in

Hyundai i10: Ugodan, ali jednoličnog izgleda

Hyundai i10
Foto: Everyonephoto Studio / Shutterstock.com

Hyundai i10 jak je konkurent na sve manjem tržištu gradskih automobila. Poboljšanja ugrađene tehnologije, više prostora u kabini i elegantniji, sportskiji izgled privući će neke, ali i10 se još uvijek ne može natjecati s konkurentima u pogledu performansi i troškova rada. Hyundai I10 se doima ugodno u pokretu i trebao bi se savršeno uklopiti u svakodnevni život, iako će visoke cijene i jednoličan interijer smetati kupcima, osobito kod onih stilski osviještenih kupaca koji traže otmjeno urbano vozilo.

Hyundai i10 se donekle može suprotstaviti konkurenciji

Hyundai je odlučio dati pravi poticaj i10 kao gradskom konkurentu. Ispod restilizirane karoserije, ovaj model treće generacije nalazi se na potpuno novoj platformi, koja ima povećanu širinu i blago niži stav. Sve to čini sportskiji izgled, a korejski proizvođač uspio je dočarati i 40 mm duži međuosovinski razmak, što znači više prostora u unutrašnjosti. Ažurirana ugrađena tehnologija također je dobrodošla i pomaže da se Hyundai i10 s pet vrata čini suvremenijim.

Iako je konkurencija gradskih automobila i10 smanjena (Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 108 više nisu dostupni), i dalje je od vitalne važnosti da se Hyundai i10 može dokazati protiv alternativnih vozila. Priuštivost je ključna za kupce gradskih automobila, stoga modeli poput impresivne Kije Picanto i Volkswagen up! bit će u glavama mnogih kupaca, a tu su i jeftinije verzije većih superminija iz klase iznad, koji imaju tendenciju da nadmaše gradske automobile zbog veličine i sofisticiranosti.

Raspon i10 ima tri standardne opcije benzinskih motora, bez dostupnih hibridnih ili potpuno električnih verzija. 1,0-litreni, trocilindrični MPi agregat sa 66 KS je ulazna točka za Hyundai i10, nakon čega slijedi 1,2-litreni četverocilindrični motor, koji proizvodi 83 KS. Vrhunski 1.0 T-GDi ima 99 KS. Svi automobili imaju ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, dok varijante od 66 KS i 83 KS također nude automatizirani ručni mjenjač.

Raspon razine opreme više ne uključuje početni SE, što ostavlja SE Connect i Premium verzije koje pokrivaju jezgru ponude, a sportska N-Line oprema dostupna je samo u kombinaciji s 1.0 T-GDi motorom. Standardni paket uključuje Bluetooth, DAB radio, višenamjenski upravljač i 20-cm zaslon osjetljiv na dodir. Ipak, u konačnici, prodajni uspjeh će se svesti na cijenu i, s ulaznom točkom od oko 17.000 €, i10 vjerojatno ne predstavlja vrijednost koju je nekada predstavljao, što navodi kupce da možda pomisle da postoji bolja vrijednost koja se može naći za supermini – kao što su klase s modelima poput Renault Clija, Ford Fieste i jeftinije Dacije Sandero.

Originalni Hyundai i10 iz 2008. bio je veliki uspjeh za Hyundai, u dobrom dijelu Europe. Dizajniran kako bi zamijenio neugledne brendove Amica i Getz, i10 je ponudio iznenađujuću količinu sofisticiranosti za tako mali automobil, a da ne spominjemo mnoštvo standardne opreme. Također je podržan Hyundaijevim petogodišnjim jamstvom na neograničenu kilometražu. Automobil druge generacije imao je velike prtljažnike kada je stigao 2014. godine, ali je odmah impresionirao svojim zgodnim izgledom i zrelom dinamikom vožnje. Automobil treće generacije koji je stigao 2019. izgrađen je na tim prednostima s još oštrijim stilom, prostranijom unutrašnjosti i svom najnovijom tehnologijom.

Povijest

Hyundai i10 prve generacije (2008. – 2014.)
Zamijenivši blijedi Getz, i10 je bio gradski automobil koji je dokazao da Hyundai ozbiljno želi ući u koštac s konkurencijom. Na stranu pomalo bljutav izgled, bio je lagan za vožnju, iznenađujuće prostran i izvrsne vrijednosti za izvješenu cijenu.

Hyundai i10 druge generacije (2014. – 2019.)
Suočeni s briljantnim rivalima kao što je VW up!, Hyundaijevi inženjeri su imali za cilj isporučiti mali automobil koji je još zreliji za vožnju i sjedenje. Sve u svemu, pogodili su “u sridu”, jer iako i10 nije bio toliko zabavan voziti kao neke druge automobile, postavio je standard za udobnost, profinjenost i praktičnost

Hyundai i10 treće generacije (2019. – ?)

Jedan od omiljenih malih automobila, treća generacija i10 spaja sofisticirani stil s vrhunskom tehnologijom i infotainmentom. Također je dobar za vožnju, sa staloženim upravljanjem i onom profinjenošću koju biste očekivali od većeg automobila. Ipak, njegovi uglađeni motori maloga kapaciteta također spajaju željene performanse s nevjerojatnim troškovima rada.

1. Vožnja – 85 / 100: Hyundai i10 ‘poteže’ od 50 do 110 km/h za 10 sekundi

Hyundai je usvojio novu platformu za i10, iako sustav ovjesa uključuje uobičajeni raspored prednjih nosača i stražnje torzijske grede. Profinjenost je poboljšana u odnosu na prethodni model, iako se može osjećati nemirno na razrovanom, neravnom asfaltu, gdje ga njegova čvrsta postavka čini malo neuravnoteženim. Hyundai i10 je definitivno uglađeniji kada želite ubrzati, ali nećete pronaći mnogo povratnih informacija kroz upravljač. Međutim, pruža dobru težinu i vjerojatno je prihvatljiv za vožnju kroz grad.

Hyundai i10 ne djeluje tako živahno kao neki od njegovih dinamičnijih suparnika, ali razumne razine okretnog momenta znače da je fleksibilniji u srednjem rasponu. Doista, tijekom raznih testiranja bio je najbolji protiv Kia Picanta i Toyote Aygo, trebalo mu je deset sekundi za ubrzanje od 50 km/h do 110 km/h, što je pristojno vrijeme.

Izravne performanse neće biti ključni faktor za one koji traže gradski automobil, a i10 je mnogo prikladniji za život u gradskom prometu. Verzija s 1,0-litrenim ručnim 5-stupanjskim mjenjačem od 66 KS posebno je spora za sprint, kojoj treba 14,8 sekundi od 0 do 100 km/h. Kupci koji se odluče za automatizirani ručni mjenjač vjerojatno nikad neće vidjeti brzinomjer da dostiže 100 km/h, budući da je potrebno smiješnih 17,8 sekundi da se postigne stotka iz mirovanja.

Savjet je jasan – izbjegavajte Hyundai i10 s automatiziranim ručnim mjenjačem ako cijenite sposobnost držanja koraka s ostatkom prometa. Najveća brzina na ovom modelu je praktički suvišna, ali teoretski može doseći 155 km/h, ako pronađete dovoljno dugu cestu. 1,2-litreni MPi motor sa 83 KS malo je uvjerljiviji, treba mu 12,6 sekundi da postigne 100 km/h i maksimalnih 170 km/h. Najbrži u grupi je 1.0 T-GDI s 99 KS, koji isti sprint pređe za 10,5 sekundi.

Hyundai i10
Foto: Screenshot

2. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: Pristojna potrošnja goriva benzinaca

Ustanovljeno je da i10 neće postaviti brzinske rekorde, ali ono što je važnije je njegova sposobnost da pruži veliku učinkovitost, što dovodi do niskih troškova rada. Hyundai i10 je skuplji za kupnju nego ikad ranije, s rasponom koji sada počinje od oko 17.000 €, a važno je zapamtiti da ćete također izgubiti priličan dio te kataloške cijene tijekom prosječnog trogodišnjeg razdoblja vlasništva.

Srećom, benzinski motori male zapremnine koji pokreću i10 imaju pristojnu potrošnju goriva i relativno niske emisije CO2. Osnovna 1,0-litrena jedinica sa 66 KS troši 5,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu i emitira 119 g/km CO2 u opremi SE Connect.

Prelazak na 1,2-litreni automobil s 83 KS ima prosječnu potrošnju od 5,4 l/100 km, s emisijama od 124 g/km, dok sportskija verzija 1.0 T-GDI N Line sa 100 KS zadržava istu ekonomičnost i emisiju CO2 od 123 g/km.

S povećanom snagom tržišta rabljenih automobila, neki podaci sugeriraju da će Hyundaijev gradski automobil zadržati prosječno 53 posto svoje izvorne kataloške cijene nakon tri godine. i 60.000 km. Njegov korejski pandan, Kia Picanto, sličnih je performansi, iako su početne verzije bliže 47 posto.

3. Prostor – 76 / 100: Hyundai i10 je veći od Picanta i Ayga

Unatoč tome što je porastao u veličini u usporedbi s prethodnikom, i10 je i dalje lak za vožnju i lako prolazi kroz gradske ulice. Vidljivost je dobra i svi automobili imaju podešavanje visine vozačevog sjedala, kao i retrovizore s električnim upravljanjem. Parkiranje, čak i na najužim mjestima, ne bi trebalo predstavljati problem, osobito ako se odlučite za opremu SE Connect koja ima stražnju kameru. Fokus na praktičnost nastavlja se s velikim pretincima za stvari, držačem za boce na središnjoj konzoli i spremnicima u vratima dobre veličine, dok stražnja sjedala imaju funkciju preklapanja u omjeru 60:40.

Odabir opreme Premium donosi dojam velikog automobila u kabinu i povećava razinu udobnosti u ponudi. Dodaje nadograđene platnene presvlake, grijana sjedala i grijani upravljač.

S 3.670 mm duljine, 1.680 mm širine i 1.480 mm visine, i10 je veći od svojih rivala Kije Picanto i Toyote Aygo u svim područjima. Iako, da damo malo perspektive gradskog automobila, uvijek popularna Ford Fiesta supermini duga je 4.040 mm, široka 1.735 mm i visoka 1.476 mm.

Međuosovinski razmak modela i10 porastao je za 40 mm što znači više prostora za putnike u kabini. Ima dosta prostora sprijeda i više prostora za noge nego u prethodnom modelu. Četiri odrasla putnika moći će se udobno smjestiti u i10, a tu je i bonus mogućnost smjestiti još jednog putnika na sredinu stražnje klupe ako je potrebno (za razliku od nekih drugih gradskih automobila poput Volkswagen up!). Ovo preporučamo za kraća putovanja.

S ukupno 252 litre prtljažnika, i10 nudi dobru praktičnost, gotovo parirajući nekim superminijima. To je 84 litre više u odnosu na Toyotu Aygo, a ako preklopite stražnja sjedala, dobit ćete do 1.050 litara ukupne nosivosti.

Foto: Screenshot

4. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Hyundai i10 na posljednjem testiranju dobio tri zvjezdice

Prilikom sigurnosnog testiranja Euro NCAP-a 2014., prethodni model i10 dobio je samo četiri zvjezdice (od maksimalnih pet). Izgubio je ocjenu u kategoriji Safety Assist, jer nije imao sav sigurnosni komplet u ponudi kao standard. Hyundai se pozabavio problemom sigurnosne opreme na najnovijem automobilu s nizom aktivne opreme za sve automobile, uključujući autonomno kočenje u nuždi, sustav pomoći pri kočenju, upozorenje vozaču i pomoć pri zadržavanju traka sa sustavom upozorenja na napuštanje traka. Opcijski je samo inteligentni sustav upozorenja na ograničenje brzine – nudi se na verzijama Premium i N Line.

Vrijedno je zapamtiti da je postupak testiranja Euro NCAP-a daleko stroži nego prethodnih godina, što donekle objašnjava zašto je i10 dobio ocjenu od tri zvjezdice kada je ponovno testiran 2020. godine. To je isti rezultat koji je dobio i Volkswagen up!, ali i dalje je zabrinjavajuće što izvješće o sigurnosti ističe ključna pitanja, posebno u vezi sa zaštitom vozača u situaciji bočnog sudara.

Hyundai I10 dolazi s umirujućim Hyundaijevim petogodišnjim jamstvom na neograničenu kilometražu, što bi trebalo pružiti veliku sigurnost. Međutim, Hyundaijeva sestrinska marka Kia nudi Picanto sa jamstvom od sedam godina / 150.000 km.

5. Dizajn – 74 / 100: SE verzije su imale pristojnu standardnu opremu

Stil i10 je poboljšan, a Hyundai je svom najmanjem automobilu dao oštriji, sportskiji profil – dijelom zahvaljujući 20 mm nižem stavu i povećanju ukupne širine od 20 mm. Postoji mogućnost da personalizirate svoj i10, uz izbor od sedam boja za karoseriju. Mangrove Green Pearl je standardna, dok će ostale nijanse biti dodatnih 630 € (s iznimkom Polar White jednobojne od 340 €). Premium i N Line verzije nude opcije dvobojnoga krova, dok svi automobili, osim onih s N Line opremom, imaju odbojnike i retrovizore u boji karoserije.

Hyundai i10
Foto: Screenshot

Iako se više ne nudi na cjeniku, SE verzije su imale pristojne razine standardne opreme, tako da ako uspijete uzeti rabljeni model, dobro će Vam doći klima uređaj, tempomat, Bluetooth, DAB radio i kožna presvlaka, kao i multifunkcionalni volan. Oprema SE Connect dodaje 38-cm aluminijske naplatke, kameru za parkiranje unatrag i 20-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir.

Vrhunska linija Premium donosi veće kotače od 40 cm, unaprijeđene presvlake, grijani upravljač i grijana prednja sjedala. Sportske N Line varijante uključuju jedinstveni dizajn aluminijskih kotača od 40 cm, LED stražnja svjetla, brendirane vanjske / unutarnje obloge i crna platnena sjedala s crvenim šavovima.

Verzije SE Connect i novije imaju zaslon osjetljiv na dodir od 20 cm s Android Autom i Apple CarPlayjem. Ovo dobro funkcionira, s pristojnom grafikom i podosta površine zaslona za prikaz puno informacija. Satelitska navigacija i podloga za bežično punjenje pametnog telefona dostupni su kao dio opcijskog tehničkog paketa, koji također uključuje Bluelink – Hyundaijev online sustav koji vozačima daje dodatne kontrole i značajke putem aplikacije za pametni telefon.

Ukupna ocjena za Hyundai i10: 78 / 100 – Hyundai i10 je sposoban, udoban gradski automobil, koji nudi pristojnu ugrađenu tehnologiju i korisnu praktičnost, iako ima višu cijenu

Članak objavio Luka Petkovic

Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross: U njemu se nećete zabaviti…

Mazda CX-30

Mazda CX-30: Visoki stil i izvrsno iskustvo vožnje