in

Mercedes GT: Nastoji nadmašiti Porsche 911

Mercedes GT
Foto: Mike Mareen / Shutterstock.com

Mercedes GT nedvojbeno je jedna od najvećih glavobolja Porschea. Nastavlja se na SLS, sa smanjenom masom i povećanjem performansi. To je jedan od najskupljih i najsnažnijih Mercedesa koje možete kupiti, a njegov raspored s dvoja vrata i dva sjedala, zajedno sa zanimljivim upravljanjem i gromoglasnim V8 motorom, čvrsto ga stavlja u poziciji poželjnih automobila.

Osnovni model od 516 KS zabavan je automobil, ali oni koji traže automobil za stazu poželjet će brzi GT R. Ima 577 KS, fokusiraniju postavku šasije i tehnologiju koja pomaže vozaču i postavlja jako dobra vremena kruga.

Mercedes je također predstavio samostalni GT Black Series sa 720 KS, koji dolazi s pohvalom da je jedan od najbržih serijskih automobila na svijetu, sudeći prema mjerenjima na Nurburgringu. Ono što nije toliko impresivno je cijena – s 390.000 € vodi GT u neke druge sfere. Možda je najbolji kompromis za kupce GT C Roadster od 549 KS. Brži je od običnog modela te agilniji i privlačniji automobil za vozača, a ipak je bolje prilagođen cesti od GT R-a.

Ipak, svi osim GT R-a čine iznenađujuće dobre automobile. Budući da ovjes nije previše čvrst, AMG GT je dovoljno udoban na dugim putovanjima. Šteta je što upravljanje nije tako prirodno kao kod Porschea (postavke u GT R-u su najbolje u ponudi), dok će neki možda smatrati da ergonomija interijera nije toliko intuitivna.

Cijena Mercedes GT-a, i cijene Mercedes GT roadstera, pokazuju da je obitelj modela zamišljena s jednom primarnom misijom – pružiti obitelji Mercedes sportskog suparnika svemoćnom Porscheu 911. Ciljanje na 911 znači da bi potencijalni kupci mogli razmotriti i Aston Martin Vantage , Audi R8 ili čak Jaguar F-Type R. Ako ste dovoljno sretni da možete uzeti u obzir najpopularniji model AMG GT R, također biste mogli razmišljati o fantastičnom McLarenu 570S ili 570GT kao mogućim alternativama.

Linija modela Mercedes GT prilično je jednostavna, s početnim verzijama dostupnima u Coupe ili Roadsteru s otvorenim krovom. Također možete nadograditi na varijante Night Edition koje nude obilje crnih ukrasa i razne kozmetičke izmjene. GT C, koji je stigao ubrzo nakon GT R-a, pomalo je napravio kompromis u pogledu performansi. Ima više snage od početnog modela, plus detalje kao što su širi stražnji trag i postava ovjesa uvelike posuđena od GT R-a. U konačnici, dizajniran je kao cestovni sportski automobil, s dovoljno udobnosti i profinjenosti za svakodnevno korištenje.

Svi Mercedes GT modeli dijele verzije istog 4,0-litrenog twin-turbo V8 motora koji se sada pojavljuje drugdje u AMG liniji. Motor je postavljen ispred vozača, ali malo od iza – Mercedes to opisuje kao konfiguraciju motora sprijeda u sredini. Pogon je usmjeren na stražnje kotače putem automatiziranog mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom i ne postoji mogućnost ručnog prebacivanja stupnjeva prijenosa.

Upravljanje je iznimno oštro, ali GT je puno staloženiji i manje zastrašujući nego što biste očekivali od sportskog automobila sa stražnjim pogonom od 500 KS i više. Prilično je civiliziran i udoban na dugim putovanjima kao i na jurnjavi po stazi.

1. Dizajn – 97 / 100: Mercedes GT daleko vitkiji od SLS-a

Mercedes GT ide stopama starog modela SLS Gullwing. To je manji automobil, ali zadržava isti raspored motora sprijeda u sredini i pogona na stražnje kotače (motor je postavljen na prednjem dijelu automobila, ali je gurnut unatrag što je više moguće radi bolje raspodjele težine). Dizajn pokazuje jasnu vezu s poznatim Mercedesovim sportskim modelima iz 1950-ih i ranije.

S istim dugačkim nosom i zdepastim proporcijama, postoji naznaka SLS-a u obliku Mercedes GT-a, ali delikatne linije čine GT daleko vitkijim, a njegove proporcije slične su onima Jaguara F-Typea. Sprijeda, tradicionalni AMG poklopac motora i bočni ventilacijski otvori ne ostavljaju nikakvu sumnju u pogledu potencijala automobila.

Kupci mogu birati između niza karbonskih, crnih ili kromiranih paketa vanjskih detalja, ali čak i u svom najosnovnijem obliku, GT ima fascinantnu privlačnost kojom se može mjeriti s najpoželjnijim sportskim automobilima na svijetu. Iznutra, kabina usmjerena na vozača ostavlja snažan dojam. Sjedala su niska, a između njih prolazi ogroman tunel za prijenos. U znaku V8 motora, središnja konzola ima osam gumba raspoređenih u obliku slova V. I dolazi u izboru kroma, mat karbona, karbona visokog sjaja, crnog dijamanta ili mat srebrne završne obrade.

Kvaliteta izrade modela Mercedes GT-a je prvorazredna, s puno kože i metala korištenih posvuda. Ogromna središnja konzola dominantna je značajka – ona dijeli kabinu napola i sadrži dva niza gumba za upravljanje nizom funkcija. Divan upravljač s ravnim dnom, presvučen alcantarom, završava zadivljujuću kabinu, a ako imate sredstava, postoji veliki prostor za personalizirane kožne presvlake i druge vrhunske opcije.

Nadzorna ploča ima Mercedesov izvrstan zaslon u stilu tableta, kojim upravlja najnoviji sustav COMAND s dodirnom pločom i kotačićem, dok jasno mapiranje navigacije i audio kontrole znače da je lako upravljati u pokretu. Upravljački kotačić COMAND i dodirna podloga nalaze se tamo gdje biste očekivali da će biti ručica mjenjača. Sama ručica je postavljena pozadi jer je koristite samo za odabir naprijed ili natrag prije prebacivanja u potpuno automatski način rada ili korištenja poluga na upravljaču.

Mercedes GT
Foto: Screenshot carwow YT

Kao što biste i očekivali od automobila koji košta koliko i Mercedes GT – Bluetooth, DAB radio, par USB utičnica i čitač SD kartica su standardni.

2. Vožnja – 93 / 100: Mercedes GT djeluje nevjerojatno staloženo

Dovoljan je jedan pogled na specifikaciju GT-a da Vam počnu rasti zazubice. Potpuno novi 4,0-litreni V8 s dvostrukim turbopunjačima, sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, višestrukim ovjesom i niskim težištem – ima sve najbolje sastojke sportskog automobila. U automobilu se sjedi nisko i položaj za vožnju je dobar, iako pogledom dominira veliko izbočenje poklopca motora. Motor je postavljen iza prednje osovine radi bolje raspodjele težine i nižeg težišta. Kao rezultat toga, automobil je vrlo stabilan.

Kontrola nad karoserijom je izvrsna i, za snažan automobil s prednjim motorom i stražnjim pogonom, prianjanje je senzacionalno. Stražnji dio je stvarno stabilan pri ubrzanju i Mercedes GT djeluje nevjerojatno staloženo. Upravljač je lagan i osjetljiv i nema istu razinu povratnih informacija koju ćete pronaći u Porscheu 911. To može utjecati na samopouzdanje kada vozite po cestama, ali trebali biste pronaći stazu kako biste istražili stvarno granice ovog automobila.

Modeli GT C i R ispravljaju položaj ukočenosti, gotovo bez naginjanja karoserije i privlačnijom postavom upravljanja. Dodatna stabilnost šireg traga, u kombinaciji s dodatnom snagom u ponudi, čini R posebno mnogo boljim iskustvom vožnje, posebno na stazi, gdje možete iskoristiti njegovu manju težinu, aktivnu aerodinamiku i upravljanje stražnjim kotačima koji mu daju veći osjećaj povezanosti. GT C mu gotovo odgovara po pitanju zabave za volanom, ali je upotrebljiviji na cesti.

Mercedes GT
Foto: Screenshot carwow YT

Unatoč svom oštrom rukovanju, Mercedes GT je zapravo razumno profinjeno vozilo. Ovjes je čvrst i na glatkom asfaltu s amortizerima u načinu rada Comfort. Široke gume stvaraju nešto buke pri većoj brzini i motor ima tendenciju stvarati veću buku nego kod suparnika, ali sveukupna profinjenost je dobra.

Ako pritisnete gumb za pokretanje na tunelu mjenjača, osjetit ćete kako 4,0-litreni V8 motor s 516 KS oživljava. Buka stvara ovisnost i stvarno dolazi do izražaja iznad 3.000 okretaja u minuti, osobito s aktiviranim sportskim ispuhom. Sa 670 Nm dostupnih već od 2.100 okretaja u minuti, Mercedes GT djeluje trenutačno osjetljivo, ali vrhunska snaga ne dolazi do iznad 6.000 okretaja u minuti, tako da su performanse u ponudi u cijelom rasponu okretaja.

Što se tiče ubrzanja, očekujte od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi od standardnog modela i 3,6 sekundi od R Coupea, dok je najveća brzina 312 km/h, odnosno 319 km/h. GT C je između na 3,7 sekundi i 315 km/h. Mjenjač s dvostrukom spojkom neprimjetno mijenja stupnjeve prijenosa, a tu je i lijep bljesak pri prebacivanju u niži stupanj popraćen pucketanjem i praskanjem iz ispuha kada usporavate. Ti su zvukovi još izraženiji na modelima GT C i R, čineći svaku vožnju pravim događajem.

3. Sigurnost i jamstvo – 90 / 100: Jaki sigurnosni komplet

Mercedes GT je nov od temelja, ali je podvrgnut rigoroznom testiranju performansi, tako da ne bismo bili previše zabrinuti oko pouzdanosti. Pogotovo jer poznato AMG-ovo načelo “jedan čovjek, jedan motor” znači da su 4,0-litreni V8 motori ručno izrađeni prema najstrožim standardima kvalitete. Na cijelom automobilu, niz provjerenih Mercedesovih komponenti trebao bi dodatno učvrstiti povjerenje u njegovu pouzdanost.

Sigurnosni komplet je jaka strana. GT standardno dolazi s Collision Prevention Assist, zračnim jastucima za koljena za vozača i suvozača i nadzorom tlaka u gumama, dok dodatni dodaci uključuju prilagodljiva duga LED svjetla, kameru za vožnju unatrag, praćenje traka, upozorenje na mrtvi kut i prepoznavanje prometnih znakova.

Mercedes GT dolazi s trogodišnjim jamstvom / neograničenom kilometražom, koje je usporedivo s jamstvom koje nude druge premium marke s modelima visokih performansi. Porsche ima potpuno isti trogodišnji / neograničeni paket, kao i BMW i Jaguar. Jedina je iznimka Audi, koji zaostaje za ostalima s jamstvom od tri godine / 100.000 km.

4. Prostor – 64 / 100: Skučeni prostor za pohranu

Svakodnevna upotrebljivost ključna je za nadmetanje s kupeima kao što je Porsche 911, ali Mercedes GT nije najpraktičniji sportski automobil na tržištu. Za početak, to je isključivo dvosjed i dok se automobili u ovoj klasi ne kupuju zbog kapaciteta sjedala, konkurenti kao što su 911 i Aston Martin DB11 barem nude mala stražnja sjedala prikladna za djecu.

Mercedesovi zdepasti A-stupovi (čvrsti dijelovi s obje strane vjetrobranskog stakla) otežavaju vidljivost na križanjima, a visok poklopac motora znači da će neka cestovna oštećenja biti teško vidjeti. Uz malene otvore na vratima i mali pretinac za rukavice, prostor za pohranu je također malo skučen u kabini.

Mercedes GT dugačak je 4.546 mm, širok 1.939 mm i visok 1.287 mm, što ga čini duljim, nižim i širim od Porschea 911. Dulji je i od Audija R8, gotovo jednako širok, ali malo viši.

Nisko sjedalo znači da ima dovoljno prostora za glavu i da je vozački položaj izvrstan, tako da Mercedes GT može biti udoban Grand Tourer na velikim udaljenostima. Isti je slučaj i sa suvozačevim sjedalom, tako da je udobno prevesti dvije osobe, ali to je otprilike opseg Mercedesovih mogućnosti u pogledu prostora.

Prtljažnik je sličnog oblika kao kod F-Type Coupea. Ima maksimalno 350 litara, ili 285 litara ako zatvorite poklopac tereta, ali to barem drži Vaše stvari izvan vidokruga. Poklopac prtljažnika široko se otvara tako da je pristup lak, a tu je i aluminijski podupirač koji zaustavlja klizanje prtljage prema naprijed pod kočenjem. Međutim, plitak prtljažnik i njegov kvrgavi pod čine prostor pomalo nezgrapnim. Usporedbe radi, F-Type Coupe ima prtljažnik od 407 litara, dok kombinacija stražnjih sjedala i 115 litara dubokog nosnog prtljažnika modela 911 daje malu prednost u odnosu na Mercedes GT.

Foto: Screenshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 50 / 100: Guta oko 13 litara po kilometru

Sportski automobil visokih performansi s V8 motorom s gotovo šesteroznamenkastom cijenom nikada neće biti jeftin za vožnju, ali GT Vam daje sliku, zvuk i uzbuđenje spektakularnog modela SLS za puno manje novca. Ulazni GT model ispušta 289 g/km, dok je GTC varijanta samo malo viša – 291 g/km. Mercedes GT automobili postižu prosječnu potrošnju od oko 12,8 l/100 km, iako možete očekivati da će ta brojka značajno pasti ako istražite punu izvedbu koja je dostupna.

Automobili s premium oznakom obično imaju dobar početak kada je riječ o rabljenim vrijednostima i, iako su zalihe Mercedes GT-a malo omekšale, trebao bi i dalje vrijediti oko 50% svoje izvorne cijene nakon tri godine. Ipak, vrijedi imati na umu koliko košta, jer se može izgubiti više vrijednosti nego s jeftinijim automobilima.

Ukupna ocjena za Mercedes GT: 79 / 100 – Mercedes-AMG ima u vidu Porsche 911 s elegantnim stilom, nevjerojatnom V8 izvedbom i obiljem tehnologije

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes GLC

Mercedes GLC: Impresivan SUV pun tehnologije

Renault Zoe

Renault Zoe: Jako nesiguran…