in

Mazda CX-30: Visoki stil i izvrsno iskustvo vožnje

Mazda CX-30
Foto: MDV Edwards / Shutterstock.com

Nema sumnje da je Mazda CX-30 vrlo dobar i kompaktan SUV. Zapravo, kvaliteta unutarnje izgradnje nadmašuje isti segment kod većine svojih glavnih suparnika. To, u kombinaciji s ugrađenim SUV body stilom i najvišim brojem bodova u crash testovima, mogao bi pomoći ovome modelu postati jedan od najprodavanijih modela Mazde.

Nije mudro, s rivalima kao što su Škoda Karoq i Peugeot 3008, obećavati više u smislu praktičnosti i širih raspona pogonskih pogona. Mazdin kompaktni SUV dostupan je s vrhunskom tehnologijom motora i odličan je za vožnju. Potonja kvaliteta je nešto što malo SUV-ova i crossovera može ponuditi. Nakon što razmotrimo sve činjenice, Mazda CX-30 čini se svijetom za sebe.

Budući da je prvi takve vrste, Mazdin CX-30 nema dugu povijest kompetentnih prethodnika na koje bi se mogao osvrnuti. Ipak, asortiman automobila japanske marke ne smatra se lošim, a Mazda CX-30 dijeli neke od tehnologija koje su već viđene u njegovim impresivnim protivnicima.

Postoji samo jedan body stil koji je dostupan sa CX-30, a to je oblik SUV-a s pet vrata. Nadalje, na to postoji pet različitih verzija koje možete izabrati; SE-L, SE-L Lux, Sport Lux, GT Sport i GT Sport Tech. Oprema je vrlo dobra što se tiče svih verzija. Što se tiče motora, dostupna su samo dva benzinca: jednog Mazda naziva “Skyactiv-G”, a drugog “Skyactiv-X”.

Oba ova motora imaju blagi hibridni sustav, ali samo potonji koristi Mazdini inovativni sustav paljenja. Za razliku od nekih suparnika, sve razine opreme i motori dostupni su s ručnim ili automatskim mjenjačem. Ako postoji jedna stvar koju Mazda CX-30 ima na pretek, to su, u svakom slučaju, suparnici. Čini se da se SUV-ovi i crossoveri srednje veličine pojavljuju češće nego što imate zahtjeva za prihvaćanjem web-kolačića. S jedne strane, postoje vrhunske alternative kao što su Mercedes GLA, Audi Q2 i Lexus UX, dok su na drugom kraju manje glamurozni suparnici poput Opel Grandlanda X i Honde CR-V.

Mazda CX-30 trebala bi na tržištu pobijediti izravne suparnike, uključujući Škodu Karoq, Seat Atecu i Peugeot 3008. Među ostalom, cijena nove Mazde omogućuje da se natječe s većinom svojih suparnika. Ta cijena kreće se oko 26.000 €.

1. Sigurnost i jamstvo – 92 / 100: Mazda CX-30 postigla je impresivnih 99% na testu

Možda je najimpresivniji rezultat Euro NCAP testa sudara Mazde CX-30. Ne samo da je postigao punih pet zvjezdica od pet, nego je postavio i novi rekord za zaštitu odraslih putnika, s rezultatom od 99 posto.

U zaštiti djece u prometu, Mazda je postigla 86 posto, u ranjivim sudionicima u prometu 80 posto, a u sigurnosnoj pomoći ocijenjena je sa 77 posto. Dio razloga za tako visoke ocjene je broj zračnih jastuka i sigurnosna oprema koja je standardna u čitavoj ponudi. Primjeri sigurnosne tehnologije uključuju autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri održavanju traka i pomoć pri brzini.

Standardno, sve Mazde dolaze s jamstvom od tri godine / 100.000 km. To je u rangu s konkurentima kao što je Volkswagen, ali iza jamstva od sedam godina / 150.000 km koje daje Kia.

2. Dizajn – 91 / 100: Instrument-ploča je izvrsna mješavina stila i funkcije

Dok se Mazda CX-30 temelji na istoj platformi kao i Mazda 3, njegova karoserija je potpuno nova. Ostale razlike uključuju praktičniju stražnju trećinu i obloge duž pragova i lukova kotača. Sveukupni rezultat je elegantna vanjština koja se ističe u posebno prepunom segmentu tržišta. Postoji devet boja koje možete izabrati, uključujući Mazdinu prilično privlačnu metalik crvenu, “Soul Red Crystal”. Također postoje tri različita dizajna aluminijskih kotača na izbor, iako samo modeli viših specifikacija mogu biti opremljeni većim 45-cm naplatcima, a modeli nižih specifikacija manjim.

Što se tiče presvlaka, postoje tri izbora – jedna platnena i dvije kožne. Prva je dostupna samo u tamno sivoj boji, dok se druga može naručiti ili u crnoj sa smeđim detaljima ili u boji kamena, koja je kremasto-bijele boje. Izgled instrument-ploče bit će poznat svima koji su vidjeli trenutnu Mazdu 3, a ostaje dobro dorađena i briljantno dizajnirana. Općenito, ploča je izvrsna mješavina stila i funkcije. Na primjer, postoji pravi broj gumba koji se mogu nositi sa svakodnevnom užurbanošću vožnje, ali sve to i dalje izgleda moderno i nenatrpano.

Svi dijelovi koje će vozač najviše dodirivati u kabini, poput ručice mjenjača i upravljača, dobre su veličine i izvrsni su za korištenje. Ovi se detalji mogu činiti malima, ali zbrojeni zajedno stvaraju nešto zbog čega se većina suparnika posramljuje.

Razine opreme su također prilično dobre. SE-L oprema započinje ponudu i dolazi sa 40-cm aluminijskim naplatcima, stražnjim parkirnim senzorima, automatskim brisačima, kožnim upravljačem, elektroničkom parkirnom kočnicom i klima uređajem. SE-L Lux nadovezuje se na to s dodacima kao što su prednji parking senzori, ulazak bez ključa, CD player i kamera za vožnju unatrag.

Sport Lux ide još dalje s većim 45-cm aluminijskim naplatcima, raznim sjajnim crnim ukrasima, prilagodljivim LED svjetlima, retrovizorom s automatskim zatamnjivanjem i zatamnjenim stražnjim staklima. GT Sport donosi Bose zvučni sustav s 12 zvučnika (normalan ne-Bose sustav ima 8 zvučnika), grijani upravljač i električno vozačko sjedalo. GT Sport Tech dodaje još nekoliko tehnoloških užitaka, kao što je upozorenje na poprečni promet sprijeda i kameru od 360 stupnjeva.

Svi modeli dolaze s 22-cm infotainment sustavom koji je kompatibilan s Apple CarPlayjem i Android Autom. Također dolazi s Bluetoothom, DAB radiom i USB ulazom. Sam sustav izgleda oštro i relativno je jednostavan za korištenje.

Mazda CX-30
Foto: Screenshot

3. Vožnja – 81 / 100: Mazda CX-30 je kompatibilnija u odnosu na VW T-Roc

Kao što je ranije spomenuto, iskustvo vožnje CX-30 je impresivno. Malo je SUV-ova koji imaju tako dobro procijenjen omjer papučice, upravljača i mjenjača. Činjenica da je te ključne dodirne točke užitak koristiti pomaže da Mazda CX-30 bude ugodna, bez obzira na brzinu. Mazdini inženjeri također su dobro odradili posao osiguravajući kontrolu naginjanja karoserije, što znači da je lako procijeniti kada gume dosegnu svoju granicu. Ipak, onima koji daju prednost oštroumnom upravljanju možda bi bolje odgovarala Mazda 3 jer obećava čak i manje naginjanja karoserije (potpomognuto time što je mnogo bliže tlu).

U usporedbi s Volkswagenom T-Roc, CX-30 je kompatibilniji, ali ponekad ima problema sa savladavanjem malih neravnina veće frekvencije. Pri nižim brzinama to može dovesti do prijenosa vibracija u kabinu. Tu je briljantan ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji sadrži oštro mijenjanje brzina. Automatski modeli su dobri većinu vremena, ali na brdovitim cestama automatska mjenjač nastoji zadržati motor prema gornjem kraju njegovog raspona okretaja, donekle kvareći impresivnu profinjenost.

Kao standard, svi modeli CX-30 dobivaju Mazdin G-Vectoring Control Plus sustav, koji, laički rečeno, ograničava količinu okretnog momenta koja se šalje na kotače kako bi pomogao u prijenosu težine tijekom vožnje. Kao sustav, dobro funkcionira, iako je prilično suptilan. Vozači ga najviše mogu primijetiti na skliskim cestama.

Vjerojatno, najimpresivniji komad inženjeringa CX-30 je Skyactiv-X motor. Koristi pionirsku tehnologiju kompresijskog paljenja. Mazda je kombinirala tehnologiju za uštedu goriva iz dizelskih motora s onom vrstom performansi i profinjenosti po kojoj su benzinski automobili poznati. Skyactiv-G motori ipak nisu izostavljeni. Oni dolaze s tehnologijom deaktivacije cilindara koja je dizajnirana za smanjenje potrošnje goriva i emisije.

Ponuda motora za CX-30 sastoji se od dva 2,0-litrena benzinska motora s prirodnim usisavanjem, SkyActiv-G i Skyactiv-X – oba imaju blagi hibridni sustav. Prvom nedostaje jačine zahvaljujući samo 120 KS i 213 Nm okretnog momenta. Brojke poput ovih znače da od 0 do 100 km/h treba 10,6 sekundi s ručnim mjenjačem i 11,2 sekunde s automatskim. Bez obzira na mjenjač, Mazda CX-30 s motorom SkyActiv-G ima najveću brzinu od 187 km/h. Također, svi G modeli imaju samo prednji pogon.

Snažnija jedinica Skyactiv-X proizvodi 183 KS i 240 Nm okretnog momenta. Također je dostupan s pogonom na dva ili četiri kotača. Oni koji snagu šalju na prednje kotače mogu ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde (s ručnim mjenjačem) i 8,6 sekundi (s automatskim mjenjačem).

Modeli s pogonom na sva četiri kotača nešto su sporiji. Obećavaju vrijeme od 0 do 100 km/h od 8,8 sekundi za ručne pogone i 9,0 sekundi za automatike. Bez obzira na mjenjač ili pogon, varijante Skyactiv-X imaju najveću brzinu od 204 km/h. Iako su te brojke usporedive s konkurentima kao što je Škoda Karoq, priroda Mazdinih motora s prirodnim usisavanjem znači da se na njima mora više raditi kako bi se postigla izvedba, djelomično zbog nedostatka okretnog momenta pri niskom broju okretaja.

Mazda CX-30
Foto: Screenshot

4. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: Modeli s automatskim pogonom nisu tako dobri

Kada je riječ o niskim emisijama i visokoj ekonomičnosti goriva, modeli Skyactiv-X s prednjim pogonom najbolja su Mazda CX-30. U kombiniranom ciklusu, za njih se tvrdi da mogu trošiti od 5,6 l/100 km, dok ispuštaju 127 g/km CO2. Dodavanje automatskog mjenjača pogoršava te brojke na 6,1 l/100 km i 137 g/km CO2. Usput, ekonomske brojke za Skyactiv-X FWD automatik model identične su verziji s pogonom na sve kotače i ručnim mjenjačem. Ako promijenite to za automatik, potrošnja goriva raste na 6,6 l/100 km, a CO2 se povećava na 149 g/km.

Što se tiče varijanti Skyactiv-G manje snage, ručni modeli troše 5,9 l/100 km i ispuštaju 134 g/km. Opet, modeli s automatskim pogonom ne rade tako dobro – upravljaju kombiniranom potrošnjom goriva od 6,3 l/100 km i proizvode 143 g/km CO2. Iako je to iznad službenih brojeva (što je normalno), povoljno je u usporedbi sa SEAT Ateca 1.5 TSI benzincem i Škoda Karoq 1.5 TSI benzincem. Potonji je zabilježio potrošnju od 7,3 l/100 km tijekom nekih testova.

Neki stručnjaci predviđaju da će Mazda CX-30 imati jake preostale vrijednosti. Tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, CX-30 bi trebao zadržati oko 58 posto svoje izvorne vrijednosti.

5. Prostor – 74 / 100: Mazda CX-30 slična je Golfu i Focusu po dimenzijama

Što se tiče prednjeg dijela Mazde CX-30, ima dovoljno prostora za vozača i suvozača. Plus, Mazda je napravila sjajan posao s vozačkim položajem. Stvari su, međutim, drukčije na stražnjim sjedalima. Svi modeli dolaze s pristojnim brojem pretinaca. Tu su džepovi na prednjim i stražnjim vratima, prostor za kartu (ili druge predmete sličnog oblika) na suvozačevom sjedalu, pretinac za rukavice i stropni držač za sunčane naočale. Sve varijante također dolaze s dva držača za čaše u središnjoj konzoli, iako se oni mogu sakriti na tri osnovne opreme viših specifikacija.

Mazdin CX-30 mjeri 4.395 mm duljine, 1.795 mm širine (bez ogledala) i 1.540 mm visine. To znači da je dulji od Škode Karoq, ali uži i niži. Ove dimenzije znače da je CX-30 prilično sličan obiteljskim hatchback modelima kao što su Volkswagen Golf i Ford Focus. Ipak, Mazda CX-30 je puno viša. Na primjer, Focus je visok samo 1.469 mm.

Foto: Screenshot

Kao što je spomenuto, prostora naprijed ima u izobilju, ali su stražnja sjedala manje blagoslovljena. To je najviše vidljivo ako visoki putnik sjedi iza visokog vozača, iako bi djeca trebala biti u redu. Nadalje, tunel mjenjača prilično je visok i kao rezultat toga srednje sjedalo ima ograničen prostor za noge. Prostor za glavu odostraga također nije osobito velik. Odrasli putnici mogu otkriti da ako ne sjede potpuno uspravno, nagib krova može smetati udobnom putovanju. Pozitivno je što svi modeli imaju dvije ISOfix točke na vanjskim stražnjim sjedalima.

Otvor prtljažnika Mazde CX-30 je lijep, širok i visok, što pomaže u smanjenju napora utovara nezgrapnih predmeta. Sa svim sjedalima u uspravnom položaju, prtljažnik ima 430 litara, što je manje od 521 litre koliko je dostupno u Škodi Karoq. S preklopljenim stražnjim sjedalima, Mazda može nositi do 1.406 litara. Škoda i ovdje dolazi kao adut s kapacitetom od 1630 litara.

Mazda kaže da CX-30 može vući do 1.300 kg bez obzira na motor, mjenjač i broj pogonskih kotača. U usporedbi s puno većim SUV-ovima kao što je Land Rover Discovery, ova se brojka čini prilično malom, ali s obzirom na veličinu CX-30, 1.300 kg je gotovo prihvatljivo. Onima koji žele vrhunski kompaktni SUV koji može vući više mogao bi bolje poslužiti Volvo XC40, koji može vući do 2.100 kg.

Ukupna ocjena za Mazdu CX-30: 83 / 100 – Mazda CX-30 cilja na premium suparnike svojim stilom i izvrsnim iskustvom vožnje, iako praktičnost i performanse nisu najbolje

Članak objavio Luka Petkovic

Hyundai i10

Hyundai i10: Ugodan, ali jednoličnog izgleda

Ford Kuga

Ford Kuga: Bez značajnije mane