in

5 najčešćih problema s automobilom na ljetnim vrućinama i kako ih izbjeći

Foto: Freepik

Ljetna sezona sve je duža i toplija, a teško ju podnose i ljudi i njihovi limeni ljubimci. Važno je dobro pripremiti automobil prije dolaska velikih vrućina te tako spriječiti probleme. Evo nekih uobičajenih problema s automobilom tijekom ljeta i kako ih izbjeći.

1. Pregrijavanje motora

Jedan od najčešćih problema povezanih s ekstremnim ljetnim temperaturama je pregrijavanje motora. Pritom dolazi do ubrzanog trošenja ključnih dijelova motora te je povećan rizik od pucanja najopterećenijih dijelova.

Do pregrijavanja motora može doći zbog više razloga, poput neispravnog termostata, niske razine ulja, problema s ventilatorom ili hladnjakom, neispravne pumpe za vodu…

Redovita kontrola razine rashladne tekućine obavezna je kako bi točka ključanja tekućina ostala visoko te vozilo radilo nesmetano unatoč visokim temperaturama.

Visokokvalitetno motorno ulje također je ključno kako bi motor učinkovito odvodio višak topline – držite ga blizu maksimuma na kontrolnoj šipki i redovito kontrolirajte njegovu razinu.

Dođe li do pregrijavanja motora, nipošto ga nemojte polijevati hladnom vodom jer time možete prouzročiti veliku štetu. Umjesto toga, ostavite da vozilo radi u leru, otvorite poklopac motora, isključite klima uređaj te uključite grijanje vozila kako bi ono izvuklo dio topline. U slučaju da ne radi ventilator, tada vozilo odmah ugasite.

Redovita kontrola vozila brzo će uočiti probleme u nastanku pa ćete redovitim servisiranjem vozila pregrijavanje motora vrlo lako izbjeći.

2. Ubrzano trošenje ili pucanje guma

Visoke temperature povećavaju tlak zraka u gumi čak i kada je vozilo parkirano. On dodatno raste tijekom vožnje kada se guma zagrijava pri kontaktu s asfaltom te se posljedično zagrijavaju, intenzivno vibriraju i šire molekule komprimiranog zraka unutar gume.

Guma to može podnijeti do određene točke, no što je ona više istrošena i manje kvalitetna, to će posljedice vrućine za nju biti više pogubne te su velike šanse da guma pukne.

Pregrijanu gumu prepoznat ćete kada je guma previše vruća da biste je dotaknuli, a ispitivač tlaka pokazuje razinu iznad preporučene.

Izbjegnite ovu situaciju slijedeći iduće savjete:

  • uložite u kvalitetne i izdržljive ljetne gume namijenjene vožnji na visokim temperaturama te redovito mijenjajte stare i istrošene gume
  • tlak zraka u gumama držite na preporučenoj razini
  • odmorite se nakratko od vožnje kako bi pregrijane gume imale priliku ohladiti se
  • prilagodite brzinu vožnje kako bi trenje, a time i zagrijavanje gume, bilo manje

3. Kvar akumulatora

Foto: Pexels

Iako su niske zimske temperature jedan od najvećih izazova za akumulatore, ekstremne ljetne temperature također predstavljaju problem.

Na temperaturama iznad 20 °C ubrzavaju se elektrokemijske reakcije i procesi korozije baterije. U kombinaciji s intenzivnim korištenjem klima uređaja i raznih električnih potrošača poput navigacije i punjača mobilnih telefona to dovodi do bržeg pražnjenja akumulatora.

Za razliku od problema povezanih s niskim temperaturama, ljeti su simptomi teško uočljivi pa do kvara dolazi iznenada. Spremate li se na duži put, svakako provjerite stanje akumulatora, pogotovo kada je on star nekoliko godina.

4. Problemi sa spremnikom goriva

Postoji neutemeljena bojazan kako se pun spremnik za gorivo ljeti lako može zapaliti. Ne samo da je to u potpunosti netočno, već je zdravije za vozilo ljeti spremnik za gorivo natočiti “do vrha” dok se pištolj za punjenje sam ne isključi.

Pri visokim temperaturama gorivo intenzivno isparava te se stvara pritisak unutar spremnika. Ako odušak za gorivo koji omogućuje kontroliranje protoka zraka ne radi ispravno, to može dovesti do curenja u vodu za gorivo.

U djelomično punom spremniku goriva također ostaje puno prostora za zrak. Kada se kroz noći spremnik ohladi, u njemu se kondenzira zrak i nastaje vlaga koja pospješuje nastanak korozije unutar spremnika.

Zato pripazite da odušak za gorivo ispravno radi, a također napunite spremnik do vrha kada ste u prilici.

5. Poteškoće s klima uređajem

Iako je klima uređaj prva linija obrane od neumoljivog ljetnog sunca, sustav klime u vozilu može imati problema s hlađenjem na ekstremnoj vrućini.

Visoke temperature mogu uzrokovati pregrijavanje rashladnog sredstva koje tada postaje manje učinkovito u apsorpciji topline. Ako su razine rashladnog sredstva niske ili ako negdje u rashladnom sustavu curi, kapacitet hlađenja bit će ugrožen.

Kako biste osigurali maksimalnu učinkovitost klima uređaja u automobilu, klimu redovito održavajte.

Savjet za kraj

Kilometarske gužve na naplatnim kućicama bit će sve veće kako se ljeto bliži svome vrhuncu. Krećete li i vi na put, naouržajte se strpljenjem, ponesite vodu i grickalice i nemojte se nervirati – ta ipak putujete na godišnji odmor! U svakom slučaju, možete biti mirni znajući da ste se potrudili spriječiti neke od uobičajenih problema s vozilom tijekom ljeta, a na gužve teško možete utjecati.

Članak objavio Matea

Opel Grandland X

Opel Grandland X: Ne može konkurirati najboljima u klasi

GLA

Mercedes GLA: Vidljiv je napredak, ali je skup