in

Opel Mokka: Ne bismo dali toliko novaca… 

Opel Mokka
Foto: Screenshot

Potrebno je nešto učiniti kako bi se istaknuli u trenutnoj klasi malih SUV vozila, ali Opel je napravio dobar posao s drugom generacijom Mokke. Njezine oštre i karakteristične linije nude mnogo više privlačnosti od dosadnog stila prethodnog modela. Moderna unutrašnjost i korisna ugrađena tehnologija pokazuju da Opel razumije na kojem se “polju” može dobiti bitka za kupce. Opel Mokka nije samo zanimljiv suparnik modelima poput Ford Pume i Renault Captura, već se i prilično lijepo uklapa u ponudu Opela. Nudi pametnu, elegantnu opciju u usporedbi sa svojim praktičnijim bratom Crosslandom. Ipak, naposljetku, Mokka ima mane, a to su nedostatak prostora za putnike i skupa cijena. To bi moglo odvratiti kupce koji traže obiteljski mali SUV. 

Opel Mokka ima koristi od zajedničkih tehnologija Peugeota i Citroena 

Opel je pronašao dobar dom pod “kišobranom” grupe Stellantis. Biti u istoj grupi s markama kao što su Peugeot i Citroen znači da Mokka ima koristi od zajedničkih tehnologija. Također, nalazi se na sveprisutnoj CMP platformi grupe koja također podupire Peugeot 2008 i Citroen C4. Druga generacija Mokke dobila je oštar novi izgled u usporedbi s prethodnikom. Sada je 125 mm kraća i malo šira, dok smanjeni prevjesi sprijeda i straga daju više sportski, agresivniji stav. 

Opelov novi dizajnerski izričaj jasno je vidljiv, s upečatljivim jednodijelnim dijelom ugrađenim preko prednjeg dijela Mokke. Marketinška tijela tvrtke ovo su označila kao “Opel Vizor” i vidjet će se na svim nadolazećim proizvodima. Još jedna ključna prednost članstva u široj automobilskoj obitelji je pristup isprobanim i testiranim motorima koji pomažu u poboljšanju ukupne pouzdanosti. Mokka može koristiti Stellantisove 1,2-litrene, trocilindrične benzinske i 1,5-litrene, četverocilindrične dizelske jedinice PureTech. Mokka-e, pak, koristi potpuno električni pogonski sklop matične grupe kakav se vidi u Peugeotu e-2008. i Citroenu e-C4. 

Imate izbor između 1,2-litrenog benzinskog automobila s 99 ili 128 konja i 1,5-litrenog dizelaša sa 109 konja. Oba su standardno opremljena ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Snažnija benzinska Mokka također ima opciju automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa. Postavka za potpuno električnu Mokku-e uključuje bateriju od 50 kWh i električni motor od 134 KS koji pokreće prednje kotače. Opel tvrdi da je dobar za domet do 320 kilometara. 

Opelova evolucija trebala bi učiniti Mokku privlačnijom 

Opel je odlučio biti jasan u vezi s Mokkinom linijom opreme. Niz zbunjujućih specifikacija opreme zamijenjen je sa samo tri opcije opreme: Design, GS Line i Ultimate. Mokka-e nema Design verziju. Cijene počinju od oko 175 tisuća kuna, ali kako napredujete kroz ponudu stvari postaju osjetno skuplje. Vrhunska 1,2-litrena benzinska automatska varijanta od 128 konja košta gotovo 250 tisuća kuna. 

Međutim, čini se da preoblikovanje asortimana Mokka općenito nudi bolju vrijednost. Automobilski model s motorom od 1,2 litre u sportskoj opremi GS Line koštat će Vas nešto manje od 215 tisuća kuna. S druge strane, Ford Puma ST-Line sa sličnim specifikacijama od 123 KS ima gotovo identičnu cijenu. Opelov mali SUV sada je u boljoj poziciji da se natječe s drugim konkurentima kao što su Renault Captur, Škoda Kamiq i Nissan Juke. Prethodno smo napisali da Mokka ne stoji nužno pod lupom kao lider u klasi kada se suprotstavlja najboljima. Ova presuda još uvijek vrijedi, iako bi Opelova evolucija asortimana trebala učiniti Mokku privlačnijom kupcima koji traže najbolji omjer cijene i kvalitete. 

1. Vožnja – 82 / 100: Opel Mokka najbolje se vozi po gradu 

Prethodna generacija Mokke X nije bila dobar automobil za vožnju, pa se prelazak na CMP podlogu može smatrati samo poboljšanjem. Međutim, to je teorija. U praksi, druga generacija Mokke još uvijek ne nudi puno uzbuđenja ili angažmana vozača. S tim da je Ford Puma zabavniji prijedlog i pruža vrhunsku profinjenost i udobnost vožnje. 

Mokka se najbolje vozi po gradu, gdje se njezina CMP šasija lakše nosi s naporima vožnje po oštećenom asfaltu. Postavka ovjesa može imati poteškoća da ostane pribrana pri većim brzinama, ali, općenito, ravnoteža će biti dobra za većinu vozača. Mokka sa 128 konja savršena je za većinu gradskih putovanja, s osmostupanjskim automatskim mjenjačem koji je posebno impresivan pri nižim brzinama. Također, lako se slaže s dvostrukim kvačilom svojih rivala iz Volkswagen Grupe, poput Škode Kamiq ili SEAT Arona. 

Međutim, nedostatak je taj što Mokka nije naročito brz automobil. Opel je dao sve od sebe kako bi naglasio pozitivu nudeći sportski način vožnje, ali on zapravo ne poboljšava stvari i samo donosi više nepoželjne buke u kabinu. Opel nastavlja nuditi opciju dizelskog motora za Mokku. Ovaj 1,5-litreni dizelaš isporučuje 109 konja i moći ćete prijeći gotovo cijelu zemlju bez potrebe za punjenjem goriva. Međutim, nećete postaviti nikakve kopnene brzinske rekorde jer je to najsporiji automobil u ponudi. Referentna vrijednost od 0 do 100 km/h prelazi se za 10,8 sekundi, s prilično irelevantnim maksimumom od 186 km/h. 

Prijelaz na benzinski pogon znači izbor između 1,2-litrenih varijanti od 99 KS i 128 KS. Prvi nudi tempo sličan svom dizelskom bratu. Performanse drugog automobila značajno su poboljšane s vremenom sprinta od 0 do 100 km/h od 9,1 sekundi u obliku šesterostupanjskog ručnog mjenjača. 

2. Prostor – 62 / 100: Opel Mokka više od 120 mm kraća od svoje prethodnice 

Ako pogledate Opelov marketinški oglas o Mokki, vidjet ćete da je čvrsto pozicionirana kao zgodna, elegantna alternativa svom ravnomjernijem bratu Crosslandu, koji nudi više prostora i korisne praktične detalje. Mokka i dalje nudi ugodnu, udobnu vožnju, ali s dovoljno pozitivnih atributa da bude pristojna kupnja. Na primjer, širina benzinskih, dizelskih i potpuno električnih pogonskih sklopova omogućuje kupcima da naprave najbolji izbor koji će odgovarati njihovim svakodnevnim potrebama. Standardni komplet, SE Edition, uključuje korisne značajke kao što su podesivost volana, tempomat i električne retrovizore. 

Punih 125 mm kraća od svoje prethodnice, najnovija Mokka mjeri 4.151 mm u duljinu i 1.791 mm u širinu (ne uključujući retrovizore). Za usporedbu, Ford Puma, koja je već jedan od manjih supermini SUV-ova, ima 4207 mm od nosa do repa i 1805 mm je široka. Prostor naprijed više je nego dovoljan za udobno putovanje dvoje odraslih. Međutim, otkriveno je da su Mokkini A-stupovi prilično široki. Nekima bi mogli predstavljati problem u pokušaju da dobiju najbolji pogled na cestu. Osobito na raskrižjima. 

Prostor straga je tijesan i odrasli putnici neće htjeti provesti puno vremena ušuškani iza sretnih vozača i suvozača. Ako tražite praktičnost i želite ostati kupac Opela, onda se osvrnite na Opel Crossland koji dolazi s vrlo zgodnom kliznom stražnjom klupom kako biste povećali prostor za noge ili prtljažnik. S 350 litara, Mokka nudi pristojnu veličinu prtljažnika. Iako je to sveobuhvatno nadmašeno kapacitetom Renault Captura koji ima 422 litre prtljažnog prostora. Vrijedno je zapamtiti da potpuno električna Mokka-e ima smanjenu nosivost od 310 litara, zbog zahtjeva za pakiranje baterije i motora.

Foto: Screenshot

Maksimalna težina za vuču Mokke procijenjena je na 1.200 kg, što je sasvim dovoljno da se može vući prikolica ili mali karavan. 

3. Potrošnja – 87 / 100: U kombiniranom ciklusu troši niti 4,5 litre na 100 km 

Ako možete vidjeti dalje od Mokkinih relativno visokih kataloških cijena, onda postoji mnogo toga za preporučiti o Opelovom elegantnom malom SUV-u. Ako odaberete bilo koji od standardnih modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, imat ćete koristi od velike uštede goriva, dok je za one koji prelaze više kilometara 1,5-litreni dizel idealan u svojoj sposobnosti da nastavi s jednim spremnikom goriva. Opel tvrdi da dizelaš od 109 konja troši 4,3 l/100 km u kombiniranom ciklusu. To znači da biste prešli gotovo 950 kilometara prije nego što biste morali posjetiti benzinsku postaju. Emisija CO2 također je niska i iznosi 114 g/km. 

Obje benzinske verzije od 99 KS i 128 KS sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem troše prosječno 5,5 l/100 km, uz emisiju CO2 od 123 g/km. Kombinacija najsnažnijeg benzinskog motora s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa znači lagani pad u ekonomičnosti na 5,9 l/100 km, ali i porast CO2 na 133 g/km. Opelovi osobni automobili često su se borili da zadrže pristojnu vrijednost na tržištu rabljenih vozila, iako se druga generacija Mokke sa svojim upečatljivim izgledom, poboljšanom kvalitetom interijera i izborom benzinskih, dizelskih i električnih pogonskih sklopova čini jačom solucijom od prethodnog modela. Tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine/60.000 km, Mokka bi trebala zadržati oko 50-55 posto svoje izvorne kataloške cijene. To je stavlja ispred Renault Captura i u rangu s Ford Pumom. 

4. Dizajn – 78 / 100: Opel Mokka s novim stilom – ‘Opel Vizor’ 

Druga generacija Mokke signalizira novi Opelov pristup dizajnu, jer debitira sa stilom “Opel Vizor” koji će biti dio svih novih modela proizvođača u nadolazećim godinama. Uzimajući uzore iz koncepta Opel GT X Experimental objavljenog 2018., Mokka koristi većinu dizajna prednjeg dijela tog automobila, s potpuno novom rešetkom, ultra-tankim LED dnevnim svjetlima i istaknutijim oznakama. 

U unutrašnjosti, korišteni materijali definitivno su napredovali u odnosu na automobil prethodne generacije. Tu su crni elementi i ukrasi od ugljičnih vlakana u cijeloj kabini. Smanjeno je korištenje jeftinije, tvrđe plastike koju biste mogli povezati s malim Opelom. Standardna bijelo-plava boja izgleda dovoljno dobro, ali ako se stvarno želite istaknuti i možete si priuštiti dodatnih 5.500 kuna, tada bi Vam živopisne boje Mamba Green, Power Red ili Voltaic Blue mogle biti privlačnije… Opel je početkom 2022. prilagodio ponudu Mokke, s tri razine opreme koje su sada dostupne: Design, GS Line i Ultimate. Razine opreme izdašne su s početnim dizajnerskim automobilima koji dobivaju 40-cm aluminijske naplatke, klima uređaj, prilagodljivi tempomat, 18-cm medijski zaslon osjetljiv na dodir, DAB radio i Bluetooth. 

Sportski GS Line ukrasi dodaju bljeskove crvene boje kako bi podigli vanjski izgled i atmosferu u kabini. Ne govorimo o Audi razinama sofisticiranosti, ali to je korak u pravom smjeru da se pridobiju kupci koji paze na imidž. Vrhunske Ultimate verzije uključuju 25-cm zaslon osjetljiv na dodir i 30-cm digitalni zaslon s instrumentima, zajedno s grijanim sjedalima od alcantare, grijanim volanom, podlogom za bežično punjenje pametnog telefona, stražnjim staklom za privatnost i obiljem kromiranih vanjskih ukrasa. Vrlo je slatka točka u ponudi Mokke oprema GS Line, budući da veći 45-cm kotači i sportski crveni vanjski naglasci nadopunjuju oštar stil automobila i prave odličan dojam kada su upareni s odvažnim izborom boja. 

Opel Mokka
Foto: Screenshot

5. Sigurnost i jamstvo – 71 / 100: Slaba zaštita prsnoga koša i nogu vozača 

Budući da se Opel Mokka oslanja na zajedničke tehnologije Peugeota i Citroena, a posebno na svoju CMP platformu u tako širokoj upotrebi u Stellantis grupi, očekivali bismo da će se Opel Mokka pokazati kao pouzdan automobil. Euro NCAP dodijelio je Mokki ocjenu sigurnosti od četiri zvjezdice. Sigurnosni paket je izdašan, s početnim SE automobilima koji uključuju upozorenje o napuštanju trake s funkcijom pomoći pri zadržavanju trake, prepoznavanje znakova za brzinu, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na sudar sprijeda i upozorenje na pospanost vozača. Međutim, zaštita prsnoga koša i nogu vozača ocijenjena je kao marginalna. 

Svi modeli Mokke dolaze sa standardnim jamstvom od tri godine/100.000 km. Vlasnici to mogu produžiti uz dodatnu naknadu, birajući između tri odvojene razine pokrića: potpune, standardne i osnovne. 

Ukupna ocjena za Opel Mokku: 76 / 100 – Opel Mokka oštrog je stila i nudi snažnu ekonomičnost, ali nije tako zabavna za vožnju kao neki konkurenti te nudi manjak prostora


Prva generacija Opel Mokke 

Mokka je na svojim počecima, 2012. godine, bila pozicionirana ispod Antare i Zafire Tourer u Opelovoj liniji. Bila je dostupna i u verziji s pogonom na prednje kotače i s pogonom na četiri kotača. Ime Mokka potječe od malih, okruglih zrna kave sorte Coffea Arabica. Mokka se temelji na platformi General Motorsa imena Gamma II. Opcija pogona na sva četiri kotača bila je inteligentni AWD sustav koji održava 100% pogon na prednjim kotačima sve dok sustav ne otkrije proklizavanje, brzo pokretanje ili uske zavoje, u kojem slučaju može poslati do 50% okretnog momenta na stražnje kotače. 

Proizvodnja i prodaja započela je u jesen 2012. godine. Do veljače 2013. Opel je imao preko 80.000 narudžbi Mokke, a nakon dva mjeseca 100.000 narudžbi. Do listopada 2014. u Europi je naručeno preko 300.000 Mokki. U siječnju 2016. Opel je najavio ukupno 500.000 stalnih narudžbi za Mokku. Godine 2019. Opel je prekinuo proizvodnju prve generacije Mokke kao dio potpunog prelaska Opel/Vauxhalla na automobilske platforme Grupe PSA. Vozilo se još uvijek prodaje pod oznakom Buick. 

Varijanta vozila Mokka/Encore koja ima znatno drugačiji lim i opremu prodaje se kao Chevrolet/Holden Trax. 

Druga generacija Opel Mokke 

Najavljena u kolovozu 2018. izložbenim automobilom Opel GT X Experimental concept, druga generacija Mokke predstavljena je 24. lipnja 2020. godine. Sada temeljen na zajedničkoj modularnoj platformi bivše PSA grupe (CMP), automobil je dostupan s električnom verzijom nazvanom Mokka-e. ICE verzija predstavljena je 2. rujna 2020. godine. Prodaja druge generacije Mokke započela je s modelnom godinom 2021., 23. prosinca 2020. godine. 

Članak objavio Luka Petkovic

kasino

Formula 1 i kasino: Kockaju li poznati F1 vozači?

Opel Corsa

Opel Corsa: Dojam je da je precijenjena