in

Ford Puma: Izgled koji nije privlačan svima

Ford Puma
Foto: Screenshot

Neko smo vrijeme čekali da nam Ford da pravi kompaktni SUV temeljen na Fiesti. Do sada, jedina ponuda tvrtke na B-SUV tržištu, EcoSport, nije bila dovoljno dobra. Nova Ford Puma pogađa u “žicu” i upravo je ono što biste očekivali od marke, spajajući praktičnost i pristupačnost u aranžman koji je dobar za vožnju. Izgled Pume neće se svidjeti svima, ali malo je suparnika koji je mogu pobijediti po pitanju prostora u prtljažniku i gotovo nitko ne može nadmašiti Pumu za upravljačem. Razine opreme također su visoke. Međutim, za identičan novac postoje suparnici koji mogu dati i više od onoga što Puma nudi.

Ford Puma nema tako široku ponudu kao Fiesta

Možda se sjećate da je Ford 1997. godine lansirao zabavan, mali coupe s pogonom na prednje kotače temeljen na tadašnjoj četvrtoj generaciji Fieste. Bio je to pogodak – Ford Puma ubrzo je postala hit. Sada se ime Puma vratilo. Priča je vrlo slična, osim jednog vrlo važnog detalja – nova Ford Puma nije mali coupe, već mali SUV s pet vrata. Temelji se na trenutnoj, sedmoj generaciji Fieste supermini, dijeleći svoju šasiju i svoje motore, dok ulazi na tržište koje je preplavljeno raznim automobilima u ovom trenutku.

Glavni rivali su Renault Captur, Peugeot 2008, Škoda Kamiq i SEAT Arona, dok zgodna Mazda CX-30 i prostrani Volkswagen T-Cross nude dodatne mogućnosti kupcima koji razmišljaju o malom obiteljskom SUV-u. Alternative su još automobili poput Nissan Jukea (dizajn), zdepastog Jeepa Renegadea i retro Fiata 500X. Ponuda Puma nije tako široka kao Fiestina, ali još uvijek postoji mnogo modela za odabir, a uskoro će biti dostupno još više opcija motora. Struktura opreme također je prilično jednostavna, s četiri osnovne verzije: Titanium, ST-Line, ST-Line X i luksuzna ST-Line Vignale. Tu je i ST-Line Design verzija (dostupna samo sa zaliha) i Vivid Ruby Edition.

Izvedbeni model Ford Puma ST nalazi se na vrhu ponude, a kupci mogu nadograditi na ST Performance Pack koji uključuje diferencijal s ograničenim proklizavanjem i funkciju kontrole pokretanja. Asortiman Puma nema osnovni početni model. Stoga, najjeftiniji automobil Titanium vrijedi od oko 22.000 eura, ali je dobro opremljen i dovršen sa stilom. Standardni aranžman uključuje 43-cm aluminijske naplatke, električno sklopive retrovizore, stražnje parkirne senzore, 20-cm središnji zaslon osjetljiv na dodir i tempomat. Druga strana ovoga je da je početna cijena Pume malo visoka u usporedbi s konkurentima, od kojih neki počinju s cijenom od oko 19.000 eura.

Modeli ST-Line dodaju malo više standardne opreme kao što je široki 31-cm digitalni zaslon s instrumentima. Međutim, ovi su automobili glavni što se tiče sportskih detalja, uključujući body kit, različite aluminijske naplatke, sportska sjedala i pedale te postavu sportskog ovjesa koji pomaže Pumi koja će zasjati kao jedan od najboljih crossovera.

Samo prednji pogon i tri opcije benzinskih motora

ST-Line X nadovezuje se na ovo s luksuznim značajkama kao što su nadograđene presvlake, stražnje zaštitno staklo, podloga za bežično punjenje pametnog telefona i audio postava s deset zvučnika tvrtke Bang & Olufsen, dok oprema Vignale uključuje grijana prednja sjedala, grijani volan, prednje parking senzore i pristup bez ključa. Savjet je da dobro pogledate koji Vam komplet ustvari treba jer se model Vignale, čija se cijena približava 25.000 eura, čini pomalo blagim.

Ford Puma ima samo prednji pogon, a kupcima se nude tri opcije benzinskih motora. EcoBoost 125 koristi 1,0-litrenu trocilindričnu jedinicu s turbopunjačem od 123 KS kakva se nalazi u Fiesti. Koristi 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju, postižući blagi porast okretnog momenta u odnosu na prethodni nehibridni model, te upravljajući marginalnim smanjenjem emisija CO2 i dobicima u potrošnji goriva. Druga opcija je još jedan 1,0-litreni trocilindarski turbobenzinac s istim blagim hibridnim sustavom, ali snaga je povećana na 153 KS. Za entuzijaste koji se najviše brinu za performanse, Puma ST je nedvojbeno najbolji kompaktni SUV u prodaji, pokretan 1,5-litrenim motorom Fieste ST s ukupno 197 KS.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dolazi kao standard, uz opcijski automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Ako želite verziju od 153 KS s automatskim mjenjačem, morat ćete odabrati vrhunsku ST-Line Vignale ili Vivid Ruby Edition, dok je trkački ST dostupan samo s ručnim mjenjačem.

1. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Automobil koji sudionike prometa čuva što je više moguće

Ford se uvelike oslanja na Pumin uspjeh. Njegov prijašnji pokušaj na malom SUV-u, EcoSportu, bio je loš, tako da marka mora ovo ispraviti. Srećom, Ford Puma dolazi s provjerenim motorima, šasijom temeljenom na najprodavanijoj Fiesti i tehnologijom interijera koja se već koristi u drugim serijama modela. Bilo bi očekivano da će Puma biti automobil na koji se možete osloniti, a također i automobil koji vozača, putnike i druge sudionike u prometu čuva što je više moguće.

Svi modeli uključuju tempomat, pomoć pri održavanju voznog traka s upozorenjem na izlazak, pomoć prije sudara s autonomnim kočenjem u nuždi, detekciju pješaka / biciklista i kočenje nakon sudara. Ostale korisne značajke uključuju automatska prednja svjetla, brisače sa senzorom kiše i sustav za nadzor tlaka u gumama. Oni koji žele dodatno unaprijediti sustav, mogu se odlučiti za paket pomoći vozaču (1.000 eura), koji između ostalih značajki dodaje upozorenje za mrtvi kut, prilagodljivi tempomat i kameru za stražnji pogled.

Puma je testirana od strane Euro NCAP-a 2019. i postigla je ocjenu od punih pet zvjezdica. Zaštita odraslih i djece ocijenjena je s 94 posto, odnosno 84 posto, dok je automobil dobio ocjenu od 77 posto za sigurnost pješaka. Međutim, ponovna procjena krajem prošle godine pokazala je da je Puma izgubila jednu zvjezdicu zbog nekih loših rezultata koji se odnose na sigurnost odraslih putnika – ukupni rezultat pao je s 94 posto na 75 posto.

Svaki novi Fordov automobil dolazi s jamstvom od tri godine / 100.000 km. Ako planirate zadržati svoj automobil dulje od tri godine ili imate veliku kilometražu, možete produljiti standardno jamstvo na četiri godine / 130.000 kilometara ili pet godina / 150.000 kilometara.

2. Vožnja – 79 / 100: Ford Puma ima vrlo malu količinu regeneracije energije kočenja

Fordova reputacija zabavnih obiteljskih automobila zapečaćena je modelima kao što su Focus i Fiesta, dok je originalna Puma, iako kratkog vijeka, još jedan vrhunski primjer Fordove stručnosti u razvoju šasije. Otprilike isto se može reći za ovu Pumu, uglavnom zahvaljujući šasiji Fieste koja se nalazi ispod nje. Povezuje se sa solidnim 1,0-litrenim EcoBoost motorom kako bi se dobio obiteljski crossover koji je dobar za vožnju. Položaj za vožnju u osnovi je siguran, a nakon što se smjestite, brzo ćete vidjeti zašto je Puma dobila pohvale.

Kad krenete, shvatit ćete koliko je upravljanje lagano. Čak i ako Pumu stavite u sportski način rada pomoću izbornika načina vožnje. Postoji i dobra razina prianjanja, tako da se Puma odmah osjeća kao crossover s kojim možete lijepo prolaziti kroz zavoje. Divan je i mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok su Fordovi inženjeri također dobro odradili posao s Puminim ovjesom. Čak i sa sportskim ovjesom na modelu ST-Line, prigušenje je vrlo dobro postavljeno i ima pristojnu razinu usklađenosti. Sve to zajedno daje Pumi briljantnu mirnoću i sposobnost da ponudi privlačnu vožnju.

Puma ST temelji se na vrhunskoj Fiesti ST hot hatchback, što znači da je 1,5-litreni trocilindrični turbo motor prisutan ispod poklopca, koji daje istih 197 KS. S okretnim momentom od 320 Nm koji se isporučuje od samo 1.600 okretaja u minuti, proizvodi malo buke, dok njegovo brzo upravljanje pomaže u ulijevanju povjerenja u zavojima. Sva tri motora temelje se na istom 1,0-litrenom bloku motora, ali postoji velika razlika između njih, zahvaljujući Puminim različitim tehnologijama pogona i izlaznoj snazi.

1,0-litreni EcoBoost motor bio je jak konkurent u raznim primjenama tijekom posljednjih nekoliko godina, a Puma je još jedno vozilo u kojem ovaj mali motor blista. Možda više nije najbolji trocilindrični motor na tržištu, a neki motori – kao što su TSI jedinice koje se koriste u automobilima Volkswagen Grupe, možda su danas profinjeniji, ali ne biste trebali biti razočarani. Okretni moment od 123 KS i 210 Nm koji pruža osnovni model dovoljni su za većinu obiteljskih automobila, tjerajući Pumu do 100 km/h za 9,8 sekundi i do najveće brzine od 192 km/h.

Jedina mana blagog hibridnog sustava je ta da Puma ima vrlo malu količinu regeneracije energije kočenja za punjenje malog paketa baterija energijom. Postavljen je na stalnu, nepromjenjivu razinu. To se može primijetiti kad podignete nogu s papučice gasa i osjetite da automobil usporava brže nego što bi inače, i potrebno je nešto vremena da se na to naviknete. Ako trebate više snage, automobil od 153 KS je za Vas. Također ima rekuperaciju kočenja kojoj se ne može promijeniti snaga, ali potrebno mu je 8,9 sekundi da postigne 100 km/h iz mirovanja i ide do najveće brzine od 200 km/h. Model ST performansi od 197 KS isti sprint postiže za 6,7 sekundi, s maksimumom od 220 km/h.

Foto: Screenshot

3. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Pristojna ekonomičnost ST modela

Fordova 1,0-litrena trocilindrična jedinica EcoBoost dobila je mnogo pohvala zbog svoje svestranosti i sposobnosti da spoji pristojnu snagu s dobrom potrošnjom goriva. Dakle, vjerojatno nije veliko iznenađenje da je sam motor srž Pumine ponude. Fleksibilni 1,0-litreni agregat dolazi u dva oblika za kupce Pume: osnovna verzija od 123 KS troši minimalno 5,4 l/100 km, sa 122 g/km CO2, dok varijanta od 153 KS troši od 5,5 l/100 km s emisijom CO2 od 124 g/km.

Blagi hibridni sustav hvata kinetičku energiju koja se prirodno gubi tijekom vožnje, posebice tijekom kočenja, prije nego što je pohrani kao električnu energiju u malu bateriju. Ta se električna energija zatim koristi za pomoć motoru tijekom ubrzavanja, smanjujući količinu goriva potrebnu za vožnju. Vozači mogu na zaslonu na digitalnoj ploči s instrumentima vidjeti kada je sustav u akciji. Uz to, deaktivacija cilindara znači da motor može raditi na dva cilindra gdje to uvjeti vožnje dopuštaju, kako bi se uštedjelo više goriva.

Performansni ST model i dalje postiže pristojnu ekonomičnost, s WLTP testiranom brojkom od 6,6 l/100 km, iako su razine CO2 malo više od 151 g/km.

Stručnjaci predviđaju da će Ford Puma zadržati oko 57 posto svoje izvorne vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 prijeđenih kilometara, pri čemu će model ST biti malo bolji od 62 posto. Benzinski Renault Captur i inačice s blagim hibridom zadržavaju prosjek od 51 posto, dok puni hibrid drži 57 posto u istom trogodišnjem razdoblju.

4. Prostor – 77 / 100: Ford Puma je među manjima u klasi

Ford je naporno radio kako bi osigurao da kompaktna Puma kombinira svoj atletski nizak stav s obiljem praktičnosti i udobnosti. S vozačevog sjedala jasne su veze s Fiestinom šasijom, sa sposobnošću da se snažno uhvati u koštac sa zavojima. Također je i solidan, tih pri većim brzinama na autocesti. Automobili ST-Line dobivaju sportski ovjes, i iako je među čvršćim SUV-ovima ove veličine, nije pretjerano grub. Vozački položaj definitivno djeluje više sportski, dok postoji više razina prilagodbe sjedala i volana, što je tipična Fordova osobina.

Puma je jedna od manjih opcija u klasi supermini SUV vozila. Dugačka je 4.207 mm, široka 1.805 mm i visoka 1.537 mm. Usporedbe radi, Peugeot 2008 i Mazda CX-3 duži su 93 mm, odnosno 68 mm.

Puma uspijeva zadržati pristojan prostor za putnike, unatoč kosoj liniji krova. Prostor naprijed je vrlo dobar, dok je stražnja klupa prihvatljive veličine. Prostor za putnike odostraga je manji u usporedbi s Renault Capturom. Putnici straga sjede više, što Vraća vaše noge natrag prema sjedalau. Stoga, iako ukupno ima dovoljno prostora, položaj sjedenja možda neće biti tako udoban.

Prtljažnik od 456 litara u rangu je s konkurentima u ovoj klasi i praktički nema ruba preko kojeg se može prijeći, tako da nezgrapne stvari ne bi trebalo biti previše zahtjevno utovariti. Za usporedbu, Peugeot 2008 nudi 434 litre prtljažnika, a Renault Captur 12 litara manje od toga, iako Captur ima asa u rukavu u vidu klizne stražnje klupe. Kada se klupa gurne do kraja naprijed, oslobađa se kapacitet od 536 litara.

Jedno područje u kojem je Ford bio poprilično pametan je Pumin podesivi pod prtljažnika s takozvanim “MegaBox” skrivenim prostorom za odlaganje. Ovo je plastični pretinac od 68 litara koji možete koristiti za pohranu, na primjer, blatnjavih čizama ili mokre odjeće.

Foto: Screenshot

5. Dizajn – 68 / 100: Ford Puma nema velik infotainment zaslon

Fordov novi mali SUV baziran je na najprodavanijoj Fiesti, što nije loše. Unatoč tome što je jedan od manjih modela B-segmenta, Puma se izdvojila od konkurencije prepoznatljivim dizajnom i impresivnom razinom standardne opreme. U kabini, instrument ploča i središnja konzola bit će poznati onima koji su zavirili u nedavni Focus ili Fiestu, iako vidljiva plastika nije najbolja kvaliteta Pume. Ima previše tvrdih crnih stvarčica, dok su drugi mali SUV-ovi dostupni s ljepšim interijerima, i to za sličnu vrijednost.

Foto: Screenshot

Ford nudi četiri osnovne specifikacije za Pumu: Titanium, ST-Line, ST-Line X i ST-Line Vignale. Postoji i jeftinija ST-Line Design varijanta, zajedno s Vivid Ruby Edition. Oprema Titanium vrlo je dobro opremljena 43-cm aluminijskim naplatcima, stražnjim LED svjetlima i dnevnim svjetlima, vanjskim ukrasima u boji karoserije, električnim sklopivim grijanim retrovizorima, stražnjim senzorima za parkiranje i odabirom načina vožnje.

Modeli ST-Line uključuju mišićavu karoseriju, sportski ovjes, kožni sportski upravljač i aluminijske papučice, dok automobil ST-Line X dodaje elegantne kotače od 45 cm i zaštitna stakla. Verzija Vignale povećava luksuz s grijanim sjedalima, grijanim upravljačem, prednjim parkirnim senzorima i pristupom bez ključa, dok ST automobil ima 48-cm aluminijske naplatke i komplet za oblikovanje karoserije.

Svi Puma modeli dolaze s Fordovim infotainment sustavom SYNC 3 (osim verzije Titanium Design), uključujući 20-cm zaslon osjetljiv na dodir s integriranom navigacijom, Bluetoothom, DAB radijem i Apple CarPlay i Android Auto funkcionalnostima, dok ST-Line X automobili imaju podlogu za bežično punjenje kao standard. Imajući na umu visoke kataloške cijene dok se penjete u rasponu, oprema Titanium nudi najbolje mjesto u pogledu opreme i ugrađene tehnologije.

Automobili ST-Line imaju 31-cm digitalni zaslon s instrumentima koji je, zajedno sa središnjim zaslonom osjetljivim na dodir, oštar i lak za navigaciju. A ako osjećate potrebu za kvalitetnijim zvukom dok ste u pokretu, modeli ST-Line X dodaju B&O Premium stereo s deset zvučnika. Infotainment zaslon u Pumi nije velik kao kod nekih rivala, dok su njegovi gumbi prečaca na skočnom izborniku na zaslonu, umjesto da su odvojeni. Korištenje može biti malo komplicirano – potrebna su najmanje dva pritiska na zaslon da bi se napravio odabir. Fordov SYNC 3 sustav izbornika jednostavan je za rad, iako blijedoplava grafika nije baš toliko oštra koliko bi neki željeli, a ni digitalni brojčanici nisu tako jasni.

Ukupna ocjena za Ford Pumu: 76 / 100 – Ford Puma sada je moderan, praktičan kompaktni SUV koji je dobar za vožnju, ali nema dovoljno prostora u kabini

Članak objavio Luka Petkovic

Škoda Karoq

Škoda Karoq: Visoki standardi pouzdanosti i sigurnosti

[VIDEO] Mate Rimac pokazao unutrašnjost tvornice na Jankomiru: Sve počinje sa švedskim stolom punim voća…