in

Kako prepoznati neispravan ovjes?

ovjes automobila
Foto: Pixabay

Sustav ovjesa našeg vozila nešto je što često uzimamo zdravo za gotovo. Međutim, nakon podupiranja nekoliko tone metala iz godine u godinu, na kraju će se amortizeri istrošiti i bit će potreban popravak ovjesa. Neki ljudi pogrešno vjeruju da je ovjes automobila uglavnom važan zbog glatke vožnje, pa im stoga ovi popravci nisu toliko važni kao drugi problemi održavanja poput promjene ulja ili kočnica. Međutim, loš ovjes može uvelike utjecati na vašu sposobnost upravljanja vozilom, osobito pri zaustavljanju ili skretanju, stoga je u vašem interesu da ne zanemarite ovaj dio održavanja automobila.

Kako znati kada je vrijeme za popravak ovjesa? Vaše vozilo će Vam inače signalizirati. Ovo je pet stvari na koje treba obratiti pažnju.

1. Upravljanje automobilom je grubo

Većina ljudi može reći da su im se amortizeri ili amortizeri istrošili kada počnu osjećati svaku neravninu na cesti ili kada svaka neravnina uzrokuje „poskakivanje” karoserije vozila. Gruba vožnja očigledan je znak da je potrebno poraditi na ovjesu vašeg vozila.

2. Zanošenje ili povlačenje tijekom zavoja

Ako imate neispravan ovjes automobila, često ćete osjetiti kako vozilo „drifta” ili povlači kada skrećete. To u osnovi znači da amortizeri više ne drže karoseriju vozila stabilnom protiv centrifugalne sile zavoja, povećavajući rizik od prevrtanja. Ako osjetite ovaj osjećaj tijekom skretanja, vrijeme je da odnesete automobil u provjerenu radionicu za popravak automobila.

3. Nagibi prilikom zaustavljanja

Kada su amortizeri istrošeni, vjerojatno ćete osjetiti kako se karoserija vozila trza prema naprijed i prema dolje, prema nosu, kada čvrsto pritisnete kočnice. To zapravo može utjecati na vašu sposobnost da brzo zaustavite automobil (loš ovjes može povećati vrijeme zaustavljanja do 20 posto).

4. Neravne gume

Pogledajte svoje gume. Ako primijetite da se gazni sloj neravnomjerno troši na Vašim gumama ili ako primijetite proćelave dijelove, to je često simptom da ovjes ne drži automobil ravnomjerno i stoga neravnomjerno pritiska na gume.

5. Oštećeni, ‘uljani’ amortizeri

Ako možete pogledati ispod vozila, pogledajte izravno amortizere ili podupirače. Ako izgledaju masno, postoji velika vjerojatnost da curi tekućina i stoga ne rade ispravno. Vjerojatno je vrijeme da se ti amortizeri zamijene.

Članak objavio Luka Petkovic

BMW M3

BMW M3 E30 Sport Evolution: Je li ovo najbolji M3 svih vremena?

Lamborghini Huracan

Lamborghini Huracan: Osjeća se svaki centimetar