in

Renault Zoe: Jako nesiguran…

Renault Zoe
Foto: supergenijalac / Shutterstock.com

Za upravljačem se Renault Zoe čini poput tradicionalnog superminija s motorom s izgaranjem, iako je puno tiši. Idealan je za obitelji koje traže drugi automobil, jer Zoe savršeno odgovara kraćim putovanjima na posao i dnevnim obavezama. I dalje je prilično praktičan, nudi gotovo 390 km dometa i koštat će Vas tek sitne pare. Međutim, nakon više od desetljeća u izložbenim salonima i uz novu, svježu konkurenciju koja dolazi brzo, Renault Zoe se drži u “čoporu”, umjesto da predvodi taj čopor. Nije ni jeftin kao što je nekad bio, a ocjena od nula zvjezdica od tijela za ispitivanje sigurnosti u industriji Euro NCAP čini ga još težim za preporučiti.

Renault Zoe bio je jedan od prvih pristupačnih električnih automobila na svijetu, a predstavljen je još 2012., samo dvije godine nakon što je originalni Nissan Leaf izašao na ulice. Od tada imamo dvije generacije superminija u ovakvom obliku, koji je neko vrijeme bio jedini Renaultov električni osobni automobil. To se, naravno, promijenilo 2022. kada je stigao Renault Megane E-Tech hatchback, s više Renaultovih električnih vozila na putu, uključujući Renault 5.

Tržište malih električnih automobila eksplodiralo je otkad je Zoe prvi put stigao, tako da sada ima dosta konkurencije. Najbliži suparnici modela Renault Zoe su drugi superminiji s nultim emisijama kao što su Peugeot e-208, Opel Corsa Electric i Ora Funky Cat, koji svi nude slične razine praktičnosti i dometa. Iako Zoe nadmašuje većinu sa svojim impresivnim prtljažnikom od 338 litara i dometom od 400 km.

Elegantni konkurenti kao što su Fiat 500, Honda e i MINI Electric zasigurno će privući pozornost kupaca koji traže pametan, sofisticiran urbani automobil, no to su još uvijek prije svega gradski automobili pa je prostor prtljažnika ograničen, kao i domet vožnje. Neki od jeftinijih električnih obiteljskih hatchbackova također će dati Zoe borbu za njegov novac, a posebno MG4 EV nudi veći domet, oštriji izgled i moderniju tehnologiju za manje novca.

Govoreći o novcu, početna cijena Renault Zoea sada je narasla na gotovo 35.000 €. Struktura opreme i dostupni pogonski sklopovi nedavno su smanjeni. Na primjer, Zoe je prije bio dostupan s dva izlaza iz svog jednog, prednje postavljenog elektromotora – model R110 sa 107 KS i verzija R135 sa 134 KS, pri čemu je snažnija verzija sada jedina opcija.

Kupci mogu birati između opreme Techno i Iconic, a jedina velika razlika je u tome što skuplji modeli Iconic standardno dobivaju brzo punjenje od 50 kW i 43-cm aluminijske naplatke. Popis standardne opreme čak i na početnoj razini Zoe je prilično jak, sa svakim modelom sa LED prednjim i stražnjim svjetlima, 25-cm pločom s instrumentima i 24-cm središnjim portretnim zaslonom osjetljivim na dodir koji pokreće Renaultov infotainment sustav EasyLink s ugrađenim satelitom -nav. Tu su i Apple CarPlay i Android Auto povezivost.

Renault Zoe također ima prednosti nadzora mrtvoga kuta, prednjih i stražnjih parkirnih senzora i kamere za vožnju unatrag. Nedostaje mu, međutim, nekoliko ključnih zračnih jastuka, što je samo dio razloga zašto je dobio nula zvjezdica Euro NCAP sigurnosne ocjene 2021. godine.

1. Vožnja – 68 / 100: Renault Zoe na cesti nije tako kvalitetan kao njegovi suparnici

Renault Zoe koristi jedan električni motor za pogon prednjih kotača, a pokreće ga baterija od 52 kWh koja je prilično velika za ovu veličinu EV-a, ali mu omogućuje prevaljivanje do 385 km s jednim punjenjem. Automobil je najbolji u gradu, gdje lagano upravljanje i trenutna isporuka snage čine Zoe opuštajućim i laganim za vožnju, čak i u gradskoj vrevi ili kada se krećete uskim parkiralištima. Buka koju automobil ispušta pri malim brzinama kako bi upozorio pješake na Vašu prisutnost može biti prilično iritantna nakon nekog vremena, ali to je mala cijena da biste spriječili da netko izađe ispred Vas.

Nakon što krenete na otvorenu cestu, Renault Zoe nije tako kvalitetan kao njegovi konkurenti. Vožnja je općenito dobro umjerena, iako čvrsti ovjes može poslati udarac kroz kabinu preko većih rupa, a na posebno neravnim površinama vožnja može postati pomalo nemirna.

Kontrola karoserije nije strašna, ali Zoe se pomalo voyi čak i s 326 kg baterija postavljenih ispod poda. Postoje samo dvije razine za regenerativni kočioni sustav – D koja omogućuje automobilu da se kreće poput benzinskog ili dizelskog modela, i B koja Vas usporava kada podignete nogu s gasa. Nije baš sposoban za vožnju s jednom pedalom kao Nissan Leaf, ali će Vam se prilično približiti.

Buka s ceste relativno je dobro obuzdana, ali buka vjetra postaje prilično nametljiva pri većim brzinama. Na ranim Zoe modelima, svjetlosni ukrasi često su se odražavali na vjetrobranskom staklu, no srećom, to je popravljeno od modela iz 2015. nadalje. Šteta je samo što još uvijek nije riješeno pitanje mrtvih kutova koje stvaraju ti debeli, široki A-stupovi.

Renault Zoe je prije bio dostupan s dvije izlazne snage. Pogonski sklop R110 proizvodi 107 KS s 225 Nm okretnog momenta, dok modeli R135 pružaju veću ravnomjernu vožnju sa 134 KS i 245 Nm okretnog momenta. Renault sada nudi samo postavku R135, koja je prilično živahna s ubrzanjem od 0 do 50 km/h za 3,6 sekundi. Međutim, gurajte dalje i primijetit ćete da Renault Zoe ostaje bez “zraka” dok se bori pri većim brzinama i na strmim usponima. Verziji R110 potrebno je 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h, s najvećom brzinom od 135 km/h. R135 može napraviti isti sprint do 100 km/h za 9,5 sekundi, prije nego što dostigne maksimalnu brzinu od 145 km/h.

Također ćete morati izaći iz Eco moda ako želite iskoristiti svu snagu Zoea. Eco, zadana postavka za automobil, otupljuje odziv gasa i ograničava najveću brzinu na manje od 100 km/h. Isključujete ga pomoću prekidača na kontrolnoj ploči ili dovoljno jakim pritiskom na papučicu gasa, iako će se u tom slučaju Renault Zoe vratiti u Eco način rada nakon što popustite.

Renault Zoe
Foto: Screenshot carwow YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 67 / 100: Svaki Renualt Zoe ima bateriju od 52 kWh

Prije ste morali unajmiti bateriju za Renault Zoe, a glavni razlog je bio taj što je leasing baterije pomogao smanjiti početnu kupovnu cijenu automobila i osigurati da bude što bliža onoj ekvivalentnog dizelskog automobila. Međutim, vremena su se promijenila i povećane rezidualne vrijednosti električnih vozila natjerale su Renault da pojednostavi stvari za kupce. Sada je baterija uključena u cijenu električnog superminija, kao i kod svakog drugog EV-a.

Svaki Zoe ima bateriju od 52 kWh i nudi maksimalni domet od 385 km na temelju WLTP testnog ciklusa ili 360 km ako se odlučite za 43-cm kotače. Konteksta radi, to je puno bolje nego kod gradskih automobila s nultom emisijom kao što su MINI Electric i Honda e koji mogu prijeći samo oko 160 km s punim punjenjem, dok će Peugeot e-208 i Opel Corsa Electric ostati bez snage nakon otprilike 355 km na putu. Međutim, MG4 EV u obliku dugog dometa nadmašuje Renault Zoe sa svojim dometom od 450 km.

Podaci stručnjaka pokazuju da će Zoe zadržati između 45 i 52 posto svoje izvorne vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km. Ovo je značajno poboljšanje u odnosu na prethodni model i trebalo bi pružiti veće povjerenje privatnim kupcima.

3. Prostor – 61 / 100: Temelji se na istoj platformi kao Clio

Kao potpuni petosjed s prtljažnikom od 338 litara, Renault Zoe je razumno praktična opcija ako redovito prevozite putnike i prtljagu. Zapravo, pakiranje je toliko impresivno da smještaj automobila gotovo odgovara bilo kojem supermini vozilu.

Zoe se temelji na istoj platformi kao i Renault Clio. No, iako je iste širine i međuosovinskog razmaka, duži je i preko 10 cm viši. Pomalo gomoljasti vanjski stil znači da se Renault Zoe čini ogromnim kad je parkiran pokraj Volkswagen up!-a, iako nemate isti dojam kada ste na vozačevom mjestu, a Renault se čini kompaktnim na cesti.

U Zoeu ima taman dovoljno mjesta za petero putnika, a na stražnjim sjedalima mogu se smjestiti čak i osobe visoke 1,90 m na kratkom putovanju. Međutim, uspravan položaj sjedenja i visok pod znači da im možda neće biti pretjerano udobno.

Prtljažnik od 338 litara dobra je veličina za mali automobil veličine Fieste kao što je Renault Zoe, posebno s obzirom na to da veći MG4 EV nudi samo 25 litara dodatnog prtljažnog prostora. Sa spuštenom djeljivom preklopivom stražnjom klupom kapacitet prtljažnika skače na 1.225 litara, što je više nego što se mogu pohvaliti Peugeot e-208 ili Opel Corsa Electric. Morat ćete se boriti s rubom za veliki teret kad god želite gurnuti bilo što teško u Zoein prilično dubok prtljažnik, a zbog baterija smještenih ispod stražnjih sjedala nemate ravan prostor za teret.

Foto: Screenshot carwow YT

4. Sigurnost i jamstvo – 44 / 100: Bez ijedne zvjezdice na testu sigurnosti

Renault Zoe u ovom je trenutku u prodaji više od desetljeća i u tom se razdoblju pokazao kao vrlo pouzdan automobil bez većih problema s prvom ili drugom generacijom malog, jednostavnog električnog automobila.

Neki kupci mogu biti zabrinuti zbog ocjene sigurnosti Zoea. Euro NCAP dodijelio je Zoeu punih pet zvjezdica za sigurnost 2013. godine, s ocjenom od 89% za zaštitu odraslih putnika i ocjenom od 80% za sigurnost djece putnika. Industrijsko tijelo zatim je testiralo najnoviji model u prosincu 2021. i, zbog strožih procjena i određenih značajki koje nisu bile ponuđene kao standard, nije uspio postići ocjenu zvjezdicama. Renault Zoe je dobio 43 posto za sigurnost odraslih, s 52 posto za zaštitu djece i samo 14 posto za sigurnosnu pomoćnu tehnologiju. Nije se dobro pokazao u testu sudara s prednjim pomakom, a još je lošije prošao u testu s bočnim stupom koji simulira bočni udar u drvo ili stup svjetiljke.

Renaultova odluka da ukloni zračni jastuk za glavu s popisa sigurnosnih opreme bila je protiv toga, kao i nedostatak upozorenja o napuštanju traka ili autonomnog kočenja u nuždi (AEB) na Zoeu. Renault je to ispravio u siječnju 2022. tako što je obje sigurnosne tehnologije stavio u standardnu opremu na automobilu, s drugim sigurnosnim značajkama uključujući parking senzore, kameru za vožnju unatrag i paket sigurnosnih pomagala uključujući nadzor mrtvoga kuta i pomoć pri održavanju traka.

Zoe je pokriven trogodišnjim jamstvom s neograničenom kilometražom tijekom prva 24 mjeseca, zatim ograničenom na ukupno 150.000 km ili tri godine, što god nastupi ranije. Baterija na Zoeu također dolazi sa zasebnim jamstvom od osam godina / 150.000 km.

5. Dizajn – 41 / 100: Samo dvije razine opreme

Renault kaže da je Zoe dizajniran “od temelja” kao električni automobil, iako je razvijen na platformi koju koriste Renault Clio, kao i Nissan Note. Zoe je prepoznatljiv zahvaljujući svojim urednim svjetlosnim grupama i elegantnoj vanjštini s nekoliko značajki koje ometaju protok zraka i uzrokuju neželjeni otpor. Značajno, također ima visoku liniju ramena i malu površinu prozora dizajniranu za smanjenje nakupljanja i gubitka topline, što je važno za smanjenje zahtjeva za kontrolu klime koja troši bateriju.

Sada postoje samo dvije razine opreme za Zoe – Techno i Iconic. Jedina razlika je što skuplji modeli imaju 43-cm aluminijske naplatke i 50kW brzo punjenje kao standard. Glacier White je standardna boja, s još šest nijansi na popisu opcija. Određivanje jedne od metalnih boja koštat će 700 ili 800 €.

Unutrašnjost je uvelike posuđena od najnovijih Clija i Captura, koristeći plastiku mekanu na dodir duž ploče s instrumentima, ali umjesto uobičajenih brojčanika, Zoe ima 25-cm digitalni zaslon za vozača koji prikazuje Vaš domet i brzinu, kao i grafike koje Vam govore pumpaju li regenerativni sustavi energiju natrag u bateriju ili je prazne.

Renault je pokušao stvoriti moderan, minimalistički dojam s puno ukrasa u svijetlim bojama, ali se zadržao na rotirajućim kotačićima za kontrole klime i fizičkim gumbima na ploči i upravljaču tako da je sve lako pronaći i kontrolirati u pokretu. Rezultat je vrlo funkcionalna kabina kojoj nedostaje štih ili vrhunska kvaliteta suparnika poput Peugeota e-208. Materijal i kvaliteta izrade također ne odgovaraju Zoeovoj početnoj cijeni od otprilike 35.000 €, što će odbiti neke kupce ako u uži izbor uđu i MG4 EV, Nissan Leaf ili e-208.

Renault Zoe
Foto: Screenshot carwow YT

Zoe je prije bio opremljen portretnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir od 18 ili 24 cm, ovisno o specifikaciji koju ste odabrali, ali sada svi modeli imaju veći zaslon koji pokreće Renaultov infotainment sustav EasyLink. Grafika je dovoljno oštra, a po izbornicima je relativno lako kretati se, ali zaslon nije najresponzivniji što smo vidjeli u ovoj klasi EV-a. Srećom, povezivost pametnog telefona Apple CarPlay i Android Auto standardna je u cijeloj liniji, kao i satelitska navigacija.

Ukupna ocjena za Renault Zoe: 56 / 100 – Renault Zoe sposoban je mali električni automobil, ali s lošom kvalitetom izrade i sigurnosnom ocjenom

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes GT

Mercedes GT: Nastoji nadmašiti Porsche 911

Fiat

Fiat, 124 godine duga povijest talijanskoga giganta