in

VW T-Roc: Praktičan i zabavan za voziti

T-Roc
Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Zbog relativno kasnog dolaska u segmentu kompaktnih SUV vozila u 2017. godini, mogli biste se zapitati zašto je trebalo toliko vremena da VW T-Roc stigne. SUV veličine, Golf je snažan konkurent u klasi, a ujedno je i prodajni hit za VW, a neki bi mogli reći i da je „predvidljiv“.

Ovo je istina jer je VW T-Roc utkao novu razinu osjećaja dizajna za marku, sa simpatičnim, kompaktnim oblikom i mnogim mogućnostima personalizacije. Najbolje od svega, super je voziti se sa živahnim motorom i šasijom koja spaja kontrolu i zabavu s popriličnim stupnjem udobnosti.

Unutra ima više mjesta za putnike i prtljagu nego u Golfu (zahvaljujući povećanoj visini), plus dosta visokotehnoloških povezivanja, autonomne vožnje i sigurnosnog kompleta. Međutim, pomalo iznenađujuće za VW, kvaliteta plastike u kabini je loša, više u skladu s jeftinom markom nego Volkswagenom. To je tako s obzirom na kataloške cijene, koje su blizu premium automobilima.

Volkswagen T-Roc je spin-off u stilu SUV-a od najprodavanijeg VW Golfa. Kao i mnoga vozila tipa crossover, T-Roc je blagoslovljen dizajnom u off-road stilu, ali stvarnost je da je konfiguriran tako da se lako vozi po asfaltu, da bude praktičan i pristupačan i da ne izgleda kao dosadan stari obiteljski hatchback.

Kao i mnogi njegovi suparnici, T-Roc je dizajniran tako da uđe na tržište modernih, ali obiteljskih SUV-ova koji su u procvatu, a pritom će VW brendu dovesti mlađu publiku. Ta mlađa publika mogla bi biti kritična budući da su oni ti koji bi lako mogli odbiti VW-ov tipični konzervativizam u dizajnu.

Ipak, iza trkaćeg imidža, T-Roc svu svoju tehnologiju i inženjering dijeli sa svojim hatchback bratom. Platit ćete malo više za modernost, ali prednosti tu ne prestaju jer je T-Roc zapravo malo prostraniji od Golfa hatcha zbog svojih viših dimenzija karoserije.

T-Roc dolazi sa sličnim širokim rasponom opcija motora kao i Golf, a možete dobiti početne Active verzije u rasponu s jedne strane do T-Roc R visokih performansi s druge strane – potonji ima gotovo 300 KS i 4MOTION pogon na sve kotače za impresivno prianjanje. U 2020. godini asortiman je čak proširen na T-Roc Cabriolet koji će, kao jedini drop-top SUV ovog tipa, zasigurno biti „must have“ za ljude inspirirane takvim stvarima.

Od 30.000 do 50.000 €

Budući da se T-Roc temelji na Golfu, svrstava se u VW crossover ponudu između većeg Tiguana i nedavno predstavljenog T-Crossa. Cijene počinju od oko 30.000 € i penju se do više od 48.000 € za R verziju.

T-Roc ima razne konkurente, uključujući Audi Q2 (koji dijeli voznu opremu s T-Rocom), MINI Countryman, Mercedes GLA i niže verzije Volva XC40. Tu su i Toyota C-HR i Honda HR-V koje treba razmotriti, kao i BMW X1 i X2 te Lexus UX.

Ono u čemu se T-Roc odvaja od Golfa je njegova otmjena unutrašnjost. Umjesto da koristi Golfovu kabinu, VW je dodao drugačije boje iznutra, uključujući armaturne ploče. Nije bila impresivna upotreba tvrđe plastike u modelu prije facelifta, iako ažurirani T-Roc ima poboljšanu kabinu s mekšim materijalima koji se koriste i podizanjem u ukupnoj percipiranoj kvaliteti.

U ponudi je niz benzinskih i dizelskih motora s turbopunjačem. Za benzinsku snagu možete odabrati 1.0 TSI turbo od 108 KS, koji je iznenađujuće sposoban u T-Rocu, VW-ov 1.5 TSI Evo agregat od 148 KS s deaktivacijom cilindra, 2.0 TSI benzinac od 187 KS i vrhunski 2.0 TSI od 296 KS. Svi benzinski motori dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa osim 2.0 TSI, koji ima automatski DSG mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa – dostupan je kao opcija s 1.5 TSI Evo motorom. 4MOTION pogon na sva četiri kotača također je dio standardne opreme s 2.0 TSI.

Dizelskom snagom upravljaju varijante VW-ovog poznatog 2.0 TDI motora od 113 KS ili 148 KS. Prvi je dostupan samo sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, dok drugi ima opciju sedmostupanjskog DSG automatskog mjenjača i pogona na sve kotače. Volkswagen nudi niz razina opreme za T-Roc, koji se sastoji od početne razine Life, Style, sportskog R-Linea i vrhunskog modela R.

1. Prostor – 92 / 100: Buka vjetra u T-Roc Cabrioletu ne postoji

T-Roc obavlja obiteljske stvari prilično dobro kao i Golf, ako ne i malo bolje s blago podignutim položajima sjedenja po čitavoj kabini. Putnik visok 1,90 m može udobno sjediti iza vozača visokog isto toliko. Stražnja sjedala također imaju pristojnu širinu, tako da sjedenje petero ljudi unutra nije velika muka. T-Roc se također može pohvaliti vratima koja se otvaraju relativno široko i višim položajem sjedenja nego u standardnom hatchbacku, što će olakšati izvlačenje ili postavljanje dječje sjedalice. Pogled prema van dobar je i za one odostraga.

Ako ste sprijeda, nećete imati pritužbi na prostor ili udobnost, sa sjedalima i upravljačem koji su višestruko podesivi za savršen položaj za vožnju. S prilično uobičajenim oblikom crossovera T-Roca, vidljivost kroz prednje, stražnje i bočne prozore je apsolutno dobra s vozačevog sjedala, dok zdepasti C-stupovi ne stvaraju toliko mrtvi kut kao, recimo, Audi Q2. Jedan od vrhunaca T-Roc Cabrioleta je da buka vjetra i udarci nisu problem sa spuštenim krovom, čak ni pri većim brzinama. Sa spuštenim krovom, što traje samo devet sekundi, pri brzinama do 47 km/h, i podignutim prozorima, možete uživati u suncu bez osjećaja da previše puše.

Zauzima približno isto mjesta na cesti kao i Golf, ali unutar T-Roca ima više prostora i pogled prema van je bolji. T-Roc je dugačak 4.234 mm, što ga čini 252 mm kraćim od Tiguana, sljedećeg modela u Volkswagenovoj SUV liniji. Zapravo je nešto niži i od Golfa, ali samo za mrvicu. Sa širinom od 1.819 mm i visinom od 1.573 mm, širi je i viši od hatchbacka.

Unutra ima dovoljno mjesta za četiri osobe (pet može stati za kraća putovanja) s pristojnim stražnjim dijelom za glavu i nogama čak i za više odrasle osobe koje sjede odostraga iza osoba iste veličine sprijeda. Proporcije SUV-a znače da nema problema ni s prostorom za glavu.

Prtljažnik nudi 445 litara prtljažnog prostora, znatno više od 380 litara u Golfu. Lijepog je četvrtastog oblika s ravnim rubom za utovar koji olakšava unošenje teških tereta, dok se stražnja sjedala lako preklapaju u omjeru 60:40 i otkrivaju korisnih 1.290 litara ukupnog kapaciteta. Pod se također može montirati u dva položaja, stvarajući skriveno spremište ispod kada stvorite ravan pod, ili dublji pojedinačni teretni prostor za velike terete. Ipak, oni koji žele povećati praktičnost trebali bi izbjegavati sustav 4MOTION. Dodavanjem pogona na sva četiri kotača troši se prostor u prtljažniku, što rezultira plitkim utovarnim prostorom veličine samo 392 litre (1.237 litara s preklopljenim sjedalima).

Cabriolet ima kapacitet prtljažnika od 280 litara, s dovoljno prostora za vrećice iz trgovine i svakodnevnu upotrebu, ali normalni T-Roc mnogo je praktičniji za stvari kao što su bicikli i koferi. Mali otvor ograničava ono što možete dobiti u kabrioletu, ali možete preklopiti stražnju klupu kako biste otvorili prostor iza prednjih sjedala.

Foto: Screenshot

1,0-litreni benzinski T-Roc sa 108 KS može vući do 1.300 kg, dok snažnija verzija sa 148 KS ima maksimalno ograničenje vuče od 1.500 kg, kao i dizelaš od 113 KS.

2. Vožnja – 84 / 100: Vožnja T-Roca je zabavna i laka po gradu

Kao dio VW-ovog nastojanja da unese više emocija u svoju ponudu, T-Roc je zabavan automobil za vožnju. Upravljač brzo reagira u pokretu, nudi se mnogo prianjanja, dok šasija pruža dobar spoj kontrole i udobnosti. Neki od skupljih modela daju Vam priliku prilagoditi različite postavke vožnje, uključujući udobnost vožnje. U vrhunskom 2,0-litrenom benzincu s automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača, idealan je način vožnje Sport. Kombinacija motora, DSG mjenjača i pogona na sva četiri kotača 4MOTION znači da ubrzanje u normalnim uvjetima može biti malo neodlučno.

Tu su i načini rada Eco i Comfort, ali ako krenete prema postavkama Individual i prilagodite mjenjač, upravljač i reakciju na gas na način Sport, a ovjes zadržite u Comfortu, približit ćete se postizanju onog najboljeg.

Sportska postavka ne reagira najbolje na rupe na cesti (iako je to dodatno pogoršano opcijskim 48-cm kotačima opreme R-Line). Comfort je podatniji i moći ćete mirnije voziti. Radi se o lijepoj mješavini luksuza i kontrole. Vožnja T-Roca po gradu je i zabavna i laka – možete savršeno procijeniti sva četiri kuta, dok je vidljivost dobra u svim smjerovima. Ovo je automobil koji ćete lako parkirati, iako svoj automobil možete naručiti i s tehnologijom samostalnog parkiranja.

Profinjenost je impresivna, pogotovo na autocesti. Postoji malo buke vjetra, ali on se primjećuje samo zato što je sve ostalo jako tiho.

1.0 TSI turbo benzinski motor je prava mala zvijezda i trebao bi dobro funkcionirati u T-Rocu i T-Roc Cabrioletu, dok 1.5 TSI Evo benzinac nudi živahne performanse i izvrsnu profinjenost. Vrhunski 2.0 TSI sa 187 KS ili 296 KS povećava zabavu, a tu su i dva dizelaša ako ih želite. 1,5-litreni benzinac sa 148 KS najbolji je izbor jer je izvrstan svestrani motor. Međutim, bolje je prvo isprobati 1,0-litreni trocilindrični motor sa 109 KS. Riječ je o sjajnom malom motoru koji dobro radi ako ćete redovito koristiti T-Roc po gradu bez nagomilavanja putnika ili prtljage.

Iako dizeli opadaju u popularnosti i činit će oko 20 posto prodaje, dijelom zbog izvrsnosti novih benzinskih motora, oni su još uvijek najbolji izbor za vozače s velikom kilometražom. Štoviše, 2.0 TDI od 114 KS i 148 KS dokazani su i drugdje u ponudi VW grupe. U T-Rocu se ponašaju solidno kao bilo gdje u Volkswagenovoj ponudi, isporučujući mješavinu snažnog dizelskog okretnog momenta i prihvatljive profinjenosti, samo postajući malo oštriji pri višim okretajima.

T-Roc
Foto: Screenshot

3. Sigurnost i jamstvo – 84 / 100: Visoke ocjene zaštite putnika

T-Roc dobiva popis standardnog sigurnosnog pribora. Tu su značajke autonomnog kočenja u nuždi, kao i adaptivni tempomat i upozorenje na umor vozača. Oni su standardno ugrađeni u većinu europske ponude, dok je pomoć za držanje traka također uključeno prema zadanim postavkama.

Mnoštvo drugih sigurnosnih i pomoćnih značajki nalazi se na popisu opcija. Dostupni su prepoznavanje prometnih znakova, stražnja kamera, nadzor mrtvoga kuta sa sustavom za promjenu traka, poluautonomna pomoć pri prometnim gužvama, pomoć pri parkiranju i automatska duga svjetla, uz pomoć u hitnim slučajevima.

T-Roc je testiran od strane Euro NCAP-a 2017. godine i dobio je pet zvjezdica za sigurnost. Zaštita odraslih putnika ocijenjena je s 96 posto, dok je sigurnost djece također visoka, s ocjenom od 87 posto. Standardna oprema poput autonomnoga kočenja u nuždi i pomoći pri zadržavanju voznog traka jedan je od razloga zašto je T-Roc osvojio maksimalnih pet zvjezdica prema sustavu bodovanja Euro NCAP.

Kao i za ostatak VW asortimana, T-Roc ima jamstvo koje traje tri godine ili 100.000 km. To je prilično prosječno prema industrijskim standardima. Produljeno jamstvo nudi se uz dodatnu cijenu, a može pokriti do pet godina i 150.000 km.

4. Potrošnja i deprecijacija – 81 / 100: Gotovo 60 posto originalne vrijednosti nakon tri godine

T-Roc je sada testiran pod najnovijim testnim režimom WLTP, a rezultati su zanimljivi kada se usporede benzinac i dizel. Na ulaznoj točki u ponudu, motor 1.0 TSI od 110 KS postiže najbolju kombiniranu ekonomičnost od 6 l/100 km, kao i 1.5 TSI Evo s deaktivacijom cilindra. Ako dodate DSG automatik, to se lagano povećava na 6,1 l/100 km, što je još uvijek bolje od 2.0 TSI 4Motion benzinca sa 187 KS, koji troši minimalno 7,4 l/100 km. Vrhunski model R troši 8,5 l/100 km. Za usporedbu, TDI od 114 KS troši 4,7 l/100 km, dok TDI od 148 KS troši 4,8 l/100 km. Dodavanje DSG automatika ima neznatno negativan učinak, s brojkom od 4,9 l/100 km.

Emisije se kreću od 135 g/km do 194 g/km za verziju R s 296 KS. Ugradnja većih kotača na bilo koji model utječe na uštedu goriva i emisije.

Kombinacija malenog SUV-a i VW-a znači da je T-Roc prilično dobar za smanjenje vrijednosti. Ako kupite 1,0-litreni model sa 108 KS ili 1,5-litreni model sa 148 KS (u izvedbi Life ili Style), možete očekivati da ćete dobiti oko 55-59 posto svog novca natrag kada ga prodate nakon tri godine i 60.000 km vožnje. Ostatak asortimana malo zaostaje na 50-53 posto, s modelom Performance R na 47 posto.

5. Dizajn – 79 / 100: T-Roc nudi cijeli niz najnovijih tehničkih značajki

VW je skoro priznao da su neki od njegovih automobila u nedavnoj prošlosti bili malo dosadni. Dakle, T-Roc uljepšava stvari svojim malim, sportskim SUV oblikom i do 15 kombinacija vanjskih boja. Tvrtka ga reklamira kao GTI-ja svoje SUV linije, naglašavajući njegove proporcije poput Golfa. VW je čak malo pomaknuo ponudu, uvođenjem T-Roc Cabrioleta. Četverosjed s otvorenim krovom nije najpraktičniji SUV, ali ima dosta stila i nema izravnih suparnika.

Budući da se T-Roc nalazi na istoj MQB platformi koja podržava mnogo drugih automobila VW Grupe, postoji cijeli niz najnovijih tehničkih značajki, bilo da se radi o povezivosti ili pomoći vozaču, kojima se upravlja preko zaslona osjetljivog na dodir.

Facelifting 2022. uveo je izmjene u osvjetljenje T-Roca. Svi modeli sada uključuju LED prednja svjetla, zajedno s tankom svjetlosnom trakom koja prolazi kroz sredinu rešetke, kao što ćete pronaći na Polu i Golfu. Pokretni pokazivači prikazani su straga, dok je Volkswagen također donio svjež dizajn kotača i dodatne boje. Kvaliteta interijera osjetno je poboljšana u odnosu na prethodni model, s korištenom mekšom plastikom.

T-Roc
Foto: Screenshot

20-cm “plutajući” zaslon osjetljiv na dodir kontrolira infotainment sustav, dok Style varijante i one više dolaze s VW-ovim 26-cm digitalnim zaslonom na kontrolnoj ploči. Slična jedinica standardno dolazi u Peugeotu 3008. Volkswagen je smatrao potrebnim izostaviti fizičke prekidače za funkciju upravljanja klimom i uvesti tipke osjetljive na dodir. Mnogi nisu obožavatelji promjena jer jednostavno ne rade tako dobro kao ranije. Nezgodno ih je koristiti u vožnji što može biti frustrirajuće.

Zaslon osjetljiv na dodir infotainmenta od 20 cm dolazi s bežičnim Apple CarPlayjom i Android Autom, zajedno s USB-C priključcima. Integrirana satelitska navigacija standardna je uz Style modele i više, iako ćete morati platiti dodatnih 420 € ako želite podlogu za bežično punjenje pametnog telefona.

Ukupna ocjena za Volkswagen T-Roc: 84 / 100 – T-Roc je SUV baziran na Golfu koji je praktičan i zabavan za vožnju. Ažuriranja su poboljšala kvalitetu kabine, ali kupnja može biti skupa

Članak objavio Luka Petkovic

Ayrton Senna

Ayrton Senna: Legenda kojom je upravljalo srce, a ne mozak

Audi Q7

Audi Q7: Tehnološki gigant