in

Mercedes GLA: Vidljiv je napredak, ali je skup

GLA
Foto: Screenshot carwow YT

Mercedes je poboljšao GLA u svim ključnim segmentima. U usporedbi s izvornim modelom, praktičniji je, nudi naprednu tehnologiju za pomoć vozaču i udoban je za putovati. Kada tome dodate jaku ponudu benzinskih, dizelskih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova, plus snažne AMG verzije, zajedno s poboljšanom kvalitetom materijala u cijeloj kabini, GLA je osjetno odrastao. Unatoč ovim očiglednim prednostima, nedostatak je to što je skup u usporedbi s konkurencijom i, ako se odlučite za kupnju, tekući troškovi također su malo visoki. Međutim, ostaje dobar izbor za obitelji koje traže mali, vrhunski SUV.

‘A-klasa na ljestvama’

Prvi Mercedes GLA SUV lansiran je 2014. uz prilično skromnu pompu. Iako je to trebao biti vrhunski proizvod, dizajniran da se suprotstavi modelima poput BMW-a X1, Volva XC40 i Audija Q3, nije uspio u nekoliko ključnih područja. Unutrašnjost je bila malo skučena, vožnja nije bila osobito udobna, a ispodprosječan stil nije ulijevao osjećaj poželjnosti.

Bilo je znakovito da se izvorni GLA dizajn često nazivao samo “A-klasom na ljestvama”, što izravno upućuje na percepciju da je više poput hatcha s visokim položajem nego kao dobro zaobljen kompaktni SUV. Ovoga puta, automobil dobiva individualniji dizajn koji ga izdvaja od A-klase i više se doima kao potpuno razvijen SUV, baš kao i njegovi suparnici.

Mercedes je očito odlučio izazvati tu percepciju s drugom generacijom GLA. Punih je 11 cm viši od prethodnog modela, a s međuosovinskim razmakom produženim za 30 mm, proizvođač tvrdi da sada ima više prostora u unutrašnjosti. Tu je i veći prtljažnik što znači da se GLA može natjecati na praktičnoj razini s gore spomenutim konkurentima, dok pruža više prostora za utovar od Mazde CX-30, Lexusa UX, pa čak i Range Rovera Evoquea. Sve u svemu, pruža sjajnu svestranost.

O performansama se dobro brine nizom opcija benzinskih, dizelskih i plug-in hibridnih motora, iako benzinske verzije sa 134 KS i 221 KS više nisu dostupne na cjeniku. GLA 200 od 161 KS pokreće 1,3-litreni benzinski agregat, dok bi se oni koji prelaze veću kilometražu mogli odlučiti za jedan od 2,0-litrenih dizelaša: GLA 200 d sa 148 KS ili GLA 220 d koji proizvodi 187 KS. 220 d standardno dolazi s Mercedesovim 4Matic sustavom pogona na sva četiri kotača, a svi automobili koriste automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa, s izuzetkom GLA 200 koji ima automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa.

Najučinkovitiji je 250 e plug-in hibrid, koji kombinira 1,3-litrenu benzinsku snagu s električnim motorom za isporuku ukupne snage od 215 KS. Vozačima s velikom kilometražom možda bi ipak bilo bolje s dizelskim motorom jer nakon što se baterija isprazni, GLA 250 e ima slične troškove rada kao normalan benzinski model. U međuvremenu, Mercedes EQA uvelike se temelji na GLA i potpuno je električan, ali ne košta mnogo više od plug-in hibrida 250 e.

Međutim, Mercedes nije zaboravio one koji žele puno dinamike uz praktičnost SUV-a. Na vrhu asortimana nalazi se Mercedes-AMG GLA 35 s 302 KS i GLA 45 S s ekstremnih 415 KS, oba koriste 2,0-litreni benzinski agregat i pokazuju neke ozbiljne performanse. Počevši od modela Sport Executive, raspon se kreće preko AMG Line Executive do automobila AMG Line Premium i Premium Plus Night Edition hrabrijeg izgleda, dok se Mercedes-AMG varijante mogu pohvaliti daljnjim luksuznim kompletom i specifičnim detaljima i tehničkim poboljšanjima.

Povijest

Mercedes GLA krenuo je u prodaju 2013. kao pojačana i nešto robusnija A-klasa. Facelift iz 2017. učinio je da se više doima kao kompaktni SUV, ali GLA je postao zreliji 2020. lansiranjem poboljšane verzije druge generacije.

Mercedes GLA prve generacije: 2013. – 2020.

Prvi Mercedes GLA SUV lansiran je 2014. uz prilično skromnu pompu. Iako je to trebao biti vrhunski proizvod, dizajniran da se suprotstavi Audiju Q3 i BMW-u X1, nije uspio u nekoliko ključnih područja. Unutrašnjost je bila malo skučena, vožnja nije bila osobito udobna, a ispodprosječan stil nije ulijevao osjećaj poželjnosti. Bilo je znakovito da se izvorni dizajn često nazivao samo “A-klasom na ljestvama”.

Mercedes GLA druge generacije: 2020. – ?

Mercedes je poboljšao GLA u svim ključnim segmentima. U usporedbi s izvornim modelom, praktičniji je, nudi naprednu tehnologiju za pomoć vozaču i udoban je za putovanja. Kada tome dodate snažan izbor benzinskih, dizelskih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova, plus snažne AMG verzije, zajedno s poboljšanom kvalitetom materijala u cijeloj kabini, GLA je primjetno postao zreliji.

1. Dizajn – 81 / 100: GLA ima odličan infotainment sustav

Prva generacija nije baš pogodila cilj kao najljepši mali SUV i nedostajao mu je ključni dojam za stil koji kupci žele, osobito od jedne takve poznate marke. Revidirani automobil nudi mnogo više privlačnosti, s interijerom koji uključuje kvalitetne materijale i fokus na novo digitalno okruženje. Osim izvedbenih modela Mercedes-AMG, kupci sada imaju izbor između četiri osnovne razine opreme.

Izvedbe Sport Executive uključuju 45-cm aluminijske naplatke, LED prednja svjetla, kameru za vožnju unatrag i dva digitalna zaslona od 26 cm – jedan upravlja infotainmentom, a drugi digitalni zaslon je za vozača. Nadogradnja na AMG Line Executive dodaje 48-cm aluminijske naplatke, AMG stilski komplet, stražnja zaštitna stakla i sportska sjedala s nadograđenim presvlakama.

Pomicanje dalje na cjeniku donosi Premium i Premium Plus Night Edition razine opreme koje uključuju dodatke kao što su sustav pomoći pri parkiranju, unutarnje ambijentalno osvjetljenje i panoramski stakleni krov.

Infotainment sustav je odličan. Ugrađena satelitska navigacija može sadržavati proširenu stvarnost (augmented reality). Radi se o pametnoj tehnologiji, ali morate maknuti pogled s ceste da biste imali koristi od nje, stoga ima svojih prednosti i mana. Naravno, ako želite, možete koristiti jednu od standardnih Android Auto i Apple CarPlay funkcija. Morat ćete priključiti svoj telefon, ali postoji i bežično punjenje ako ne koristite nijednu od ovih funkcija.

GLA
Foto: Screenshot carwow YT

Inače, grafika na Mercedesovim postavkama je super oštra i zaslon osjetljiv na dodir brzo reagira – možete koristiti podlogu osjetljivu na dodir na tunelu mjenjača, ali ponekad je malo nezgodno. Izgled izbornika ipak uklanja mnogo složenosti jer je vrlo jednostavan za navigaciju.

2. Prostor – 79 / 100: Druga generacija GLA nešto je kraća od svog prethodnika

Osim što je GLA-u pružio oštriji izgled i novu ugrađenu tehnologiju, Mercedes se također usredotočio na razine udobnosti i praktičnosti. Standardna vrata prtljažnika s električnim pogonom otvaraju se kako bi otkrila veći prostor za prtljažnik, dok su sjedala presvučena umjetnom kožom Artico, koju je puno lakše čistiti nakon putovanja s djecom. Kamera za vožnju unatrag dostupna je na svim automobilima kako bi manevriranje pri parkiranju bilo malo lakše, a tu je i funkcija pokretanja bez ključa tako da možete krenuti uz minimalno muke. Sprijeda se nalaze dva držača za čaše i veliki središnji spremnik, zajedno s USB priključcima za povezivanje pametnog telefona.

S 4.410 mm duljine, druga generacija nešto je kraća od svog prethodnika, iako je 30 mm šira. Ono gdje se novi model značajno promijenio je njegova ukupna visina, koja je povećana za 110 mm na 1.611 mm i daje GLA-u pravi SUV stav. Za referencu, rival Volvo XC40 je sveukupno veći automobil s ukupnom duljinom od 4.425 mm, širinom od 1.863 mm i visinom od 1.658 mm.

Prostor sprijeda je više nego dovoljan, iako putnicima na stražnjim sjedalima situacija može biti malo tijesna. Prostor za noge straga je otprilike u redu, ali prostor za glavu mogao bi biti problem zbog nagnute linije krova. Nasloni stražnjih sjedala ipak se mogu nagnuti, što bi moglo pomoći da se osjećate udobnije.

GLA benzinski modeli imaju kapacitet prtljažnika od 495 litara, iako dizelske verzije nude deset litara manje prtljažnog prostora. Jedna mana ako se odlučite za 250 e plug-in hibrid je to što njegova veličina prostora znači da ima prtljažnik od samo 445 litara.

Foto: Screenshot carwow YT

3. Sigurnost i jamstvo – 79 / 100: Identičan paket jamstva kao Land Rover i BMW modeli

Sigurnost je područje u kojem se kupci Mercedesa mogu osjećati sigurnima. Iako najnoviji GLA još nije sigurnosno ispitan od strane Euro NCAP-a, hatchback A-klase je 2018. osvojio pet zvjezdica, pri čemu su zaštita odraslih i djece dobili ocjene od 96 posto, odnosno 91 posto.

S puno standardne sigurnosne opreme, očekivali bismo da će novi GLA biti jednako dobar. Uključuje opremu kao što je sustav pomoći pri održavanju traka, Active Brake Assist, tempomat, automatska prednja svjetla i brisače sa senzorom za kišu. Verzije Premium Plus također imaju Traffic Sign Assist koji može prepoznati informacije o ograničenjima brzine i prometnim znakovima te ih prikazati vozaču.

Mercedesovo jamstvo je paket od tri godine / neograničene kilometraže. Ovo je identično paketu koji se isporučuje uz Land Rover i BMW modele, ali je bolje od Audi jamstva, koje ograničava pokriće na tri godine i 100.000 kilometara.

4. Potrošnja i deprecijacija – 78 / 100: Mercedes je uveo i EQA

Mercedes je kupcima ponudio izbor benzinskih i dizelskih motora za svoj najmanji SUV, ali za one koji traže najniže troškove rada, GLA 250 e plug-in hibridni model bi trebao biti na vrhu popisa.

S cijenom od oko 49.000 €, 250 e nudi najavljeni potpuno električni domet od oko 61 – 63 kilometara, s kombiniranom potrošnjom goriva do 1,4 l/100 km. Međutim, da biste postigli ovu impresivnu brojku, morat ćete osigurati da baterija bude napunjena i uključiti je za ponovno punjenje kad god je to moguće.

Otkako je GLA lansiran, Mercedes je uveo i EQA. Slične je veličine i ima mnoge iste stilske karakteristike kao GLA, dok ne košta previše više od plug-in hibridnog modela. EQA upravlja do 425 kilometara između punjenja i ubrzava do 100 km/h iz mjesta za relativno brzih 8,9 sekundi. Oba benzinska modela GLA 180 i 200 troše 6,6 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s emisijom CO2 od 151 g/km. Odabir snažnijeg GLA 250 znači više vremena provedenog na benzinskoj crpki, jer troši čak 7,6 l/100 km. Njegova emisija CO2 također je veća i iznosi 172 g/km.

Dizelske verzije očito su bolje od svojih benzinskih kolega u pogledu ekonomičnosti – 200 d troši od 5,3 l/100 km. 220 d je još uvijek relativno konkurentan s potrošnjom od 5,6 l/100 km i emisijom CO2 od 148 g/km.

Očekivali biste dobre preostale vrijednosti od vrhunskog proizvođača kao što je Mercedes, a GLA Vas neće razočarati. Tijekom prosječnog razdoblja vlasništva od tri godine i 100.000 km, GLA zadržava oko 62 posto svoje izvorne vrijednosti. Plug-in hibridni model je nešto bolji od prosjeka s oko 67 posto.

5. Vožnja – 76 / 100: GLA koristi MFA2 platformu

Mercedes je osigurao da GLA pruža vrhunsku razinu udobnosti i profinjenosti. Dodatna visina i dodatni hod ovjesa SUV-a, u usporedbi s hatchback A-klasom, znači da lako upija nesavršenosti na cesti i nudi udobnu vožnju. Neizbježan kompromis je da GLA nije najatraktivniji za upravljačem.

GLA koristi drugu generaciju Mercedesove modularne arhitekture s prednjim pogonom (MFA2 platforma), koja također može uključiti proizvođačev sustav pogona na sva četiri kotača 4Matic. On može poslati 50 posto snage motora na stražnje kotače za dodatno prianjanje, ako je potrebno.

GLA 220 d 4Matic snažno vuče, s maksimalnim okretnim momentom postignutim od samo 1.600 o/min. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa radi dobro i ne zadržava se predugo na istim okretajima prije promjene brzine. Postoji malo zujanja motora i sve to pridonosi tišem, opuštenijem iskustvu pri vožnji nego u starom GLA.

I početna GLA 180 (više nije na cjeniku GLA) i skuplja verzija 200 koriste 1,3-litreni benzinski motor sa 134 KS, odnosno 161 KS. Osnovni automobil može pružiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,6 s i maksimalnu brzinu od 200 km/h, što je vjerojatno više nego dovoljna izvedba za većinu ukusa.

Međutim, pomicanje prema bržim modelima daje dodatni začin – GLA 200 do stotke dođe sekundu ranije, prije nego što postigne maksimalnu brzinu od 210 km/h. GLA 250 2,0-litrena benzinska varijanta više nije na GLA cjeniku, iako je bila najbrži automobil u rangu ispod AMG varijanti. Sa snažnih 221 KS, sposoban je ubrzati od 0 do 100 km/h za 6,9 s i dostići najveću brzinu od 240 km/h.

GLA
Foto: Screenshot carwow YT

Dizelska snaga dolazi u obliku 2,0-litrenih modela GLA 200 d i 220 d, koji nude dobru dinamiku, kao i poboljšanja u emisiji CO2 i ekonomičnoj potrošnji goriva. 200 d od 148 KS dostupan je s pogonom na prednje kotače, ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od devet sekundi i nudi najveću brzinu od gotovo 210 km/h. GLA 220 d 4Matic od 187 KS ima samo pogon na četiri kotača, ali je osjetno brži, bilježeći vrijeme sprinta od 7,3 s.

Ako tražite kombinaciju performansi i vrhunske ekonomičnosti, onda Mercedes možda ima odgovor u obliku GLA 250 e plug-in hibrida. Koristi 1,3-litrenu benzinsku jedinicu, zajedno s električnim motorom za postizanje 215 KS i vremenom sprinta od 0 do 100 km/h od 7,1 s.

Ukupna ocjena za Mercedes GLA: 79 / 100 – Mercedes GLA vrhunski je kompaktni SUV koji nudi visoku razinu udobnosti i profinjenosti, dok je ugrađena tehnologija također dobra

Članak objavio Luka Petkovic

5 najčešćih problema s automobilom na ljetnim vrućinama i kako ih izbjeći

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross: Mnogo prostora za personalizaciju