in

Renault Captur: Novi model doživio je potpunu reviziju

Renault Captur
Foto: Screenshot

Renault nije razočarao najnovijim Capturom. Performanse su dobre, operativni troškovi solidni, a razina standardne opreme je visoka, tako da Captur izgleda kao izvrstan izbor. Kupci u ovoj klasi zahtijevaju stil, fleksibilnost i visoku kvalitetu za manji novac, a novi je model doživio potpunu reviziju kako bi se istaknuo u sve jačoj gomili konkurenata. Možda neće pružiti dinamičnu vožnju poput Ford Pume ili neobičan dizajn Peugeota 2008, ali nekoliko modela u ovoj klasi pružaju kupcima mnogo toga u svim komponentama. Dakle, ako tražite svestrani automobil, onda bi Renault Captur definitivno trebao biti na vrhu Vašeg popisa za kupovinu.

Renault Captur primijenio formulu crossovera

Još 2013. godine tržište malih SUV-ova tek se počelo oblikovati. Veći Nissan Qashqai bio je dokazano uspješan u prodaji i proizvođači automobila shvatili su koliko vozači cijene crossover stil povišenog položaja u vožnji u skladu s kompaktnim dimenzijama hatchbacka s pet vrata. Nissanu je malo trebalo da dođe jako blizu svog Qashqaija s lansiranjem supermini veličine Jukea, iako su se Peugeot 2008, MINI Countryman i Ford EcoSport također natjecali za nove kupce.

Renault je primijetio priliku i primijenio formulu crossovera na temelje svog najprodavanijeg Clija hatchbacka kako bi stvorio originalni Captur. Nije to bio sportski hatch, niti je bio svakodnevni obiteljski karavan, umjesto toga, elegantni Captur nudio je uzvišenu vozačku poziciju pravog SUV-a, povećan prostor za obitelj, dobru razinu standardne opreme i niske troškove vožnje.

Renault Captur
Foto: Screenshot

Međutim, unatoč remontu u 2017., Captur je počeo izgledati malo zastarjelo, pogotovo u usporedbi s tehnološko opterećenim Peugeotom 2008, dinamičnom Ford Pumom i trojcem kvalitetnih rivala Volkswagen Grupe, Škode Kamiq – SEAT Arona – VW T-Cross. Ne treba zaboraviti niti Fiat 500 X.

Usmjeravanje Renault Captura na urbani život

Tako je 2020. godine predstavljen novi model, a Renault je napravio osnove tako što je osigurao da najnoviji Captur ostane relativno dobrog iznosa, s cijenama koje počinju od nešto više od 170 tisuća kuna i penju se na oko 270 tisuća kuna za vrhunsku plug-in hibridnu verziju. Nalazi se na istoj CMF-B platformi kao i najnoviji Clio, što može biti samo dobra stvar. Donosi i dodatnu kvalitetu u način na koji Captur upravlja i udobnu vožnju za sve u vozilu.

Novi Captur s petoro vrata je 110 mm duži, 19 mm širi i 17 mm viši od modela koji zamjenjuje, dodajući prijeko potreban unutarnji prostor za obitelj, dok ima širu masku i LED svjetla sprijeda i straga, što mu pomaže da smanji impresivniji izgled na cesti. Kupci koji se žele istinski izdvojiti iz gomile imaju dobru uslugu. Postoji izbor od osam vanjskih boja karoserije i opcija kontrastnoga crnoga krova.

Renault nastavlja usmjeravati Captur isključivo na urbani život. Izbor motora sastoji se od para benzinskih motora, hibrida i plug-in hibrida. Oba elektrificirana modela imaju dva elektromotora koji surađuju s motorom i stoga su jedini 4×4 automobili u Captur liniji. Osnovni motor je trocilindrični benzinac koji razvija 89 konja u TCe90, dok je veći TCe140 1,6-litreni sa 139 konja. Možete odabrati onaj s ručnim ili automatskim mjenjačem. E-Tech Hybrid 145 automobil koristi isti motor s gore spomenutim motorima i baterijom od 1,2 kWh koja se sama puni, ali je snaga ograničena na isto kao i TCe140. Vrhunski plug-in hibrid također je 1,6-litreni, ali ima bateriju od 9,8 kWh, 158 KS i mogućnost vožnje 48 kilometara samo na struju. Obje hibridne verzije imaju samo automatski mjenjač.

Foto: Screenshot

Renault Captur – kompaktni crossover dobrog izgleda

Razine opreme za Captur ponovno su usklađene od njegovog lansiranja i sada se sastoje od Limited, Iconic Edition, SE Edition, R.S. linije i ograničenog modela Rive Gauche SE. Standardna je oprema u cijeloj ponudi izvrsna, uključujući tempomat, stražnje parkirne senzore, zaslon od 18 cm osjetljiv na dodir s vezom za Apple CarPlay i Android Auto te integriranu satelitsku navigaciju. Klasa malih SUV-ova namijenjena je rastućoj obitelji koja nudi stil, prostor i obilje sigurnosnog pribora. Renault je označio sve tri ove kategorije, a posebno potonju, jer svi modeli imaju niz opreme dizajnirane za zaštitu i osiguranje vozača, putnika i pješaka na cesti.

Budući da je Renault Captur prisutan od 2013., a Renault Captur II mali SUV lansiran 2020. godine, kupci koji traže rabljeni primjerak s određenom kombinacijom motora i opreme trebali bi imati mnogo izbora. Primijetit ćete jeftiniji osjećaj interijera i zastarjelu tehnologiju u ranim automobilima, ali ako tražite kompaktni crossover dobrog izgleda koji nudi pristojan prostor i jednostavan je za vožnju, Captur bi mogao biti zanimljiv.

Mali, kompaktni SUV-ovi poput Renault Captura nude kupcima priliku da se maknu iz superminija i imaju koristi od malo dodatne praktičnosti i blago povišenog položaja za vožnju. Prvi Captur temeljio se na četvrtoj generaciji Clija, a njegov dobar izgled i dodatni prostor odmah su se svidjeli kupcima. Nedostajalo mu je malo sjaja iznutra, ali razina opreme i motori bili su solidni. To je značilo da je nudio pravu obiteljsku komponentu i bio je prodajni hit francuskog proizvođača.

Clio i Captur
Foto: Screenshot

1. Vožnja i potrošnja – 8 / 10

Potpuno novi Captur temelji se na ugodnom Cliju s petoro vrata, što je definitivno plus. Upravljanje je precizno i omogućuje Vam samopouzdanje, dok mekani ovjes čini Captur mnogo opuštenijim od mnogih njegovih rivala. Postoji određeni stupanj nagnutosti, ali svako zakretanje je dobro prigušeno. Vožnja je ugodna i na grubljim površinama. Općenito, iskustvo vožnje definirano je visokom razinom profinjenosti. Ovjes radi sjajan posao upijanja nesavršenosti na cesti. Lagano upravljanje znači da vozilo pruža više zabave s vozačevog sjedala nego što biste očekivali.

Renaultov strateški savez s Nissanom i Mitsubishijem rezultirao je robusnim rasponom motora koji se dijele u cijeloj grupi. U ponudi Captur postoje dva benzinska motora, plus par hibridnih modela. Najštedljiviji motor je E-Tech Hybrid 160 plug-in. Sposoban je osigurati 48 kilometara potpuno električnog pogona. Renault tvrdi da ukupna ekonomičnost plug-in hibrida iznosi potrošnju od 1,1 l / 100 km. Emisija CO2 od 30 g / km bit će posebno privlačna vozačima službenih automobila. E-Tech Hybrid 145 imat će potrošnju od 4,1 l / 100 km, uz 113 g / km CO2.

2. Dizajn i prostor – 9 / 10

Moglo bi Vam biti oprošteno ako mislite da najnoviji Captur jako sliči starom. I bili biste u pravu. Unatoč tome što se radi o potpuno novom automobilu, vanjski dizajn zapravo je samo evolucija prethodnog modela. Da, dimenzije su porasle i donijele mišićaviji izgled, ali nije izgubio ništa od originalnog zgodnog izgleda. Renault je također odgovorio na kritike zbog loše kvalitete unutrašnjosti Captura. Utjecaj novog Clija je očit, s upotrebom plastike meke na dodir u cijeloj kabini što Captur stavlja među najbolje u klasi malih SUV-ova na ovom području.

Renault Captur
Foto: Screenshot

Novi Captur nalazi se na istoj CMF-B platformi kao i najnoviji Clio i 110 mm je duži, 19 mm širi i 17 mm viši od originalnog modela. Nova platforma i veće dimenzije donijele su dobitke u putničkom prostoru i praktičnosti, pomažući Capturu da privuče kupce s obiteljima. Korisno, svaka vrata mogu primiti bocu vode od 1,5 litre, a tu je i dobra pohrana za šalice i telefone. Uključujući ploču za bežično punjenje. Pristup putnicima odostraga je dobar i osjetno bolji od Peugeota 2008, koji ima nižu liniju krova. Stražnja sjedala u Capturu također su udobnija od onih u Ford Pumi gdje morate sjediti više s uvučenim nogama.

3. Sigurnost – 9 / 10

Prethodni Captur bio je veliki prodajni uspjeh i Renault će htjeti više istog od novog, poboljšanog modela. Velik dio svoje tehnologije dijeli s manjim Clijom, koji bi trebao pomoći kupcima u pružanju pouzdanog obiteljskog automobila.

Renault tvrdi da je Captur jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi, zbog mnoštva sustava pomoći vozaču. Opsežan standardni komplet uključuje svjetlo upozorenja pritiska u gumama, sustav aktivnog kočenja u nuždi, prepoznavanje prometnih znakova, tempomat s ograničavanjem brzine, pomoć pri vožnji uzbrdo, upozorenje na udaljenost, automatska prednja svjetla i brisače, upozorenje na napuštanje cestovne trake, pomoć pri zadržavanju trake i E-Call, sustav koji omogućuje automatsko ili ručno pozivanje hitnih službi u slučaju nesreće.

Ocjena za Renault Captur: 9 / 10 – Novi Renault Captur potpuno je „odrastao“, s poboljšanom unutrašnjošću, obiljem ugrađene tehnologije i uvjerljivim razinama sigurnosti

Članak objavio Luka Petkovic

BMW X5

BMW X5: Jako blizu vodećih u SUV klasi

Peugeot 3008

Peugeot 3008: Istinski lider u klasi crossovera