in

BMW M3 E30 Sport Evolution: Je li ovo najbolji M3 svih vremena?

BMW M3
Foto: Screenshot

Kada je BMW morao izraditi 5000 M3 za homologaciju automobila za natjecanje Grupe A, nastali cestovni automobili nisu dijelili ništa osim svojih hauba sa standardnim boxy tijelom E30. Zatim je BMW-u trebao trkaći automobil s većim četverocilindričnim i kotačima od 46 cm, pa je stvorio Sport Evo. Napravljeno ih je samo 600 tijekom 1990. godine, a popis modifikacija M divizije u odnosu na standardni BMW M3 E30 uistinu je fascinantan.

Za početak, Sport Evolution je jedan centimetar niži od prethodne „evolucije“ na kotačima od 41 cm. Njegovi prednji branici također su bili viši kako bi mogli koristiti 46-centimetarske kotače za utrke. Na širim je gusjenicama s prednjim stabilizatorom koji je povezan s podupiračima, i snažnijim straga. BMW je također utrostručio kut kotača upravljača, ubacivši jače ležajeve kotača, čvršće opruge i poboljšane amortizere kako bi upotpunio paket upravljanja.

Četverocilindrični S14B25, BMW-ov željezni blok motor s glavom baziranom na onoj od M1-ovog ravnog šesterocilindra doveden je na 2,5 litara s novom radilicom. Motor je također dobio veće usisne ventile i ispušne ventile napunjene natrijem, s većom ispušnom granom, agresivnijim bregastim vratilima i dodatnim mlaznicama za ulje koje pomažu u hlađenju tih klipova. Rezultat je bio 238 konjskih snaga pri 7000 okretaja u minuti, uz blagi pad okretnog momenta u usporedbi sa standardnim M3. BMW je koristio crvene kabele svjećica kako bi se uvjerio da ste primijetili kada ste podignuli haubu. U Europi je mjenjač M3 ostao varijanta Getragovog 265 s pet stupnjeva prijenosa, dok su SAD i Japan dobili uobičajeni H-obrazac.

Sport Evolution je imao tanje staklo, otvoreniju rešetku i dodatne kanale za hlađenje koji su zamijenili svjetla za maglu, ali njegova najčudesnija značajka je podesivo stražnje krilo. Birajte između postavki Monza, Normal i Nürburgring i – uživajte!

Kako se danas „ponaša“ E30 M3 Sport Evo koji je od svog početka s jednim vlasnikom i po čemu se ovaj primjerak razlikuje od ostalih 599 proizvedenih BMW-a? Pustit ćemo da vas Henry Catchpole iz Carfectiona vodi kroz to:

Članak objavio Luka Petkovic

Lancia Delta Integrale

Lancia Delta Integrale – legendarni automobil izgubljenog vremena

Fiat Tipo

Fiat Tipo hatchback: Zašto ne?