili s boljim rasporedom prtljažnika, poput Volkswagena Tiguan i Volvo XC40, su lakši za korištenje. Stražnja klupa preklapa se samo u omjeru 60:40. Ako sve preklopite, dobit ćete utovarni prostor od 1.234 litre. Za usporedbu, BMW X1 ima zapreminu od 1.550 litara.

Foto: Screenshot

3. Dizajn – 72 / 100: Konvencionalna unutrašnjost

S jednim uspješnim SUV-om koji je već u prodaji, oprostili biste Jaguaru da odluči E-Pace jednostavno pretvoriti u smanjenu verziju popularnog F-Pacea. Međutim, to nije baš ono što se dogodilo sa stajališta dizajna. Pogledajte bolje i vidjet ćete da je jezik dizajna koji koristi Jaguar E-Pace potpuno drugačiji. Dok F-Pace slijedi ustaljenu liniju limuzina ove tvrtke, ovaj manji SUV crpi inspiraciju iz sportskog automobila F-Type.

Linija krova i nagnuta linija prozora modela E-Pace mnogo su agresivniji nego na F-Paceu te se uklapaju u zdepasti spojler na poklopcu otvora. Prevjesi automobila također su posebno kratki, primjetno straga. Vrata prtljažnika i stražnja svjetla modela Jaguar E-Pacea imaju uglatiju temu nego na bilo kojem drugom Jaguaru. Svi automobili imaju dvostruke ispuhe.

Stilske razlike između običnog E-Pacea i sportskijeg Jaguar E-Pace R-Dynamica su suptilne, iako je samo potonji sada dostupan za naručivanje iz Jaguarovog cjenika. R-Dynamic dobiva revidirani prednji branik s većim, jedinstvenim usisnicima zraka s obje strane rešetke, prednja svjetla za maglu i nešto drugačiji stražnji difuzor. Neki od crnih plastičnih vanjskih ukrasnih elemenata također su transformirani i obojani karoserijom. Automobili R-Dynamic također se voze na različitim aluminijskim naplatcima i dolaze s rešetkama u sjajnoj crnoj boji. Dodaci u unutrašnjosti uključuju svijetle metalne papučice, metalne gazne ploče i sportska sjedala.

Unutrašnjost izgleda puno konvencionalnije u dizajnu. Sama armaturna ploča je dugačka i ravna, a ne uspravna, dok je postavljanje ventilacijskih otvora, zaslona infotainmenta i postavki kontrole klime jednostavno. Ipak, može se činiti pomalo konzervativnim, u klasi u kojoj stil i tehnologija postaju veliki čimbenici prodaje.

Metali i koža korišteni u kabini su dobri, a iako je plastika mekana na dodir, čini se da se Jaguar malo previše oslonio na taj materijal. Cijela armaturna ploča koja okružuje upravljač i instrumente prekrivena je plastikom, kao i područje oko kromiranoga kućišta mjenjača. Kao takav može izgledati malo sivo, ovisno o specifikacijama, ali postoji mnogo shema boja interijera koje možete izabrati.

Svi Jaguar E-Pace modeli prije facelifta opremljeni su infotainment sustavom od 25 cm osjetljivim na dodir pod nazivom Touch Pro koji je daleko od savršenog. Pokrećući softver poznat kao InControl malo je spor za reagiranje u usporedbi s BMW-ovim iDrive sustavom ili Mercedesovom COMAND jedinicom, ali barem su Apple CarPlay i Android Auto bili dostupni na modelima s opremom S i iznad nje.

Jedna od najboljih vijesti o faceliftingu bila je ta da je JLR odustao od postavki Touch Pro i da se sve verzije sada mogu pohvaliti znatno poboljšanim postavkama zaslona od 28 cm za infotainment koji pokreće najnoviji Pivo Pro operativni sustav tvrtke. Ima izvrsnu grafiku, a izbornici i izgled su znatno poboljšani. Potpuno digitalizirana ploča s instrumentima od 31 cm s podesivim sučeljima koja je standardno odgovarala potpuno opskrbljenoj HSE verziji sada je također standardizirana u cijeloj liniji.

Foto: Screenshot

4. Vožnja – 70 / 100: Jaguar E-Pace ima pristojan sustav servoupravljača

Jaguarovi inženjeri su imali zahtjevan zadatak za Jaguar E-Pace prije facelifta – Kako primijeniti tešku D8 platformu Range Rover Evoquea na SUV od kojeg će kupci očekivati određeni stupanj angažmana vozača? Do odgovora nisu došli lagano, ali potreba za proizvodnjom PHEV modela također je pomogla u rješavanju problema budući da nova platforma dolazi sa značajnom uštedom težine. Barem je tako bilo prije dodavanja PHEV baterija. Sličan pristup u najnovijem Discovery Sportu sigurno se isplatio.

Uz sve navedeno, E-Pace prije re-facelifta uzvraća svoju težinu pristojnom dinamikom vožnje. Ako date gasa, sigurno ćete osjetiti težinu automobila, više nego u BMW-u X1 ili X2, jer Jaguar E-Pace dobiva malo više naginjanja karoserije. Više je siguran nego zabavan, ali djeluje pribrano i čak bi se mogao opisati kao agilan. Jaguar je E-Pace opremio i pristojnim sustavom servoupravljača, koji je dobro odmjeren, osjetljiv i daje dobre povratne informacije s obzirom na to da se radi o električnom sustavu. Malo je težak u vožnji po gradu.

Modeli s pogonom na sve kotače opremljeni su Jaguarovim Active Driveline sustavom koji omogućuje vektoriranje okretnog momenta na stražnjoj osovini, iako razlika koju čini ne mijenja igru. Osjetit ćete malo povlačenje straga jer unutarnji stražnji kotač jače koči, a vanjski dobiva više snage, s do 100 posto okretnog momenta stražnje osovine dostupnog u samo jednom kutu automobila. Svi osim ulazne razine D165 automobila s prednjim pogonom, dostupni su ili opremljeni prilagodljivim amortizerima. S njima ćete moći konfigurirati Jaguar E-Pace u relativno udoban SUV, iako Volvo XC40 ostaje mekši i bolji u upijanju neravnina.

U novom P300e PHEV, koji je najteži u najnovijoj liniji s gotovo 2,2 tone, otkriveno je da je vožnja manje kvalitetna na lošem kolniku. Ubrzanje je pristojno jer prijelazi s trocilindričnim benzinskim motorom i električnim pogonom dolaze glatko, a sam motor ne zvuči trzavo usprkos svojoj relativno maloj veličini. Značajna težina PHEV-a dolazi do izražaja samo tijekom agresivnijih skretanja, ali u E-Paceu je najbolje uživati kao udobnom i luksuznom brzom automobilu.

Dizelski model D165 više nije dostupan, ali ako pronađete rabljeni model, imat ćete dvolitreni četverocilindrični agregat sa 161 KS i 380 Nm okretnog momenta. Nije trom, a za mnoge bi to mogle biti sve performanse koje će Vam trebati – ubrzanje od 0 do 100 km/h od 10 sekundi i najveća brzina od 206 km/h dovoljno su respektabilni. AWD MHEV automatska verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi.

Najbolji izbor trenutne linije motora vjerojatno je snažniji dizel D200 MHEV. To je isti četverocilindrični agregat, samo s motorom pojačanim na 201 KS i 430 Nm okretnog momenta. Potrebno mu je 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h i dostiže 211 km/h. Respektabilno je profinjen, ali bi automatski mjenjač mogao biti malo bolji. To je Jaguarova implementacija ZF mjenjača.

Početni benzinac P160 postiže isti sprint od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi, dok modelu P250 od 246 KS treba 7,5 sekundi. Četverocilindrični motor je brz, ali ne pretjerano, a nije ni osobito uzbudljiv. Također se pokazuje vrlo skupim. Učinkovitija opcija je novi P300e PHEV. Zahvaljujući svojih 305 KS, plug-in model će ubrzati od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi.

Foto: Screenshot

5. Potrošnja i deprecijacija – 55 / 100: Benzinci puno troše

Dizelski Jaguar E-Pace ima smisla ako su operativni troškovi i česta duža putovanja problem, iako Jaguarov WLTP pokazatelj potrošnje goriva nije tako dobar u usporedbi s konkurencijom. Najosnovniji model D165 s pogonom na prednje kotače (sada ukinut), opremljen ručnim mjenjačem, ima najbolje rezultate – troši od 6,2 l/100 km s emisijom CO2 od 162 g/km. Ogromna većina kupaca odabrat će automatski mjenjač i pogon na sve kotače. Ovdje D165 AWD automatik daje najbolju brojke potrošnje od 6,5 l/100 km, ali emisije se penju na 171 g/km. Kupci koji se odluče za dodatnu snagu D200 MHEV automatik otkrit će da nema značajnog smanjenja potrošnje goriva.

Unatoč tome što su sve opcije s četiri cilindra, benzinci puno troše. Osnovni P200 i snažniji P300 benzinski modeli su ukinuti, što je razumljivo kada uzmete u obzir relativno lošu ekonomičnost oba (oko 9,1 l/100 km), u usporedbi s učinkovitošću nekih hibridnih suparnika. Model P300e PHEV najpovoljniji je u pogledu poreza s emisijom CO2 od 32 g/km.

Također će Vas koštati manje goriva ako možete dobro iskoristiti domet od 61 km samo električnim pogonom, a za usporedbu potrošnja iznosi 1,4 l/100 km. Punjenje baterije PHEV-a od 15 kWh od 0 do 80 posto traje sat i 24 minute iz zidne kutije od 7 kW ili oko 30 minuta iz brzog punjača.

E-Pace će zadržati svoju vrijednost prilično dobro nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Podaci stručnjaka pokazuju da bi Jaguarov mali SUV trebao zadržati oko 53 do 56 posto nakon ovog razdoblja.

Ukupna ocjena za Jaguar E-Pace: 71 / 100 – Jaguar E-Pace ima posla na ultra-konkurentnom tržištu malih premium SUV vozila

Članak objavio Luka Petkovic

Nissan Micra

Nissan Micra: Elegantna, ali postoje bolje alternative

Što je alkotest? 8 stvari koje trebate znati o ovom uređaju