in

Peugeot 2008: Moderan, ali i jako skup

Peugeot 2008
Foto: Screenshot

Danas postoji nekoliko klasa automobila s većim izborom od segmenta kompaktnih crossovera i SUV-a. Gotovo svaki mainstream proizvođač nudi nešto za ovo rastuće tržište, pa je isticati se iznimno teško. Oni koji traže stil, kvalitetu i ugodnu vožnju mogli bi proći puno gore nego da u posjed uzmu Peugeot 2008. Na nekoliko načina je vodeći u klasi, a mnogi će pozdraviti opciju potpuno električne verzije, ali najvažnije od svega je da nije tako praktičan kao neki suparnici. Visoke početne cijene bit će daljnja prepreka za kupce koji traže najbolju vrijednost.

Druga generacija Peugeotovog supermini SUV-a stigla je do velikog napretka 2019., uz sveobuhvatna poboljšanja u dizajnu, tehnologiji i kvaliteti. Nećemo lagati i napisati da nam se nije svidio Peugeot 2008, koji je kad se pojavio bio prekretnica u smislu Peugeotovog pristupa. Bio je lijep za vožnju, ugodan za sjedenje i vrlo praktičan. Međutim, najnovija verzija ponovno je podigla ljestvicu, s nevjerojatnim novim dizajnom (pogotovo nam se sviđa interijer) i razinama završne obrade koji bi zadovoljili inspektora kontrole kvalitete u BMW-u ili Audiju.

Mnogo se toga može naučiti i iz načina na koji Peugeot 2008 posluje, uglavnom zbog činjenice da je projektiran koristeći najnoviju platformu za male automobile marke Stellantis CMP. Ista tehnologija sada podupire niz proizvoda grupe Stellantis, uključujući Peugeot 208, Citroen C4 i DS 3 Crossback. Da ne spominjemo najnoviju Vauxhall Mokku… Unatoč tome što je 2008 druge generacije 141 mm duži od svog prethodnika, ima čvršću strukturu i jedva da dodaje imalo težine. Benzinska snaga dostupna je u obliku 1,2-litrenog PureTech agregata, koji se nudi u tri različita stanja. Početni motor proizvodi 99 konja sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem. Verzija srednje klase od 128 konja dolazi s ručnim ili osmostupanjskim automatskim, dok je najsnažnija varijanta od 153 KS uparena s automatskim mjenjačem.

1. Potrošnja – 69 / 100: Motori malo troše, no nabavna cijena je previsoka

Peugeot je razvio veliki raspon motora za kompaktni 2008 crossover, s dostupnim benzinskim, dizelskim i potpuno električnim opcijama. Kupci koji traže vrhunsku ekonomičnost i niske emisije također imaju opciju e-2008. Međutim, visoka početna cijena od oko 265 tisuća kuna znači da bi se jeftinije alternative fosilnim gorivima mogle pokazati popularnijima. 1,5-litreni BlueHDi dizel donosi impresivnu potrošnju od 4,3l/100km u kombiniranom ciklusu i emisiju CO2 od 113g/km. Najučinkovitiji benzinski model je 1,2-litreni PureTech od 99 konja koji troši 5,4l/100km i ima emisiju CO2 od 137g/km.

Benzinski modeli veće snage također uspijevaju isporučiti svoje poboljšane performanse bez previše odlazaka do pumpi. Ručna inačica sa 129 konja i šest stupnjeva prijenosa minimalno troši 5,4l/100km. S druge strane, osmostupanjska automatska verzija od 153 KS i dalje troši konkurentnih 6,1l/100km. Brojke CO2 također ne rastu previše, na 137 g/km, odnosno 141 g/km. Važno je zapamtiti da će veličina kotača utjecati na emisiju štetnih plinova, a kupci bi to trebali imati na umu kada odlučuju o tome koju će razinu opreme odabrati. Peugeot zahtijeva maksimalni domet od 330 kilometara za električni e-2008, uz mogućnost potpunog punjenja iz standardnog kućnog punjača od 7 kWh za sedam i pol sati.

Što se tiče deprecijacije, odnosno, pada vrijednosti, druga generacija Peugeota 2008 vrlo je jaka. Potpuno električni e-2008 ima najbolji učinak. Neki stručnjaci sugeriraju da će zadržati prosječno 48% svoje vrijednosti tijekom tri godine i prijeđenih 57 tisuća kilometara. Ostatak 2008 asortimana ne pada ispod 46,5% za zadržanu vrijednost tijekom tri godine. Izuzetak je skupi GT benzinski model od 153 konja koji u istom razdoblju drži nešto manje od 44 posto.

Foto: Screenshot

2. Vožnja – 70 / 100: Peugeot 2008 ima benzinsku, dizelsku i električnu opciju koje su među najboljima u klasi

Vožnja Peugeota 2008 omogućena je na platformi CMP grupe PSA. Prije njezine primjene ovdje, modularna arhitektura već je bila korištena (iako s kraćim međuosovinskim razmakom) u Peugeotu 208, Vauxhall Corsi i DS 3 Crossbacku. Iako posljednji 2008 daruje jačom, lakšom strukturom od svog prethodnika, također omogućuje Peugeotu da ponudi opciju benzinskih, dizelskih i potpuno električnih agregata u istom modelu.

Automobil e-2008, zajedno s DS 3 Crossback e-Tense, prvi je automobil u klasi kompaktnih crossovera koji se u potpunosti napaja baterijama. Radi se o prekrasno uglađenom, tihom i opuštajućem automobilu za vožnju. U stvarnosti izdržat će savršeno prikladan raspon od 320 kilometara između punjenja, a vjerojatno i više ako se vozite samo po gradu. Asortiman benzinskih motora najnovijeg modela 2008 sastoji se od 1,2-litrenog trocilindričnog agregata s turbopunjačem koji se nudi u tri izlazne snage. Bez obzira na to odaberete li verziju od 100, 129 ili 153 konja, riječ je o sjajnim jedinicama. Isporuka snage je linearna, osjeća se živahno, a maksimalni okretni moment dolazi pri samo 1.750 o/min. Tako nema stalnog pritiska za prebacivanje stupnjeva prijenosa na dugim uzbrdicama ili na autocestama.

Najveći okretni moment osnovnog benzinskog motora iznosi 205 Nm, dok se srednji diže na 230 Nm. Vrhunski motor nudi samo 10 Nm više, a dodatnih 24 konja vidljivo je samo na vrhu raspona okretaja. Tako smo mišljenja da će većina kupaca vjerojatno uštedjeti malo novca i odabrati model od 129 KS. Profinjenost ove jedinice je iznad prosjeka za klasu, iako je ekvivalentni benzinski motor u Renault Capturu još tiši, to jest, prenosi nešto manje vibracija u kabinu.

Foto: Screenshot

3. Prostor – 67 / 100: Neki rivali ipak su bolji

Jedan od ključnih nedostataka stylinga Peugeota 2008 je težak pristup stražnjem dijelu. Pragovi su visoki, pa se morate penjati preko njih i, da biste još više složili stvari, otkrivate da je linija krova prilično niska, pa se morate još malo sagnuti. Kupci bi to trebali imati na umu ako će često koristiti stražnja sjedala. Na primjer, vezanje djece u autosjedalice moglo bi se pokazati problematičnijim nego što biste inače očekivali. Peugeot ipak nije zaboravio osnovne praktičnosti. Još uvijek postoji dobra razina za pohranu, s pregradama, ladicama i kantama poslaganim okolo za držanje naprava i raznih drugih predmeta.

Ako pronađete udoban položaj za vožnju, shvatit ćete da je Peugeot 2008 prilično dobar za vožnju. Osjeća se stabilno i precizno kroz zavoje, a vožnja dobro filtrira neugodne neravnine. No, nije tako kvalitetan kao Renault Captur. Unatoč malom „zvižduku“ koji će vjetar proizvesti na retrovizorima pri većim brzinama na autocesti, profinjenost je općenito impresivna. Peugeot 2008 dugačak je 4.300 mm, širok 1.770 mm i visok 1.550 mm, što ga čini nešto dužim od Ford Pume (4.207 mm), ali ne baš toliko širokim. Renault Captur, dužine 4.227 mm, nalazi se između njih.

Ovaj se model povećao u duljini za 141 mm u odnosu na svog prethodnika. Nudi pristojan prostor iznutra, a s međuosovinskim razmakom koji je 65 mm veći u odnosu na 208 hatch, povećao se i prostor za noge. Putnici straga imaju koristi od puno nožnog prostora ispod prednjih sjedala, a ima dovoljno prostora za glavu za sve osim za vrlo visoke putnike.

Peugeot 2008
Foto: Screenshot

4. Dizajn – 71 / 100: Peugeot 2008 posjeduje poseban stil

Poput svog manjeg brata 208, Peugeot 2008 nalazi se na novoj CMP platformi PSA grupe. Duljina je povećana za 141 mm u odnosu na prethodni model 2008, a Peugeot je osigurao da, unatoč povećanju krutosti, jedva da postoji povećanje ukupne težine. Oslanjajući se na dizajnerske naznake modela 208 i većeg 3008, Peugeotov mali SUV nudi elegantniji izgled od svog prethodnika, s puno kutova koji se šire i značajnom prednjom rešetkom.

Dizajn interijera Peugeota 2008, iako pomalo neobičan, nudi vrhunsku razinu kvalitete za klasu i, ustvari, većinu svojih konkurenata stavlja iza sebe. Pojedinačni detalji poput sjajnih crnih klavirskih tipki na instrument-tabli daju poseban stil. Ostali naglasci uključuju Peugeotov i-Cockpit sustav, koji je standardan u cijeloj ponudi, stražnja LED svjetla i funky, kompaktni upravljač. Na njega se definitivno treba naviknuti. Početna oprema Active Premium ima 40-cm aluminijske naplatke, električno sklopive grijane retrovizore i automatski klima uređaj.

Napredak kroz asortiman do Allure Premiuma donosi veće kotače, sjajno crne vanjske obloge i nadograđene presvlake. GT model ima prednje parkirne senzore, grijana prednja sjedala, veći medijski zaslon osjetljiv na dodir. Također, sadrži integriranu satelitsku navigaciju i funkciju bežičnog punjenja pametnog telefona. Vrhunski GT Premium nudi legure od 45 cm, paljenje bez ključa i prilagodljivi tempomat.

Peugeot 2008
Foto: Screenshot

5. Sigurnost – 77 / 100: Prividan, ali ne baš istinit korak unatrag za Peugeot 2008

Euro NCAP 2019. godine testirao je ukupnu sigurnost novog modela 2008 i dodijelio mu ocjenu od četiri zvjezdice. Ovo se u početku može činiti očitim korakom unatrag u odnosu na ocjenu s pet zvjezdica starog modela. Međutim, postupci testiranja sada su mnogo oštriji nego 2013. kada je model prvi put prošao industrijski sigurnosni pregled.

Sigurnosni komplet u vozilu znatno je poboljšan sa sustavom Active Safety Brake uključenim u svim verzijama. Također, tu je i Distance Alert koji nudi progresivna vizualna i zvučna upozorenja vozača o riziku od mogućih sudara. Prilagodljivi tempomat i prepoznavanje mrtvoga kuta također su dostupni na automobilima s višim GT specifikacijama.

Peugeot 2008
Foto: Screenshot

Ukupna ocjena za Peugeot 2008: 71 / 100 – Moderan je i dobro dizajniran, ali čini se malo skupljim u usporedbi s nekim bliskim suparnicima

Članak objavio Luka Petkovic

Lando Norris

Tko se to ugurao na postolje uz Red Bull? Mislio je nakon Bahreina da ovo nije moguće…

Dacia

Dacia: Jedan od glavnih promotora Rumunjske